AndroidHealthClinic

Trainingslog BigGuy

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Inmiddels alweer redelijk wat getraind en nagedacht over een plan van aanpak voor de komende periode. Nadat ik ben flauwgevallen, een hersenschudding opliep en duizelig werd van inspanning icm vermoeidheid heb ik de squat en deadlift opzij geschoven. Ondertussen zijn m’n lats, quads en hamstrings flink gegroeid. Daarentegen is het volume van m’n front en mid delts, traps, buikspieren, triceps en onderarmen afgenomen.

De afgelopen tijd ben ik over het algemeen beter uitgerust en is de duizeligheid over het algemeen minder geworden. Daarom wil ik weer gaan toewerken naar de compounds. Mijn buikspieren zijn altijd m’n zwakke punt geweest. Ik heb ze nooit echt lange tijd consistent getraind en m’n prestatie in de compounds werd mede door m’n core belemmerd. Daarom ga ik mezelf de komende tijd eerst toeleggen op m’n buikspieren. Daarnaast krijgen de lichaamsdelen die ik wat heb laten versloffen ook wat meer aandacht.

Met de schouders gaat het een stuk beter. Vooropgesteld dat ik er nog aan moet werken merk ik duidelijk dat ze veel stabieler zijn. Wel plaagt (waarschijnlijk) de subscapularis me nog, hoewel ik dacht dat het achter de rug was. Daar wil ik wat meer rekening mee houden en tijd aan gaan besteden. Daarom heb ik de normale bench vervangen voor dumbbells en interne schouder rotatie toegevoegd.

En last but not least; volgens mij heb ik de belangrijkste newbiegains wel achter de rug. Daarmee wordt het tijd om te gaan afvallen. Op de vier dagen dat ik m’n push-, pull- of legsschema niet volg eet ik als ontbijt vier eieren en groente, en overdag zoveel mogelijk (rijst en) groente, aangevuld met kwark en/of een proteïneshake. Voor de variatie en het gemak zal ik af en toe een bonensalade of broodje met pindakaas of een bonnenspread nemen. Op de dagen dat ik wel train blijft het wel een kwestie van grote borden pasta e.d.

Enfin, mijn trainingsschema voor de komende tijd ziet er als volgt uit:

Push​

  • Dumbbell bench, met stretch onderin (3x 5 reps, link +1)
  • Reverse grip incline bench (3x 8 reps)
  • Dips (3x 5 reps)
  • Cable internal rotation (3x 12 reps, links +1)
  • Overhead triceps extension (3x 12 reps, links +1)
  • Cable sword raise (3x 12 reps, links +1)
  • Cable upright rows (3x 12 reps)
  • Shrugs (3x 12 reps)

Pull​

  • Seated row (3x 5 reps)
  • Lat pulldown (3x 5 reps, links +1)
  • High to low row (3x 12 reps, links +1)
  • Inverted high row / Powell raise (Powell raise nog proberen)
  • Incline y raises (3x 12 reps)
  • Seated dumbbell/cable external rotation (3x 10 reps)
  • Dumbbell pullover (3x 8 reps)
  • Shrugs (3x 12 reps)
  • Kamalu curls (3x 10 reps)

Legs​

  • Nordic curl (3x 6 reps)
  • Donkey calf raises (6x 12 reps)
  • Romanian deadlift (3x 12 reps)
  • Atg split squat (3x 12 reps)
  • Pigeon lunge (3x 15 reps)
  • Butterfly pose (3x 15 reps)
  • Bulgarian split squat (3x 8 reps)

Abs​

De aantallen zijn lastig in te schatten, en zullen snel opbouwen. Daarom niets bij vermeld.
  • Knee raises`
  • Glute bridge leg raise
  • Side plank clamshell
  • Leg scissors
  • Straight leg pendulum
  • Ab wheel rollout

Trainingsdagen​

  • Maandag: Abs
  • Dinsdag: -
  • Woensdag: Push
  • Donderdag: Abs
  • Vrijdag: Pull
  • Zaterdag: Abs
  • Zondag: Legs

Edit: enkele oefeningen en trainingsdagen veranderd
 
Laatst bewerkt:
Kneiterslecht geslapen door energietekort/hoge cortisolwaarden en besloten om vandaag gewoon door te zo gaan met m’n dieet, zodat ik eraan kan wennen. Alleen normaal gegeten voor m’n training en vitargo mee, maar echt zo gaar als een koekje aan het begin. Daarom toch maar een bakje koffie erbij. Mooi vooruitzicht om de benen te trainen!

Nordic curls gingen (nog) heel erg goed! De reps van de eerste set waren (praktisch) allemaal wel bijna helemaal tot 2/3 naar beneden. Moest alleen snel omdat er een les gegeven zou worden.

Atg split squat, was weer even wennen en goed duizelig na ieder been. 3x 14 reps gedaan.

Pigion lunge; 3x 12 geworden, en links had er echt heel erg moeite mee.

Calf raises vanwege de overweldigende hoeveelheid energie op de leg press gedaan. Set 1 t/m 3 15 reps en set 4 t/m 6 12, 12 en 11 reps @85 kg

Butterfly pose; Voor deze oefening moet ik eerst echt inkomen/ opwarmen. Ik heb 8kg dumbells gepakt en op m’n knieën gezet en m’n adductoren afwisselend op rek en gebracht en m’n benen omhoog bewogen. Er waren 3 sets van 15 reps nodig om op te warmen. Daarna nog 2 sets gedaan.

De Romanian deadlift ging niet lekker met twee halters of een barbell. Daarom gekozen voor een single leg RDL. De mislukte reps niet meegeteld heb ik 3x 8 reps gedaan met 10kg. Voelde lekker!

De Bulgarian split squat zag ik niet meer zitten en ik heb gekozen voor een leg extension. Met 55kg heb ik een laag gewicht gebruikt (doe ‘m normaal met 152,5kg), maar de spierspanning was heel goed..🔥 Totaal 3 sets van 15 reps (iedere keer ruzie met de laatste reps)

Slot heb ik mezelf getrakteerd op de hip adduction (machine). Eigenlijk voelt het wel fijn na de butterfly pose. Deze combinatie houd ik erin! Omdat ik deze lang niet heb gedaan heb ik het gehouden op: set 1: 15x 115kg, set 2: 15x 135kg, set 3: 10x 152,5kg

That’s all folks!
 
Volledig vergeten; de afgelopen twee dagen 3x 5 kneeraises gedaan om in te komen.
Daarnaast heb ik overdag zo'n acht keer m'n bekkenbodemspieren en transverse abdominis 20 seconden aangespannen.
Het is nog niet veel, maar het is een begin.

Hiernaast nog mijn gewicht van gisteren waarmee ik aan mijn dieet ben begonnen, dat was 137kg.
Op de dagen dat ik m'n buikspieren train/dieet actief volg ga ik m'n calorieën tellen heb ik besloten..
Tot slot heb ik ashwagandha gekocht. Hopelijk slaap ik daarmee beter.
 
Eerste nacht op ashwagandha was een groot succes! Zometeen poging twee.

Calorieën tellen was leerzaam. Voorheen at ik zo’n 4500 - 5000 kcal heb ik berekend, maar heb het vandaag onder de 3000 gehouden. op 2560 kcal gehouden (de app had de calorieën van verschillende etenwaren verkeerd). Morgen m’n pushdag, en ik weet nog niet hoe ik dat aan ga pakken.

Bekkenbodemspieren en transverse abdominis zo’n 20x 20 seconden gespannen, 6x 5 knee raises gedaan. Ik bouw rustig verder op.
 
Laatst bewerkt:
Je weet dat een vetpercentage tot 20% als gezond wordt beschouwd? Edit: Of neem je aan dat de gewichtstoename vet moet zijn en de vetmeting er ver naast zit, omdat je denkt dat het niet anders kan?

Succes met je calorieobsessie, ik deel 'm niet met je.
Half jaar verder, 10kg vet aangekomen.

Ga eens minder eten je bent moddervet en krijgt allerlei gezondheidsklachten als je niet snel drastisch wat doet.
 
Half jaar verder, 10kg vet aangekomen.

Ga eens minder eten je bent moddervet en krijgt allerlei gezondheidsklachten als je niet snel drastisch wat doet.
Ben je weer ongesteld?

Edit voor de dames die zich druk maken over gezondheidsrisico’s vanwege m’n gewicht: Ik heb m’n bloedwaarden nog geen half jaar geleden laten controleren. M’n cholesterol en bloeddruk waren/zijn dik in orde en volgens m’n dokter hoef(de) ik mezelf nergens zorgen over te maken.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag eerste pushtraining gedraaid, en was even zoeken. Daarom geen "puf" (lees zin) om links extra setjes te doen. Na de eerste twee oefeningen gedaan te hebben was het me wel duidelijk dat dips 'm niet meer ging worden. Daarom heb ik deze vervangen door low flyes, en doe ik de dips de volgende keer eerder. De dumbbell press vind ik veel fijner dan de bench eigenlijk, en doordat ik de spanning er beter op kan houden (mede tijdens de stretch onderin) voel ik 'm een stuk beter in m'n borst.

Dumbbell press:
3 sets @ 60kg 2x 30kg

Reverse grip incline:
3 sets @ 50kg: 10x, 7x, 7x

Low flyes (willen niet lekker)
10 reps @ 10kg, 12,5kg, 15kg

Internal rotation:
3 sets, 10 reps @ 10kg

Cable sword raise:
3x 12 reps @ (tweede plaat, gewicht vergeten)

Upright row:
50kg, 10x, 9x, 7x

Overhead triceps extension
21,25kg, 12x, 10x, 7x

Verder vandaag nog 20x 20 second holds gedaan voor de bekkenbodemspieren en de transverse abdominis + 3x 8 knee raises.
Calorietjes voor vandaag: 2.688 kcal.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie dat je op de bench 5x105 doet en db press setjes met 60kg. Bedoel je dan het gewicht van 2 db's samen?
 
Ik zie dat je op de bench 5x105 doet en db press setjes met 60kg. Bedoel je dan het gewicht van 2 db's samen?
Dat is het gewicht van twee dumbbells samen inderdaad. Ik kan mezelf voorstellen dat het wat verwarrend is.

Het grote verschil in gewicht zit 'm in dat ik met dumbbells de spanning continu op de borstspieren kan houden en onderin zo'n twee seconden extra spanning creëer d.m.v. rek.
 
Dat is het gewicht van twee dumbbells samen inderdaad. Ik kan mezelf voorstellen dat het wat verwarrend is.

Het grote verschil in gewicht zit 'm in dat ik met dumbbells de spanning continu op de borstspieren kan houden en onderin zo'n twee seconden extra spanning creëer d.m.v. rek.
voel hem ook beter met db's dan met barbell, vooral wanneer ik closegrip toepas.
 
hoe voelde de reverse incline press?
 
voel hem ook beter met db's dan met barbell, vooral wanneer ik closegrip toepas.
Ik zal er eens op letten of ik daar nog wat winst kan behalen.

Eerlijk gezegd is m’n bench ook gewoon nog steeds niet helemaal in orde. Dat is naast dat ik nog steeds werk te doen heb aan de stabiliteit en mobiliteit van m’n schouder(blad) ook een psychologisch stukje denk ik.
 
hoe voelde de reverse incline press?
De reverse incline voelde dubbel, maar niet perse op een slechte manier. Hij triggert precies de bijna krampachtige contractie van m’n linker pecs die ik ook had in de tijd dat m’n schouder problemen begon te geven.

Dat gezegd hebbende krijg ik het ook voor elkaar om het goed te doen, en dat zie ik als een stap richting (motorisch) herstel. Hiernaast raakte de oefening m’n bovenkant borst heel goed en daarmee heb ik denk ik een nieuwe favoriete oefening. Het enige waar ik nog over nadenk is de rom, omdat ik de pecs bovenin voel.
 
Wederom 20x 20 second holds gedaan voor de bekkenbodemspieren en de transverse abdominis + 6x 8 knee raises.
Vandaag bij een kameraad gegeten. Van tevoren wel rekening mee gehouden, maar toch iets meer calorietjes: 2.778 kcal.
Vooraf wist ik niet wat we zouden krijgen, maar het bleek nasi met pindasaus... njom njom:eating:
 
Buik een dagje gelaten, morgen weer mee verder. Vandaag pulldag gedraaid. Was wederom zoeken. Daarom soms een wat vreemd verloop. De dumbbell pullover verliep niet lekker. Onderin draait m'n rechter schouder/arm wat naar buiten. Daarom ga ik het gewicht laag houden en op vorm trainen. Verder de shrug vervangen door (nogmaals) upright cable rows, omdat ik m'n schouders ook wat op wil halen. Tot slot ook nog wat moeite met de goede beweging bij de wide grip lat pulldown. Onderdeel van het euvel met m'n linker schouder. Toen ik eenmaal in de beweging zat ging het goed. Daarmee was m'n training vandaag:

Seated row:
116kg: 5x, 5x, 4x

Wide grip lat pulldown:
87kg, 5x, 5x, 8x

High to low row:
30kg, 12x, 8x, 7x

Y-raises:
2x 8kg, 12x
2x 10kg, 8x
2x 8kg, 11x
(ervoor gekozen om de beweging geconcentreerder te doen, met holds..)

Seated dumbbell rotation
8kg, L+R: 10x, 10x, 10x
(volgende keer meer reps bij start)

Inverted high row
7x, 7x, 6x

Dumbbell pullover:
20kg, 10x
22kg, 15x
24kg, 10x (arm/schouder roteerde en van daaruit omhoog komen voelde punani, dus gestopt)
(Geen echte werksets. De komende tijd ga ik eerst oefenen met 20kg)

Reverse flyes
2x 6kg, 6x
2x 4kg, 8x
2x 2kg, 14x, 14x, 13x
(tussen de pullovers door, had ik zin in)

Kamalu curls
10kg L+R, 14x, 10x, 10x

Upright row
24,5kg, 15x, 15x, 18x
(Beetje rustig aan gedaan deze keer omdat ik m'n mid delts nog redelijk voelde, heb ze lang niet getraind)

Het was eerst even wennen, maar het valt me nu mee om zo weinig te eten. Daarom denk ik niet dat ik wisselend ga eten, afhankelijk van m'n trainingsdagen. Calorieën voor vandaag: 2.594
 
Gisteren minder aan m'n abs gedaan dan ik wilde ivm weinig tijd en geen zin meer. Desalniettemin 30 holds voor de transverse abdominis +bekkenbodem en 5x 8 kneeraises. Verder heb ik gisteren 2.657kcal geconsumeerd.

Vanmorgen was ik 132,5kg:p Het overgrote deel van wat ik ben verloren zal vocht zijn en in mijn beleving zien m'n spieren er ook massiever/minder opgeblazen uit. De afgelopen dagen had ik toch ook geregeld een vieze smaak in m'n mond en stinkende urine, dus als het goed is verbrand ik ook vet. Vandaag benen getraind, helaas wilde de single leg RDL niet lukken. Zakte snel door m'n voet en ik heb de handdoek in de ring gegooid voordat de halterschijf door de toko vloog. Linksom of rechtsom, m'n training zag er als volgt uit:

Nordic curl:
6x, 6x, 6x
(met de laatste rep van de laatste set kom ik nu tot de onderste 1/3 van het negatieve deel)

Leg press calf raises
85kg, 15x, 15x, 15x, 15x, 15x, 15x
(wederom te lui voor de donkey calf raise)

Pigeon lunge:
Bodyweight L+R, 15x, 15x, 15x

Butterfly pose:
2x 10kg, 15x, 15x, 15x

Bulgarian split squat:
Bodyweight L+R, 14, 14, 14
(Veel beter als toen ik begon, maar nog wel onstabiel. Daarom hogere reprange)

Adduction machine:
135kg, 15x, 15x, 12x

Single leg RDL:
10kg L+R, 15x, 6x

ATG Split Squat:
Bodyweight L+R, 15x, 15x, 13x

Edit: Als afronding nog een drop set leg curls gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Woensdag 2.602 kcal en donderdag 2.712 kcal gegeten. Gisteren 10x 20 sec plank gedaan met de transverse abdominis en bekkenbodemspieren aangespannen. Ging niet bepaald vlekkeloos, dus daar gaat nog even tijd in zitten.

Gewicht vanmorgen 131,5kg. Ik ben benieuwd hoe lang dit gewichtverlies nog zo doorgaat. Dan moet ik in ieder geval niet weer 350 gram rijst bij het ontbijt nemen met de gedachte dat het weinig calorieën bevat. Daar zitten meer calorieën in dan ik dacht. M'n training van vandaag volgt morgen, heb een drukke dag voor de boeg.
 
Laatst bewerkt:
De afgelopen dagen had ik toch ook geregeld een vieze smaak in m'n mond en stinkende urine
Hopelijk hebben beide niks met elkaar te zien 🤣
 
Ondanks het stemmetje in mijn hoofd dat gisteren zei "f*ck it, ik wil een zak chips halen" heb ik de balans hersteld en ben ik op 2607kcal uitgekomen. Een redelijk deel hiervan was koolhydraten, mede vanwege de rijst maar ook zeker vanwege voeding rondom de training. Hoewel ik had verwacht dat ik vocht vast zou gaan houden ben ik vrijdag wederom 0,5kg lichter geworden.

Dumbbell press:
3 sets @ 32kg, 6x, 5x, 5x, dropset
(Kon de spanning er niet zo goed op krijgen als de vorige keer, helaas).

Reverse grip incline:
50kg: 6x, 6x
60kg: 6x, 5x
(Uitvoering ging nu goed, en voel de bovenkant borst echt goed)

Internal rotation:
3 sets, 15 reps @ 11,25

Cable sword raise:
3x 12 reps @ 6,25kg

Upright row:
48,75kg, 10x, 10x, 8x
(De machine waar ik bij stond ging niet tot 50kg. Ietwat last van m'n linker schouder bij lagere gewichten, maar bij de hogere niet. Mogelijk ga ik toch een andere oefening pakken wanneer dit binnen twee weken niet beter is.)

Overhead triceps extension
21,25kg, 15x, 14x, 12x

Dumbbell pullover
3x 15x @ 18kg
(Besloten deze te gaan doen voor onderkant borst aangezien ik deze oefening wil leren en zo twee keer per week kan doen)


Ondanks dat ik het rustig aan op probeer te bouwen voelt mijn lies wat geblesseerd van afgelopen woensdag. Waar ik in m'n quads normaal gesproken bijna geen spierpijn kreeg, behalve bij diepe reverse nordics, voel ik ze nu heel erg. Ik denk dat het de combi van 1x per week een spiergroep trainen en veel minder voeding is.
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven