Fitness Seller

The road goes on.. -->> 80KG!!!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Komt vanzelf met de kilo's bij die nekpress:) Heerlijke oefening, doe jij hem staand of zittend in de smith? Ik heb hem lang zittend in de smith gedaan en vanaf maandag begin met staand en losse barbell.

Goede training in ieder geval

Ik doe hem zittend en met losse barbell. Net als de shoulder press.
Heb ook wel het idee dat die beetje bovenrug meepakt of niet?

Ja je pakt zeker wel je rug mee, mooie oefening:)

Nou das mooi dan denk ik dat ik dees tijdje ga toepassen.
Twijfelde eerst omdat die nogal bekend staat als een help-je-schouder-naar-de-donder-oefening.

Ik begin dan gewoon lkkr met 20kg:)

Ik deed ook altijd Neck Press, zittend met losse BB. Nooit last gehad van m'n schouders door NP. Was altijd een van mijn sterkere presses en een heel lekkere oefening, mits goed uitgevoerd. Gewoon even wat artikeltjes/filmpjes zoeken over de uitvoering.

ik dacht dat jij de barbell row al had gedaan? De pendlay en de barbell row zijn nagenoeg gelijk;)
Verder nette training, en als je je oefening goed uitvoert kun je niets naar de donder helpen;)

ik dacht dat jij de barbell row al had gedaan? De pendlay en de barbell row zijn nagenoeg gelijk;)
Verder nette training, en als je je oefening goed uitvoert kun je niets naar de donder helpen;)

jah barbell row met rug 45 graden. en dan gewicht 50-60kg deed ik ook met rug. dus eigenlijk cheaten. pendlay heb ik me rug gelijk aan vloer. en dan reppen met zo'n deadstop net als bij deadliften. En dan alleen met je armen werken. wat eigenlijk ook bij normale row moet. En had daarvoor gesquat dus voelde goed me quads ook nog bij zo'n positie;

Ik ga nu 4 weekjes 4x8 trainen dus begin dan rond de 40kg en dan maar ff lekker strict. Moet ik met 4 weken op 4x8x50 zitten en dan 4 weekjes lowrep kracht:D Langs de 60 naar de 70kg. Pendlay kan iets zwaarder. Deed al 4x5x50kg afgelopen week.

Laatst bewerkt:
4x8x40kg is veels te licht man, gewoon meteen 45kg pakken en steeds verhogen
met cheated rows ga je echt hard vooruit! want je stricte rows gaan gewoon mee
eerst heel lang strict gedaan (bleef hangen op 4/6 reps op 70kg)
tijdje cheated gedaan en nu kan ik 10x80kg easy strict!
pullups ook niet verwaarlozen :) komt goed!

4x8x40kg is veels te licht man, gewoon meteen 45kg pakken en steeds verhogen
met cheated rows ga je echt hard vooruit! want je stricte rows gaan gewoon mee
eerst heel lang strict gedaan (bleef hangen op 4/6 reps op 70kg)
tijdje cheated gedaan en nu kan ik 10x80kg easy strict!
pullups ook niet verwaarlozen :) komt goed!
In mijn ogen bestaat er zoiets niet als veel te licht. Hoe lichter je begint, hoe langer het duurt om een plateau te bereiken. Ik zeg niet dat je 40kg moet squatten als je er 100 kan (om een voorbeeld te geven;)) maar misschien is het wel beter om te beginnen met 40 i.p.v. 45.

In mijn ogen bestaat er zoiets niet als veel te licht. Hoe lichter je begint, hoe langer het duurt om een plateau te bereiken. Ik zeg niet dat je 40kg moet squatten als je er 100 kan (om een voorbeeld te geven;)) maar misschien is het wel beter om te beginnen met 40 i.p.v. 45.

hmm ja ik snap jongeleerd wel. 45kg zou ook best kunnen maar dan heb je inderdaad eerder dat plateau bereikt dan wnnr je met 40kg begint. net wat jij zegt. Maar heb vaker te zwaar gepakt want ik gun mezelf gwn geen tijd. indd waarom niet 45 ipv 40 als je ook dat al kan. en dan deed ik al kracht(5 reps) dus zat ik nog eerder tegen plateau aan.

Denk ook dat ik bij bijvoorbeeld barbell row me lats veel beter train met licht en strict dan met zwaar en cheated.

maar miss is wel beter nu dat ik er nog iets onder ga zitten op wat ik kan met volume. Moet maar geduld hebben en elke workout 2,5 kg opdoen. Heb ik op langer termijn dan profijt van. en als dan vastloopt, kan ik naar 5x5 nog steeds verhogen, vastlopen naar 3x3 en nog steeds blijven verhogen. wat jongeleerd weer eerder zei.:)

Wendler doet ook niet voor niks nog eens 10% van die 1Rm af. en rekent die 90% als je 1Rm.

En ik kan nog wel ff voor ik 6x70 strict doe. als ik dan ook echt vastloop dan kan ik eens tijdje cheated te werk gaan. voor ander effect.

Laatst bewerkt:
Met je laatste post kan ik het niet anders dan eens zijn. Ik heb zelf te vaak ondervonden dat ik al snel te veel wil, wat in principe niet erg is. Maar wanneer je iedere keer hierdoor tegen een plateau oploopt, moet je gewoon de knop bij jezelf omzetten. Ik heb ook mijn 4-5 dagen split in 2 weken tijd omgegooid naar een 5×5 schema, waarbij ik 3× in de week train. 3 grote oefeningen per dag (iedere dag squat) en het gehele weekschema bestrijkt slechts 5 hoofdoefeningen. Ik ben nu bezig in m'n derde week en pas in de 4e (volgende) week zal ik met mijn originele 5RM's van week 0 trainen. Ik merk nu dat ik veel geconcentreerder ben op de uitvoering, nergens cheat en uiteindelijk toch wel degelijke gewichten zal hanteren. Dat terwijl ik nu niet op mijn max train. Progressieve overload is en blijft mijns inziens de sleutel in bodybuilding, hoezeer we ook willen gooien met ijzer, grote gewichten willen verplaatsen en vast blijven houden aan dingen die we uit gewoonte zijn gaan doen.

Met je laatste post kan ik het niet anders dan eens zijn. Ik heb zelf te vaak ondervonden dat ik al snel te veel wil, wat in principe niet erg is. Maar wanneer je iedere keer hierdoor tegen een plateau oploopt, moet je gewoon de knop bij jezelf omzetten. Ik heb ook mijn 4-5 dagen split in 2 weken tijd omgegooid naar een 5×5 schema, waarbij ik 3× in de week train. 3 grote oefeningen per dag (iedere dag squat) en het gehele weekschema bestrijkt slechts 5 hoofdoefeningen. Ik ben nu bezig in m'n derde week en pas in de 4e (volgende) week zal ik met mijn originele 5RM's van week 0 trainen. Ik merk nu dat ik veel geconcentreerder ben op de uitvoering, nergens cheat en uiteindelijk toch wel degelijke gewichten zal hanteren. Dat terwijl ik nu niet op mijn max train. Progressieve overload is en blijft mijns inziens de sleutel in bodybuilding, hoezeer we ook willen gooien met ijzer, grote gewichten willen verplaatsen en vast blijven houden aan dingen die we uit gewoonte zijn gaan doen.

Mooi gezegd man:) Allemaal feiten. Minder op de kg's letten en zeggen kijk wat ik kan maar groeien van een correcte uitvoering. Heb het deze training zeker ondervonden.

---------- Post toegevoegd Tue 20 Sep 2011 om 20:58 ----------

Front squat:
8x42,5kg
6x42,5kg
6x42,5kg Pols:mad:
8x42,5kg Negeer pijn

Reverse Bent over row: (voor de lats)
8x40kg
8x40kg
8x40kg
8x40kg Pomp 1 biceps

Decline opdrukken:
6xBW
9xBW
8xBW
7xBW

Shoulder press:
6x30kg
4x30kg... Ik werd onderbroken><
7x30kg
7x30kg

Barbell curl:
8x22kg
8x22kg
8x22kg Pomp 2 biceps
8x22kg

Nou dat ging erg goed. Alleen de shoulder press heeft heel veel in moeten leveren door die zware pushups. Ik vond die al zo goed gaan:rolleyes:
Ook veel schouderwerk natuurlijk bij 45 graden hoek. Volgende week omdraaien, opdrukken doe ik toch tot fail dus mogen minder reps zijn.

Alles kan verhoogt worden. No problemo!

Laatst bewerkt:
Nog steeds lekker bezig :D
wat houd die reverse bor in?

mooie workout en alles kan verhoogd worden:) nice nice

Deadlift:
4x110kg pr
6x90kg

Bench press:
8x52,5kg
8x50kg
8x50kg
10x50kg ;D

Horizontal row: slow
7x
6x
6x
6x

French press: nieuw, (zittend met 1 dumbbell achter hoofd. correct me if i'm wrong.)
8x12kg
8x14kg
8x14kg
6x16kg

Calve raises:
12x70kg
12x70kg
12x70kg
12x70kg

Heerlijk als je na elke oefening pomp in die spiergroep hebt.:D
French press ging wel nice op bepaald pijntje in me linkerschouder na. voelde dit bij elke rep. doet niet echt zeer maar is erg,erg irritant zo'n trekje.

• Like
Waarderingen: KEUN
nice deadligt pr kerel!

Frenchpress is liggend met dumbbells, lijkt een beetje op skullcrushers.

Zittend met 1 dumbbell heet volgens mij triceps extensions... maar weet ik niet zeker

nice deadligt pr kerel!

Frenchpress is liggend met dumbbells, lijkt een beetje op skullcrushers.

Zittend met 1 dumbbell heet volgens mij triceps extensions... maar weet ik niet zeker

Aah oke. nouja hou het bij deze oefening voor nu ongeacht de naam. Ff wat anders dan de skulls voorlopig.

---------- Post toegevoegd Fri 23 Sep 2011 om 17:07 ----------

3x112,5kg?
5x112,5kg :D!

(okee minstens 4)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven