Fitness Seller

The power of Now - De kracht van het Nu

Ow, is dat zo? Waarom zijn er dan psychologen en psychiaters?

Waar worden richtlijnen op gebasseerd? In mijn inziens door bijv. omgeving, opvoeding en ja ook door boeken die je leest.

Je begint goed door te zeggen: "je haalt er uit wat je denkt nodig te hebben" en daar had je het bij moeten laten. Iedereen "kiest voor zichzelf" wat hij of zij wilt denken/doen, in wilt geloven zolang dat beargumenteerd kan worden en dingen niet klakkeloos worden overgenomen lijkt mij dat prima.

Als jij je wil laten programmeren door zweefkezen moet je dat natuurlijk vooral zelf weten.

Is naar iedereen gericht die dit soort crap opzoekt.

Zelf doe ik m'n eerste master (exp) psychologie, dus ik weet wat deftige boeken zijn en wat crappy pseudopsychologische zelfhulp boeken voor allerhande losers die te tam zijn om deftig artikel(s) te lezen, dus dan maar kiezen voor een kwakzalver.
Heb je het boek gelezen ?

Zelf doe ik m'n eerste master (exp) psychologie, dus ik weet wat deftige boeken zijn en wat crappy pseudopsychologische zelfhulp boeken voor allerhande losers die te tam zijn om deftig artikel(s) te lezen, dus dan maar kiezen voor een kwakzalver.

Aangezien jij dit voor crap afdoet ben ik wel benieuwd naar wat volgens jou dan goede boeken zijn met betrekking tot dit onderwerp :)

Er zijn geen goede boeken op dit gebied, zweefkezerij is allemaal troep.

Nee, moet dat dan ? Als je naar boekhandel de standaard gaat gaan, daar ga je 0.0 zinnigs vinden bij de psychologie sectie.

Als het wetenschappelijk verantwoord was, dan had ik wel opgenomen in artikels. Kun jij mij refereren naar artikels die zijn statements steunen ?

---------- Toegevoegd om 19:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:23 ----------

Aangezien jij dit voor crap afdoet ben ik wel benieuwd naar wat volgens jou dan goede boeken zijn met betrekking tot dit onderwerp :)

Verantwoording bestaat niet. Ga naar buiten en beuk iemand de kop in. Of ga naar buiten en help een dakloze, what the **** do I care.

Ik lees al dit soort boeken sinds mn 16e, wat is daar mis mee? Leg mij maar eens uit waarom het overgrote merendeel van de extreem succesvolle mensen danwel nu als vroeger vaak een ontelbaar veel boeken hebben gelezen terwijl hier in Nederland bijna niemand meer dan 1-2boeken per jaar leest die leerzaam zijn en ook vrijwel niemand uitblinkt in ook maar iets en het merendeel ongelukkig is. Anyone?:rolleyes:

Ik lees tig boeken per jaar maar ben niet extreem succesvol, zie trouwens niet in wat boeken lezen met succesvol te maken heeft. Ben wel gelukkig en dat lijkt me belangrijker dan het lege dat het succesvolle regelmatig is.

Ben er overigens van overtuigd dat minder kennis en inzicht waarschijnlijk nog gelukkiger maakt maar ik heb nou eenmaal een onstilbare honger naar kennis.

Ik lees tig boeken per jaar maar ben niet extreem succesvol, zie trouwens niet in wat boeken lezen met succesvol te maken heeft. Ben wel gelukkig en dat lijkt me belangrijker dan het lege dat het succesvolle regelmatig is.

Ben er overigens van overtuigd dat minder kennis en inzicht waarschijnlijk nog gelukkiger maakt maar ik heb nou eenmaal een onstilbare honger naar kennis.

+ 1

de nagel op de kop zelfs.

ignorance is bliss zeggen ze in het engels.

en "zweefkees" vind ik een heel mooi woord - dat kende ik helemaal niet, maar ik begrijp meteen waar naar wordt gerefereerd !

Dat je psychologie studeert veranderd in mijn mening niks , school/uni is gewoon een kwestie van zoveel mogelijk info in je op te nemen en wanneer de tijd rijp is het uitbraken. Ik ga in ieder geval dat boek lezen en z'n andere bekende ook , daarnaast lees ik ook boeken die jullie wetenschappelijk zouden noemen. Ik maak geen mening over iets waar ik niets van ken/gelezen heb want dat is het hoogtepunt van ignorance.

school dient om zelfstandig te leren redeneren. zodat je geen boek vol ***** nodig hebt later om dat voor jou te doen.

google maar eens op ignorance is bliss - dat heb je ff volledig verkeerd

school dient om zelfstandig te leren redeneren. zodat je geen boek vol ***** nodig hebt later om dat voor jou te doen.

google maar eens op ignorance is bliss - dat heb je ff volledig verkeerd

Haha , je fail houdt niet op blijkbaar. Hoe de **** leer je op school redeneren? Als jij ignorance bliss vindt ok jouw mening , maar voor mij komt het er dan op neer dat je liever dom blijft en 'gelukkig' (beetje zoals een mong**l).

Ik heb ook een Psychologie course op de Uni gevolgd en de overeenkomsten met wat Tolle uitlegt waren soms 1 op 1. Mijn docent was overigens een groot voorstander van Mediteren (Eckhart Tolle vind mediteren niet zo interessant omdat alle bewuste ademhalingen na de eerste worden geanticipeerd door je gedachtes) en in mn Psychologie boek stond shit dat minstens zo zweverig was als in Tolle's boek (ik las dingen als verbonden zijn met God etc. terwijl Tolle tenminste nog een rationele betekenis aan het woord God geeft) en in dit boek werd zelf actualisatie ook besproken.

Probleem is dat oorzaak en gevolg soms niet helemaal duidelijk is waardoor er ook bijzonder veel bullshit wordt verkondigt in dit veld van wetenschappelijk onderzoek. Ik weet iig dat ze op het gebied van aantrekkingskracht tussen mensen soms echt faliekant de plank misslaan.

Laatst bewerkt:
Haha , je fail houdt niet op blijkbaar. Hoe de **** leer je op school redeneren? Als jij ignorance bliss vindt ok jouw mening , maar voor mij komt het er dan op neer dat je liever dom blijft en 'gelukkig' (beetje zoals een mong**l).

idd. Ignorance is bliss ben ik het ook niet mee eens. Zo iemand die niets weet en zijn leven leidt zonder uberhaupt na te denken zal nooit echt gelukkig zijn. Het zal een schijngelukkigheid zijn wat hij of zij zal afleiden aan wat het ziet bij andere mensen. Hij of zij zal dus zien wat geluk is bij andere mensen en proberen daar naar te streven. Maar dat soort mensen zullen op de lange termijn nooit 'echt' gelukkig zijn omdat het niet is wie ze werkelijk zijn.

Je zal imo pas echt geluk ervaren als je je leven "bewust" leeft. ;)

idd. Ignorance is bliss ben ik het ook niet mee eens. Zo iemand die niets weet en zijn leven leidt zonder uberhaupt na te denken zal nooit echt gelukkig zijn. Het zal een schijngelukkigheid zijn wat hij of zij zal afleiden aan wat het ziet bij andere mensen. Hij of zij zal dus zien wat geluk is bij andere mensen en proberen daar naar te streven. Maar dat soort mensen zullen op de lange termijn nooit 'echt' gelukkig zijn omdat het niet is wie ze werkelijk zijn.

Je zal imo pas echt geluk ervaren als je je leven "bewust" leeft. ;)

Geluk is sowieso niet zo interessant aangezien met geluk ook altijd ongeluk komt. Het gene dat jou geluk gaf zal je ooit verliezen of jou niet meer gelukkig maken. Daarnaast komt er met ongeluk ook altijd geluk, want je raakt ooit van je ongeluk af etc. Je kunt 5 jaar keihard trainen en super gelukkig zijn met je fysiek, maar dit geluk slaat om in ongeluk wanneer je ouder wordt en je fysiek weer minder wordt. Het gelukkig getrouwde stel van vandaag, is de ongelukkige scheiding van morgen. Als je zo afhankelijk bent van wat er in de externe wereld gebeurt gedraag je je echt als een wijf. Als je vriendin waarvan je zo houd zegt dat haar gevoelens minder zijn ga je ineens heel erg aan haar plakken, je miserable voelen en wanneer ze je dumpt haat je haar ineens. Een man die centered is en z'n innerstate niet laat bepalen door de externe wereld staat stevig in zn schoenen en heeft geen problemen met dit soort fluctuaties.

Tolle: beyond happiness and unhappiness lies peace. Dit is zo epic gasten, je van binnen altijd goed voelen, wat er van buiten ook gebeurt.

Laatst bewerkt:
Geluk is sowieso niet zo interessant aangezien met geluk ook altijd ongeluk komt. Het gene dat jou geluk gaf zal je ooit verliezen of jou niet meer gelukkig maken. Daarnaast komt er met ongeluk ook altijd geluk, want je raakt ooit van je ongeluk af etc. Je kunt 5 jaar keihard trainen en super gelukkig zijn met je fysiek, maar dit geluk slaat om in ongeluk wanneer je ouder wordt en je fysiek weer minder wordt. Het gelukkig getrouwde stel van vandaag, is de ongelukkige scheiding van morgen. Tolle: beyond happiness and unhappiness lies peace. Dit is zo epic gasten, je van binnen altijd goed voelen, wat er van buiten ook gebeurt.

Hmm.. ja dat laatste is ook een beetje wat ik probeerde te zeggen. Alleen wordt geluk als "peace" genoemd. Ik weet dat er een verschil tussen zit, maar dat is ook een soort "geluk". :)

Geluk is sowieso niet zo interessant aangezien met geluk ook altijd ongeluk komt.
Wat een bullshit, geluk is de basisstaat, ongeluk is eigenlijk de balans om er voor te zorgen dat je gelukkig blijft, je kan perfect voor het overgrote deel van de tijd gelukkig zijn.

Het gene dat jou geluk gaf zal je ooit verliezen of jou niet meer gelukkig maken.
Wat een klotezin, geluk bestaat uit meerdere dingen, zo laat hij uitschijnen dat er 1 bepaald iets dat je gelukkig maakt.

Daarnaast komt er met ongeluk ook altijd geluk, want je raakt ooit van je ongeluk af etc.
True

Je kunt 5 jaar keihard trainen en super gelukkig zijn met je fysiek, maar dit geluk slaat om in ongeluk wanneer je ouder wordt en je fysiek weer minder wordt.
Alsof je enkel gelukkig bent met je fysiek.
Breed = gelukkig zijn, ourder worden --> automatisch depressief worden.
Yeah right:rolleyes:.

Het gelukkig getrouwde stel van vandaag, is de ongelukkige scheiding van morgen. Als je zo afhankelijk bent van wat er in de externe wereld gebeurt gedraag je je echt als een wijf. Als je vriendin waarvan je zo houd zegt dat haar gevoelens minder zijn ga je ineens heel erg aan haar plakken, je miserable voelen en wanneer ze je dumpt haat je haar ineens. Een man die centered is en z'n innerstate niet laat bepalen door de externe wereld staat stevig in zn schoenen en heeft geen problemen met dit soort fluctuaties.
Er geen problemen meer mee hebben als je vriendin het uitmaakt???? Damn, zou maar erg zijn

Tolle: beyond happiness and unhappiness lies peace. Dit is zo epic gasten, je van binnen altijd goed voelen, wat er van buiten ook gebeurt.

:thumbdown:

Wordt er van het weekend nog gedoet?

Dat je psychologie studeert veranderd in mijn mening niks , school/uni is gewoon een kwestie van zoveel mogelijk info in je op te nemen en wanneer de tijd rijp is het uitbraken. Ik ga in ieder geval dat boek lezen en z'n andere bekende ook , daarnaast lees ik ook boeken die jullie wetenschappelijk zouden noemen. Ik maak geen mening over iets waar ik niets van ken/gelezen heb want dat is het hoogtepunt van ignorance.

Die stelling van 'als een spons opnemen en opt examen periodes weer uitpersen' geldt voor middelbaar onderwijs en de eerste 2 jaren in bachelor. Vanaf het 3de en verder is echt wel zelf inspanningen leveren en tis een subject die nooit 'afgewerkt' kan worden, je bent een eeuwige student.

Ik kan u heel wat boeken aanraden gaande van musti tot de koran. Geniet van alle wijsheid die daarin instaat. Niet vooroordelen hé! :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 01:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:46 ----------

Ik heb ook een Psychologie course op de Uni gevolgd en de overeenkomsten met wat Tolle uitlegt waren soms 1 op 1. Mijn docent was overigens een groot voorstander van Mediteren (Eckhart Tolle vind mediteren niet zo interessant omdat alle bewuste ademhalingen na de eerste worden geanticipeerd door je gedachtes) en in mn Psychologie boek stond shit dat minstens zo zweverig was als in Tolle's boek (ik las dingen als verbonden zijn met God etc. terwijl Tolle tenminste nog een rationele betekenis aan het woord God geeft) en in dit boek werd zelf actualisatie ook besproken.

Probleem is dat oorzaak en gevolg soms niet helemaal duidelijk is waardoor er ook bijzonder veel bullshit wordt verkondigt in dit veld van wetenschappelijk onderzoek. Ik weet iig dat ze op het gebied van aantrekkingskracht tussen mensen soms echt faliekant de plank misslaan.

:roflol:
Moet ik hier nu echt serieus op reageren ?

Jezus, sommige mensen zijn zo diep in het stront dat ze het helpen niet waard zijn. 'Psyhologiecoruse/psychologieboek'. Alsof je iets over een discipline weet, zeker zo'n veelzijdig discipline, en notabene een sociaal wetenschap, door middel van 1 boek en 1 vak :roflol:

Ik zal je een afhankelijke variabele geven om te checken of je goed bezig bent. Hey jvr, wat heb je bereikt ? Als je dit soort shit moet lezen om je in te weiden in wat dan ook, dan zegt dit voor mij al genoeg. Maar serieus, wat heb je dan bereikt met je 'kennis' ?

Laatst bewerkt:
school/uni is gewoon een kwestie van zoveel mogelijk info in je op te nemen en wanneer de tijd rijp is het uitbraken.

Deze onzin hoor je alleen van mensen die geen flauw idee hebben van academisch onderwijs. Zoals iemand hierboven al zei; voor wat betreft de eerste jaren heb je misschien enigszins gelijk, alhoewel er dan ook al wat analytisch vermogen van je wordt verwacht. Ik neem aan dat je ervan op de hoogte bent dat een universiteit een wetenschappelijk instituut is en je voorbereid wordt op het doen van empirisch onderzoek, deelname aan het wetenschappelijke discours, en dat je de daarvoor benodigde vaardigheden niet gaat ontwikkelen door wat jaren kennis op te doen en op het juiste moment uit te braken?

Laatst bewerkt:
Ofwel ligt er een structureel probleem aan de wetenschap, dat het hen niet lukt om mensen af te helpen van bullshit praktijken ofwel zal je altijd een bepaald percentage crackpots hebben die je gewoonweg niet kan uitroeien. Wrsch zijn het de karakteriele eigenschappen en crappy ervaringen (vb als je iemand bent die heel sterk de positie aanneemt om niet teveel je gemoedsleven te laten fluctueren door de externe wereld, dan kan ik me inbeelden wat voor shit je hebt zoal meegemaakt om dit soort dergelijke copingstrategien aan te nemen) die sommige mensen tot deze zielige mechanismen leiden.

Goed, ik ben eerlijk om te zeggen dat mijn visie zelf (uiteraard) vertrekt vanuit filosofische doctrines aangaande 'hoe goede kennis moet eruit zien' en ik neem visies/theorien niet op alsof ze vaststaand zijn. Het is alsof jij 'jvr', het interpreteert als 'de waarheid'. Ik raad je sterk aan, als je het interesseert, dat je gewoon les volgt ipv voor je eigen te denken(voor het moment). Unief is een opstap om voor altijd voor jezelf na te denken, niet iets wat ze in u hoofd willen instoppen. Je moet je die attitude ook aanleren. Geen enkel boek, ook al is het de meest wetenschappelijke, kan een bepaald onderwerp allomvattend beschrijven. Leer dat soort attituden, ipv unief/school te bekritiseren en dwepen met jopie popies als tolle.

---------- Toegevoegd om 02:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:09 ----------

Een man die centered is en z'n innerstate niet laat bepalen door de externe wereld staat stevig in zn schoenen en heeft geen problemen met dit soort fluctuaties.

We gaan het een beetje concreet houden, kwestie van dat anderen mooi kunnen meevolgen wat u concepten als 'innerstate' en 'centered' precies impliceren. Dus ik ga morgen in je bek schijten en jij gaat niet beinvloed worden door mijn gedrag ? Dit is toch wat je zegt hé ? Zo niet, verbeter me maar :)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven