Fitness Seller

Traininglog 5x5 Stronglifts

Bedankt voor je tip.

---------- Post toegevoegd Mon 28 Jan 2013 om 20:14 ----------

Nou de training van vandaag zit er op.
Helaas voor het eerst een FAIL.

Squat: 82.5 zwaar maar geen probleem
Overhead Press: 40 5/5/5/4/4
vrijdag opnieuw proberen!
Deadlift 80 helemaal geen probleem

Ik heb het idee dat een overhead press staand met een stang een stuk zwaarder is dan zittend met dumbels.

Wat hebben we gegeten vandaag....
Als iemand daar nog commentaar op heeft. Graag

acbbm9.jpg

probeer je eiwitten omhoog te gooien en je koolhydraten wat minder, dan kom je minder aan in vet, zet je eiwitten op 300 gr en carbs op 250

gr

• Topic Starter Topic Starter
probeer je eiwitten omhoog te gooien en je koolhydraten wat minder, dan kom je minder aan in vet, zet je eiwitten op 300 gr en carbs op 250

gr

Bedankt maar dat was bijna 2 maanden geleden. In de tussen tijd is er nogal wat veranderd.
Maar 300g eiwit is echt helemaal nergens voor nodig. Ja misschien als ik 120Kg weeg.

Training 29
Het werd tijd dat ik me zelf eens zou kunnen optrekken met een chin up dus nu elke trainen 1 setje van zoveel mogelijk herhalingen. Vandaag waren dat er 3+1
Op naar de 10

Squat:
BAM vanaf vorige training is er dus nu elke training een nieuw PR
Opwarmen
10*40
5*60
5*90
5*5*105

Benchpress
5*40
5*5*70
Ging niet heel lekker maar wel gehaald dus volgende keer weer zwaarder

Row
75Kg vandaag en dat bleek toch wel een beetje teveel van het goede
5*70
5*75
5*75 (vorm neemt al af)
4*75 (vorm is niet goed)
4*75 (laat maar de volgende keer doen we wel minder gewicht. Deload dus.)

Volgende training weer DL (145Kg). Bijna op de 150

Strong squats are strong...
Gaat lekker Flix! Moet je nou lang rusten tussen de Squat sets? Of gaat het allemaal achter elkaar door?

Met dat deloaden, hoeveel kg doe je er dan af voor de volgende keer en ga je dan weer met dat gewicht kleine stapjes omhoog? Ik heb geen idee met hoeveel kg ik de oefeningen elke training zwaarder zou moeten maken, iemand wat advies?

Strong squats are strong...
Gaat lekker Flix! Moet je nou lang rusten tussen de Squat sets? Of gaat het allemaal achter elkaar door?

Ik heb toch wel even rust nodig tussen de setjes. Ik loop een beetje rond tot mijn hartslag weer rustig is. Denk een minuutje ongeveer.

Met dat deloaden, hoeveel kg doe je er dan af voor de volgende keer en ga je dan weer met dat gewicht kleine stapjes omhoog? Ik heb geen idee met hoeveel kg ik de oefeningen elke training zwaarder zou moeten maken, iemand wat advies?

Met de Deload doe ik er 10% van het gewicht af. Vervolgens ga ik weer in dezelfde stappen (+2.5Kg) ophogen.
op deze site staat alles uitgelegd. (incl excelfile)
Succes er mee

Een minuut is niet veel hoor! Ik heb minimaal 3 minuten nodig. Zit dus nog een hoop groei in. Hou vol Flix, blijf Stronglifts trouw! Surf deze golf zolang als het kan!

Nog 4 trainingen en dan zitter de 3 maanden er op!

Training van vandaag was echt afzien.

Sq:
10*40
8*60
5*90
5*5*107.5 PR

MP
5*40
5*50 PR
4*50
4*50
4*50
3*50
Dat ging niet zoals verwacht!! Volgende keer nog een keer proberen

DL
4*110
5*145 PR
Wel met enige moeite en de houding was ook niet helemaal geweldig maar goed.
5*110
5*90
5*50
Kapot!

En naar huis :)

Over het algemeen tevreden? Waren de gains voor je idee anders dan tijdens "normale" trainingen?
Wat ik me afvraag bij die 5x5 of je niet constant spotters moet vragen?

Succes verders

Over het algemeen tevreden? Waren de gains voor je idee anders dan tijdens "normale" trainingen?

Succes verders

Proberen in een Rack te trainen, als ze dat niet hebben in de gym dan heb je op een gegeven moment wel spotters nodig denk ik ja :P

graft*kken gym hier heeft dat niet helaas. Maar is een nieuwe zoeken inderdaad, want deze schemas lijken me heerlijk!

Succes verders

Ik heb hiervoor met wisselende inzet getraint. Maar de gains zijn nu veel beter zichtbaar omdat ik het elke keer bij hou en verhoog.

Over die spotters kan ik kort zijn. 5x5 SL is er op gebaseerd dat je geen spotters nodig zou moeten hebben. Als het niet lukt ga je omlaag met je gewicht.

Nog 3 trainingen en dan heb ik mijn 3 maanden Stronglifts er op zitten.
Van het weekend ga ik een nieuw 3 dagen split schema maken om wat meer massa te pakken.

Vandaag ook even mijn vet laten meten met een 4 punts metening
Totaal 43 mm = 17% vet.
Helaas zit het vooral op mijn buik en rug.
Volgende week begin ik met mij cutschema. Commentaar graag hier op

Vandaag weer een redelijke training gehad.

Sq:
10*40
8*70
5*100
5*5*110 PR

Bench press
Ik ben weer aan het opbouwen na de laatste deload.
15*20
10*50
5*70
5*5*72.5
de een na laatste set ging bijna echt fout. Liet bijna de stang vallen bij het uit het rek tillen. Waarom? Geen idee. Verder geen last van gehad

Pr:
Deload van de vorige keer
5*60
5*5*67.5

Nog 3x waarvan 2x DL (150!!!! en misschien 155Kg)

Bedankt maar dat was bijna 2 maanden geleden. In de tussen tijd is er nogal wat veranderd.
Maar 300g eiwit is echt helemaal nergens voor nodig. Ja misschien als ik 120Kg weeg.

ik weeg ook nog lang geen 120kg hoor, zit ook op ruim 300 gram eiwitten per dag en sinds ik dat doe bouw ik meer droge spiermassa op.
Eiwitten zorgen niet alleen voor de opbouw en het herstel van spieren, het geeft ook een afslankend effect. op 1 of andere manier zorgt het voor een meer gedifineerde lichaamsbouw.
en natuurlijk een veel sneller herstel dan 72 uur wat een spiergroep normaal nodig heeft.

ik weeg ook nog lang geen 120kg hoor, zit ook op ruim 300 gram eiwitten per dag en sinds ik dat doe bouw ik meer droge spiermassa op.
Eiwitten zorgen niet alleen voor de opbouw en het herstel van spieren, het geeft ook een afslankend effect. op 1 of andere manier zorgt het voor een meer gedifineerde lichaamsbouw.
en natuurlijk een veel sneller herstel dan 72 uur wat een spiergroep normaal nodig heeft.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/1474076
Uit studies wordt geconcludeerd dat meer dan 1,8gr eiwit per kilo lichaamsgewicht geen verschil maakt. Iets er boven zitten kan geen kwaad (ik zit zelf op 2gr eiwit per kilo lichaamsgewicht). 300gr eiwit is dus waarschijnlijk niet nodig zolang je nog 150-170kg weegt, want je lichaam heeft niet alleen eiwit nodig; ook vet en koolhydraten.

OT: Flix goed bezig! Je hebt echt veel gegaind tot nu toe! Succes met 150kg deadlift.

Uit studies wordt geconcludeerd dat meer dan 1,8gr eiwit per kilo lichaamsgewicht geen verschil maakt. Iets er boven zitten kan geen kwaad (ik zit zelf op 2gr eiwit per kilo lichaamsgewicht). 300gr eiwit is dus waarschijnlijk niet nodig zolang je nog 150-170kg weegt, want je lichaam heeft niet alleen eiwit nodig; ook vet en koolhydraten.

OT: Flix goed bezig! Je hebt echt veel gegaind tot nu toe! Succes met 150kg deadlift.

Dank dank...
Nog 3x en ik ga 3 dagen split doen!!

stel je hebt op een oefening al 2x gedeload en je bent weer op een gewicht gekomen (bijv 100kg) die je 3x hebt gefailt, doe je dan de volgende keer 3x5 met 100kg, of deload je eerst 10% en begin je dan weer met 90kg en dan daarmee 3x5?

• If you miss 5x5, try it again next workout. If you miss the same weight in three consecutive workouts, deload for that exercise only.
• Deload after three missed attempts with the same weight by lowering the weight by 10% for that exercise only. Increase the weight in 2.5kg increments from there.

• After two deloads on squats, switch from 5x5 to 3x5.

a oke nja goed ik vind het wel fijn zo en ga er lekker op dus wat dat betreft:D. en ik zit op 220 gr koolhydraten perdag en 95gr vet dus zit allemaal wel goed. 3100 kcal per dag

in elk geval weer wat geleerd. thnx;)

stel je hebt op een oefening al 2x gedeload en je bent weer op een gewicht gekomen (bijv 100kg) die je 3x hebt gefailt, doe je dan de volgende keer 3x5 met 100kg, of deload je eerst 10% en begin je dan weer met 90kg en dan daarmee 3x5?
Zoals Flix citeert zeggen ze op stronglifts.com alleen "switch to 3x5".

Wat mij logisch lijkt: Als je wel de eerste drie setjes van vijf hebt gehaald op die 5x5x100kg (dus de fail was pas op de vierde of vijfde set) dan ga je door met 3x5x102.5kg. Zit de fail al op de derde set of eerder, dan ga je naar 3x5x90kg. Maar dat eerste scenario is wel veel waarschijnlijker (zo ging het in ieder geval bij mij): als 5x5x97.5kg gelukt is, is het onwaarschijnlijk dat je drie keer achter elkaar al op de derde set failt bij 5x5x100kg.

Terug
Naar boven