AndroidHealthClinic

Trainingslog BigGuy

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Gisteren 2358kcal en zo gaar als een koekje. Later op de dag realiseerde ik mij dat ik niet zoveel gedronken had. Ik had nergens zin in, al heb ik verder wel veel gedaan, en heb m'n buikspieren niet getraind. Dat was de tweede keer deze week, en ik ben benieuwd hoe dat verder gaat verlopen. Voorlopig heb als "oplossing" gevonden dat ik ze 's ochtends wil doen wanneer dat mogelijk is.

Vanmorgen wederom 200 gram lichter, maar zonder gang naar het toilet. Mogelijk is er meer af, maar dat zal morgen blijken. De calorie-inname van vandaag wordt 2526kcal. Ik ben tijdens m'n training echt helemaal tot het gaatje gegaan en dat was lekker, maar ik ben wel helemaal op.

Seated row:
117kg: 5x, 5x, 4x
(Deze ga ik de volgende keer lichter doen om vervolgens kleinere progressive overload te doen. De stappen van 10kg zijn te zwaar om de uitvoering goed te houden met dit gewicht.)

Wide grip lat pulldown:
87kg, 5x, 5x, 5x

High to low row:
30kg, 15x, 14x, 10x
(links gaf het veel eerder op als rechts, maar ik heb de set in delen afgemaakt)

Y-raises:
2x 8kg, 12x, 12x, 10x
(goede holds gedaan, begon aardig vermoeid te raken)

Seated dumbbell rotation
8kg, L+R: 10x, 12x, 12x
(tijdens eerste set verhoging reprange vergeten)

Inverted high row
8x, 7x, 6x

Dumbbell pullover:
18kg, 15x, 15x, 15x
(doet het goed voor m'n mobiliteit lijkt het)

Reverse flyes
2x 2kg, 30x, 30x, 30x
(Tweede set laatste 10 en derde set laatste 20 partials)

Upright row
28kg, 15x, 12x, 12x
(Geen pijn meer aan linker schouder! Vermoedelijk dankzij dumbbell pullover)

Kamalu curls gelaten aangezien mijn linker brachialis ettert door de upright cable rows.

Toch apart.. waar ik het redelijk gemakkelijk vind om tijd te vinden om naar de sportschool te gaan blijf ik het lastig vinden om in “alle drukte” tijd te vinden zodat ik thuis m’n buikspieren train. Gisteren 10x 20 sec plank met hollowing en aanspannen bekkenbodemspieren gedaan en 1x 8 reps kneeraises. Minder dan ik wilde, maar toch iets. Vanmorgen geen tijd gevonden omdat het eten bereiden langer duurde dan ik dacht, dus voor vandaag moet ik het maar weer later op de dag doen.

Met de 2466kcal die ik gisteren heb gegeten kwam ik vanmorgen op de weegschaal exact op 130kg.

Toch apart.. waar ik het redelijk gemakkelijk vind om tijd te vinden om naar de sportschool te gaan blijf ik het lastig vinden om in “alle drukte” tijd te vinden zodat ik thuis m’n buikspieren train. Gisteren 10x 20 sec plank met hollowing en aanspannen bekkenbodemspieren gedaan en 1x 8 reps kneeraises. Minder dan ik wilde, maar toch iets. Vanmorgen geen tijd gevonden omdat het eten bereiden langer duurde dan ik dacht, dus voor vandaag moet ik het maar weer later op de dag doen.

Met de 2466kcal die ik gisteren heb gegeten kwam ik vanmorgen op de weegschaal exact op 130kg.
Doe 2 x p week 2 of 3 sets overlaadbare ab oefeningen tijdens je workout terwijl je rust. =geen extra tijd.

Doe 2 x p week 2 of 3 sets overlaadbare ab oefeningen tijdens je workout terwijl je rust. =geen extra tijd.
Thnx voor het meedenken! Het ligt niet aan de tijd, maar het is m'n mindset. Het is een soort uitstelgedrag volgens mij, een (lichte) worsteling met mezelf. Ik heb de oefeningen juist apart ingepland omdat ik tijdens het sporten ook "laat maar" denk en ze tussendoor niet doe.

Gisteren de dag nog afgesloten met 3 sets van 7 planks @ 20 sec en 3x 8 knee raises. Totaal 2326kcal gegeten.
Vanochtend 129,5kg. Het is mijn bedoeling dat ik wat lager in energie-inname ga zitten nu ik de eerste kilo's kwijt ben (<2500kcal)

Vanmorgen de benen getraind. Aangezien de trainingen me afvallen met de lagere voedselinname heb ik mezelf toch eens gewaagd aan een pre workout. Vreemd genoeg geen verschil met een enkel kopje koffie; het ging nog steeds net zo beroerd. Daarnaast kreeg ik een rood hoofd, zweette ik als een otter en ging m'n hart al snel tekeer. Wel gingen m'n nordic curls weer een stuk beter. In mijn beleving speelt de ontwikkeling van mijn transverse abdominis hierin een rol.

Hiernaast nog gezocht naar een andere hip hinge oefening aangezien ik op m'n balans faalde bij de single leg RDL. De gewone RDL wil ook niet goed lukken aangezien ik korte benen en een lange torso heb. Daarom maar een RDL in de Smith machine gedaan, maar dat ging vandaag ook niet lekker omdat ik last van m'n rug kreeg. Dat kan ook eenmalig of tijdelijk zijn, bijvoorbeeld omdat ik m'n core anders leer gebruiken. Ik begin echter het idee te krijgen dat ik mezelf het beste weer kan gaan wagen aan de deadlift. Voor vandaag heb ik gedaan:

Nordic curl
Bodyweight, 6x, 6x, 6x

Smith machine donkey calf raises
30kg, 15x, 15x, 10x

Smith machine RDL
30kg, 15x, 15x, 15x
(Ging redelijk, maar niet geweldig. Voel 'm in m'n rug.)

Pigeon lunge (3x 15 reps, 120sec)
Bodyweight L+R, 15x, 15x, 15x

Bulgarian split squat (3x 14 reps)
Bodyweight L+R, 14x, 14x, 14x

Atg split squat (3x 15, 15, 13)

Butterfly pose
(Gedaan totdat adductoren soepel aanvoelden. Zal ik hierna niet meer vermelden.)

Hip adduction (135kg: 15, 15, 12)
135kg, 15x, 15x, 12x

Laatst bewerkt:
Waar ik gisteren nog pretendeerde dat ik minder calorieën wilde gaan eten, ben ik er nog dezelfde dag overheen gegaan. Ik geef leg day de schuld, had zin in energie. In vet, zout, patat.. en ben dus maar eieren met zout gaan eten. Totaal kwam ik op 2633kcal.

Hiernaast bedacht ik mezelf dat ik de komende twee weekenden een feestje heb. Op die dagen zal m’n calorie-inname ook hoger liggen en lastig meetbaar zijn. Het voelt daarmee een beetje alsof ik het dieet teniet doe, maar daarmee houd ik mezelf voor de gek. Wat ik doe is een andere, gezondere relatie opbouwen met voeding. Dat is geen opoffering, maar een positieve ontwikkeling waarvan afvallen een gevolg is.

Vanmorgen was ik zelfs iets zwaarder als gisteren, wat waarschijnlijk (mede) komt doordat m’n lichaam vocht is gaan vasthouden. Totaal komt voor vandaag op 2319kcal.

Verder vandaag ervaren wat het effect van spieren op rek trainen is ook alweer kan zijn. M’n hamstrings zijn behoorlijk pijnlijk, en m’n kuiten soms duidelijk aanwezig. M’n quads hebben in tegenstelling tot de vorige keer echter nergens last van.

Voor m’n core 30x plank en 24x knee raise gedaan.

Afgelopen vrijdag heb ik nog m'n normale training en dieet gevolgd, maar daarna is het even in de hobbel geweest. Afgelopen zaterdag ben ik op stap geweest en komende woensdag heb ik geen tijd om naar de sportschool te gaan. Daarom heb ik de trainingen wat dichter op elkaar gedaan.

Vrijdag
Training ging wel lekker. Volgens mij heb ik mezelf verrekend op het gewicht dat ik de laatste keer op de reverse grip incline gebruikte. Ook heb ik ontdekt dat de Smith Machine die ik oorspronkelijk gebruikte zo krom als een hoepel is. De volgende keer ga ik maar verkassen.

Dumbbell press:
3 sets L+R @ 2x 34kg, 6x, 6x, 5x + L 7x

Smith Machine reverse grip incline bench
3 sets @ 50kg: 7x, 7x, 7x

Dumbbell pullover
3x 15 reps @ 18kg

Internal rotation:
3 sets, 15 reps @ 11,25

Cable sword raise:
2x 15 reps + 1x 12 reps @ 6,25

Upright row:
48,75kg, 10x, 7x, 7x, 7x

Overhead triceps extension
21,25kg, 14x, 12x, 10x

Zaterdag
Normaal gesproken laat ik er een dag tussen, maar aangezien ik de avond op stap ging zag ik het niet zitten om de dag erna te trainen. Erg lekker ging het niet omdat ik de training van de dag ervoor nog voelde, maar het is wat het is. Daarnaast merk ik dat de motoriek van m'n linker schouder/arm (nog steeds) niet goed is. M'n linker schouder kantelt als het ware wat naar voren wanneer ik de lat pulldown uitvoer. De volgende keer ga ik nog verder terug in gewicht, want dan lukt het wel goed, en mezelf echt richten op de uitvoering.

Seated row @97kg
97kg, 5x, 5x, 5x

Wide grip lat pulldown:
77kg, 5x, 5x, 5x

High to low row:
25kg, 15x, 14x, 10x

Y-raises:
2x 8kg, 10x, 10x, 8x
(Schouders waren nog vermoeid van de dag ervoor)

Inverted high row
10x, 7x, 7x

Seated dumbbell rotation
8kg, L+R: 15x, 14x, 14x

Reverse flyes
2x 2kg, 30x, 30x, 30x
(Derde set laatste 10 partials)

Maandag
Behalve dat ik nog spierpijn had in m'n hamstrings en de Nordic curl minder goed ging was het best wel een prima training eigenlijk. De bulgarian split squat eindelijk met gewicht gedaan, maar nog niet voluit. De RDL ging een stuk beter, dus dat biedt perspectief. De pigeon lunge gaat eruit.

Nordic curl
Bodyweight, 6x, 6x, 6x

30kg, 15x, 15x, 10x

Smith machine RDL
30kg, 15x, 15x, 15x
(Vorm gaat al beter)

Pigeon lunge (3x 15 reps, 120sec)
(Laatste keer)

Hip adduction (135kg: 15, 15, 12)
135kg, 3x 15x

Bulgarian split squat
20kg L+R, 8x, 8x, 8x

Atg split squat (3x 15, 15, 13)
Bodyweight L+R, 15x, 15x
(Was laat, geen tijd voor de laatste set helaas)

Qua Kcal was zaterdag vrij stevig met zo'n 4000kcal incl. drank, maar zondag en gisteren heb ik de 2300kcal weer aan weten te houden.

Laatst bewerkt:
Kleine update;

Gisteren 30 planks gedaan van 20 seconden voor de TVA en bekkenbodemspieren. Controle en uitvoering worden steeds beter. Daarnaast 3x 6 kneeraises gedaan. Normaal gesproken had ik “last” van een “snapping hip” bij het neerlaten van de benen, maar dat lijkt inmiddels verleden tijd. Verder heb ik 2443kcal gehad. Toch netjes vind ik aangezien het avondeten bestond uit pizza en ijs.

Vandaag een drukke dag en even geen training. Qua voeding kom ik op 2302kcal, tenzij er gekke dingen gebeuren. Ik besefte mezelf dat de eiwitten die ik had gehad niet volledig waren, omdat een redelijk deel uit bonen kwam, dus ik heb nog een broodje pindakaas genomen voor de BCAA's en aminozuren die niet voorkomen in bonen. Vandaar uitgekomen op 2495kcal..

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: horn
Ook volgende week is mijn agenda weer behoorlijk gevuld, dus m'n planning ligt alweer overhoop. Vandaag m'n pushschema gevolgd, met uitzondering van de upright rows. M'n schouders hebben het afgelopen week al zwaar gehad, en hebben het ook zwaar gehad met de 5 setjes incline reverse grip bench. Daarentegen extra setjes dumbbell presses en dus de smith machine benches gedaan. Ik zou het fijn vinden om weer eens het gevoel te hebben dat ik wat heb gedaan. Daarnaast heb ik (in de avond) gesport terwijl ik nog maar 1662kcal op had en om 11 uur voor het laatst had gegeten.

Dumbbell press:
3 sets L+R @ 2x 34kg, 6x, 5x, 5x, 5x, 5x
(Waarschijnlijk iets minder reps door concentratie op de stretch onderin)

3 sets @ 50kg: 8x, 6x, 6x, 6x, 6x
(Waarom ik vanaf de tweede set hiervan minder reps kon weet ik niet)

Dumbbell pullover (ellebogen naar buiten)
3x 15 reps @ 18kg

Internal rotation:
1 sets, 15 reps @ 11,25, 1 set 12 reps
(cable swordraise en internal rotation in superset en met minder pauze gedaan. Daardoor wat minder reps kunnen doen.)

Cable sword raise:
2 sets 15 reps @ 6,25, 1 set 9 reps
(Ik begin de rotator cuff links te leren gebruiken)

21,25kg, 16x, 12x, 9x

Het lagere aantal koolhydraten begint echt te wennen. Ik begin meer en stabieler energie en minder honger te krijgen. Vandaag heb ik wel ietwat meer kcal binnengekregen, namelijk 2552kcal.

Laatst bewerkt:
De missie van gisteren is geslaagd. Ik heb spierpijn in m'n borst. Vandaag de benen getraind, zodat m'n schouders rust hebben en ik ze morgen samen met m'n rug kan trainen. Daarna kan ik een week niet naar de sportschool:angstig:

Vandaag mezelf ook uitgesloofd op m'n benen:

Nordic curl
Bodyweight, 5 sets van 6 reps

30kg, 15x, 15x, 13x, 11x, 10x

Smith machine RDL
30kg, 15x, 15x, 15x

Hip adduction (135kg: 15, 15, 15)
135kg, 15x, 15x, 15x 12x, 8x

Bulgarian split squat
Bodyweight 15x, 15x
20kg L+R, 8x, 8x, 8x

Leg extension @55kg
6 sets van 20 - 30 reps
(geen zin in de split squat, dus m'n quads opgepompt met korte rustpauzes)

Na het sporten ben ik naar een vriendin toegegaan en zij had verse gevulde koeken en appelflappen voor me klaarliggen. Daarop was het excuus om wat te nemen net na de training, met cravings naar eten, snel gemaakt. Met het idee in mijn achterhoofd dat ik net calorieën had verbrand ben ik na een gevulde koek en appelflap geëindigd op 3195kcal.

Het snelle afvallen is inmiddels verleden tijd. Vanmorgen was m'n gewicht 128,3kg, waarmee ik 0,8kg ben afgevallen afgelopen week. Daarbij inbegrepen was een stapavond afgelopen week waarin ik het ervan genomen heb en waarna ik 1,5kg zwaarder was,. Dat ben ik in tussentijds ook weer kwijtgeraakt.

Laatst bewerkt:
Pfff.. ik ben blij dat de laatste dag erop zit. Tijdens het diëten vind ik het wel fijn om een dag rust te hebben tussen de trainingen door om een beetje op te laden. Ik ben helemaal afgedraaid.

Volgens mij moet ik m'n ego opzij schuiven en de oefeningen voor m'n lats op een nog lager gewicht gaan doen om de beweging correct uit te leren voeren met/voor m'n linker schouder. Ik kan ze zonder problemen uitvoeren, mits ik m'n schouder maar goed naar achteren en beneden houd. Dat wordt nog een uitdaging, aangezien ik m'n schouder zelfs zonder belasting wat voorover kantel wanneer ik er niet op let. Enfin, de training voor vandaag was:

Seated row
67kg, 5x, 5x, 5x
(Hoger begonnen)

Wide grip lat pulldown:
57kg, 8x, 8x, 8x, 8x, 10x

High to low row:
25kg L+R: 15x, 14x, 11x + L 10x

Y-raises:
2x 8kg: 12x, 10x, 10x

Inverted high row
10x, 10x, 9x

Seated dumbbell rotation
8kg L+R: 15x, 14x, 14x
10kg L+R: 10x, 10x, 10x

Upright row:
48,75kg, 10x, 8x, 7x

Dumbbell pullover
3x 15 reps @ 18kg

Reverse flyes
2x 4kg, 20x, 20x, 20x

Het voelde als een soort marathon en ik kon de drive/energie niet vinden om mezelf aan pauzetijden te houden. Dat maakt dat ik meer reps heb kunnen doen voor de inverted high row, y-raises en reverse flyes. Na het eten van vanavond en mijn proteïneshake zit ik op 2485 kcal.

Stiekem toch naar de sportschool geweest, maar dan voor m'n abs en ik kon er nog wat oefeningen voor m'n kuiten bij doen.
Hoewel ik het doe vind ik het toch een stuk lastiger om m'n abs thuis te trainen. Wat ik heb gedaan is:

Ma 3 april:
16x 20 sec plank
Abdominal crunch machine: 25kg, 15x, 15x, 10x
Captain chair knee raises: 12x, 12x, 12x
Hyperextenson oblique crunch: 12x, 12x
Leg press calf raise @ 55kg, 17x, 17x, 17x, 17x, 15x, 15x

Woe 5 april:
5x 60 sec plank
Abdominal crunch machine: 20kg, 15x, 15x, 12x
Captain chair knee raises: 12x, 14x, 12x
Donkey calf raise @ 30kg, 15x, 15x, 13x

De planks ga ik voortaan iedere keer een minuut doen. M'n abs waren op woensdag nog wat vermoeid door de abdominal crunch machine van maandag, ook al stelde het op zichzelf niet zoveel voor, en de captain chair in de sportschool (met een soort bosu bal in de rug) vind ik nog even wennen om de uitvoering goed te krijgen. Vandaar dat de reprange verschilt.

Qua calorieën was het twee dagen wat lastig tracken. Afgelopen zondag een feestje gehad, met redelijk wat dingen waarvan ik de calorieën niet zomaar kan herleiden. Daarnaast ben ik gisteren vergeten om het fruit voor een smoothie af te wegen en heb ik bij een kameraad gegeten, waarbij ik er even geen zin in had om (weer) grondig te analyseren wat hij er allemaal in gooide en hoeveel ik daar dan van heb gehad. Wel heb ik achteraf een inschatting gemaakt. Volgens die schatting ben ik tijdens het feestje afgelopen weekend net onder de 3000kcal gebleven, ben ik de dag erna (maandag) op 2334kcal uitgekomen en heb ik gisteren 2447kcal geconsumeerd. Daarmee kwam ik vanmorgen uit op 127,6kg.

Kudt.. naast m'n eigen drukke planning is de sportschool zondag ook nog eens dicht. Daarom tegen het einde van m'n pushtraining besloten door te gaan met m'n pulltraining. Na m'n lats werden m'n prestaties merkbaar minder.

Pushtraining
Ik heb besloten de oefeningen voor m'n rotator cuff naar voren te halen voor een stabielere bench. Verder heb ik het gewicht op de dumbbell press verlaagd, het aantal herhalingen verhoogd en ben ik meer op de continu spanning/stretch/pomp gaan zitten. Dit voelt fijner, vooral de rek onderin, en ga ik zo blijven doen. Tot slot heb ik de upright row van de pushtraining vervangen door de ohp, omdat ik m'n traps op die manier ook veel beter voel.

Cable sword raise:
8,75kg, 8 reps (gewicht per ongeluk te hoog ingesteld)
6,25kg, 2x 15 reps

Internal rotation:
11.25kg, 3 x 15 reps

Dumbbell press: (6.1.4.1)
L+R @ 2x 26kg, 8x, 8x, 4x
L+R @ 2x 16kg, 8x

Ohp
40kg, 8x, 8x, 8x
(Buikspieren nu goed mee gebruikt in tegenstelling tot eerder, en deze gaven het het eerste op)

50kg: 5x, 5x, 4x
30kg, 8x (dropset)
10kg, 8x (dropset)
(Ging minder als eerder, waarschijnlijk door de ohp)

Pull
Seated row
47kg, 5x 8 reps
(Pronated grip, unilateral, geconcentreerd op beweging uit lats halen en links + rechts gelijk krijgen)

Wide grip lat pulldown:
57kg, 10x, 10x, 10x, 10x

High to low row:
25kg L+R: 15x, 12x, 10x + L 25kg 8x & 15kg 8x

Y-raises:
2x 6kg: 12x, 10x, 7x
(meer zat er niet in, mede vanwege de sword raise)

Inverted high row
7x, 7x, 7x

Afronding push
18,75kg, 14x, 8x,
13,75kg, 12x
(Cablemachine die stroef rolde en energie was op)

Vanmorgen was ik 125,9kg, maar aangezien ik veel heb gezweten lijkt 127kg me realistischer.
Op vrijdagen is het weegmoment dat ik log in mijn eetdagboek, dus ik vind het jammer dat het waarschijnlijk niet klopt.
Gisteren 2498kcal genomen en vandaag 2607kcal.
De training was vrij pittig en m'n energie was echt op, dus daarom mocht ik vanavond een extra eiwitshake nemen van mezelf.

Edit; vanmorgen 126,8kg, wat weer in lijn ligt met hoe het de afgelopen tijd gaat. Ik val iedere dag 0,2 - 0,3 kg af.

Laatst bewerkt:
Zoals ik had kunnen verwachten was m'n leg day zaterdag weer prut, en daar baal ik van. Twee zware trainingsdagen achter elkaar in een stevig calorietekort is toch echt teveel. Enfin, ik heb er maar het beste van gemaakt en gelukkig kan ik deze week weer normaal m'n schema volgen.

Nordic curl
Bodyweight, 6x, 6x, 6x,

Seated leg curl (Forward lean)
Unilat 20kg, L+R 2x 60 reps
(voor m'n abs was de smith machine rdl teveel geweest)

30kg, 17x, 15x, 15x

Hip adduction (135kg: 15, 15, 15)
135kg, 3x 15x (volgende keer gewicht omhoog)

Bulgarian split squat
Bodyweight L+R; 15x, 15x, 15x

Smith machine sissy squat
10x, 10x, 10x, 10x
(helaas kan ik zo geen voorbeeld vinden van hoe ik 'm doe, meer horizontaal)

Atg split squat (15, 15, 13)
Bodyweight L+R; 15x (wou niet meer)

Hip adduction
100kg, 15x, dropset (ik dacht dit nog op te kunnen brengen, maar wou ook niet)

De rest van de dag was ook niet te doen. Op een gegeven moment heb ik besloten om er maar een cheatday van te maken en de zak chips te halen waar ik al een maand zin in had. Dat ik chips ooit lekker heb gevonden zeg.. ik vind het nu een vette, zoute monotone bende. Toch heb ik de hele zak leeggegeten :hahaha:

Afgelopen zaterdag ben ik met 3795kcal behoorlijk over het streven heen gegaan, zondag/gisteeren heb ik een balansdag ingelast en het enigzins gecompenseerd met 1602 kcal om vanmorgen op 126kg rond uit te komen.

Afgelopen zaterdag ben ik met 3795kcal behoorlijk over het streven heen gegaan, zondag/gisteeren heb ik een balansdag ingelast en het enigzins gecompenseerd met 1602 kcal
Da gaat niet werken. Je lichaam kan maar een x aantal kcal als energie 'opslaan' voordat het direct als vet wordt opgeslagen. Weet niet hoeveel kcal dat dat precies, maar als bovengrens zou ik ongeveer 500kcal aanhouden. Ook voor cheatday.

Da gaat niet werken. Je lichaam kan maar een x aantal kcal als energie 'opslaan' voordat het direct als vet wordt opgeslagen. Weet niet hoeveel kcal dat dat precies, maar als bovengrens zou ik ongeveer 500kcal aanhouden. Ook voor cheatday.
Thnx voor de tip! Volgens mij was het inderdaad niet handig, maar meer/beter zat er even niet in. Als het goed is zit ik met 3795kcal nog onder mijn energiebehoefte. Anders was ik met zo’n 2500kcal niet minimaal 1,3kg/10.110kcal afgevallen vorige week lijkt me. Dat is een tekort van 1444kcal per dag, en samen met m’n inname kom ik op een behoefte van 3945kcal (met mijn lage metabolisme en minder trainingen momenteel). Daarmee zou er met 3795kcal niet zoveel opgeslagen moeten zijn als vet, dus dat scheelt.

Laatst bewerkt:
Thnx voor de tip! Volgens mij was het inderdaad niet handig, maar meer/beter zat er even niet in. Als het goed is zit ik met 3795kcal nog onder mijn energiebehoefte. Anders was ik met zo’n 2500kcal niet minimaal 1,3kg/10.110kcal afgevallen vorige week lijkt me. Dat is een tekort van 1444kcal per dag, en samen met m’n inname kom ik op een behoefte van 3945kcal (met mijn lage metabolisme en minder trainingen momenteel). Daarmee zou er met 3795kcal niet zoveel opgeslagen moeten zijn als vet, dus dat scheelt.
Had geen rekening gehouden met bijna 4k kcal onderhoud. Dan gaat mijn verhaal natuurlijk niet op. Een refeed kan wonderen doen dus misschien helpt de cheatday je juist :flexbiceps:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven