AndroidHealthClinic

Trainingslog BigGuy

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Je weet dat een vetpercentage tot 20% als gezond wordt beschouwd? Edit: Of neem je aan dat de gewichtstoename vet moet zijn en de vetmeting er ver naast zit, omdat je denkt dat het niet anders kan?

Succes met je calorieobsessie, ik deel 'm niet met je.
Drop je foto maar een keer, 20% is trouwens al te dik voor mannen en waars is 20% 25/30%.

Maak jezelf onherkenbaar en post gewoon, niks te verliezen zo krijg je het beste advies wat je ermee doet moet je zelf weten maar maanden geleden kaarten men al aan “minder je volume” en reageerde je al vijandig en wat doe je nu? Minder volume….

• Topic Starter Topic Starter
Drop je foto maar een keer, 20% is trouwens al te dik voor mannen en waars is 20% 25/30%.

Maak jezelf onherkenbaar en post gewoon, niks te verliezen zo krijg je het beste advies wat je ermee doet moet je zelf weten maar maanden geleden kaarten men al aan “minder je volume” en reageerde je al vijandig en wat doe je nu? Minder volume….
Antwoord op vragen geven is niet je sterkste kant hè?

Hoe weet je dat je niet ziet wat je wil zien? Vetmeing is alles behalve betrouwbaar daarop.
Mijn ervaring is dat die weegschaal consistent genoeg is als bevestiging van wat ik zag.

Edit (na Gremlin haar reactie); Om te beginnen maakt het me op dit moment geen biet uit of ik aan kom of af val. Dit maakt de kans dat ik zie wat ik "wil zien" redelijk klein, want mijn prioriteiten liggen bij spiermassa aankomen. Daarnaast, zoals er stond, is mijn ervaring met de weegschaal dat de waarden consistent zijn, waarnaast ik mijn huidplooien geregeld met mijn vingers heb gecontroleerd.

Laatst bewerkt:
Vriend 5kg in 2 weken tijd, wat denk je dat het zelf is?

Spiermassa serieus……?
Op basis van wat ik heb gezien kan ik lastig anders concluderen.

Heb zelf ooit een super accumulation training gedaan dan? Heb je er überhaupt over gelezen?

Ik stop met verdere discussie over mijn ervaringen. Haters gonna hate..

Bedoel het allemaal niet verkeerd he, kan direct overkomen misschien maar met een beetje “slimmer” trainen en misschien klein beetje meer aandacht aan je voeding zijn vooral de mensen zoals jij die nieuw zijn met sporten en vrij groot echt heel snel goed resultaat kunnen behalen wat weer werkt als motivatie voor aankomende maanden/jaren.

Wat wil jij hem nou vertellen over resultaten behalen?

Hij heeft net 5kg spiermassa in 2 weken tijd opgebouwd!

Bedoel het allemaal niet verkeerd he, kan direct overkomen misschien maar met een beetje “slimmer” trainen en misschien klein beetje meer aandacht aan je voeding zijn vooral de mensen zoals jij die nieuw zijn met sporten en vrij groot echt heel snel goed resultaat kunnen behalen wat weer werkt als motivatie voor aankomende maanden/jaren.
Thnx.. ik vind het tot nu toe vooral een ontzettende uitdaging, al gaat het steeds beter. Vooral squats ed vind ik nog lastig. M’n motivatie is gezond(er) oud worden, en ik ga gewoon door.

Met voeding ed ga ik nog wel aan de slag. Voor nu is goed genoeg voor mij dat ik mezelf concentreer op gezond eten en het correct leren sporten. Anders dan m’n volume soms zou doen vermoeden vind ik het belangrijk om blessures te voorkomen en een goede uitvoering te hebben.

Thnx.. ik vind het tot nu toe vooral een ontzettende uitdaging, al gaat het steeds beter. Vooral squats ed vind ik nog lastig. M’n motivatie is gezond(er) oud worden, en ik ga gewoon door.

Met voeding ed ga ik nog wel aan de slag. Voor nu is goed genoeg voor mij dat ik mezelf concentreer op gezond eten en het correct leren sporten. Anders dan m’n volume soms zou doen vermoeden vind ik het belangrijk om blessures te voorkomen en een goede uitvoering te hebben.
Zo train ik ook.

Naar aanleiding van AK zijn idee om hier wat foto's te plaatsen heb besloten om dat te gaan doen.
Allereerst alleen even het volgende:

Ik vind het jammer dat er een aantal mensen is die de uitkomsten van mijn bevindingen zo kleuren.
Dit ondermijnt de uitkomsten voor mensen die er interesse in hebben en er wellicht wat mee kunnen bereiken.

Dat terwijl ik er (bijna) vergif op in durf te nemen dat ze zelf nog nooit zo radicaal (en kort) een supercompensatie hebben afgedwongen.
Wanneer je 3 - 6 keer zoveel van je lichaam vraagt op een dag heeft je lichaam echt wel wat anders te doen dan vetreserves aanvullen.
En volgens mij is de pleitbezorger van beide trainingsmethoden, Charles Poliquin, nou niet direct de minste trainer.
Tot slot wijkt mijn toename niet gek veel af van wat behaald zou moeten kunnen worden met de super accumulation training.
Maar nee, dat kan niet waar zijn. Die Poliquin lult uit z’n nek, ik ben 4,5kg vet aangekomen, m’n waarnemingsvermogen is aangetast, de weegschaal spoort niet ondanks stabiele metingen en er worden grappen over gemaakt.

Natuurlijk zijn er ook een hoop mensen die er weinig tot geen resultaten mee boeken, zoals ook met andere intensieve programma's.
Er zijn dan ook veel onderzoeken die dit ondersteunen, maar deze zijn best wel vaak gebaseerd op mensen met weinig tot geen trainingservaring.
Het is dan ook begrijpelijk dat er een hoop mensen zijn die er niet in geloven. Mensen die er weinig resultaten mee behalen, de studies.. en grote kans dat de mensen zelf al eens aan hun grenzen voorbij zijn gegaan, waarvan ze zijn geschrokken.
Met een beetje logisch denkwerk kan alleen heel goed worden onderbouwd dat een hoog volume wel degelijk goed kan werken voor ervaren mensen.

Eiwitsynthese, en bijbehorende spiergroei, kan uur of 72 duren, of met 6 uur al gedaan zijn bij topatleten.
Ongetrainde mensen zijn nauwelijks gewapend tegen spierschade en lopen een week lang krom, waar topatleten geen spierpijn krijgen.
Ook is het zenuwstelsel van een topatleet veel beter bestand tegen neurale vermoeidheid.
Het effectieve aantal sets per dag variëert van 3 sets, tot meer dan 12 sets afhankelijk van het individu.
Als gevolg hiervan wordt het volume, en het aantal keer dat een spiergroep wordt getraind steeds effectiever en belangrijker naarmate iemand verder gevorderd is.
Zie bijvoorbeeld ook: https://mennohenselmans.com/optimal-training-volume/
Er is uit onderzoek onder getrainde mensen zelfs gebleken dat er sprake was van toename van spiergroei voor de triceps tot 45 sets per week, waarbij iedere set tot failure werd getraind!

Ik begrijp dat het met alle info die mainstream voor het oprapen ligt veel gemakkelijker en aantrekkelijker is iets om anders te denken en veel minder te trainen. Ook geloof ik dat minder doen goede vooruitgang biedt tegenover lage risico’s. Serieuze spiergroei komt volgens mij alleen toch echt door serieuze training.

Ben ik een topatleet? Neen, maar ik heb hard getraind in mijn jeugd en jaren fysiek zwaar gewerkt. Spierpijn krijgen doe ik nauwelijks tot niet.
En mijn neurlogische vermoeidheid? Ik ben dopaminedominant, heb zodoende een hoog presterend zenuwstelsel en ook daarmee past een hoog volume ook neurologisch bij mij.
Was mijn training duurzaam? Absoluut niet, en het was ook risicovol. Hier was ik mezelf van bewust. Ik vind het risico alleen acceptabeler dan bijvoorbeeld het gebruik van steroiden. Daarnaast draai ik mezelf liever een keer op hoog volume en met een lager gewicht de soep in om te kijken waar mijn zwakke punten liggen dan op een later moment met een hoog gewicht.

Enfin, voor zover de mensen dit hebben gelezen... voor de mensen met oprechte interesse heb ik een foto gevonden van 5 augustus, een week voordat ik aan mijn kruising tussen een super accumulation training en german volume training begon. Deze positie heb ik vandaag weer aangenomen, om het te kunnen vergelijken. De wat fletsere foto is de oudste, de andere is van vandaag, 4 september. Het is lastig om een goed vergelijkbare foto te maken, maar ik ben toch echt afgevallen.

Edit: foto's verwijderd ivm privacy icm gebruik Ligandrol

Laatst bewerkt:
En hierbij de overige foto's van m'n fysiek. Ik weet dat ik beter wat af kan vallen, maar ik houd mezelf met heel andere dingen bezig.
En de reden dat ik niet meer op het bankje kan liggen waar ik voor m'n trainingsmarathon nog wel op kon liggen is echt geen vetmassa.

Niet slecht voor zo’n 9 maand training effectief gezien, waarvan de benen misschien 3 maand, dacht ik zo.

Edit: foto's verwijderd ivm privacy icm gebruik Ligandrol

Laatst bewerkt:
Er begint een trend zichtbaar te worden dat mijn gewicht weer lager wordt.
Vanmorgen onder de 130kg gedoken op mijn weegschaal thuis.
De kans dat mijn eetpatroon daarin een rol speelt lijkt me klein.

Een mogelijke verklaringen is volgens mij wel dat ik nog vocht kwijtraak.
Ik nam veel koolhydraten en veroorzaakte veel spierschade, wat voor vochtophoping kan zorgen.

Mocht iemand een idee hebben in hoeverre (verlies van) sarcoplasma hierin een rol kan spelen dan ben ik daar erg benieuwd naar.
Gezien mijn trainingsprogressie zal ik denk ik toch ook meer myoglobine en creatine-kinase hebben moeten ontwikkelen/opslaan lijkt me.

Edit: wat het geweest is dat m'n gewicht omlaag ging is me niet duidelijk, maar ik ben weer terug op gewicht.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven