AndroidHealthClinic

Tren en… een “goede baan” / carrière

Peiling Peiling De sides van tren in relatie tot een 'goede' baan...

• Vormen een te groot risico om te nemen

Stemmen: 19 38,8%
  • Zijn onder controle te houden

Stemmen: 30 61,2%
  • Ik heb geen werk of baan waarbij het relevant is

Stemmen: 0 0,0%

• Totaal stemmers
    49

NightWolf

Cool Novice
Waardering
4
Lengte
1m93
Massa
103kg
Vetpercentage
16%
Ik lees me al een tijdje in op Tren en ik lees veelal (in meer of mindere mate) dezelfde soort sides:
• Weinig slaap;
• Kort lontje;
• Agressief;
• Kapsones;
• (over)vermoeid;
• Emotioneel…

Dit zijn sides waarbij ik me afvraag of je nog ‘normaal’ je werk kan uitvoeren als je een baan hebt zoals: consultant, accountmanager, advocaat… ik noem maar even wat voorbeelden.

Val me aub niet aan over het feit of dit al dan niet ‘goede’ zijn maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel :). Als (organisatie)adviseur kom je er volgens mij gewoon niet mee weg als je opeens kapsones krijgt, agressief/geïrriteerd doet en er de heel dag als een oververmoeide zombie bij loopt (bewijze van spreken). If you get my drift… Of zie ik het verkeerd?

Wat zijn jullie ervaringen, prima te combineren met een 'goede' baan in het zakelijk/financiële verkeer of beter links laten liggen?
--------------------------------------------------

Samenvattend zijn uit de reacties binnen dit topic de volgende zaken af te leiden:

1. Hoewel men aangeeft dat de ervaringen (vooral bij ‘anderen’) wisselend zijn, herkennen de meeste zich wel in de sides ‘agressie’ en ‘vermoeidheid’/’weinig slaap’;
2. Iedereen herkent dat hij meer prikkelbaar is en minder tolerant is naar zijn omgeving;
3. Leden geven aan dat tren (al dan niet) latente karaktereigenschappen zoals opvliegerigheid, agressie en kapsones aanzienlijk verhoogd;
4. Leden geven aan dat de heftigheid van de sides gerelateerd is aan het VP;
5. De vermoeidheid wel degelijk een probleem kan zijn bij een baan waar veel van je gevraagd wordt;
6. Het wordt vaak genoemd dat uitingen van de negatieve effecten (zoals agressie) voor een belangrijk deel bepaald worden door zelfkennis en zelfbeheersing;
7. Een enkeling geeft aan juist meer gevoelens van empathie en meegaandheid te ervaren, wordt gevoeliger (/liever) en wordt door de omgeving als juist meer ‘sociaal’ getypeerd;
8. Als aanvulling hierop wordt ook aangegeven dat de na-kuur als zeer zwaar en emotioneel wordt ervaren;
9. 64% van de 33 stemmers geven aan dat de negatieve sides onder controle te houden zijn…

Hieruit zou je af kunnen leiden (mede ondersteund door de poll) dat, als je van naturen een rustig persoon bent, over een goede zelfkennis en (vooral) goede zelfbeheersing beschikt en bij voorkeur een acceptabel VP hebt, tren-gebruik bij een ‘goede’ baan niet tot problemen hoeft te leiden. Er is dus een groter risico voor mensen die van zichzelf al agressief/temperamentvol zijn, een minder goede zelfbeheersing hebben en/of op een te hoog VP zitten.

Verder adviseren leden om met korte esters te werken i.v.m. directe waarneming van sides en de mogelijkheid om snel te stoppen.

Laatst bewerkt:
Lees eens de bijsluiter van paracetamol. Als je dat allemaal zou krijgen gaat iedereen de pijp uit.
Het is niet zo dat je op tren gelijk verandert in een compleet ander persoon die zich niet meer onder controle heeft.

Natuurlijk zijn er sides en zijn afhankelijk per persoon, dosis en rest van kuur. Dat tren kan ****en met jen hoofd n mindset oke, maar dat je je werk niet meer goed kan uitvoeren is bullshit.

Ik zit niet in die wereld, maar ik inspecteer pijpleidingen en lasnaden en kan gewoon mn werk doen, ook al slaap ik iets minder

Ik lees me al een tijdje in op Tren en ik lees veelal (in meer of mindere mate) dezelfde soort sides:
• Weinig slaap;
• Kort lontje;
• Agressief;
• Kapsones;
• (over)vermoeid;
• Emotioneel…

Dit zijn sides waarbij ik me afvraag of je nog ‘normaal’ je werk kan uitvoeren als je een baan hebt zoals: consultant, accountmanager, advocaat… ik noem maar even wat voorbeelden.

Val me aub niet aan over het feit of dit al dan niet ‘goede’ zijn maar hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel :). Als (organisatie)adviseur kom je er volgens mij gewoon niet mee weg als je opeens kapsones krijgt, agressief/geïrriteerd doet en er de heel dag als een oververmoeide zombie bij loopt (bewijze van spreken). If you get my drift… Of zie ik het verkeerd?

Wat zijn jullie ervaringen, prima te combineren met een 'goede' baan in het zakelijk/financiële verkeer of beter links laten liggen?

Als je een x iets voor de tv mag doen kom je erachter dat dat gerund word door echte ego's met hele korte lontjes en heel erg vol van zichzelf. Daar kunnen wij met onze kuurtjes niet tegenop haha

Als je er bang voor bent zou ik het voor de zekerheid al gewoon niet doen. Ik ben er heilig van overtuigd dat als je je flink focust op de sides die je kunt krijgen, je er gegarandeerd een aantal krijgt.

Op mijn werk kwam ik ook de hele dag in contact met klanten die wat te zeuren hadden en ik kon m'n werk prima doen op tren. Op 1000 mg test only werd ik wel een stukkie eerder kwaad maar dat heb je zelf aardig in de hand is mijn ervaring.

• Weinig slaap;
• Kort lontje;
• Agressief;
• Kapsones;
• (over)vermoeid;
• Emotioneel…

Als ik het Nederlands van de meeste mensen hier zie dan acht ik de kans laag dat ze een goede baan hebben :roflol:

Maar het kan wel, was hier iemand die 2 scripties had geschreven en verdedigd aan de uni terwijl hij tren gebruikte.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Lees eens de bijsluiter van paracetamol....maar dat je je werk niet meer goed kan uitvoeren is bullshit.

Ja, al vind ik een bijsluiter met alle 'mogelijke' bijwerkingen toch iets anders dan ervaringen van gerespecteerde forumleden die vaak overeenkomen...

Als je een x iets voor de tv mag doen kom je erachter dat dat gerund word door echte ego's met hele korte lontjes en heel erg vol van zichzelf. Daar kunnen wij met onze kuurtjes niet tegenop haha

haha yeahh, gedrag wat ook aan een aantal managers toe te schrijven valt (misschien moet ik dat doen, haha :) )

Als je er bang voor bent zou ik het voor de zekerheid al gewoon niet doen. Ik ben er heilig van overtuigd dat als je je flink focust op de sides die je kunt krijgen, je er gegarandeerd een aantal krijgt...

tuurlijk, het gaat ook maar deels over mij, want ik geloof dat er meer zijn die met dit dilemma zitten. Ik ben zeker niet bang voor tren, dan wel voor haar sides, maar mijn job is mij dierbaar ;)

Als ik het Nederlands van de meeste mensen hier zie dan acht ik de kans laag dat ze een goede baan hebben :roflol:

Maar het kan wel, was hier iemand die 2 scripties had geschreven en verdedigd aan de uni terwijl hij tren gebruikte.

Dan ben je sowieso al briljant, met tren erbij, een genie? :)

In deze tijd maakt het niet uit of je advocaat of vakkenvuller bent , iedereen moet zuinig zijn op zijn baan probeer maar is een nieuwe te vinden .. Ik zelf werd ook zwaar opgefokt van tren vooral tegen mijn collega's die boven mij staan .. Maar ik ken ook andere die nergens last van hebben , maar hoe dan ook naar mijn mening is het een gok die je neemt tren vs werk .. Je kan aan de tren a gaan mocht het mis gaan kan je snel stoppen

Hangt er allemaal vanaf hoe je karakter is.
Als je normaal niet opvliegend bent of weet ik wat ga je dat nu echt niet ineens worden :)

Scriptie schrijven en verdedigen is wel anders dan iedere dag omgaan met klanten.

Als je tren probeert zou ik tren a nemen. Mocht je er niet goed mee om kunnen gaan is het snel uit je systeem. Verder blijken de tren sides ook minder te zijn in vergelijking met tren e.

Ik vind de tren sides die iedereen op het internet zegt ZWAAR overdreven, ik zit op 800 tren-e per week en heb alleen last van een beetje zweten in de nacht.
Dan wordt er uiteraard weer gezegd dat de sides persoonsgebonden zijn, maar ik ken ook gasten die op 2g tren per week zitten, om maar even aan te geven dat de dosissen van 300-400-500 die de meesten gebruiken reuze meevallen.

Ik vind de tren sides die iedereen op het internet zegt ZWAAR overdreven, ik zit op 800 tren-e per week en heb alleen last van een beetje zweten in de nacht.
Dan wordt er uiteraard weer gezegd dat de sides persoonsgebonden zijn, maar ik ken ook gasten die op 2g tren per week zitten, om maar even aan te geven dat de dosissen van 300-400-500 die de meesten gebruiken reuze meevallen.

Gast praat geen poep jongen. Als je zoveel moet zetten van tren, dan ga maar es ff flink achter je oren krabben over de zuiverheid van je gear.:eek:

Maar effe on-topic;
Kapsones krijg je niet van tren, dat moet al in je karakter zitten. De rest wel. Agressie, hinderlijk zweten, typisch alpha-mannetjes gedrag komt met tren duidelijk naar boven.

Mensen met een job waarvan anti-sociaal gedrag bijzonder onwenselijk is, zou ik tren niet aanraden. Wel is het zo dat de één beter met sides om kan gaan dan de ander. Maar indien je echte tren hebt kun je al flippen wanneer een keukenkastje niet goed dicht gaat, om vervolgens het hele aanrechtblok naar de t*fus te trappen! :(
Dus beware of the devil in the jar!

hou van tren relatief sides,
rug breekt soms wat uit met zweetjes etc rare dromen en zweet.

voor de rest I'm all fine =-)

(zit ook in een vrij stresvolle job)

Mensen met een job waarvan anti-sociaal gedrag bijzonder onwenselijk is, zou ik tren niet aanraden. Wel is het zo dat de één beter met sides om kan gaan dan de ander. Maar indien je echte tren hebt kun je al flippen wanneer een keukenkastje niet goed dicht gaat, om vervolgens het hele aanrechtblok naar de t*fus te trappen!

uit eigen ervaring? anders i claim bs

hou van tren relatief sides,
rug breekt soms wat uit met zweetjes etc rare dromen en zweet.

voor de rest I'm all fine =-)

(zit ook in een vrij stresvolle job)

uit eigen ervaring? anders i claim bs

Geen bullshit! Ik zie veel te vaak gasten praten over megadoseringen tren, daarvan durf ik m'n handen in het vuur te steken dat ze zwaar ondergedoseerde zooi aan het nemen zijn. Die tren heb ik ook wel gehad, kon daar ook veel meer van gaan zetten zonder of met milde sides.....
Natuurlijk is het zo dat de één anders op sides reageert dan de ander.
Maar Echte Tren veranderd je gedrag. Eigen ervaring, ervaring van trainingsmaatjes etc.

• Topic Starter Topic Starter
Mensen met een job waarvan anti-sociaal gedrag bijzonder onwenselijk is, zou ik tren niet aanraden. Wel is het zo dat de één beter met sides om kan gaan dan de ander. Maar indien je echte tren hebt kun je al flippen wanneer een keukenkastje niet goed dicht gaat, om vervolgens het hele aanrechtblok naar de t*fus te trappen! :(

ja het probleem is inderdaad dat een aantal van die eigenschappen bij mij al latent aanwezig zijn haha ;) daarom stel ik het sowieso nog even uit en dan een try out op tren a...

Verder wel een interessante discussie, ik denk echt dat er meer mensen zijn die voor dit dilemma staan

Heb ook maar even een uitsluitende pol toegevoegd, ben benieuwd wat dat oplevert :D

Nog steeds niemand voorbij gekomen met een goede baan die over zijn tren-gebruik spreekt..

Terug
Naar boven