AndroidHealthClinic

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
heel veel delta-werk tukker -ietsie pietsie teveel imo
Dat idee had ik ook al. Wil deze week mijn schema eens helemaal onder de loep nemen, heb het idee dat het nog niet helemaal in balans is. Gelukkig gaat dat niet ten koste van de progressie, want die merk en zie ik wel.

succes morgen als je een voetbal-liefhebber bent

Dank je wel.

Ben inderdaad een fanatieke supporter, heb een seizoenskaart en gisteren de jongens uitgezwaaid met bengaals vuurwerk. Supergaaf gezicht! Ik ga nu zo richting Enschede, een paar biertjes pakken.

:roflol: Dit is een mooie vorm van lichte zelfspot :D

Is een vorm van zelfvertrouwen, heb ik me laten vertellen :D

Oh ja, vanmorgen ook nog wat gedaan:

DL
8*60
8*60
8*60
10*50
10*50

Lekker, lekker, lekker....... Begin nu eelt op mijn vingers te krijgen :D

Lat Pull Down
10*45
10*40
10*35
10*35
10*35

BOR
10*35
10*35
10*35
10*35
10*35

Kan de volgende training weer omhoog. Ging verrassend simpel.

Shrugs(in Hammerstrenght deadlift machine)
10*30
10*30
10*30
10*30

Branden die traps.....:fire:

Pull Down
10*40
10*40
10*40
10*40

Ging ook makkelijk, maar niet verhoogd. Was al kapot.

Push Down
8*20
8*20
8*17,5 (met rope)

Heb het idee dat ik met de rope toch mijn triceps meer kan pakken. Is ook een stuk zwaarder ineens.

Géén cardio deze keer. Pijpje was al leeg.

Conclusie:

Lekker getraind. Weer wat gewicht toe kunnen voegen op de meeste oefeningen. Neem iets meer rust tussen de reps, dat is goed te merken. Kan dan toch meer hebben. Moet alleen wel de tijd in de gaten houden, was nu wel bijna een uur bezig in totaal.

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf een feyenooder , dus ik gun het jullie

Hooolllliiiiggaaaaaaaaannnnn!!! :mad::mad::mad:

Biertjes zijn ongezond :eek:

Haha tot vnv Tukker, ik ben ook nog in Enschede!

Hahaha mafkezen :p

Hé Tuk nice workout ! Misschien een idee om handschoentjes aan te gaan schaffen voor betere grip en minder eelt :thumbs: :)

Mooi feest was 't in Enschede of niet? Ik weet niet hoe je er uit ziet maar ik heb me wel vermaakt haha.

En goede trainingen trouwens hier ;) Ga je vanavond weer?

Mooie training tukker.

Ik moet vandaag ook nog aan de bak samen met "TheMistery"
Zal de bier wel weer na boven komen:D

Trouwens @ eelt van deadliften: Beetje eelt is prima, maar ik heb een paar keer mn handen tot bloedens toe opengehaald dat de vellen erbij hingen. Mixed grip helpt, maar dan belast je niet al je bicepzzz evenveel tenzij je steeds omwisselt (dat vind ik dus gewoon k*t). Daarom heb ik straps gekocht voor deadliften (heb echt twee keer mn handen zodanig beschadigd dat de rest van mn training ook in de soep liep), voor de andere oefeningen vind ik handschoentjes een beetje gay eigenlijk :D

Beste DBB-ers,

Afgelopen zondag heerlijk misdragen. Het 1e kampioenschap van de plaatselijk trots heftig gevierd met bier, Durum Doner, Mc Donalds en nog meer bier. Het besef begint nu pas te komen dat we kampioen zijn!

Gisteren uitgebrakt voor de tv en toch nog verantwoord voedsel naar binnen kunnen werken en vandaag weer aan de slag geweest.

Mijn schema is iets aangepast. Bij mijn benentraining laat ik de Leg Curl achterwege. Deze voeg ik toe bij de training van de rug, na de deadlift. De schouders heb ik toegevoegd bij de benendag, omdat ik de combinatie van borst/schouders/triceps niet prettig vond. De triceps pak ik nu mee als ik de rug train. Hoe de rugtraining er verder uit komt te zien, weet ik nog niet precies. Heb nu het idee dat ik veel dubbelop doe. Ik moet hier nog naar kijken.

Vandaag heb ik het volgende gedaan:

Squat
8*60
8*60
8*60
8*60
8*60

Oefening liep prima, een paar keer iets disbalans, maar mag geen naam hebben. Gewicht was geen probleem, dus nu langzaam opschroeven. Focus op de techniek houden.

Leg Extension
10*45
10*40
10*40
10*35
10*35

Leg Press
10*110
10*110
10*110
10*110
10*110

Shoulder Dumbbell Press
10*6
10*6
10*6
10*6

Dumbbell Lateral Raise
10*4
10*4
10*4
10*4

Eigenlijk wou ik nog een oefening doen voor de achterkant van de schouders, maar pijpje was helemaal leeg. Vraag me af of deze twee laatste oefeningen niet voldoende zijn of moet ik minder setjes pakken, zodat er energie overblijft voor nog een oefening? Ik pak op deze manier toch niet de achterkant van de schouders mee?

Morgen zit de sportschool helaas dicht, maar donderdag borst/biceps.

Laatst bewerkt:
Beste DBB-ers,

Afgelopen zondag heerlijk misdragen. Het 1e kampioenschap van de plaatselijk trots heftig gevierd met bier, Durum Doner, Mc Donalds en nog meer bier. Het besef begint nu pas te komen dat we kampioen zijn!

:roflol:

Jij ook altijd met je lege pijpje :D Wel mooie training ondanks alles. Vriend van me beweert dat zijn gym gewoon open is, dus ik ga morgen in Utrecht trainen waarschijnlijk want die van mij is ook dicht ;)

jullie hebben/hadden het verdiend
geniet er maar van - zal voorlopig wel weer een tijdje duren;)

goed dat je weer heb getraind
de db-press is wel een beetje laag he in gewicht of......?

:roflol:

Jij ook altijd met je lege pijpje :D Wel mooie training ondanks alles. Vriend van me beweert dat zijn gym gewoon open is, dus ik ga morgen in Utrecht trainen waarschijnlijk want die van mij is ook dicht ;)

:D

Ach, kan morgen wel een rustdagje gebruiken. Misschien nog wat hout kloven bij mijn pa, maar dat zie ik morgen wel.

jullie hebben/hadden het verdiend
geniet er maar van - zal voorlopig wel weer een tijdje duren;)

Doe ik ook zeker. Eens in de 5 jaar meespelen voor de kampioensschaal moet de nieuwe doelstelling worden.

goed dat je weer heb getraind
de db-press is wel een beetje laag he in gewicht of......?

Ik vind het trainen heerlijk, kan er lekker mijn energie in kwijt. Die DB press gaat snel vooruit. Volgende training gaat het gewicht omhoog. Mijn bovenlichaam is mijn zwakste gedeelte, maar de progressie is duidelijk aanwezig.

Mooie training hoor Tukker, je boekt echt verassend snel progressie wat gewicht betreft. Ik kan me nog een 20kg squat herinneren uit je begin periode, en nu squat je al 3x meer! :thumbs:

Wat je kunt doen is schouders combineren met het trainen van borst. Tijdens de meeste oefeningen voor borst (compounds als bank/dumbbell drukken) gebruik je al veel voorkant schouders. Als je daarnaast nog bvb een DB shoulder press doet (voor je delts) en bvb een reverse fly (voor de achterkant van je schouders) heb je meteen je schouders gehad, multi tasken heet dat toch?:)
Maar aan de andere kant hoef je je niet zo'n zorgen te maken over achterkant schouders hoor. Tijdens het trainen van je rug pak je vaak ook een heel groot deel (al dan niet alles) van de achterkant van je schouders mee. Hoppa, en klaar is Ace!.. uuuhhmm kees! :D

Als je schouders en borst combineert zou je je biceps bvb na benen kunnen doen. Het voordeel daarvan is dat je armen dan nog helemaal fris zijn, en niet voorvermoeid. Dat scheelt aardig in energie, dus misschien een idee?

Tof om te zien dat je snel progressie boekt, maar hoe zit het met de voeding? word je al die maaltijden maken al zat? :D

Mooie training hoor Tukker, je boekt echt verassend snel progressie wat gewicht betreft. Ik kan me nog een 20kg squat herinneren uit je begin periode, en nu squat je al 3x meer! :thumbs:

Gaat inderdaad met sprongen vooruit. Sta er wel een beetje van te kijken dat het zo snel gaat. En er zit nog voor mijn gevoel nog meer in op korte termijn.

Wat je kunt doen is schouders combineren met het trainen van borst. Tijdens de meeste oefeningen voor borst (compounds als bank/dumbbell drukken) gebruik je al veel voorkant schouders. Als je daarnaast nog bvb een DB shoulder press doet (voor je delts) en bvb een reverse fly (voor de achterkant van je schouders) heb je meteen je schouders gehad, multi tasken heet dat toch?:)

Dit vind ik een mooie oplossing, die pas ik vanaf volgende week toe. Maak deze week af met het huidige schema. Train vrij pittig en merk dat dit veel energie kost. Het schema kan dus niet uit teveel oefeningen bestaan. Dit is een mooie oplossing.

Als je schouders en borst combineert zou je je biceps bvb na benen kunnen doen. Het voordeel daarvan is dat je armen dan nog helemaal fris zijn, en niet voorvermoeid. Dat scheelt aardig in energie, dus misschien een idee?

Goed idee. Staat genoteerd.

Tof om te zien dat je snel progressie boekt, maar hoe zit het met de voeding? word je al die maaltijden maken al zat? :D

Zit met de voeding wel goed. Wat me alleen wel opvalt, is dat alcohol/junken en trainen niet echt goed samen gaat. Het maken van maaltijden is geen probleem, sta graag in de keuken en het kost me maar 15 minuten voor een avondmaal.

PS. Hoe is het met je pols?

Mwuah :(
Met wrist wraps kan ik de meeste oefeningen met matig gewicht uitvoeren, maar curls en oefeningen zoals overhead extensions (oefeningen waarbij veel spanning op je polsen komt) gaan eigenlijk totaal niet. Gelukkig kan ik wel mijn benen maximaal trainen, maar op UB zal ik helaas wel gaan inleveren :(

Maar goed, dan heb ik weer een doel zodra mijn pols weer de oude is.

Las ik nou goed dat jij een Hammerstrength deadlift machine hebt!?! heb je meer apparatuur van Hammerstrength staan? toevallig ook een incline plate loaded chest press?!? :heart:

Mwuah :(
Met wrist wraps kan ik de meeste oefeningen met matig gewicht uitvoeren, maar curls en oefeningen zoals overhead extensions (oefeningen waarbij veel spanning op je polsen komt) gaan eigenlijk totaal niet. Gelukkig kan ik wel mijn benen maximaal trainen, maar op UB zal ik helaas wel gaan inleveren :(

Maar goed, dan heb ik weer een doel zodra mijn pols weer de oude is.

Zoiets is altijd vervelend.

Jou kennende vlieg je er strax weer vol in, komen die ingeleverde kilo's er snel genoeg weer bij.

Las ik nou goed dat jij een Hammerstrength deadlift machine hebt!?! heb je meer apparatuur van Hammerstrength staan? toevallig ook een incline plate loaded chest press?!? :heart:

Klopt inderdaad.

Er staan er een stuk of 5 als ik het goed heb, ook de inclined plate loaded chest press is aanwezig. Er staat ook een plate loaded legg press machine :D

Klopt inderdaad.

Er staan er een stuk of 5 als ik het goed heb, ook de inclined plate loaded chest press is aanwezig. Er staat ook een plate loaded legg press machine :D

OMG! :eek: ik kom bij jou trainen! Hammerstrength plate loaded machines heb ik eens in mijn leven mogen gebruiken en was meteen verliefd (vooral op de incline chestpress) :p

eelt is hardcore, dat onderscheid de echte mannen van de jongens ;)

Gaat goed volgensmij moet wel ,lnu het gewicht eropgooien

Hahahaha ja oké oké :p
Ja daar hoor ik niet bij... heb al genoeg eelt, wondjes op mijn handen...en ga mooi voor de handschoenen tegenwoordig :D

:D

Ik vind het trainen heerlijk, kan er lekker mijn energie in kwijt. Die DB press gaat snel vooruit. Volgende training gaat het gewicht omhoog. Mijn bovenlichaam is mijn zwakste gedeelte, maar de progressie is duidelijk aanwezig.

Sowieso Tukker... je progressie gaat echt goed!!!
Je bent lekker goed gefocust op je techniek, maar je gewichten zijn al echt goed verbeterd!! Ben benieuwd wat je straks allemaal gaat posten :D :cool:.

Goede tips van spACEkees, heb daar weinig verder op te zeggen :o.
Trainze straks!!! :D

---------- Toegevoegd om 08:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:46 ----------

Is dit zo'n hammer strenght deadlift machine :eek: ?
http://www.youtube.com/watch?v=vKoTN8h2_8A&feature=related
:woot: ziet er goed uit!!! Grrrrrr misschien niet zo'n gek idee als ik uiteindelijk toch maar ga moven :cool: van gym wanneer de betere tijden komen :).

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven