MuscleMeat

The skinny-arms club!

'Puur op bicepskracht' lol. Doe je bankdrukken ook puur op borstkracht? Nogal onzin dat je een oefening doet om 1 spier aan te spreken, zo simpel werkt dat niet. Net als met andere basisoefeningen gaat kan je het accent ergens op leggen. Dat veel mensen met kindergewichtjes armen trainen ben ik wel met je eens, maar dat vind ik hetzelfde van andere oefeningen, dat ligt er juist aan dat mensen allemaal oefeningen doen met kindergewicht zonder serieus de basis aan te pakken. Als je geen kindergewicht wilt, stap dan van de kinderoefeningen af..
Kracht van m'n biceps is door veel chins ook flink vooruit gegaan, zat eergisteren op 15x70 bb curls. Ook als je veel bankdrukt heeft dat een positief effect op biceps is mijn ervaring, omdat het een stabilisator is van zware gewichten.

Bankdrukken doe je helaas niet op puur alleen borstkracht, maar ik probeer het wel te benaderen. Maar goed.

Dat optrekken, zo'n 95% en misschien wel meer van de sportschool en fitness bezoekers weten niet eens hoe ze moeten optrekken, laat staan chinnen. En van de 5% die overblijft doet nog niet de helft aan optrekken of chinnen.
Ook als mensen de latpull gebruiken met reverse grip bewust gebruiken voor de biceps met een paar kilo weten ze nog niet hoe ze de biceps moeten laten werken.
Je ziet bizar veel mensen die na jaren lang trainen (ahum) nog steeds een schouder rotatie gemengd met ab crunch oefening maken bij de latpull.

Dat ze hun armpjes als bicepscurls alleen maar wat bewegen met pipo gewichtjes is door onwetendheid en des-interesse.

vette zielige lange sprieten van misschien wel 38 cm. Ben ook maar gestopt met isolatie oefs voor biceps en focus voortaan op triceps

In!

35 cm :janken:

omtrek boeit echt zo weinig aannemend dat je enigszins normaal traint

klein torso, goede aanhechtingen en korte armen zijn echt veel belangrijker

Omdat? Of ben je een aanhanger van dat onzinnige triceps is 2/3 van je bovenarm verhaal.

Nee, mijn focus ligt voornamelijk op kracht ipv massa dus als m'n biceps door zware compounds worden gestimuleerd vind ik het wel prima. Triceps vind ik belangrijker vanwege de pressingpower die nodig is. Die isoleer ik dus wel gewoon

holy sht waarom was ik hier nog niet in.

benen meer dan 25cm groter dan armen crew.

en train nouwelijks benen :(

Hoeveel cm omtrek heb je dan?
Ik heb 38,5 en het ligt aan het t shirt hoe breed ze lijken. In een stretch shirt van de action lijken ze het grootst.
Misschien even naar de action?

In , 32 cm omtrek bij armen (ontspannen) en dat na 2 jaar trainen. Ben wel maar 1,76 :P

36cm armen..

Hoeveel cm omtrek heb je dan?
Ik heb 38,5 en het ligt aan het t shirt hoe breed ze lijken. In een stretch shirt van de action lijken ze het grootst.
Misschien even naar de action?

als de armen strak zitten past mijn torso en bijna nooit in :roflol:

nee ga niet shirts kopen zodat me armen groter lijken.

33cm :(. Train bi's en tri's wel nogmaar 2 maanden afzonderlijk (als assistance 3x8 tot mijn compounds).
Heb echt het gevoel dat mijn armen het meest achterlopen.

Terug
Naar boven