XXL Nutrition

The skinny-arms club!

Veel mensen die hier posten hebben gewoon goede armen...

Ik denk dat je pas problemen hebt met armen als je onder de 37.5-38 cm hebt wanneer je gewicht gelijk is aan je lengte in cm (-100 of course).
Ik doe weinig speciaals voor mijn armen, vooral gewoon de grote lifts. Bij 1,86m en 84kg had ik 38-39cm op 12% vet.
BP 2x 105kg
DL 1x 180kg 5x 160kg
SQ 3x 150kg

Toch voelde het niet alsof ik echt een probleem had :P

Ik meld me aan, 37 cm :(

Ik weet niet of ik skinny arms heb, het boeit me ook niet. Maar om even wat tegenwicht te bieden.

De halve sportschool loopt rond met te grote armen (buiten proportie als je het mij vraagt) te kleine zie ik zelden, dus dan denk je al snel dat je armen klein zijn. Wat zijn 'normale' verhoudingen? Het scheelt nogal of je kijkt naar een bodybuilder of iemand die een vechtsport beoefend bijv.

Als je armen eerder opgeven dan de spier die je eigenlijk wil trainen... zouden ze toch vanzelf sterker en groter moeten worden? Om een barrière te doorbreken zal isolatie zeker kunnen helpen, maar of het echt nodig is weet ik niet.

Wanneer je armen zo groot zijn dat ze eigenlijk nooit moe worden, behalve als je bi/tri traint dan heb je een grote kans dat ze alleen heel leuk staan in een shirtje maar dat ze eigenlijk hun doel voorbij zijn geschoten... Tenzij je doel buiten proportioneel grote armen is...

Ik weet niet of ik skinny arms heb, het boeit me ook niet. Maar om even wat tegenwicht te bieden.

De halve sportschool loopt rond met te grote armen (buiten proportie als je het mij vraagt) te kleine zie ik zelden, dus dan denk je al snel dat je armen klein zijn. Wat zijn 'normale' verhoudingen? Het scheelt nogal of je kijkt naar een bodybuilder of iemand die een vechtsport beoefend bijv.

Als je armen eerder opgeven dan de spier die je eigenlijk wil trainen... zouden ze toch vanzelf sterker en groter moeten worden? Om een barrière te doorbreken zal isolatie zeker kunnen helpen, maar of het echt nodig is weet ik niet.

Wanneer je armen zo groot zijn dat ze eigenlijk nooit moe worden, behalve als je bi/tri traint dan heb je een grote kans dat ze alleen heel leuk staan in een shirtje maar dat ze eigenlijk hun doel voorbij zijn geschoten... Tenzij je doel buiten proportioneel grote armen is...

een grotere arm hoeft niet perse sterker te zijn, ook hangt grip breedte heel veel uit of je armen eerder moe worden dan de rest van je lichaam.

Armen zijn nooit groot genoeg..? Ik zie nooit iemand waarvan ik denk dat ze beter niet meer kunnen groeien.

Echt sterke armen krijg je door flink veel te chinnen en roeien, liefst 5 dagen in de week. Chins minder dan 5 reps en roeien tm 20reps. Hiernaast enkele setjes biceps en klaar.

Armen zijn nooit groot genoeg..? Ik zie nooit iemand waarvan ik denk dat ze beter niet meer kunnen groeien. Echt sterke armen krijg je door flink veel te chinnen en roeien, liefst 5 dagen in de week. Chins minder dan 5 reps en roeien tm 20reps. Hiernaast enkele setjes biceps en klaar.
explain. Waarom niet rond de 10 reps (ik roep maar wat)?

explain. Waarom niet rond de 10 reps (ik roep maar wat)?

Omdat het ongeveer 5x per week deed kon ik met chinnen ivm vermoeiing niet meer dan 5 reps doen. Oftewel als ik meer dan 5 reps deed dan kon ik hem de volgende dag niet voldoende zwaar doen. Met roeien eigenlijk nooit last van gehad. Doe aan het eind van bijna elke training roeien. Ene keer iets zwaarder dan de andere meer maar 3/5 keer wel één zware 20-reppers op het eind, meestal is dat gewoon de max van de cable machine..

Zoals adonis zegt: armen kunnen nooit te groot zijn :D

hP8Uy0i.jpg

Armen zijn nooit groot genoeg..? Ik zie nooit iemand waarvan ik denk dat ze beter niet meer kunnen groeien.

Nouja dat is dus puur persoonlijk. Vanuit het bodybuilding oogpunt vind ik het lelijk als armen buiten proportioneel groot zijn, zoals die foto hierboven bijvoorbeeld, maar dat moet ieder voor zich weten, dat is een mening.

Vanuit lichamelijk/gezondheid/fitness oogpunt is het overbodig, maar niet ongezond. En als je (ook) andere ambities hebt zoals voetbal, vechtsport, extreme sports, etc. is het gewoon niet handig want het is alleen maar extra gewicht en massa(traagheid).

Conclusie: Het is Esthetisch en ik ben het niet eens met de term skinny-arms, ik zou eerder zeggen normal arms, en een nieuw naam verzinnen voor die buiten proportionele armen. Wat mij betreft is dit ongeveer de max...
gorilla-jpeg.png
Hiermee kan je je als het goed is prima aan 1 arms optrekken ;)

Omdat het ongeveer 5x per week deed kon ik met chinnen ivm vermoeiing niet meer dan 5 reps doen. Oftewel als ik meer dan 5 reps deed dan kon ik hem de volgende dag niet voldoende zwaar doen. Met roeien eigenlijk nooit last van gehad. Doe aan het eind van bijna elke training roeien. Ene keer iets zwaarder dan de andere meer maar 3/5 keer wel één zware 20-reppers op het eind, meestal is dat gewoon de max van de cable machine..
Oke, maar wat is daar dan de toegevoegde waarde van ten opzichte van een wat lagere frequentie maar meer volume, laten we zeggen 2x in de week minimaal 10 reps?

armen en kuiten kunnen nooit groot genoeg zijn !

meeste mensen die zeggen dat grote armen lelijk zijn of buiten proportie zijn imo beetje jaloers over een ander zijn genen of behaalde resultaten .

Ik ben wel lid van deze club. 41,5cm bij 1m90 en 103kg. Na mijn cut zal ik voor het eerst in jaren direct arm werk toevoegen aan mijn schema.

Mijn armen meten 42cm (warm gespannen) bij een lichaamsgewicht van 75kg en 1m74.

Ik vind ze in verhouding met mijn lichaam ;-)

Armen duurt gewoon gruwelijk lang. Meeste mensen beginnen met van die vormloze dingen van 30cm en voordat het dan wat is ben je minimaal vijf jaar verder. Maar uiteindelijk wordt het wat mits je ze direct traint en sterker probeert te worden. (noaas) Zolang je sterker wordt voor reps zal het niet eens zo veel uitmaken wat je doet.
Train nu een jaar of zeven en de mijne groeien nog gestaag en worden sterker. Dat zal voorlopig nog wel doorgaan verwacht ik.

Even het topic bumpen :D

Groeien ze bij iemand die een hele tijd op hetzelfde gewicht blijft bewust?

mijn armen zijn weer wat gegroeid :)

doe alleen incline curls en sinds ik de bench een trapje lager gezet heb in stand merk ik wat verschil( erg minimaal maar toch )

Im in!
Mijn biceps zijn nogwel oke, maar mn triceps zijn gewoon zo klein dat mn arm in totaal niet groot word...train mn triceps altijd grafhard en heb ook flinke spierpijn maar slechte genetics daarin...
Enig geluk bij ongeluk is dat ik niet zo lang ben 1.80m en totaal niet breed dus inverhouding met de rest lijken mn armen juist wel redelijk terwijl ze als stats int algemeen gewoon klein zijn -37cm :( -

Im in!
Mijn biceps zijn nogwel oke, maar mn triceps zijn gewoon zo klein dat mn arm in totaal niet groot word...train mn triceps altijd grafhard en heb ook flinke spierpijn maar slechte genetics daarin...
Enig geluk bij ongeluk is dat ik niet zo lang ben 1.80m en totaal niet breed dus inverhouding met de rest lijken mn armen juist wel redelijk terwijl ze als stats int algemeen gewoon klein zijn -37cm :( -

Zelfde probleem hiero, biceps lopen 'te veel voor' op mijn triceps haha. Zelfs al doe ik zware close grip presses of zware dips..

Zelfde probleem hiero, biceps lopen 'te veel voor' op mijn triceps haha. Zelfs al doe ik zware close grip presses of zware dips..

Ja echt frustrerend dat. Triceps zijn normaalgesproken 2/3 van je bovenarm. Maar bij mij is het de biceps die mn arm nog enigsinds normaal maakt... dat hoort niet :roflol:

Terug
Naar boven