MuscleMeat

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik zou me dr niet te veel van voorstellen. Je eet immers nog boven onderhoud. Die twee cardiosessies in de week gaan je niet heel droog maken als je 7 dagen in de week boven je onderhoud eet denk ik ;)

Met redelijk netjes bedoel ik met een normaal lichaam, niet met een bierpens ofzo. Verwacht niet dat ik over 2 maanden 1 bonk spieren ben.

Kracht gaat wel lekker overigens :) Split bevalt dus wel goed (nu al?)?

Met de kracht gaat het inderdaad lekker. Merk dat het herstel nu ook wat sneller gaat, maar moet wel in de gaten houden om op tijd rust te houden. De split bevalt heel goed, stukken beter dan fullbody. Korte pittige trainingen (max 45min, zonder cardio).

Laatst bewerkt:
Ik zou me dr niet te veel van voorstellen. Je eet immers nog boven onderhoud. Die twee cardiosessies in de week gaan je niet heel droog maken als je 7 dagen in de week boven je onderhoud eet denk ik ;)

Kracht gaat wel lekker overigens :) Split bevalt dus wel goed (nu al?)?

ik geloof daar wel - flink cardioon na de kracht-training - misschien zelfs opschroeven na 4 x - 2 x fietsen , 2 x hardlopen + idd verstandig eten

Beste DBB-ers,

Vanavond toch nog getraind, de beentjes.

Squat
10*50
10*50
10*50
10*50
10*50

Focus op techniek, deze liet te wensen over de vorige training. Ging nu stukken beter, af en toe nog iets instabiel, maar 95% zoals het hoort. Wel blijven focussen hierop.

Leg Curl
10*45
10*45
10*40
10*35
10*30

Leg Extension
10*45
10*40
10*40
10*35
10*35

Leg Press
10*110
10*110
10*110
10*100
10*100

GVD, wat is dit een lekkere oefening! Jezelf helemaal leeg persen...yes!

Afgesloten met 15 min. cardio op 75-80%. Ben nu helemaal leeg, maar heb een voldaan gevoel. Morgen een rustdag en zaterdag Borst/Schouders/Triceps.

groet!

****.

Als ik de oefeningen vergelijk die we allebei doen, neem ik overal meer kilo's dan jij. Wil jou absoluut geen slecht gevoel doen geven ofzo, maar kan je meer kilo's pakken dan je nu doet?

Want nu krijg ik een klote gevoel omdat ik nu vrees dat ik de oefeningen verkeerd aan het doen ben :(

Goeie vorm scheelt veel, die 10 rep sets zijn ook veel meer killing dan sets van 5 oid. T volume wat hier gepakt word is enorm. En Tukker is net begonnen en gooit bijna elke keer t gewicht omhoog, en dat met een stevig volume ;)

Goeie vorm scheelt veel, die 10 rep sets zijn ook veel meer killing dan sets van 5 oid. T volume wat hier gepakt word is enorm. En Tukker is net begonnen en gooit bijna elke keer t gewicht omhoog, en dat met een stevig volume ;)

+1

Je bent lekker bezig Tukker :cool:!
Niet te veel gekke dingen gisteren gedaan? :o Trainze zo !

Goed hoor, en ben het ook met je eens dat leg presses erg lekker is! Persoonlijk vind ik het voor benen zelfs efficienter voelen dan squatten, omdat je nooit zal falen op onderrug / core of stabiliteit en dus echt je benen leeg kan trekken :cool:

Laatst bewerkt:
****.

Als ik de oefeningen vergelijk die we allebei doen, neem ik overal meer kilo's dan jij. Wil jou absoluut geen slecht gevoel doen geven ofzo, maar kan je meer kilo's pakken dan je nu doet?

Want nu krijg ik een klote gevoel omdat ik nu vrees dat ik de oefeningen verkeerd aan het doen ben :(

Op de Squat verwacht ik snel wat kilo's te kunnen pakken als het met de techniek perfect gaat. De 50 kilo's gaan heel soepel, maar wil de techniek perfect onder de knie hebben voordat ik echt gewicht ga pakken. Op de andere oefeningen haal ik echt het maximale er elke keer uit.

Heb net trouwens je foto's gezien en hoewel je een ecto bent, heb je toch al aardig wat spieren. Heb zelf minder vet vrije massa, dus weinig kracht. Dat kan verklaren waarom je meer kilo's verplaatst dan ik doe. En mocht je het idee hebben dat je de oefeningen verkeerd uitvoert, laat iemand hier dan eens naar kijken of zoek op het internet. Om maar 2 voorbeelden te geven. Niet direct aan jezelf beginnen te twijfelen kerel.

Zo is het maar net. Wil de oefeningen goed uitvoeren en daarbij tot het gaatje gaan. Dat gaat bij deze oefeningen heel lekker. Ga (bijna) elke training met gewicht omhoog en kan dat wat volume betreft goed volhouden.

+1

Je bent lekker bezig Tukker :cool:!
Niet te veel gekke dingen gisteren gedaan? :o Trainze zo !

Dank je meisje!

Gaat inderdaad lekker. Heb gisteren niets gedaan, wel graag gewild maar situatie (geld:mad:) laat dat even niet toe. Dus verantwoord BB voedsel gegeten, uitgeslapen en gerust.

Goed hoor, en ben het ook met je eens dat leg presses erg lekker is! Persoonlijk vind ik het voor benen zelfs efficienter voelen dan squatten, omdat je nooit zal falen op onderrug / core of stabiliteit en dus echt je benen leeg kan trekken :cool:

Inderdaad ja. Daar heb ik met de squat nog wat probleempjes mee, wat betekent dat je daar niet voluit kunt knallen. Der zit nog veel meer in, maar moet nog even geduld hebben. Heb geen zin in blessures.

Maar...jij hebt een polsblessure? Niets ernstigs hoop ik?

Laatst bewerkt:
Op de Squat verwacht ik snel wat kilo's te kunnen pakken als het met de techniek perfect gaat. De 50 kilo's gaan heel soepel, maar wil de techniek perfect onder de knie hebben voordat ik echt gewicht ga pakken. Op de andere oefeningen haal ik echt het maximale er elke keer uit.

Verstandig :thumbs:

Dank je meisje!

Gaat inderdaad lekker. Heb gisteren niets gedaan, wel graag gewild maar situatie (geld:mad:) laat dat even niet toe. Dus verantwoord BB voedsel gegeten, uitgeslapen en gerust.

Tja...ken het probleem.... ik geef maanden al geen geld uit behalve aan mijn rekeningen&voeding :p... gister zelf wezen koekeloeren bij the opposites/vuurwerk/kraak&smaak in Arnhem en wel voor eerst na maanden voor 20 euro iets gebietst van de rommelmarkt hahaha :roflol: wat ik nog moet opknappen :p haha ach ja leuk projectje :cool:.

Tja...ken het probleem.... ik geef maanden al geen geld uit behalve aan mijn rekeningen&voeding :p... gister zelf wezen koekeloeren bij the opposites/vuurwerk/kraak&smaak in Arnhem en wel voor eerst na maanden voor 20 euro iets gebietst van de rommelmarkt hahaha :roflol: wat ik nog moet opknappen :p haha ach ja leuk projectje :cool:.

Pics? :D

Zelf een paar uur in de stromende regen onder begeleiding van bliksemflitsen en een best goeie coverband op het Neude staan springen, wat een sfeer daar, echt geweldig!

Achzo, het lijkt minder zwaar, terwijl het in feite zwaarder is :)
Got it! Moet dus meer naar de reps/sets kijken ipv alleen naar het gewicht.

Heb net trouwens je foto's gezien en hoewel je een ecto bent, heb je toch al aardig wat spieren. Heb zelf minder vet vrije massa, dus weinig kracht. Dat kan verklaren waarom je meer kilo's verplaatst dan ik doe. En mocht je het idee hebben dat je de oefeningen verkeerd uitvoert, laat iemand hier dan eens naar kijken of zoek op het internet. Om maar 2 voorbeelden te geven. Niet direct aan jezelf beginnen te twijfelen kerel.

Reps zijn blijkbaar belangrijker dan ik dacht. Vergelijken kan dus niet door enkel naar het gewicht te kijken :) En ik ben nog een pak jonger dan jou, dat scheelt ook wel wat zeker?

Het probleem is dat ik thuis fitness en hier is niemand die ook maar iets van fitness kent, dus ik kan niet aan hen vragen om te kijken of ik het goed doe. Deadlift heb ik mezelf aangeleerd via sites en filmpjes, maar misschien moet ik mezelf eens filmen en dat eens online plaatsen...

Ik probeer niet aan mezelf te twijfelen, maar ik ben altijd heel erg zwak geweest en ik denk precies nog altijd "Als ik meer kg's pak dan iemand anders, zal ik het wel verkeerd doen ...".

Bedankt voor de raad!

gister zelf wezen koekeloeren bij the opposites/vuurwerk/kraak&smaak in Arnhem

Laat ik nou net altijd in Arnhem rondspoken met Koninginnedag .

Zelf een paar uur in de stromende regen onder begeleiding van bliksemflitsen en een best goeie coverband op het Neude staan springen, wat een sfeer daar, echt geweldig!

- Een goeie coverband :thumbup:
- Regen, bliksem :thumbdown:

Dan ben ik snel vertrokken. Ga ik binnen wel mijn biertjes drinken.

Maar nu even on topic:

Vanmorgen wat gewichten verplaatst.

Benchpress
10*45
10*45
8*40
7*40

Incline Bench press
10*30
10*30
10*30
10*30

Dumbbell Flyes
10*6
10*6
10*6
8*6(die laatste 2 gingen echt niet)

Seated Shoulder Dumbbell Press
10*6
8*6
7*5
8*5

Dumbbell Lateral Raise
10*4
8*4
10*3
10*3

Upper Back
10*37,5
10*35
10*35
10*35

Biceps Cable Curl
8*15
8*15
8*15

Afgesloten met 20 min. cardio op 75-80%.

Conclusie:
Beste training tot nu toe, ging als de brandweer! Energie kon niet op. Op bijna alle oefeningen kilo's toegevoegd. Stond echt even te kijken van mezelf :cool:

Ook cardio gaat goed vooruit. Nu al 20 min. op constant 75%, geen problemen. Morgen is het tijd voor de rug. Heerlijk deadliften, kijken of we daar ook eens wat kilo's bij op kunnen gooien!

groet!

Laatst bewerkt:
Geeft goed gevoel he ? Zo'n training waarbij je meer kg's kon nemen en je kon blijven gaan :D

- Een goeie coverband
- Regen, bliksem

Dan ben ik snel vertrokken. Ga ik binnen wel mijn biertjes drinken.

Net als de 2000 andere feestgangers die hutjemutje tot buiten onder de parasols stonden geplakt en toch nat werden, nee hoor dan maar de regen trotseren :D

Chest goed aangepakt man!

En ik ben nog een pak jonger dan jou, dat scheelt ook wel wat zeker?

Dat scheelt zeer zeker. De spieren van deze ouwe bok trekken het allemaal maar net hoor ;). Zonder gekheid, dat kan best een verschil maken. Weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar boven een bepaalde leeftijd sterven je spieren langzaam af. Iemand die daar meer over weet? Ace wellicht?

"Als ik meer kg's pak dan iemand anders, zal ik het wel verkeerd doen ...".

Nooit jezelf op deze manier met een ander vergelijken. Kijk naar een andere BB om er van te leren of om dingen af te leren. Laat je de kop niet gek maken. Focus op jezelf en niemand anders.

Graag gedaan. Loop ik hier als "leek" al adviezen te geven :)

Geeft goed gevoel he ? Zo'n training waarbij je meer kg's kon nemen en je kon blijven gaan :D

Heel goed gevoel. Krijg de smaak nu helemaal te pakken. Morgen mag ik weer...

Net als de 2000 andere feestgangers die hutjemutje tot buiten onder de parasols stonden geplakt en toch nat werden, nee hoor dan maar de regen trotseren :D

Chest goed aangepakt man!

Dan zou ik zelfs de regen trotseren. Heb mijn chestje:o inderdaad goed aangepakt. Voelde het vooral in mijn triceps trouwens. Heb het idee dat er nog meer inzit.

Dat scheelt zeer zeker. De spieren van deze ouwe bok trekken het allemaal maar net hoor ;). Zonder gekheid, dat kan best een verschil maken. Weet niet precies hoe het in elkaar steekt, maar boven een bepaalde leeftijd sterven je spieren langzaam af. Iemand die daar meer over weet? Ace wellicht?

Nooit jezelf op deze manier met een ander vergelijken. Kijk naar een andere BB om er van te leren of om dingen af te leren. Laat je de kop niet gek maken. Focus op jezelf en niemand anders.

Graag gedaan. Loop ik hier als "leek" al adviezen te geven :)

Heel goed gevoel. Krijg de smaak nu helemaal te pakken. Morgen mag ik weer...

Dan zou ik zelfs de regen trotseren. Heb mijn chestje:o inderdaad goed aangepakt. Voelde het vooral in mijn triceps trouwens. Heb het idee dat er nog meer inzit.

Ouwe bok haha :D Dat heb je zelf gezegd he ;)
Mja, volgens mij zijn wij mannen op rond mijn leeftijd het explosiefst ofzo :)

Misschien ben je een leek in BB, maar dat compenseer je met veel levenswijsheid he ;) Je loopt al zo lang rond op deze aardbol, dat je toch al wat geleerd moet hebben, toch? :D

Goed dat je mentaal helemaal top bent! Dat is het belangrijkste, of toch bij mij. Van zodra ik bezig ben met trainen, dan knal ik, maar eraan beginnen is meestal nog het moeilijkste :/

BP is ook triceps dus is niet onlogisch :D

Goeie training Tukker, ik vind je bench behoorlijk snel omhoog gaan in gewicht.

:D

Heeft te maken met je testosteronproductie die piekt tijdens je pubertijd en vanaf dat moment alleen maar daalt. Je kunt je voorstellen dat iemand van 60 niet genoeg testosteron meer aanmaakt om nog serieus spiermassa aan te zetten. Maar vrees niet, de laatste onderzoeken zijn veelbelovend voor de oudere generatie.

Association of age with muscle size and strength before and after short-term resistance training in young adults.

The purpose of this study was to assess the association of age with muscle mass and strength in a group of young adults before and after 12 weeks of progressive resistance training. Eight hundred twenty-six young males and females (age 24.34 +/- 5.69 yr, range 18-39 yr) completed a strictly supervised 12-week unilateral resistance training program of the nondominant arm. Isometric (maximal voluntary contraction [MVC]) and dynamic strength (1 repetition maximum [1RM]) of the elbow flexors and cross-sectional area (CSA) of the biceps-brachii using magnetic resonance imaging (MRI) scans were measured before and after training. Pearson correlation coefficients were calculated for size and strength variables and age. In addition, the cohort was divided into groups according to decade of life and differences assessed by analysis of variance. Age correlated significantly and positively with all pretraining measures of muscle size and strength (CSA: r = 0.191, p < 0.001; MVC: r = 0.109, p = 0.002; 1RM: r = 0.109, p = 0.002). Age was not related to the training-induced changes in CSA or MVC but was negatively associated with the change in 1RM (r = -0.217, p < 0.001). The study indicates that age does have a significant positive relationship with muscle size and strength in untrained young adults. Although age was negatively associated with improvements in 1RM, the effect of age was small relative to the improvements induced through resistance training, thus suggesting age does not limit response to training in any practical way during early adulthood.

Nederlandse vertaling:

Jonge mannen en vrouwen van 18-19 jaar bouwen ietsiepietsie sneller spierkracht op in de gym dan mannen en vrouwen die ouder zijn. Het verschil is statistisch significant, maar ook zo klein dat je er in de praktijk weinig van merkt. Dat concluderen onderzoekers van de University of Central Florida in de Journal of Strength and Conditioning Research. Hun onderzoek is de grootste studie naar leeftijd en de effectiviteit van krachttraining die tot nu is verschenen.

preachercurl.jpg
De onderzoekers deden een experiment met zo'n 600 mannen en vrouwen van 18-39 jaar. Volgens sommige studies zijn mensen die niet trainen op hun 40ste op hun sterkst, houden ze die kracht tussen de 40 en 50 vast, en begint die daarna te verminderen. Volgens andere studies begint de afname van de ongetrainde spierkracht al ergens na het 30ste levensjaar. Onderzoek naar leeftijd en het effect van krachttraining is er niet zoveel, al is wel bekend dat 60-plussers minder goed op krachttraining reageren dan jongeren.

De onderzoekers wilden meer te weten komen over het leeftijdsaspect van de trainingseffectiviteit. Daarom lieten ze hun proefpersonen 12 weken lang hun armen trainen. Twee keer per week moesten ze naar een gym, en deden daar oefeningen als de preacher-curl, de overhead-triceps-extension, de concentration-curl, de triceps-kickback en de staande curl. Van elke oefening deden de proefpersonen 3 sets. Tussen de sets rustten ze 2 minuten.

De onderzoekers voerden de belasting geleidelijk op. In week 1-4 trainden de proefpersonen met gewichten waarmee ze maximaal 12 reps konden maken, in week 5-8 met gewichten waarmee ze maximaal 8 reps konden maken en in week 9-12 met gewichten waarmee nog net 6 reps mogelijk waren.

Voordat de proef begon waren er geen noemenswaardige verschillen tussen de biceps van de proefpersonen, al zijn de biceps van de oudere proefpersonen iets groter.

agetreffect0.gif

Na de 12 weken zijn de biceps van alle proefpersonen groter en sterker geworden. De toename van kracht [de 1RM] is groter naarmate de proefpersonen jonger zijn.

agetreffect.gif

Op alle andere punten is het effect van de krachttraining in alle leeftijdsgroepen gelijk. De onderzoekers bepaalden bijvoorbeeld ook het effect op de isometric maximal voluntary contraction, een andere dimensie van spierkracht. Ze ontdekten dat alle leeftijdsgroepen op die variabele evenveel vooruitgang boekten.

Het effect is gering en moet dertigers er niet van weerhouden om te trainen, beklemtonen de onderzoekers in hun conclusies. "The size of this effect is very small in comparison with the enduring ability of skeletal muscle to adapt to resistance", schrijven ze. "The muscle size and strength response to resistance training is not influenced by age in any practical manner through the fourth decade of life."

http://www.ergogenics.org/gezondheid122.html

Er is dus nog een hoop te winnen op het gebied van spiermassa en kracht Tukker! :thumbs:

Pffff....gelukkig zeg!

Dacht al dat ik voor niets aan het trainen was :D

heel veel delta-werk tukker -ietsie pietsie teveel imo
succes morgen als je een voetbal-liefhebber bent

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven