MuscleMeat

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Shoulder shrugs ???

• Topic Starter Topic Starter
Beste DBB-ers,

Vanmorgen waren de beentjes aan de beurt.

Squat
8*55 (Ging niet lekker, instabiel en last van de benen)
10*40
10*40
10*40
10*40

De 1e set was k*t. Niet geconcentreeerd en last van vermoeidheid in de benen. Vandaar stuk lager gewicht resterende setjes. Merk dat de techniek nu belangrijk begint te worden. Moet me hier echt op focussen.

Leg Curl
8*45
8*45
8*40
8*35
10*30

Leg Extension
8*45
8*40
8*35
8*35
8*30

Leg Press
10*110
10*110
10*110
10*100
10*100

Calves(Leg Press Machine)
10*100
10*90

Ben wel tevreden over deze week:

- Trainingen lopen aardig, hier en daar nog wat aandachtspuntjes maar over het algemeen akkoord.

- Voeding gaat prima. Houd me voor 95% aan het voedingsschema, de rest sta ik mezelf toe om te "zondigen".

- Gewicht: 82 kg. Gaat dus omhoog, terwijl ik het idee heb dat vet verdwijnt? Rustig doorbulken tot de 85 kg en dan op gewicht
blijven.

Ik wens iedereen verder een fijn weekend toe. Dat moet wel lukken met dat mooie weer.

Laatst bewerkt:
Naja, met shrugs train je je traps. Je schouders hebben dr niet zo veel mee te maken. Correct me if I'm wrong :P Je wheels lekker afgemat in ieder geval :thumbs:

Mooie training hoor, niks op aan te merken verder. Ook goed dat je wat zondigd in je voeding, je er heel strikt aan houden is praktisch onmogelijk zolang je met normale 'niet bodybuilders' om je heen leeft :p

Gewicht omhoog, vet naar beneden.. doe zo voort! In het begin is het zeker mogelijk om vet te verliezen (als je aardig wat hebt), en spiermassa op te bouwen. Dat komt omdat je spieren veel sneller groeien op prikkels omdat ze niet zoveel gewend zijn. Kortom, maak er nu zoveel mogelijk gebruik van want het zal niet voor altijd zo door gaan (helaas) ;)

Jij ook een fijn weekend!
(whoops beetje laat, maar beter laat dan nooit)

Beste DBB-ers,

Vandaag helemaal geen energie, zere pens en niet vooruit te branden. Toch een training gepakt, rug en biceps.

DL
8*50
8*50
8*50
8*50
8*50

Heb hier nog ruimte over. Alleen laatste reps gingen met moeite.

Lat Pull Down
10*45
10*40
10*35
10*35
10*30

BOR
10*30
10*30
10*30
10*30
10*30

Pull Down
10*40
10*40
10*40
10*40

Shrugs(in Hammerstrenght deadlift machine)
10*20
10*20
10*20
10*20

Cable Curl
10*15
10*10
10*10

Training afgesloten met 30 min. cardio

Conclusie:

Ondanks lichamelijke ongemakken toch een aardige training neergezet. Volgende training kunnen de meeste oefeningen omhoog in kilo's. Ook cardio gaat als een trein. Train met een hogere weerstand en hartslag blijft gelijk, lekker dus.

Lekker hoor, welke hartslag richt je je op?

;)

De hartslagfrequentie ligt tussen de 145 en 154. Stel de crosstrainer altijd in op 149 en daar probeer ik op te blijven.

Oké je focust dus puur op vetverbranding? want wat is je max hartslag? iets van 190 ofzeau? ;)
Persoonlijk zou ik me ook richten op conditie cardio dus een op een hartslag gelijk aan 80% van je HRmax. Een goede conditie komt je namelijk goed van pas bij je krachttrianing, en dat met name op zware compounds als squatten, deadliften en bankdrukken waarbij je veel zuurstof verbruik en ook ja conditie aanspreekt :thumbs:

Daarnaast verbrand je vet zodra je kcals inname lager is dan je verbruik, en of je dat tekort creeert met conditie of vetverbrandende cardio maakt dan even niet zoveel uit (zeker niet als je VP relatief hoog is). Een goeie conditie is gewoon in veel opzichten heel goed :thumbs:
Daarnaast geeft conditiecardio ook een veel bevredigender gevoel omdat je simpelweg vermoeider word :)

Studie: alleen door intensieve cardio verdwijnt vet
Cardiosessie met tempo verbrandt meer vet

Laatst bewerkt:
Oké je focust dus puur op vetverbranding? want wat is je max hartslag? iets van 190 ofzeau? ;)

Max. hartslag = 184 (Bijdehandje;)) Train voor vetverbranding op 60-70%, dus tussen de 145 en 154.

Persoonlijk zou ik me ook richten op conditie cardio dus een op een hartslag gelijk aan 80% van je HRmax.

Dat kan ik ook wel gebruiken. Ben sinds vorige week een stuk vermoeider. Niet alleen tijdens het trainen, maar ook thuis. Kan wel uren slapen. Voeding is verder in orde. Zit op ongeveer 2800 kcal, ook op niet trainingsdagen. Onderhoud is 2450 kcal.

Het kan een kwestie van wennen zijn aan het nieuwe schema ( 4 keer in de week pittig trainen ipv 3 keer normaal ). Kijk het even aan de komende weken. Ga in ieder geval wel met de conditie aan de gang.

Beste DBB-ers,

Weer getraind vandaag. Borst, schouders en triceps waren aan de beurt.

Benchpress
8*45
8*40
7*40
8*35

Incline Bench press
10*30
7*25
10*25
8*25

Dumbbell Flyes
8*6
8*6
10*5
10*5

Seated Shoulder Dumbbell Press
8*5
8*5
9*4
10*4 (beetje smijten de laatste 2:D)

Dumbbell Lateral Raise
8*4
8*3
8*3
8*3

Upper Back
8*37,5
8*35
8*35
8*35

Push Down
12*17,5
10*17,5
10*17,5

Wou afsluiten met 30 min. cardio met hogere hartslag. Echter met 15 min. was het pijpje leeg. Was wel ff lekker 15 min. zweten....

Conclusie:
Lekkere Work Out. Begin nu ook wat vooruitgang te merken met het bovenlichaam. Gewichten gaan langzaam omhoog. Wel tevreden over vandaag.

Ziet er goed uit Tukker, en als ik me niet vergis zie ik al respectabele krachtwinst ten opzichte van je eerste trainingen! doe zo voort :thumbs:
Goed ook dat je wat aan je conditie gaat werken, ik durf je te garanderen dat je daarvan de voordelen gaat ervaren ;)

Gaat goed zo te lezen tukker.
Mooi.
Lekker he dat zweten na die tijd.
Deed ook eerst altijd 30 min op hartslag van 140. En dan vooral op niet trainingsdagen.
Nu doe ik een tijdje 20 min hitt na de training en wil dat zelf na 30 min brengen over een tijdje.

Ziet er goed uit Tukker, en als ik me niet vergis zie ik al respectabele krachtwinst ten opzichte van je eerste trainingen! doe zo voort :thumbs:

Het gaat de goede kant op. Het is wel een verschil hoor, trainen met een split of fullbody. Kan me nu beter focussen op een spiergroep en knallen maar! Bij fullbody had ik dat helemaal niet. Kijk nu al weer uit naar de training van morgen (vandaag rustdag). Knallen met de beentjes!

Goed ook dat je wat aan je conditie gaat werken, ik durf je te garanderen dat je daarvan de voordelen gaat ervaren ;)

Dat denk ik ook wel. Wat een verschil zeg, trainen op 75% ipv 65%. Dacht dat ik kapot ging :D

Gaat goed zo te lezen tukker.
Mooi.
Lekker he dat zweten na die tijd.
Deed ook eerst altijd 30 min op hartslag van 140. En dan vooral op niet trainingsdagen.
Nu doe ik een tijdje 20 min hitt na de training en wil dat zelf na 30 min brengen over een tijdje.

Gaat inderdaad goed. Train nu 4 keer in de week en sluit 2 keer af met een cardiosessie van 30 min. Denk dat ik er van de zomer nog redelijk netjes bij kan lopen als ik zo doorga.

Ik zou me dr niet te veel van voorstellen. Je eet immers nog boven onderhoud. Die twee cardiosessies in de week gaan je niet heel droog maken als je 7 dagen in de week boven je onderhoud eet denk ik ;)

Kracht gaat wel lekker overigens :) Split bevalt dus wel goed (nu al?)?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven