Fitness Seller

The skinny-arms club!

Im in!
Mijn biceps zijn nogwel oke, maar mn triceps zijn gewoon zo klein dat mn arm in totaal niet groot word...train mn triceps altijd grafhard en heb ook flinke spierpijn maar slechte genetics daarin...
Enig geluk bij ongeluk is dat ik niet zo lang ben 1.80m en totaal niet breed dus inverhouding met de rest lijken mn armen juist wel redelijk terwijl ze als stats int algemeen gewoon klein zijn -37cm :( -

37 cm op jouw gewicht is zeker niet klein hoor, ook gelet op je lengte...

39 cm hier, ik ga wel blij zijn als ik eindelijk de 40 cm heb bereikt :D

Nog steeds onder de 45cm dus nog steeds #teamnobicep

Triceps helpen een hoop.
Ik zie mijn armen met de dag kleiner worden vanwege een triceps-blessure.
Kan niet wachten tot ik hersteld ben en weer massa op die guns te gooien.

Ja echt frustrerend dat. Triceps zijn normaalgesproken 2/3 van je bovenarm. Maar bij mij is het de biceps die mn arm nog enigsinds normaal maakt... dat hoort niet :roflol:

Nee he, niet weer die 2/3 onzin.

Dacht echt dat dit anno 2015 voorbij zou zijn

Wat is je huidige vp dan op die 100 kg? :p

Mensen met 40 cm of meer hebben geen reden tot klagen imo xD

weeg nu maar 96kg. was vorige week ziek en 7kg verloren.
VP% zal iets van 11-12% zijn ofzo denk ik als ik naar de spiegel kijk.

41-42cm armen met een spanwijdte van 2m12 (extreme monkey arms) is gewoon nog steeds dun.

weeg nu maar 96kg. was vorige week ziek en 7kg verloren.
VP% zal iets van 11-12% zijn ofzo denk ik als ik naar de spiegel kijk.

41-42cm armen met een spanwijdte van 2m12 (extreme monkey arms) is gewoon nog steeds dun.

Denk dat de spanwijdte je probleem is ben zelf 197 en armen spanwijdte 194. Met 2.12 heb je goede bouw voor een bokser wingspan of an eagle.

Laatst bewerkt:
Ik had echt de meest dunne armen ooit en met bicep curls heb ik ook nooit vooruitgang geboekt.

Chin ups hebben wonderen verricht (2x in de week, uiteindelijk weighted).

Daarnaast gewoon zwaar benchen en overhead pressen.

Hoezo onzin? De triceps maken ongeveer 60procent van de massa van je armen uit

Biceps/triceps zijn ongeveer 50/50 maar verschil in locatie op de arm in lengte richting gekeken doet de triceps bij de meeste arm poses groter lijken Heb hier een tijd geleden doorsnedefotos geplaatst war dit duidelijk naar voren kwam even zoeken dus.

triceps zijn langer en minder hoog dan biceps dus bij het zelfs al is het in volume misschien waar, kwa omtrek is het een ander verhaal.

Ik weet niet wat je precies bedoel?

Verders speelt de pose ook een rol. In een bicepspose is de biceps verkort de triceps op lengte wat voor het zicht een andere verhouding geeft dan een tricepspose waarbij de triceps verkort is en de biceps op lengte. Maar in rust is de verhouding ca 50/50 (absoluut) en ligt het er aan waar je met welk van de twee dominant is (relatief).

Verders is er ook nog de brachialis die een rol speelt in de verhouding buigers/strekkers (wat omtrek betreft)

Laatst bewerkt:
wat bewijst deze link?
omdat triceps uit 3 koppen bestaat en biceps uit 2 is je triceps dus 3/5 van je arm en je biceps 2/5?
logic?:(

Nee, heeft niks met de koppen te maken. Er staat gewoon simpelweg dat de triceps gemiddeld 60% van de massa vormen. De Biceps dus automatisch 40%. Dit heeft niks met poses of koppen of dergelijke te maken. Puur een algemeen feit dat de triceps meer massa hebben en het grootste deel van je arm uit maken normaal gesproken.

Nee, heeft niks met de koppen te maken. Er staat gewoon simpelweg dat de triceps gemiddeld 60% van de massa vormen. De Biceps dus automatisch 40%. Dit heeft niks met poses of koppen of dergelijke te maken. Puur een algemeen feit dat de triceps meer massa hebben en het grootste deel van je arm uit maken normaal gesproken.

Of je gaat trainen in plaats van zeuren of je tricep nou 50% of 60% van je arm is. Man man man

Hmm checkin in zie topic nu pas :O

Zowel rechts als links beide 40,5 cm (koud gemeten):( voordeel is wel dat ze even klein zijn :D

Terug
Naar boven