Bzar
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 8
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 80kg
- Vetpercentage
- 13%
Ik zit echt te twijfelen om of bij de 15reps te blijven óf om tussen de 8-12 te gaan zitten. Het werd me juist aangeraden om 15reps te doen vanwege m'n leeftijd. Ik ben nog in de groei en m'n botten zijn relatief nog zachter. Ik zal met minder herhalingen wel sneller succes boeken. Ook werd ik er op aangesproken dat ik veelste lang bezig ben met m'n trainingen. Zo ben ik de laatste weken gemiddeld genomen zo'n 2 uur bezig pér training. Veelste lang dus. Ik heb dus met m'n instructeur gepraat en ben tot het volgende gekomen.Mischien is het verstandig als je wat lager in herhalingen gaat zitten? Dus tussen de 5 en 10 herhalingen?
Door te lang te trainen, gaat je lichaam over op vetverbranding. Dit kost veel meer energie waardoor de prestaties omlaag gaan. Een te trekken conclusie is: de trainingsduur moet +-60min. zijn. Een training mag maximaal 90min. duren.
Het trainen van de beenspieren neemt erg veel tijd in beslag. Als ik na het trainen van de beenspieren ook nog's rug ga trainen, ben ik bij wijze van spreken nooit klaar met trainen. Aangeraden werd om dus deze volgordes aan te houden:
-Spiergroepen 1: Benen, borst, triceps.
-Spiergroepen 2: Rug, schouders, biceps.
Het schema zou er als volgt uit moeten zien:
Ma:
5 oefeningen benen
4 oefeningen borst
3 oefeningen triceps
+
10-15min. rechte buikspieren
Di:
5 oefeningen rug
4 oefeningen schouders
3 oefeningen biceps
+
10-15min. schuine buikspieren
Wo:
Cardio & 10-15min. rechte buikspieren
Do:
5 oefeningen benen
4 oefeningen borst
3 oefeningen triceps
+
10-15min. schuine buikspieren
Vrij
5 oefeningen rug
4 oefeningen schouders
3 oefeningen biceps
+
10-15min. rechte buikspieren
Ik moet 5min. per apparaat bezig zijn en per oefening ongeveer 2 setjes doen.. Bij bankdrukken maximaal 4. mijn eiwitbehoefe zou 1-1,5g/kg zijn. Dus zo ongeveer 100g eiwitten per dag, maximaal 120. Als ik dit overschrijdt zou dit ten koste gaan van m'n prestaties.
Nu vraag ik me wel af:
- Als ik per oefening/apparaat niet meer dan 2setjes mag en niet langer dan 5min. bezig mag zijn, hoe kan ik dan goed gaan squatten/bankdrukken/deadliften etc.??
- Is een behoefte van 100g, maximaal 120g eiwitten per dag niet een beetje weinig?
ADVIEZEN ZIJN HARDSTIKKE WELKOM!!

Ik heb dus vandaag af en toe 6, 7, 8 of 9 reps per setje gedaan. Hier zijn de resultaten!