XXL Nutrition

The skinny-arms club!

Bezoekers in dit topic

Nee, heeft niks met de koppen te maken. Er staat gewoon simpelweg dat de triceps gemiddeld 60% van de massa vormen. De Biceps dus automatisch 40%. Dit heeft niks met poses of koppen of dergelijke te maken. Puur een algemeen feit dat de triceps meer massa hebben en het grootste deel van je arm uit maken normaal gesproken.

Dat iets in wiki staat maakt het nog geen feit! Kan je alleen aanraden andere "bronnen" mbt anatomie ed te kiezen.

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:33 ----------

Of je gaat trainen in plaats van zeuren op mensen die zeuren of je tricep nou 50% of 60% van je arm is. Man man man

Of je gaat trainen in plaats van zeuren of je tricep nou 50% of 60% van je arm is. Man man man

Voorkomen is beter dan genezen en wat dat betreft reageer ik liever direct op de 2/3 claim dan wanneer het weer vaker geroepen wordt.
 
wat een dilemma

voor de zekerheid maar zowel mn biceps EN triceps trainen dan :(
 
Ik vind ook dat mijn armen wat groter mogen, maar als ik ze vergelijk met de rest van mijn lichaam zijn ze eigenlijk perfect in verhouding.

Ik vraag me af of bij mensen die vinden dat ze kleine armen niet precies hetzelfde het geval is. De focus wordt te veel op alleen het aanzicht van de armen gelegd.
 
Ik vind ook dat mijn armen wat groter mogen, maar als ik ze vergelijk met de rest van mijn lichaam zijn ze eigenlijk perfect in verhouding.

Ik vraag me af of bij mensen die vinden dat ze kleine armen niet precies hetzelfde het geval is. De focus wordt te veel op alleen het aanzicht van de armen gelegd.

Is eigenlijk gewoon krom, de arm wordt altijd gezien als meter van hoe gespierd iemand is. Hoe vaak word er bijvoorbeeld wel niet aan je gevraagd span je arm is aan! Komt weinig voor dat iemand je vraagt span je kuit is aan voor me :p
 
absoluut geen last van. Besteed er zelfs niet veel aandacht aan en blinken nog altijd uit..
 
Wat kan werken is in plaats van biceps curls en preacher curl etc 1-3 x per week: probeer eens weighted chin ups met een dipping belt met narrow grip.
Probeer dan ook vast te houden aan de top en dan langzaam naar beneden en dan weer explosief omhoog.
Je traint ook je lats maar met de narrow grip toch ook voornamelijk je biceps.
 
Wat kan werken is in plaats van biceps curls en preacher curl etc 1-3 x per week: probeer eens weighted chin ups met een dipping belt met narrow grip.
Probeer dan ook vast te houden aan de top en dan langzaam naar beneden en dan weer explosief omhoog.
Je traint ook je lats maar met de narrow grip toch ook voornamelijk je biceps.

Willem Jonkman approved
 
Nee, mijn focus ligt voornamelijk op kracht ipv massa dus als m'n biceps door zware compounds worden gestimuleerd vind ik het wel prima. Triceps vind ik belangrijker vanwege de pressingpower die nodig is. Die isoleer ik dus wel gewoon

Dus bij zware rows bijvoorbeeld, je focus ligt op kracht ipv massa, gebruik je geen biceps????????
 
Dus bij zware rows bijvoorbeeld, je focus ligt op kracht ipv massa, gebruik je geen biceps????????
Begrijpend lezen; Zijn prioriteit ligt bij het sterker worden, de size van zn biceps maakt niet uit. De prikkel van de zware compounds vindt hij al genoeg.
 
Begrijpend lezen; Zijn prioriteit ligt bij het sterker worden, de size van zn biceps maakt niet uit. De prikkel van de zware compounds vindt hij al genoeg.

Hij isoleert triceps omdat hij pressingpower wel belangrijk vindt voor compound oefeningen, maar dan snap ik waarom niet de biceps voor de pullingpower voor compound oefeningen.
 
Is eigenlijk gewoon krom, de arm wordt altijd gezien als meter van hoe gespierd iemand is. Hoe vaak word er bijvoorbeeld wel niet aan je gevraagd span je arm is aan! Komt weinig voor dat iemand je vraagt span je kuit is aan voor me :p

Ik ben een kuitfetisjist ,span je kuit dus maar es aan voor me :)
 
Hij isoleert triceps omdat hij pressingpower wel belangrijk vindt voor compound oefeningen, maar dan snap ik waarom niet de biceps voor de pullingpower voor compound oefeningen.
Kracht op de grote 3, squat, benchpress en deadlift.
 
Hij zei niks over de grote 3, dus ik reken barbell rows en upright rows ook bij compound.
Ja want upright rows zijn echt krachtmeters :roflol:

Uit zijn post is in ieder geval duidelijk dat pull oefeningen niet behoren bij zijn doel, wat dan dus al snel neerkomt op powerliften cq kniebuigen, bankdrukken en kruisheffen.
 
Ja want upright rows zijn echt krachtmeters :roflol:

Uit zijn post is in ieder geval duidelijk dat pull oefeningen niet behoren bij zijn doel, wat dan dus al snel neerkomt op powerliften cq kniebuigen, bankdrukken en kruisheffen.
Dit dus Flipniksen
 
Ja want upright rows zijn echt krachtmeters :roflol:

Uit zijn post is in ieder geval duidelijk dat pull oefeningen niet behoren bij zijn doel, wat dan dus al snel neerkomt op powerliften cq kniebuigen, bankdrukken en kruisheffen.

Upright rows is wel een compound oefening, alleen ga je idd niet aan iemand vragen: hoeveel kan jij upright rowen.
 
Ja want upright rows zijn echt krachtmeters :roflol:

Uit zijn post is in ieder geval duidelijk dat pull oefeningen niet behoren bij zijn doel, wat dan dus al snel neerkomt op powerliften cq kniebuigen, bankdrukken en kruisheffen.

ik upright row evenveel als jij bencht mattie!
 
Me armen zijn 2x zo groot tijdens de training maarja rest van de dag heb ik echt van die skinny arms train ze hard genoeg lijkt me
enigste voordeel is dat ik grote vleugels heb :)
 
Back
Naar boven