MuscleMeat

Trainingslog Bzar

Squat jij trouwens niet?

• Topic Starter Topic Starter

Nee, werd me zelfs afgeraden omdat als ik de beweging helemaal zou maken snel blessures krijgen kon op jonge leeftijd. Maar zo erg vind ik het eigenlijk niet zolang ik nog wel de Leg Press doen kan. :rolleyes: Hoevaak train jij je benen in de week?

Ik train mijn benen 1x in de week, jij ook?
Ik squat wel. Squatten is de beste been oefening.

Ik train mijn benen 1x in de week, jij ook?
Ik squat wel. Squatten is de beste been oefening.
Ik train m'n benen twee keer in de week. Elke maandag en donderdag. Squatten is inderdaad de beste oefening omdat je ook langere bewegingen maakt! :rolleyes: Ik zit er dus over te tweifelen om het gewoon toch gaan doen.

Hardstikke bedankt Raoul! Gister nog even zeven verschillende oefeningen gedaan voor m'n buikspieren en 400kcal aan cardio. Met m'n schouder gaat het al een stuk beter dus vandaag (22-11) ga ik weer aan de slag met rug, benen en biceps!:D

Wooo wat een tags:roflol:

Pak er anders ff het woordenboek bij.

Zoo... ..lekker dagje vandaag! De dag zoals altijd begonnen met een bak havermout met daarin melk, brinta en wat rozijnen. Later op de dag m'n 12 boterhammen, blikje tonijn en bij het avondeten homemade lasagne van m'n broer! In een goede bui ging ik naar de sportschool waar ik benen, rug en biceps trainde. Het ging lekker, bij de Leg Press ging het alleen een beetje mis! Bij een zwaar gewicht moet je alles op alles zetten en ga je zitten persen. Een dikke scheet tot gevolg! :D Schaamde me kapot natuurlijk, gelukkig ben ik niet de eerste die dit overkomt. Een beetje lacherig werd ik er wel van waardoor m'n max niet echt lukte. Later probeerde ik 't opnieuw en slaagde ik er wel gewoon in m'n max te behalen. Hier zijn de resultaten van vandaag:

Leg Press: 15x170PR
Seated Leg Curl: 15x80
Hack Squat (kuiten) 15x140
Front Lat Pull-Down 6x65
Compound Row 12x71
Seated Curl on Machine 14x30
Dead Lift 15x50
, dit is nog opbouw.

De training ging vele malen beter dan verwacht. Dit omdat m'n schouderblessure nog niet helemaal genezen is. Ik trainde dus ook echt op m'n gevoel. Hierom sloeg ik Seated dumbbell Curl over toen ik merkte dat dat pijn deed. Seated Curl on Machine deed ik hiervoor in plaats.

gaat lekker zo!
Mischien kan je je biceps beter met losse dumbbells trainen?

gaat lekker zo!
Mischien kan je je biceps beter met losse dumbbells trainen?
Is denk ik wel beter, ga ik volgende training doen! ;)

Ik reageer een beetje laat, hier zijn de uitslagen:
Bench Press 9x70
Chest Press 9x57
Standing Low Pully Deltoid Raise 15x15
Triceps Pressdown on Lat Machine 7x37,5

Wat bankdrukken betreft werd aangeraden om te variëren door eerder aan m'n max te beginnen. Normaal begin ik met een losse stang waarna ik eerst 40 en 60kg pak. Pas daarna ga ik naar m'n maximale gewicht toe. Opwarmen met 40 en vervolgens maximaal gaan zou leuke trainingsresultaten geven! Ik had alleen bij de Standing Low Pully Deltoid Raise last van m'n schouder, vandaar die lagere resultaten. De rest ging gewoon erg goed!!:thumb:

edit: volgende week beginnen met squatten!!

Nieuw eetschema, wijziging van 25-11:
Klik hier.

Zoals te zien, zijn niet alleen de tijden waarop ik eet veranderd, maar ook de inhoud van de maaltijden is gewijzigd! Ik zit 3451,5-3167=284,5kcal over m'n dagelijkse behoefte. Dmv cardio wil ik hiervan iedere training zo'n 85kcal wegwerken. Op die manier zit ik slechts 200kcal over m'n dagelijkse behoefte.

Nieuwe wijzigingen na 25-11 komen in de 1e post te staan.

Laatst bewerkt:
Is denk ik wel beter, ga ik volgende training doen! ;)

Ik reageer een beetje laat, hier zijn de uitslagen:
Bench Press 9x70
Chest Press 9x57
Standing Low Pully Deltoid Raise 15x15
Triceps Pressdown on Lat Machine 7x37,5

Wat bankdrukken betreft werd aangeraden om te variëren door eerder aan m'n max te beginnen. Normaal begin ik met een losse stang waarna ik eerst 40 en 60kg pak. Pas daarna ga ik naar m'n maximale gewicht toe. Opwarmen met 40 en vervolgens maximaal gaan zou leuke trainingsresultaten geven! Ik had alleen bij de Standing Low Pully Deltoid Raise last van m'n schouder, vandaar die lagere resultaten. De rest ging gewoon erg goed!!:thumb:

edit: volgende week beginnen met squatten!!

Goede bench man!
Wel vreemd dat je chest press naar verhouding laag is, is daar een reden voor?

De dag ging wel lekker, helemaal geen last meer van m'n schouder. Hier zijn de uitslagen:
Incline Leg Press 8x190PR
Leg Curl 15x35
Hack Squat (kuiten) 15x130
Bent Over Row 9x65
Deadlift 11x80 & 6x90
PR
Barbell Curl 11x35
dumbbell Shoulder Shrugg 15x24

Na afloop nog wat buikspieroefeningen. Nu zit ik aan de havermout, brinta en kwark. Ik krijg het nouwelijks nog naar binnen. :tanden:

Wanneer ga je nou squaten??:P:P
Lekkere training verder

Wanneer ga je nou squaten??:P:P
Lekkere training verder
Oja! Vergeten te zeggen! :D
Vandaag nog gesquat na de Leg Press! Even om de techniek weer op te frissen. Ik ga nu elke donderdag squatten en elke maandag Leg Press. Jaaa, ik heb er aan gedacht!:rolleyes:;)

Oja! Vergeten te zeggen! :D
Vandaag nog gesquat na de Leg Press! Even om de techniek weer op te frissen. Ik ga nu elke donderdag squatten en elke maandag Leg Press. Jaaa, ik heb er aan gedacht!:rolleyes:;)

Goede zaak! Squat seperates men from the boys:p

Volgende keer eerst squat en dan legpress;)

Goede zaak! Squat seperates men from the boys:p

Volgende keer eerst squat en dan legpress;)
Jup, komende donderdag ga ik er echt aan beginnen!:rolleyes:
Ik ben wel benieuwd joh, wat ik maximaal behalen kan. Zou dat trouwens lukken? Nog 's Leg Press doen na het squatten? :o

Hier zijn mijn uitslagen van vandaag;
Bench Press 11x70PR
Incline Bench Press 7x60
Pully Upright Rowing 15x25
Lying Barbell Triceps Curl 15x25 & 11x30

Ik had gedaan wat een instructeur me aanraadde: bij het bankdrukken minder setjes doen om op te warmen om zo sneller je maximale gewicht pakken. Het helpte wel, in plaats van 9x70, deed ik 11x70kg. Hoewel dit verschil erg klein is, ben ik wel tevreden met die vooruitgang.:D

Niet zo boeiend:
Palms-Up Over a-Bench Wrist Curl (met Barbell) 15x15
Palms-Down Over a-Bench Wrist Curl (met Barbell)12x15

Netjes, maar word het niet eens zijn om het gewicht op je bench te verhogen?

Terug
Naar boven