AndroidHealthClinic

Trainingslog Bzar

Zoo... ..lekker dagje vandaag! De dag zoals altijd begonnen met een bak havermout met daarin melk, brinta en wat rozijnen. Later op de dag m'n 12 boterhammen, blikje tonijn en bij het avondeten homemade lasagne van m'n broer! In een goede bui ging ik naar de sportschool waar ik benen, rug en biceps trainde. Het ging lekker, bij de Leg Press ging het alleen een beetje mis! Bij een zwaar gewicht moet je alles op alles zetten en ga je zitten persen. Een dikke scheet tot gevolg! :D Schaamde me kapot natuurlijk, gelukkig ben ik niet de eerste die dit overkomt. Een beetje lacherig werd ik er wel van waardoor m'n max niet echt lukte. Later probeerde ik 't opnieuw en slaagde ik er wel gewoon in m'n max te behalen. Hier zijn de resultaten van vandaag:

Leg Press: 15x170PR
Seated Leg Curl: 15x80
Hack Squat (kuiten) 15x140
Front Lat Pull-Down 6x65
Compound Row 12x71
Seated Curl on Machine 14x30
Dead Lift 15x50
, dit is nog opbouw.

De training ging vele malen beter dan verwacht. Dit omdat m'n schouderblessure nog niet helemaal genezen is. Ik trainde dus ook echt op m'n gevoel. Hierom sloeg ik Seated dumbbell Curl over toen ik merkte dat dat pijn deed. Seated Curl on Machine deed ik hiervoor in plaats.
Je hebt geluk dat je niet je hele broek volscheet..:D

Vanwaar zulke hoge reps met maar 1 set?

Squat >>> leg press. Dus altijd eerst squatten.

• Topic Starter Topic Starter
28-11
Zoals elke woensdag doe ik slechts cardio en buikspieroefeningen.
Ik heb voor zo'n 480kcal aan cardio gedaan en de volgende oefeningen gedaan:
Side Bend op de hyperextension bank: 1x aan weerszijde
Side Bend: 1x aan weerszijde
Hanging Leg Raise: 2 setjes
Machine Crunches: 2 setjes
Incline Sit-Ups op de bank: 2 setjes
Crunches op de bank: 2 setjes
Sit Ups: 2 setjes

Zoals te zien doe ik erg veel verschillende oefeningen. Ik denk niet dat dat de juiste manier van doen is. Volgende keer ga ik minder soorten oefeningen doen en per oefening, meer setjes. Heeft iemand nog suggesties wat betreft buikspieren? Bedankt! :D

Hmm ik train nooit buik dus ik kan je niet helpen:P
Mischien is het leuk als je alles opschrijft wat je doet en niet alleen het maximale.

Mischien is het leuk als je alles opschrijft wat je doet en niet alleen het maximale.
Volgende keer zal ik alles opschrijven, tips en suggesties zijn hardstikke welkom en zal ik gebruiken.:p Net als dat aangeraden dat ik squatten moest, heb ik die wijze raad opgevolgd. Wat een lekkere oefening is dat! Gedurende dag was ik erg moe, ik was vrij laat gaan slapen deze week. De tonijn was op dus ik moest het met nasi en linzen moeten doen. Het trainen ging lekker en ik was ineens erg energievol! Ik keek er vandaag ook erg naar uit om te gaan squatten. Hopend dat de grote jongens van de sportschool 'r niet waren. Die squatten, banken en deadliften bijna altijd. :o En gelukkig, ik kon rustig m'n gang gaan. Hier zijn de uitslagen van vandaag:
29-11
Squat: 15x20, 15x60, 15x80
Leg Press: 15x100, 15x130
Hack Squat (kuiten) 15x120, 15x140
Wide-Grip Front Lat Pull Down 7x65
PR
One-Arm Bend-Over dumbbell-Row 11x26
Aan stang wijd optrekken 11x-20
dumbbell Shoulder Shrugg 15x30
Barbell Curl 11x35

**** **** ****, vergeten te deadliften vandaag!!
Jammer dat ik dat vergeten ben, ik kom er halverwege dit stuk pas achter. Echt heel jammer. Ik heb heel m'n onderrug achterwege gelaten, kan ik dat morgen nog doen? Deadliften en hyperextensions? In ieder geval ging de training lekker, de oefeningen waarvan ik nog precies wist wat voor gewicht en hoeveel reps ik ervan deed, heb ik ook genoteerd. Echt jammer dat ik deadliften vergeten ben. :(

Morgen ga ik bij het banken telkens 1 herhaling doen. Ik heb me ingeschreven voor een wedstrijd bij de gym en ik moest weten wat ik maximaal kan. :rolleyes: Ik heb nogmaals m'n vetpercentage gemeten, toen het apparaat aangaf dan ik een vetpercentage van 20% had werd ik gek. Dat kan nooit, dus ik vroeg het na. M'n instructeur vertelde me dat dat apparaat aan vervanging toe was en liet zien dat de metingen onjuist waren. Soieso kan ik amper van m'n buik een stuk vel pakken als ik rechtop sta. M'n instructeur schatte me op max. 12%, gelukkig. :P

Laatst bewerkt:
hele nette squat man! !
Tja ga morgen dan maar deadliften he:P

Heb ik uiteindelijk niet gedaan. Een beetje vanwege de tijd die ik over had. Het trainen ging wel lekker. Bench Press begon ik met een warming up waarin ik 20 reps maakte van 10kg. Vervolgens:
15x60, 8x80, 2x100, 15x60 - met assistance!
Incline dumbbell Press 15x20, 12x24, 4x30, 15x18
Cable Crossover 15x15, 15x30, 5x30
, helemaal op.
Palms-Out dumbbell Press 13x18, 6x16, 15x13
Lying Barbell Curl 15x15, 13x25
Triceps Pressd Down on lat Machine 15x15 en 15x20

Ik heb niet zoals ik zou doen, telkens één herhaling bij het bankdrukken gedaan. Maar ach, schijt. :D

Laatst bewerkt:

Sorry ff een opmerking, je pakt toch geen twee hoofdoefeningen op 1 avond?? Dus je kan nooit deadlift en squatten op 1 avond. Dat is mijn mening hoor, Bank, squat en deadlift doe je op verschillende avonden. Doe ermee wat je wilt, succes:D

je bent goed en serieus bezig bro... succes en houd dat log bij:D

2x100 bench...Goed man!

Heb je logje nu pas in de gaten en 16 jaar en 2*100 bench :eek:
Echt top :thumbs:

Kane & WWE zei:
hele nette squat man! !
Tja ga morgen dan maar deadliften he:P

&

Heb je logje nu pas in de gaten en 16 jaar en 2*100 bench:eek:
Echt top :thumbs:
Hardstikke bedankt Kane en WWE, zulke reacties werken motiverend!!:rolleyes:

Sorry ff een opmerking, je pakt toch geen twee hoofdoefeningen op 1 avond?? Dus je kan nooit deadlift en squatten op 1 avond. Dat is mijn mening hoor, Bank, squat en deadlift doe je op verschillende avonden. Doe ermee wat je wilt, succes:D
Verontschuldig je niet, ik ben juist blij dat je kritiek levert. Ik sta hier eigenlijk nu pas bij stil. Als ik squat op het begin van m'n training en later op diezelfde avond nog ga deadliften, dan pak ik m'n rug 2 keer (zit zeker anderhalfuur tussen)! Ik ben het dus gelijk even wezen navragen. Verteld werd dat ik hierbij heel erg moet letten op de rusttijden. Gezien het feit dat deadliften langere rusttijden vraagt dan squatten, moest je dit goed toepassen op je trainingsschema.

Ik doe elke maandag en donderdag rug en benen. Als ik deze spiergroepen (rug en benen) op de donderdag pak, geef ik ze vrijdag, zaterdag & zondag rust. Op de maandagen geef ik deze spiergroepen slechts twee dagen rust: dinsdag & woensdag. Omdat ik toch graag wil deadliften, zal het dus het verstandigst zijn om dit donderdag te doen. Wat denk jij?

Ik begon mijn training door 's lekker te gaan squatten. Even lekker opwarmen met 15x20kg. Even een minuutje of twee rust en door naar 15x60. Hier geen spotter voor gevraagd, dit moest gewoon goed verlopen. Makkie!! Een setje van 15x80 is toch wel wat zwaarder. Instructeur erachter, het moest goed gaan! Hup, 1, 2, 3.. 11, 12, 13, 14.. ..en ik val naar achter!! :eek: Ik wilde die laatste rep zo goed doen dat ik te ver doorzakte en naar achteren kukelde!:D Even schrikken natuurlijk. Gelukkig lukte het de instructeur om het gewicht weer netjes op de grond te zetten. Ik tweifelde een beetje of ik verhogen zou. Maar, waarom ook niet? Het ging immers hardstikke goed! Dus ik deed er een schepje bovenop; dóóóór naar de 90 kilo en 10x90PR als resultaat! Ik ben er erg tevreden over, hier zijn de rest van de uitslagen. En uiteraard, ik heb niet alleen de maximale gewichten opgeschreven. ;)
Leg Press 15x100, 15x120
Leg Extension 15x91, 15x100, 15x104.6, 15x50
Leg Curl 15x15, 15x30, 10x40
Wide Grip Front Lat Pull Down 15x45, 15x55, 8x65
PR
Compound Row (andere als normaal) 15x68, 15x77, 15x82
Standing dumbbell Curl 15x12
Standing Bar Curl 15x20, 11x25

En uiteraard, kritiek en adviezen zijn welkom! ;)

Goede squat, maarre achterover vallen moet je niet al te vaak meer doen he:P

Goede squat, maarre achterover vallen moet je niet al te vaak meer doen he:P
Hahaha, nee ik doe nu alles om het te voorkomen. Ik schrok heel erg toen een instructeur naar me toe kwam omdat hij gehoord had dat ik bijna m'n rug had gebroken! :eek: Iemand had me dus zien vallen en vertelde tegen hem dat echt het op 't nippertje was. Die instructeur vroeg dus nog of ik last had van m'n rug. Ik antwoordde dat ik helemaal geen last had, ook niet direct nadat ik gevallen was. Hij stelde wel voor om er even achter te staan komende keren. :o

Ik heb de resultaten van 4Dec. nog niet genoteerd en 5Dec. ben ik sinterklaas wezen vieren. Dus hier de resultaten:

4Dec.
De 2e keer dat het me gebeurt; ik raak het blaadje met resultaten kwijt.:duh: Het lag op m'n bureau, waar het nu ligt weet ik niet. Als ik 'm heb, zal ik even een edit toepassen. Echt heel jammer, die training ging super!! Ik weet nog wel:
Bench Press 15x20, 15x40, 11x70
De rest komt nog!

6Dec.
Squat 15x20, 15x60, 15x80
Leg Press 15x160, 15x120, 15x100
Leg Extensions 15x82, 15x100, 15x113,7
PR
Leg Curl 15x20, 15x30, 15x40 PR
Bend Over Row 20x20, 15x35, 15x45, 15x65 PR
Wide Grip Front Lat Pull Down 15x45, 11x65PR, 15x55
Deadlift 20x20, 15x60, 12x80
PR
Standing Bar Cable Curl 15x15, 15x25
Barbell Curl 15x25, 9x35
Concentration Curl 15x10

Squatten heb ik dus onder flinke begeleiding gedaan. De techniek was perfecto, alleen had ik bij een paar reps(2 ong.) dat ik eerst m'n kont en dan de rest van m'n lichaam gebruikte om het gewicht te verplaatsen. Dit was nauwelijks te zien, maar toch. Ik probeer elke oefening wel met een perfecte techniek uit te voeren. Ook bij het deadliften heb ik iemand gevraagd om een oogje in het zijl te houden. Deze oefening gaat nu dus ook steeds beter. Tot slot ging het trainen van m'n biceps ook erg lekker, op het eind nog even wat Concentration Curls om het af te maken! :p

Laatst bewerkt:
Nette training dude :thumbs:

Netjes jongen, bench gaat lekker zie ik.
Doe je de bend over Row met een dumbbell of met een barbell?

Hardstikke bedankt jongens..!
Jaa, die Bench Press gaat steeds beter. Enkele weken geleden kon ik met die 70kg slechts 7reps maken.

@WWE, ik doe die Bend Over Row met een barbell. Zo'n barbell met een knik erin, dat voelt ook wat beter aan bij de polsen. :)

Mischien is het verstandig als je wat lager in herhalingen gaat zitten? Dus tussen de 5 en 10 herhalingen?

Terug
Naar boven