MuscleMeat

trainen onderarmen noodzakelijk

nofear train!

Competitive Bodybuilder
Waardering
3
vast al wel eens voorbij gekomen maar, het apart trainen van onderarmen een must?

goed ontwikkelde onderarmen zijn ook belangrijk maar is het noodzakelijk om deze ook apart te trainen? heb het de 1e maand gedaan en daarna niet meer (had er te veel last van bij andere oefeningen, soms 3 dagen later nog)

vind het zelfs niet echt hoeven..
Het komt voor sommige oefeningen wel fijner uit als je onderarmen het pas later begeven, maar ik train ze genoeg met hammer curls en dergelijke heb ik het gevoel van

Ik heb mijn onderarmen een hele tijd niet getraind en nu lopen ze zwaar achter, wat er dus helemaal niet uitziet. Flinke onderarmen zijn gewoon bruut dus nu pak ik ze gewoon elke trainingsdag ff mee :)

Extend zei:
Ik heb mijn onderarmen een hele tijd niet getraind en nu lopen ze zwaar achter, wat er dus helemaal niet uitziet. Flinke onderarmen zijn gewoon bruut dus nu pak ik ze gewoon elke trainingsdag ff mee :)
ik geef je groot gelijk, me too!:D

Ik ben van mening dat als je geen grote onderarmen heb je ze ook nooit zult krijgen.
Ze zullen natuurlijk wel groeien, maar verwacht geen Priest onderarmen.

Wat kracht aangaat ben ik wel van mening dat je ze moet trainen

Idd zwaar genetisch bepaald.

Niet nodig imo, mayb dat je naar een paar jaar wat verschil zal zien, maar echt veel in omvang zullen ze inderdaad niet groeien denk ik. Onderarmen... polsen.. ik train ze niet.

Idd, de grootte wordt sterk gelimiteerd door je genetica. De grip kan echter wel heel erg sterk verbeteren door deze specifiek te trainen.

Ik doe het niet, je pakt ze al loeihard aan in een trainingsschema waar bvb. Rug en Biceps op 1 dag geprogrammeerd staan

ik train 2x in de week de onderarmen specifiek alleen tot de pomp meer niet!
Ik merk niet dat borst training en rug training slechter gaan en bij mij helpt het wel ( zal wel genetisch zijn :D )

ik probeer ze toch 1 keer per week te trainen.. als k erges tijd overheb, kvind da ge die toch e beetje moet trainen om het allemaal e beetje in verhouding te houden..

Ik vind het heerlijk.ff met die opgepompte onderarmen rondlopen. Alle adertjes die bijna springen..En mijn polsen zijn wel degelijk een stuk dikker gworden.Wil na een jaar mijn horloge weer omdoen en pas hem niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik doe het niet, voorlopig groeien ze genoeg mee.

Supersteve zei:
Ik vind het heerlijk.ff met die opgepompte onderarmen rondlopen. Alle adertjes die bijna springen..En mijn polsen zijn wel degelijk een stuk dikker gworden.Wil na een jaar mijn horloge weer omdoen en pas hem niet meer.

Polsen op zich die verdikken is meestal gewoon omdat je dikker bent, de spiermassa op je voorarmen is ongeveer gelijk verdeeld zoals je kuiten, dus vooral dik naar de ellebogen toe.

peesverdikking

Mijn onderarmen gaan samen met de benen het hardste van alles, en ik train de onderarmen niet eens apart. Ben het dus ook niet van plan wél te gaan doen. :D

Als je merkt dat ze niet goed mee gaan zou ik ze wel aanpakken, zeker als je merkt bij bepaalde oefeningen dat de groep die je wilt trainen, rug bijvoorbeeld, het nog helemaal niet zo zwaar heeft terwijl je wel merkt dat je onderarmen geen kracht meer hebben. Gewoon meetrainen dus, niet elke dag maar gewoon net zoveel als dat je de kleine spiergroepen traint, dus 1 a 2 keer per week en 6-9 setjes ofzo, ook hier is het gewoon weer iets wat je zelf het beste zal aanvoelen en dus het beste zelf kan ontdekken, gewoon uitproberen dus, succes.

Heb ze een hele tijd niet gedaan :nope: , maar sinds ik ze weer 1x p.w. train (na rug/armen) boek ik zeker flinke progressie :cool:

**** die onderarmen, ik kan makkelijk 150kg overhands vasthouden, maar m'n onderarmen zijn nog geen 30cm

ik train mijn onderarmen niet extra. ja ok met hammer curlies dan

heb geen problemen met grip

Terug
Naar boven