MuscleMeat

Trainingslog Bzar

• Topic Starter Topic Starter
Mischien is het verstandig als je wat lager in herhalingen gaat zitten? Dus tussen de 5 en 10 herhalingen?
Ik zit echt te twijfelen om of bij de 15reps te blijven óf om tussen de 8-12 te gaan zitten. Het werd me juist aangeraden om 15reps te doen vanwege m'n leeftijd. Ik ben nog in de groei en m'n botten zijn relatief nog zachter. Ik zal met minder herhalingen wel sneller succes boeken. Ook werd ik er op aangesproken dat ik veelste lang bezig ben met m'n trainingen. Zo ben ik de laatste weken gemiddeld genomen zo'n 2 uur bezig pér training. Veelste lang dus. Ik heb dus met m'n instructeur gepraat en ben tot het volgende gekomen.

Door te lang te trainen, gaat je lichaam over op vetverbranding. Dit kost veel meer energie waardoor de prestaties omlaag gaan. Een te trekken conclusie is: de trainingsduur moet +-60min. zijn. Een training mag maximaal 90min. duren.

Het trainen van de beenspieren neemt erg veel tijd in beslag. Als ik na het trainen van de beenspieren ook nog's rug ga trainen, ben ik bij wijze van spreken nooit klaar met trainen. Aangeraden werd om dus deze volgordes aan te houden:
-Spiergroepen 1: Benen, borst, triceps.
-Spiergroepen 2: Rug, schouders, biceps.

Het schema zou er als volgt uit moeten zien:
Ma:
5 oefeningen benen
4 oefeningen borst
3 oefeningen triceps

+
10-15min. rechte buikspieren

Di:
5 oefeningen rug
4 oefeningen schouders
3 oefeningen biceps

+
10-15min. schuine buikspieren

Wo:
Cardio & 10-15min. rechte buikspieren

Do:
5 oefeningen benen
4 oefeningen borst
3 oefeningen triceps

+
10-15min. schuine buikspieren

Vrij
5 oefeningen rug
4 oefeningen schouders
3 oefeningen biceps

+
10-15min. rechte buikspieren

Ik moet 5min. per apparaat bezig zijn en per oefening ongeveer 2 setjes doen.. Bij bankdrukken maximaal 4. mijn eiwitbehoefe zou 1-1,5g/kg zijn. Dus zo ongeveer 100g eiwitten per dag, maximaal 120. Als ik dit overschrijdt zou dit ten koste gaan van m'n prestaties.

Nu vraag ik me wel af:
  • Als ik per oefening/apparaat niet meer dan 2setjes mag en niet langer dan 5min. bezig mag zijn, hoe kan ik dan goed gaan squatten/bankdrukken/deadliften etc.??
  • Is een behoefte van 100g, maximaal 120g eiwitten per dag niet een beetje weinig?

ADVIEZEN ZIJN HARDSTIKKE WELKOM!!

Hoeveelheid eiwitten ligt eraan hoe zwaar je weegt.. maareh.. 5 oefeningen voor je benen; het is goed dat je je benen iig aanpakt. Maar je kan toch ook met alleen maar squatten goed gainen? Gewoon 20 reps breathing style 3 sets per week voor 6 weken ofzo en dan weer tijdje normale squatsessies. Ik denk dat je iig met 3 oefeningen al heel ver komt. 1 squatten, 2 SL-DL, 3 kuitenshit.

Je maakt het jezelf erg moeilijk, vind ik. En 2 uur is opzich niet verkeerd.. eet alleen wat/drink een shake tussendoor dan.

Hee Tjok, leuk dat je weer een beriggie achter laat! Ik weeg momenteel 78kg, vermenigvuldigd met 1,5 = 117. Toch zie ik veel mensen die heel veel meer eiwitten binnen nuttigen, hoeveel eiwitten heb jij nodig en hoeveel neem jij er per dag?:rolleyes:
Dus ik hoef me geen zorgen te maken dat ik te weinig oefeningen doe voor benen? Relaxt! Dan kan ik gewoon aan de slag met dat schema dat ik gekregen heb!!

Nog even de trainingsresultaten:
Bench Press 20x20, 15x60, 10x70, 8x70
Flat dumbbell Press 15x20, 12x24
PR, 12x26PR, 15x16
Incline dumbbell Press 12x22, 7x24, 8x22
Pullover met gewicht: 15x16, 12x20, 12x22
Overhead Press: 15x45.5, 12x50, 10x55
Upright Row: 15x25, 15x30, 15x20
Triceps Pushdowns: 15x15, 12x25, 12x30

Jammer dat ik die Bench Press niet had kunnen verbeteren, ik ben wel blij met die dumbbell Presses. Dik twee keer achter elkaar een PR!!:D

Ooo, krijg nou de t*ring, ik heb het gelijk even aangepast! :kerst:
Bedankt,
hahaha; je hebt wat betreft m'n voeding wel gelijk. Gewoon dooreten en niet zeuren!
Ik kijk ook even in jouw log!

edit: dat bovenstaande schema, is dat een beetje goed? :P

Ik heb deze week een weekje rust, dit neem zo ong. om de 6 weken. Tijdens m'n weken rust train ik elke spiergroep slechts eenmalig. Ik heb vanavond even de tijd genomen om aan m'n voedingsschema te werken. Verteld was dat ik teveel eiwitten binnenkreeg en dat dat slechtere prestaties tot gevolg kon hebben. Zo zou ik per dag zo'n 1,33g per kg moeten consumeren. Ik heb m'n eiwitinname teruggebracht van 235,9 naar 158,4. Zie pagina 1 voor de veranderingen.

Ik heb deze week een weekje rust

:finger:

Waarom precies een weekje rust? Zolang je geen overtrainingsverschijnselen hebt zou ik gewoon doorbeuken :thumbs:

Maar 2 uur is idd te lang, fl**ker wat oefeningen uit je schema.. Focus op compounds en maakt het af met wat isolatie.. Uurtje trainen is perfect!

Verder snap de redenering achter het 15 reps verhaal maar als je de oefeningen echt goed onder de knie hebt en perfect uitvoert kun je best op 8-12 gaan zitten ;)

Succes!

:finger:

Waarom precies een weekje rust? Zolang je geen overtrainingsverschijnselen hebt zou ik gewoon doorbeuken :thumbs:

Maar 2 uur is idd te lang, fl**ker wat oefeningen uit je schema.. Focus op compounds en maakt het af met wat isolatie.. Uurtje trainen is perfect!

Verder snap de redenering achter het 15 reps verhaal maar als je de oefeningen echt goed onder de knie hebt en perfect uitvoert kun je best op 8-12 gaan zitten ;)

Succes!
Ik hoorde dat je het rendement hoog houdt als je om de zoveel weken een weekje rust neemt. Ik kan alleen zo moeilijk stil zitten!!:rolleyes: Maar, ik denk trouwens dat ik dat gewoon doen ga! Wat minder verschillende oefeningen. De oefeningen die ik dan doe, doe ik dan gewoon ****in' hard!! Dus bijvoorbeeld bij borst: banken, wat dumbbell-presses en nog wat Fly's? Hoeveel setjes moet ik dan steeds doen denk je?

Nou, ik doe 15 herhalingen omdat ik nog in de groei ben. M'n botten zijn ook nog zacht. Maar ik zit er inderdaad over te denken om dat terug te brengen naar 12 herhalingen? ;)

tuurlijk, en waarom niet nog lager

tuurlijk, en waarom niet nog lager
Blessurepreventie, ik heb vandaag 12reps/set gedaan. Ik houd't nu even bij 10-12reps/set. ;)
Leg Extensions: 12x100, 12x113.7
Dumbbell Side Lunge 12x20, 12x22
(gewicht per arm)
Bench Press 15x40, 10x75PR
Decline Dumbbell Press: 12x22, 12x24
High Pully Chest Lateral: 12x25, 8x35
Chest Press: 12x57, 8x71
Triceps Press Down 15x25, 11x35
Triceps Extensions on High Pully: 12x20, 12x25
(uitvoering van 2e setje ging niet echt zuiver)
One Arm Triceps Press Down: 12x20, 12x15 (gewichten komen niet overeen met de realiteit, ander soort apparaat)
Trainingsduur= +-50min (zonder buikspieroefeningen)
Na de training heb ik nog wat rechte buikspieroefeningen gedaan.

De training verliep erg lekker met drie PR's. Ik ben er dus erg tevreden over. Ik heb niet lang getraind, maar wel erg intensief.:o

Laatst bewerkt:
Blessurepreventie, ik heb vandaag 12reps/set gedaan. Ik houd't nu even bij 10-12reps/set. ;)
Leg Extensions: 12x100, 12x113.7
Dumbbell Side Lunge 12x20, 12x22
(gewicht per arm)
Bench Press 15x40, 10x75PR
Decline Dumbbell Press: 12x22, 12x24
High Pully Chest Lateral: 12x25, 8x35
Chest Press: 12x57, 8x71
Triceps Press Down 15x25, 11x35
Triceps Extensions on High Pully: 12x20, 12x25
(uitvoering van 2e setje ging niet echt zuiver)
One Arm Triceps Press Down: 12x20, 12x15 (gewichten komen niet overeen met de realiteit, ander soort apparaat)
Trainingsduur= +-50min (zonder buikspieroefeningen)
Na de training heb ik nog wat rechte buikspieroefeningen gedaan.

De training verliep erg lekker met twee PR's. Ik ben er dus erg tevreden over. Ik heb niet lang getraind, maar wel erg intensief.:o
Bij minder herhalingen kan je je beter concenteren dus is er minder kands op blesures.
Squat gaat goed, bench trouwens ook!!

Bij minder herhalingen kan je je beter concenteren dus is er minder kands op blesures.
Squat gaat goed, bench trouwens ook!!
Dat is wel waar!:) Ik heb dus vandaag af en toe 6, 7, 8 of 9 reps per setje gedaan. Hier zijn de resultaten!
Bend Over Row: 12x55, 6x75, 12x65PR
Compound Row: 12x84, 7x91PR
Dumbbell Row: 12x24, 9x28
Lat Pull Down: 12x64, 7x91
Geen PR, ander soort apparaat.
Deadlift: 12x50, 12x85PR
Lateral Raise: 12x55, 8x73
Overhead Press: 12x55, 10x73
Verticale dumbbell Press: 10x18, 9x20
Hammer Curl: 12x11, 12x13
Barbell Curl: 12x30, 6x35
Slecht.. :o

Laatst bewerkt:
Nette deadlift en dumbbell ROW.
Hoe voer jij de bend over Row uit?
Die hammer curls kan je volgende keer ook wel wat zwaarder pakken en dan met minder herhalingen eventueel, pak dan 15 ofzo?:cool:

Wat is het verschil tussen je BOR en je compound Row??? De striktheid.... :p
Ik zou persoonlijk eerst effe chinne, dan DL doen en vervolgens pas BOR's. Je curl's zijn al lekker hoor :D

Nette deadlift en dumbbell ROW.
Hoe voer jij de bend over Row uit?
Die hammer curls kan je volgende keer ook wel wat zwaarder pakken en dan met minder herhalingen eventueel, pak dan 15 ofzo?:cool:
Ik sta in een hoek van 45 graden met een vrij holle rug. En jij?
Dat zal ik doen. Hammercurls pak ik gewoon met 15kg. ;) Morgen ga ik biceps doen!

Wat is het verschil tussen je BOR en je compound Row??? De striktheid.... :p
Ik zou persoonlijk eerst effe chinne, dan DL doen en vervolgens pas BOR's. Je curl's zijn al lekker hoor :D
Ga ik morgen gelijk doen, ik zal dan gelijk vertellen hoe het verlopen is! :p Vind je de curls goed? :rolleyes: Bedankt! Persoonlijk was ik er niet zo heel erg blij mee.
_______
Hier zijn de resultaten!!
Squat: 15x40, 12x70, 12x90PR!!
leg extensions 12x77, 12x98
Leg Curl 12x35, 10x40
Seated Leg Curl 12x71, 12x94
Bench Press 15x40, 10x75
Geen record dit keer.:(
Incline dumbbell Press 10x24, 12x22
Incline Bench press 12x40, 5x60
High Pully Chest Lateral 12x25, 5x40
Triceps Push Downs 15x20, 12x30
Lying Triceps Extensions 12x25, 8x35
Triceps Extensions on High Pully 12x20, 12x25

Ik ben blij met die squats. Ik hoopte alleen zó erg dat ik met banken 11x75 halen zou! Maarja, je kunt niet alles mee hebben. In ieder geval gaat alles steeds beter, dus te klagen heb ik niet! :kerst:

Jongens, welterusten! ;)
Morgen ga ik weer knallen!!

11 reps bench vindt ik overkill :p tenzij voor op te warmen, neem dan gewoon 80 kg en maak 5 reps ofzo. Dit werkt bij mij in ieder geval goed

Toch een hele nette training

Toch een hele nette training
Dankjewel!:kerst:
_________
Front Lat Pull Down: 15x50, 12x65PR, 8x70
Chins: 12x-30, 12x-25
BOR's: 9x65, 5x65
Deadlift: 15x50, 15x50, 15x50
Verticale dumbbell Press: 14x18, 10x20
dumbbell Side Raise 12x6, 12x8
Hammer Curl: 12x13, 12x15
PR!
Barbell Curl: 15x30, 7x35

Die Verticale dumbbell Presses van me vind ik erg slecht. Een mogelijke verklaring hiervoor kan zijn dat ik al erg vermoeid was van de vorige oefeningen gezien ik een tijd geleden met 15x24 aankon! Die Front Lat Pull Downs zijn erg goed gelukt! Zoals te zien heb ik bij het deadliften 3 setjes gedaan met ieder 15 reps en hetzelfde gewicht. Dit om de techniek goed onder de knie te krijgen. Het ziet er volgens m'n instructeur al heel erg goed uit! :thumb:

Morgen train ik niet, kerstgala op school!

edit: @Kane: Ik heb een verkeerde volgorde gedaan! Ik dacht eerst Chins, dan BOR's en dán deadliften. Maar het is eerst deadliften dan pas BOR's! Volgende keer.. ;)

@WWE: Die Hammers worden volgende keer gewoon 16kg!!:thumb::kerst::thumb:

Nu vraag ik me wel af:
  • Als ik per oefening/apparaat niet meer dan 2setjes mag en niet langer dan 5min. bezig mag zijn, hoe kan ik dan goed gaan squatten/bankdrukken/deadliften etc.??
  • Is een behoefte van 100g, maximaal 120g eiwitten per dag niet een beetje weinig?
[/COLOR][/B][/SIZE]

Omdat die instructeur kennelijk niks weet. Iedere natural die ooit buff is geworden is een heel stuk langer met z'n compounds bezig dan 5 minuten en max 120gr eiwit per dag anders gaat dit ten koste van je prestaties? Laat me niet lachen man, ik eet zelf 350gr per dag oid.

En dat verhaal over high reps omdat je jong bent is ook t*ring dikke BS. Het is nooit bewezen dat trainen op deze leeftijd schadelijk voor je groei is.

Nice PR's
veel plezier op je kerst gala. IK heb morgen ook een kerst gala:P
Waar zit je op skool dan of waar?

Terug
Naar boven