XXL Nutrition

trainen onderarmen noodzakelijk

Ik train ze alleen met hammer curls

3XL zei:

ja wat 3XL zegt,het word wel wat sterker.de pezen,spieren ook wel.
maar ik heb ook wel gelezen dat een deelnemer van de sterkste man merkte dat door wristcurls te doen zijn grip niet beter werd,zn onderarmen werden wel beter.
maar die grip niet.die moet je dan toch weer met gripoefeningen aanpakken.
maar goed,ieder lichaam is weer anders.
mijn onderarmen groeien ook echt voor geen centimeter,31 cm met gestrekte arm.
doe ik barbell wristcurls ,16x42 kilo.
dumbbell curl 22x22 kilo.maar groeien ?
niks.geen aanleg daarvoor .marathon armen zijn het,gemaakt voor het "eeuwige" rukken ben ik bang :D .

Ik had altijd dunne onderarmen toen ik ze twee keer in de week ging pakken zijn ze bruut verbeterd qua omvang en vasculariteit. Voor mij werkt het in ieder geval.

Gewoon trainen die onderarmen! Is heerlijk om te doen! Ik deed het eerst ook nooit maar nu doe ik het sinds een half jaar, echt heerlijk. Mijn horloge past nu ook niet goed meer :p

Trainen werkt wel.
Tot 4 jaar geleden heb ik wandklimmen gedaan, daarbij kwam het hoofdzakelijk op grip aan, onderarmen waren de zwaarst belaste spiergroep.
Ik had dus niet echt zielige onderarmpjes toen ik begon te BB'en. (31cm gestrekt ontspannen), maar ook niet echt dikke.
In het begin heb ik de onderarmen ook niet echt meegetraind, kracht genoeg tenslotte voor alle oefeningen.
Later ben ik ze wel gaan trainen omdat ik wou dat ze nog wat mee gaan groeien, doe het nu 2,5 maand (wristcurls, reverse wristcurls en grip met lichaamsgewicht, hangen aan 1 hand zo lang mogelijk)
Mijn onderarmen zijn naar 35cm gestrekt ontspannen gegroeid en ook de kracht is vooruitgegaan.(gespannen 38,5cm)
Ik kan nu 150 kg met een hand kortstondig omhooghouden.

ik train ze niet en heb redelijk grote onderarmen in vergelijking met mensen van mijn "niveau"

gewoon veel met losse gewicten werken en zwaar gaan heplt bij mij genoeg

IMO is het balngrijk om ze te trainen. Ik heb een tijd terug een lichte blessure opgelopen, een "golfarm", doordat ik ze niet trainde. had te maken met de aanhechting van de spieren in mijn onderarm met mjin elleboog. Hier kreeg ik last van bij oa. curlen en trek oefeningen voor de rug.

Doordat ik mijn onderarmen ben gaan trainen is deze aanhechting steviger geworden en heb ik er geen last meer van.

Onderarmen trainen is een must, al is het maar voor de kracht.

Extend zei:
Ik heb mijn onderarmen een hele tijd niet getraind en nu lopen ze zwaar achter, wat er dus helemaal niet uitziet. Flinke onderarmen zijn gewoon bruut dus nu pak ik ze gewoon elke trainingsdag ff mee :)

Kun je onderarmen zo vaak trainen ??? (ik neem aan dat je 4 keer per week traint?)

Hiekie zei:
Kun je onderarmen zo vaak trainen ??? (ik neem aan dat je 4 keer per week traint?)

Tuurlijk kan dat, kan met elke spiergroep. Het ligt er alleen aan met welke intensiteit je dat doet, ik train 3x in de week en pak ze niet al te zwaar. En ze gaan er goed op, vliegen vooruit in kracht en ook al een beetje in massa. ;)

Ik train me onderarmen ook. Ik vind 't een mooie spiergroep en sinds ik ze train zijn ze zeker wel groter en harder geworden. Ook merk ik dat de aderen nu duidelijker zichtbaar zijn en ik ben niet echt in vet % gedaald.

Geld dat overtraining verhaal dan niet? ik neem aan dat een onderarm spier ook minstens 72 uur moet rusten?

Hiekie zei:
Geld dat overtraining verhaal dan niet? ik neem aan dat een onderarm spier ook minstens 72 uur moet rusten?

Dat 72 uur verhaal is een beetje bullshit vind ik, lijkt me eerder of zoiets persoonsgebonden is. En het ligt er natuurlijk ook echt aan hoe zwaar je hem pakt, als je hem elke keer helemaal afbuffelt heb je veel meer kans op overtraining of overbelasting dan wanneer je hem minder zwaar pak. Snappie?

ik Merk dus echt geen verschil als ik ze wel of niet train. IK had het een half jaar gedaan en merkte geen fuk verschil van spiermassa in me onderarmen. Ze gaan zelfs beter als ik het gewoon niet doe. Dus ik ga niet al die moeite doen voor iets waar ik toch nix aan heb. Ze worden toch al hard aangepakt in rug/biceps dag.

ik train ze 1x per week om kracht bij te winnen, mijn grip is niet zo sterk dus...

Ik train ze 2 keer per week, samen met biceps en rug.
Elke spiergroep is belangrijk om te trainen dus waarom je onderarmen niet??
Ik merk ook dat ze dikker en sterker worden.

19 jaar
1 meter 90
74 kilo
+/- 10%

ik train mijn onderarmen altijd na biceps en of rug zijn ze tenminsten al goed warm... en moet zeggen dat ik daar ook regelmatig positief commetaar op krijg in de gym..

dus naar mijn mening is het gewoon een must..

grt eddy

ik train ze 1x per week na schouders en traps.
verder pak je dus ook mee met Rug/Bicep,

dus gewoon trainen die onderarmen!!!!

2x in de week na mijn cardio 's ochtends geen gekkigheid maar alleen voor het gevoel!
Bij mij werkt het.

Terug
Naar boven