Fitness Seller

TheNose's Doggcrap trainingslog!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Gisteren:

Training A3
  • Machine chest press: 65kg/6+2+1=9RP (60kg/12RP)
  • Machine military press: 35kg/10+4+3=17RP (30kg/17RP)
  • Dips: -25kg/10+5+4=19RP (-30kg/18RP)
  • V-bar pulldowns: 77kg/6+3+3=12RP (63kg/19RP)
  • Deadlift: 100kg/8reps + 65kg/10reps (90kg/7reps + 60kg/12reps)

Was weer een leuke training, strap gescheurd met deadliften (was al gaar maar nu helemaal :P) en weer aardige gains, alleen machine press viel wat tegen. Wie weet vlieft die er wel snel uit! :(

Ziet er goed uit imo. Hoe ga je nou die machine chest press aanpakken? Volgende keer zelfde gewicht en jopen dat je de 12 reps haalt?
Ik denk dat natural vrij eel moeite zullen hebben om elke 2 weken 5 kg overal bij te doen, in dat tempo ben je over 2 jaar god. Af en toe zelfde gewicht voor meer reps kan volgens mij geen kwaad.

En ik las 'traps' gescheurd met DL, ik was van WTF ???

Dat lijkt me niet echt een gewicht waar straps voor nodig zijn? En al helemaal geen gewicht waar ze van scheuren? :P

100kg en straps???

(En ik dacht dat mijn grip niks voorstelde :p)

Verder goeie trainingen!

• Topic Starter Topic Starter
Hey wel een beetje lief doen ja! Misschien dat ik ze wel zonder straps kon doen, maar daar kom ik liever niet halverwege de oefening achter (was de tweede keer ooit dat ik deadliftte), ik train onderarmen toch apart en met mijn beroep worden ze ook niet bepaald zwakker. ;)

Mijn straps waren EN oud EN erg el cheapo en waren al behoorlijk gescheurd!

@BBD: Ik heb steeds met 5kg verzwaard tot nu toe omdat dat bij sommige oefeningen gewoon nodig was (erg veel reps vorige keer met die oefening bijv). Machine press wordt zeker hetzelfde gewicht en dan minimaal 2 reps meer halen.

Hey wel een beetje lief doen ja!

"tough love" weet je wel... Soms is het nodig om iemand stevig de waarheid te zeggen :).

Komt vanzelf goed. Je kunt trouwens ook gaan deadliften zonder straps, en zodra je onderamen failen de straps gebruiken en uitreppen. Deadliften is een hele goede grip oefening. (dat en shrugs met static holds tot slot)

Laatst bewerkt:
Maar die grip is voor een bodybuilder veel minder belangrijk dan de extra reps die je mét straps haalt dus :)

Ik snap alles als ik men best om het te snappen

Mooie zin he :D

Training B3 vandaag! :)

• Machine preacher curls: 47,5kg/7+3+2=12RP (45kg/11RP)
  • Reverse grip cable curls: 25kg/20reps (22,5kg/16reps)
  • Smith standing calve raises: 60kg/11reps (50kg/12reps)
  • Stiff legged deadlift: 105kg/10reps (100kg/10reps)
  • leg press: 80kg/10reps + 60kg/20reps (widowmaker) (75kg/9reps + 50kg 20reps widowmaker)

Ging weer lekker dus! :D

Misschien heb je erover gelezen maar dante zelf raadt aan om stiff legged deadlifts in sets van 6 te doen met weinig rust ertussen tot je geen 6 herhalingen meer kan en dan de volgende workout opnieuw de reeks beginnen met een iets hoger gewicht (dit ivm de blessuregevoeligheid van deze oefening)

Misschien heb je erover gelezen maar dante zelf raadt aan om stiff legged deadlifts in sets van 6 te doen met weinig rust ertussen tot je geen 6 herhalingen meer kan en dan de volgende workout opnieuw de reeks beginnen met een iets hoger gewicht (dit ivm de blessuregevoeligheid van deze oefening)

Ik heb dat wel op het forum gezien idd, maar niet door Dante beschreven. Heb namelijk op het forum gevraagd hoe dat nu zat met de reprange van stiff legged deads en daar kwam absoluut geen eenduidig antwoord op (en Dante reageerde er niet op helaas), de meesten vonden een rep range van 10-20 herhalingen het beste, dus ik heb dat maar gedaan. Gewone deads zijn 1 zware en 1 iets lichtere set (6-9reps en 9-12 reps).

Ik kan fout zijn maar ik ben er vrij zeker van dat de aanbeveling van hemzelf was

Maar maakt op zich natuurlijk geen bal uit :D

Ik kan fout zijn maar ik ben er vrij zeker van dat de aanbeveling van hemzelf was

Maar maakt op zich natuurlijk geen bal uit :D

Je kan het ook goed hebben natuurlijk. ;) Maar op mijn vraag kwam toen geen antwoord, ach zolang ik het verlies van vorm van de uitvoering als grens voor failure hou kan er niets misgaan. ;)

Training B3 vandaag! :)

• Machine preacher curls: 47,5kg/7+3+2=12RP (45kg/11RP)
  • Reverse grip cable curls: 25kg/20reps (22,5kg/16reps)
  • Smith standing calve raises: 60kg/11reps (50kg/12reps)
  • Stiff legged deadlift: 105kg/10reps (100kg/10reps)
  • leg press: 80kg/10reps + 60kg/20reps (widowmaker) (75kg/9reps + 50kg 20reps widowmaker)

Ging weer lekker dus! :D

Lees net dat topic over DC in training en oefeningen, en uit interesse dus enkele vragen die ik niet direct terugvond in je 2 beginURL's:

- je gaat dus op elke oefening op elk setje tot failure?
- ik snap je notaties niet goed: die tussen haakjes is van de vorige training? En dan zou er nu maar één set zijn per oefening, klopt dat?
- Waarom heeft nog NIEMAND je gezegd dat je compound oefeningen eerst moet doen. Is toch belachelijk om eerst aan je biceps te prutsen en dan te gaan squatten? Die Dante heeft het blijkbaar over onnuttige sets schrappen om geen energie te verspillen... dan zal ie toch ook wel compound voorop zetten zeker?

Thx alvast.

Lees net dat topic over DC in training en oefeningen, en uit interesse dus enkele vragen die ik niet direct terugvond in je 2 beginURL's:

- je gaat dus op elke oefening op elk setje tot failure?
- ik snap je notaties niet goed: die tussen haakjes is van de vorige training? En dan zou er nu maar één set zijn per oefening, klopt dat?
- Waarom heeft nog NIEMAND je gezegd dat je compound oefeningen eerst moet doen. Is toch belachelijk om eerst aan je biceps te prutsen en dan te gaan squatten? Die Dante heeft het blijkbaar over onnuttige sets schrappen om geen energie te verspillen... dan zal ie toch ook wel compound voorop zetten zeker?

Thx alvast.

-Alle oefeningen hebben 1 (heel soms 2) werksets. Meestal is zo'n werkset een restpauze set bestaande uit tot failure gaan, 15sec pauze, weer tot failure, weer 15sec pauze en nog eens tot failure, vandaar mijn notitie op deze manier. Tussen haakjes is idd van de vorige training zodat jullie niet steeds hoeven terug te kijken. ;)
-Dit is de trainingsvolgorde zoals Dante hem beschreven heeft. Waarom zou je die compound (squat) voor je biceps moeten doen? Denk je dat een biceps oefening je squat negatief beinvloed dan? Bij de borsttraining wordt ook triceps getraind, die kan je borst en schouder oefening WEL nadelig beinvloeden, dus die wordt pas na borst en schouder gedaan.
Het is ook niet aan mij om deze trainingsmethode aan te passen omdat ik denk dat het anders beter zou zijn. Deze methode werkt en werkt goed, dus ik volg hem gewoon zoals hij beschreven is, de mensen die dat ook zo gedaan hebben zijn enorm vooruit gegaan, dus waarom aanpassen?

BTW de vragen die je stelde stonden heus in de newbe sticky (behalve de compound vraag dan)... ;)

-Alle oefeningen hebben 1 (heel soms 2) werksets. Meestal is zo'n werkset een restpauze set bestaande uit tot failure gaan, 15sec pauze, weer tot failure, weer 15sec pauze en nog eens tot failure, vandaar mijn notitie op deze manier. Tussen haakjes is idd van de vorige training zodat jullie niet steeds hoeven terug te kijken.

Wel kijk dat klinkt zo onlogisch voor me: als je één werkset hebt, waarom moet je dan bvb 15 seconden pauze rust houden tussen die werksets? Is dit oefening 1 -- 15 s pauze -- oef 2 of ben je nog in dezelfde oefening bezig (en heb je bijgevolg meer dan 1 werkset)?

-Dit is de trainingsvolgorde zoals Dante hem beschreven heeft. Waarom zou je die compound (squat) voor je biceps moeten doen? Denk je dat een biceps oefening je squat negatief beinvloed dan? Bij de borsttraining wordt ook triceps getraind, die kan je borst en schouder oefening WEL nadelig beinvloeden, dus die wordt pas na borst en schouder gedaan.

Ja ik zag dat in die sticky al staan, de volgorde. Je verbruikt je KH al meer bij de biceps-oefeningen en (hoewel weinig) blijft er dus minder over voor de reuze-compounds. Dit gaat gewoon in tegen alle regels die ik al gelezen heb, daarom dat ik het onlogisch vind ???
BTW de vragen die je stelde stonden heus in de newbe sticky (behalve de compound vraag dan)...

Uit de 2 links die in je eerste post staan? Had ze eens vlug doorgelezen maar staat een hoop off-topic gezever rond in één ervan, dus niet echt de tijd genomen alles grondig te lezen. Sorry voor het missen ervan dus :)

Aan wimmos...

Het principe dat bij DC gebruikt wordt, dus oef, even rust, zelfde oef,...

heet clustering.

Het komt er op neer dat je een set opdeelt in kleinere sets, waartussen je korte rustpauzen houdt. Zo kan je met een hoger gewicht toch een aantal reps halen binnen een bepaald TUT.

Stel dat je richt naar 10 reps. Dan kan je bijvoorbeeld 10 reps doen met 50.
OF je doet 10 reps met 60, maar dan 7-3 met 10/15s rust ertussen.

Dit is nuttig omdat het niet zozeer het aantal reps zijn die bepalen of je oefening nut heeft gehad (microtrauma, ...), maar wel de load en de tut (time under tension). Hoe hoger de load binnen een bepaalde tut, hoe beter.

Aha ok, nu is het helemaal duidelijk! Krijg zin om ook te gaan DC'en ware het niet dat ik net een split-schema heb opgesteld :D

Karma voor Daxie, en aan The Nose als ik terug kan geven.

Hey thx Daxie, scheelt mij weer type werk! :)

@Wimmos: Belangrijk als je iets als doggcrap gaat volgen is gewoon het schema nemen voor wat het is en je te pletter trainen/eten. Niet teveel over logisch niet logisch etc nadenken. Overanalysing noemen ze dat op intensemuscle.com. Hier op het board stikt het van de mensen die overal veel te veel over nadenken trouwens. :D

Aan wimmos...

Het principe dat bij DC gebruikt wordt, dus oefening, even rust, zelfde oefening,...

heet clustering.

Nou, het DC-principe heet een rest-pause set (tot failure). Je doet een set tot failure, dan even rust, dan weer een set tot failure en dan nog een. Doordat je weinig rust neemt zullen de sets steeds korter worden (8-4-2 bijvoorbeeld)

Bij clustering ga je absoluut niet tot failure en dat is het grote verschil. Dus met je 8RM doe je nooit 8 reps tot failure maar bijvoorbeeld 5-5-5 reps. (bij "maximum stimulation training" doe je zelfs alleen singles met je xRM)

Grote voordeel is dat je niet tot (of in ieder geval veel minder) failure werkt wat een grote belasting voor je zenuwstelsel en niet zozeer een stimulans voor je spieren is. Failure leidt ook niet tot een vergrote absolute kracht (anders zouden OL-ers echt wel vaker tot failure trainen, maar in feite doen ze niets anders dan clustering)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven