denhaagfoahevah
Cool Novice
- Waardering
- 3
- Lengte
- 1m76
- Massa
- 79kg
- Vetpercentage
- 15%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
het lijkt me sterk dat je met 50 kg een leg press helemaal gecontroleerd kan uitvoeren. en dan krijgen je knieeen toch een klap als je gaat opgooien zeg maar. maar dit zegt mijn gevoel hoor ben geen expert.

Extension bedoel je?
Vind de belasting op extension apparaten heel divers. Waar ik in het weekend train kan ik bijna fullstack (95kg) leg extensions doen, maar op de militaire basis waar ik werk ga ik al kapot op 65kg leg extensions. Dat komt gewoon omdat het een ander apparaat is van een ander merk, daarom vind ik niet dat je zomaar kan zeggen dat een bepaald gewicht teveel is. Uiteraard zijn extensions iets blessure gevoelliger dan bvb leg curls, maar ik doe ze al 4 jaar probleemloos. Wel moet je opletten dat je op extensions niet zo gaat beeschten als op squats en leg presses, het is en blijft een isolatie voor finetuning, geen extreme massbuilder![]()
. maar omdat het een finetuner is is het dan niet beter om hem wat meer herhalingen te pakken zodat je die als 1 van de laatste oefeningen nog 20HH eruit perst met een laag maar gecontroleerde contractie?(is een vraag. niet gebaseerd op kennis
). maar dat jij ze 4 jaar zonder problemen doet zegt eigenlijk genoeg.Wow die vier dagen rust hebben je goed gedaan! dikke squat maatje!![]()
Der zit nog wel meer in heb ik gemerkt.training ziet er goed uit!! alleen is de leg extension op zo`n hoog gewicht wel erg slecht voor de knietjes.
het lijkt me sterk dat je met 50 kg een leg extension helemaal gecontroleerd kan uitvoeren. en dan krijgen je knieeen toch een klap als je gaat opgooien zeg maar. maar dit zegt mijn gevoel hoor ben geen expert.
. Het was trouwens vandaag voor de 1e keer dat ik die 50 kg pakte en het viel me niets tegen.Extensions worden inderdaad link als je onder de 10 reps gaat maken, maar uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen toch beter reageren op meer reps voor benen dan voor bovenlichaamoefeningen. Inderdaad zoals denhaagfoahevah zei kun je met extensions beter wat meer reps aanhouden. Maar 10 gecontroleerde reps lijkt me prima, eventueel 15 reps.

Maja, gaat om de belasting, niet om de e-peen-cijfertjes 
Een oefening is slecht zodra je hem fout uitvoert, dat geld voor alles. Blessures komen van een foute uitvoering, echt niet van veel gewicht, anders waren powerlifters allang uitgestorven niet waar?
Daarnaast kun je niet aan gewicht zien wat het doet met iemand zijn knieen/spieren, tenzij jij zijn personal fysio bent die precies weet hoe hij in elkaar zit.
Same!
En tis wel waar over die leg-extension. Laatst voor het eerst gedaan, dus ik posten en vragen om reacties omdat ik mn squat ook slecht vind... Vragen ze of ik dat met 1 been deedMaja, gaat om de belasting, niet om de e-peen-cijfertjes
![]()

!Same!
En tis wel waar over die leg-extension. Laatst voor het eerst gedaan, dus ik posten en vragen om reacties omdat ik mn squat ook slecht vind... Vragen ze of ik dat met 1 been deedMaja, gaat om de belasting, niet om de e-peen-cijfertjes
![]()
+++++++++++++++++
Goedemorgen Tukker,
Die rust heeft je zeker goed gedaan! Je gaat lekker zeg!
Kan je dan niet gewoon een repout doen op t eind? Misschien is dat wel een keer lekker.
Ik geloof echt niet dat jij 30% vet hebt. Ik ken mensen daar kun je niet om de buik heen kijken en zie je niks meer aan vorm in hun lichaam en die zitten aan de 31-32%. Dus bij deze; hoe meet je?
het percentage op dit moment weet ik niet en dat kan me eerlijk gezegd ook niet veel schelen. De spiegel gebruik ik om te beoordelen of het meer of minder wordt.
Is op de sportschool gemeten mbv zo'n stuurtje. Niet erg betrouwbaar dus. De foto bedriegt wel, is enigzins van onderen genomen. Het percentage op dit moment weet ik niet en dat kan me eerlijk gezegd ook niet veel schelen. De spiegel gebruik ik om te beoordelen of het meer of minder wordt. Het is al een stuk minder geworden, heb het vooral nog op de buik zitten, maar dat wordt met de week minder.

goeie basic-benen training tukker
en idd , nu lekker progressief doorgaan
Dat zeg je heel goed![]()
En gaat alleen maar de goede kant op
Wat staat er vandaag op de planning
Vast fijn weekend toegewenst!![]()