AndroidHealthClinic

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
OMG! :eek: ik kom bij jou trainen! Hammerstrength plate loaded machines heb ik eens in mijn leven mogen gebruiken en was meteen verliefd (vooral op de incline chestpress) :p

Kan ik me voorstellen. Ik heb me er (nog) niet aan gewaagd, maar dat komt nog wel als ik ga afwisselen met oefeningen.

Sowieso Tukker... je progressie gaat echt goed!!! Je bent lekker goed gefocust op je techniek, maar je gewichten zijn al echt goed verbeterd!! Ben benieuwd wat je straks allemaal gaat posten :D :cool:.

Gaat prima. Ook rusten en voeding zit wel snor. Heb het al aardig in mijn dagelijkse leventje ingepast.

Is dit zo'n hammer strenght deadlift machine :eek: ?

Yep, dat is hem. Gebruik hem zelf om shrugs te doen. Misschien ook maar eens mee deadliften voor de verandering.

Volgens mij heb je ook wel een leuke gym ;)

Zoiets wil ik ook thuis! :O

Beste DBB-ers,

Ook vanmiddag aan de slag geweest.

Benchpress
5*50
10*45
7*45
8*40

Focus op de techniek, ellebogen goed naar binnen. Maakt het net allemaal wat zwaarder. Toch nog wat progressie gemaakt.

Incline Bench press
4*35
7*30
8*30
8*30

Ook hier op techniek gelet. Pakte de voorste schouderkoppen goed mee zeg!

Dumbbell Flyes
8*8
8*8
8*8
8*8

Er waren geen 7 kilo dumbbells, dus de 8 kg. gepakt. Ging prima.

Biceps Cable Curl
8*17,5
8*17,5
8*15

Concentration Curl
10*5
10*5
10*5

Lekkere pomp!

Afgesloten met 20 min. cardio op 75-80%.

Conclusie:
Weet niet wat het is, maar ben de laatste dagen niet helemaal in orde. Weinig energie, krijg het voedsel met moeite weg. Toch nog wel een voor mezelf acceptabele training neergezet. Cardio kan naar 25 minuten, kan 20 min. met gemak volhouden.

groet!

Conclusie:
Weet niet wat het is, maar ben de laatste dagen niet helemaal in orde. Weinig energie, krijg het voedsel met moeite weg. Toch nog wel een voor mezelf acceptabele training neergezet. Cardio kan naar 25 minuten, kan 20 min. met gemak volhouden.

groet!

Tsja, je kan niet altijd vlammen he. Ik zit ook effe in een dip, denk dat een splitschema me dr wel eens uit zou kunnen helpen.

OMGlol :roflol:

Haha dat heb ik ook al, weinig energie en slecht eten de laatste dagen.

Maar desondanks heb je een nette training neer gezet tukker!

Benchpress
5*50
10*45
7*45
8*40

Focus op de techniek, ellebogen goed naar binnen. Maakt het net allemaal wat zwaarder. Toch nog wat progressie gemaakt.

Bankdrukken met je ellebogen naar binnen is toch smaldrukken? of bedoelde je dat ook?
Hoe meer je armen parallel liggen met je bovenlichaam (ellebogen naar binnen dus), deste meer je je triceps gebruikt, en dat is waarom smaldrukken voor de meeste zwaarder is dan bankdrukken. Als je borst zoveel mogelijk wil laten werken tijdens het bankdrukken kun je je bovenarmen het beste zo haaks mogelijk op je bovenlichaam houden.

Zo dus:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Smaldrukken:
close-grip-bench-press5.jpg

Als je gaat smaldrukken om je triceps te accentueren moet je je armen liever niet dichter bij elkaar zetten dan schouders breedte. Alle grepen smaller dan schouderbreedte accentueren je triceps namelijk niet meer dan een grip op schouderbreedte zelf. En het nadeel is dat je ellebogen juist weer naar buiten willen wijzen als je een grip neemt smaller dan schouderbreedte (dus gebruik je weer meer borst).

Additionally, moving from wide to narrower grip widths increased triceps activity and decreased the sternoclavicular portion of the pectoralis major.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f93/the-influence-grip-width-during-the-flat-bench-press-46124/

The results, particularly for the triceps brachii, seem to be consistent with other literature. In popular fitness literature, Weede and Kraemer (22) suggest that push-ups performed from the NB position better isolate the triceps brachii. Our results support that claim
http://forum.dutchbodybuilding.com/...ious-hand-positions-during-the-push-up-46202/

Ondanks weinig energie en wat problemen met je voeding vind ik het geen onaardige training, je bent gewoon door gegaan en hebt al je setjes gemaakt. Maar hoe komt het dat je eet met tegenzin? geen honger meer?
En misschien ben je iets te hard van stapel gelopen met het krachttrainen en heb je daardoor weinig energie, je lichaam moet ook wennen aan je nieuwe lyfestyle :)

Cheers!

Close grip is eigenlijk best makkelijk duimlengte vanaf de ribbels dan zakt hij altijd goed zo ervaar ik het.

Normale grip is ook nog is verschillend bij de meeste eerst deed ik altijd een pink op het streepje en later schoof ik 1 vinger op en benchte ik een kg of wat meer. Gewoon is al je vingers proberen op het streepje te leggen

Tsja, je kan niet altijd vlammen he. Ik zit ook effe in een dip, denk dat een splitschema me dr wel eens uit zou kunnen helpen.

Heb je gelijk in, maar ik wil graag vlammen! Maar ik weet, het kan niet elke dag feest zijn.

Maar desondanks heb je een nette training neer gezet tukker!

Thanx kerel.

Als je borst zoveel mogelijk wil laten werken tijdens het bankdrukken kun je je bovenarmen het beste zo haaks mogelijk op je bovenlichaam houden.

Zo dus:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Zo bedoel ik het.

Heb mijn armen nu goed haaks gehouden en voelde het veel beter in mijn borst. Het smaldrukken gebruik ik wel eens om de triceps te trainen.

Maar hoe komt het dat je eet met tegenzin? geen honger meer?
En misschien ben je iets te hard van stapel gelopen met het krachttrainen en heb je daardoor weinig energie, je lichaam moet ook wennen aan je nieuwe lyfestyle :)

Vooral op niet trainingsdagen moeite met eten, puur geen zin in eten. Op trainingsdagen geen problemen. Denk wel dat mijn lichaam meer rust nodig heeft, want ik slaap nu 8 a 9 uur per nacht. Heb dat ook echt nodig.

tukker ik las dat je al 7 jaar rondloopt daar in de gym
dan vind ik eigenlijk dat je gewichten wel wat zwaarder kunnen na zoveel jaar
wat is hiervan de reden dat dat eigenlijk niet zo is - blessures of fc twente?

Hehe Ove niet ****en met FCT he ;) Ik heb de laatste tijd ook wat meer moeite met eten, misschien komt dat doordat ik ook zoveel weg moet werken :roflol:

Tsja... Om FC Twente kunnen we niet echt meer heen... :sad:

Twente kampioen :O

Volg het NL-voetbal niet zo, maar is het niet vooral door Ruiz? Of misschien enkel en alleen door Ruiz? :D

Hoe kan het eigenlijk dat Ajax geen kampioen is ? 14-15 matchen op rij winnen en een doelsaldo hebben van +86 :eek::eek::eek::eek::eek:

Omdat we geowned worden door Tukkers workouts :P

Hehe Ove niet ****en met FCT he ;) Ik heb de laatste tijd ook wat meer moeite met eten, misschien komt dat doordat ik ook zoveel weg moet werken :roflol:

zwaar respect voor de plaatselijke fc uit het oosten - goeie , sterke ploeg
hoor - ik zou niet durven :)

tukker ik las dat je al 7 jaar rondloopt daar in de gym
dan vind ik eigenlijk dat je gewichten wel wat zwaarder kunnen na zoveel jaar
wat is hiervan de reden dat dat eigenlijk niet zo is - blessures of fc twente?

Heb jaren alleen maar cardio gedaan in combinatie met veels te weinig voeding. Hield in dat ik mijn eigen spieren aan het wegtrainen was. Woog toen 71 kg met vetpercentage van 27%. Toen eigenlijk de brui eraan gegeven, geaccepteerd dat ik altijd dik zou zijn/blijven. Weer aangekomen tot max. 83 kg en dit terug weten te brengen tot +/- 80 kg.

7 jaar nu ja? Hoe komt het zo dat je nu pas de laatste tijd pas echt serieus bezig bent?

Zit sinds begin december in de WW, moeilijk om weer aan de slag te komen. Wil een hele andere kant op, daar nu een studie voor opgepakt. Heb voor mezelf besloten dat het anders moet, dat ik het heft in handen neem. Ben niet tevreden zoals de zaken nu gaan, ben dus niet alleen bezig met mijn fysieke gezondheid, maar ook met algemene ontwikkeling van mezelf. Een complete switch in mijn leven zeg maar.

Het clubje van Ove zien we weer in de top terug hoor als het nieuwe stadion klaar is. Hebben de potentie om de grootste club van Nederland te worden.

Tsja... Om FC Twente kunnen we niet echt meer heen... :sad:

Als je dat maar weet! ;)

Twente kampioen :O

Volg het NL-voetbal niet zo, maar is het niet vooral door Ruiz? Of misschien enkel en alleen door Ruiz? :D

Hoe kan het eigenlijk dat Ajax geen kampioen is ? 14-15 matchen op rij winnen en een doelsaldo hebben van +86 :eek::eek::eek::eek::eek:

Ruiz is echt beslissend geweest voor Twente, wat een fantastische voetballer! Echt een killer met een neus voor de goal.

Ajax heeft het voor de winterstop laten liggen, maar zie ze volgend jaar weer meedoen om de titel hoor samen met PSV.

Omdat we geowned worden door Tukkers workouts :P

Nou nou, overdrijven is ook een kunst. Heb alleen de instelling: "als ik iets doe, doe ik dat met inzet en overgave".

zwaar respect voor de plaatselijke fc uit het oosten - goeie , sterke ploeg
hoor - ik zou niet durven :)

Iedereen mag kampioen worden, behalve 020. :D

Laatst bewerkt:
Zit sinds begin december in de WW, moeilijk om weer aan de slag te komen. Wil een hele andere kant op, daar nu een studie voor opgepakt. Heb voor mezelf besloten dat het anders moet, dat ik het heft in handen neem. Ben niet tevreden zoals de zaken nu gaan, ben dus niet alleen bezig met mijn fysieke gezondheid, maar ook met algemene ontwikkeling van mezelf. Een complete switch in mijn leven zeg maar.

Iedereen mag kampioen worden, behalve 020. :D

Hey tof man! BB is dus heel wat aan het veranderen in je leven? Heeft het bij mij iig wel gedaan, was nogal een gamefreak zonder dag/nachtritme, opleiding en dat soort dingen die je wel hoort te hebben op je 19e :eek: Alleen op tijd naar bed gaan is nog lastig voor me, voor de rest euh. Doe ik weer iets :D

---------- Toegevoegd om 13:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

En waarom nou weer iedereen behalve 020? :(

Hey tof man! BB is dus heel wat aan het veranderen in je leven? Heeft het bij mij iig wel gedaan, was nogal een gamefreak zonder dag/nachtritme, opleiding en dat soort dingen die je wel hoort te hebben op je 19e :eek: Alleen op tijd naar bed gaan is nog lastig voor me, voor de rest euh. Doe ik weer iets :D

Doelen voor jezelf stellen en gaan met die banaan! Geeft mij veel ritme en houvast. Moet om 7 uur opstaan om te eten bijvoorbeeld, anders kom ik niet uit :D

En waarom nou weer iedereen behalve 020? :(

Das lekker ff dollen. :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven