XXL Nutrition

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
het lijkt me sterk dat je met 50 kg een leg extension helemaal gecontroleerd kan uitvoeren. en dan krijgen je knieeen toch een klap als je gaat opgooien zeg maar. maar dit zegt mijn gevoel hoor ben geen expert.

Laatst bewerkt:
het lijkt me sterk dat je met 50 kg een leg press helemaal gecontroleerd kan uitvoeren. en dan krijgen je knieeen toch een klap als je gaat opgooien zeg maar. maar dit zegt mijn gevoel hoor ben geen expert.

Extension bedoel je? :p
Vind de belasting op extension apparaten heel divers. Waar ik in het weekend train kan ik bijna fullstack (95kg) leg extensions doen, maar op de militaire basis waar ik werk ga ik al kapot op 65kg leg extensions. Dat komt gewoon omdat het een ander apparaat is van een ander merk, daarom vind ik niet dat je zomaar kan zeggen dat een bepaald gewicht teveel is. Uiteraard zijn extensions iets blessure gevoelliger dan bvb leg curls, maar ik doe ze al 4 jaar probleemloos. Wel moet je opletten dat je op extensions niet zo gaat beeschten als op squats en leg presses, het is en blijft een isolatie voor finetuning, geen extreme massbuilder :rolleyes:

Extension bedoel je? :p
Vind de belasting op extension apparaten heel divers. Waar ik in het weekend train kan ik bijna fullstack (95kg) leg extensions doen, maar op de militaire basis waar ik werk ga ik al kapot op 65kg leg extensions. Dat komt gewoon omdat het een ander apparaat is van een ander merk, daarom vind ik niet dat je zomaar kan zeggen dat een bepaald gewicht teveel is. Uiteraard zijn extensions iets blessure gevoelliger dan bvb leg curls, maar ik doe ze al 4 jaar probleemloos. Wel moet je opletten dat je op extensions niet zo gaat beeschten als op squats en leg presses, het is en blijft een isolatie voor finetuning, geen extreme massbuilder :rolleyes:

ja extensions moest het zijn excuses:D. maar omdat het een finetuner is is het dan niet beter om hem wat meer herhalingen te pakken zodat je die als 1 van de laatste oefeningen nog 20HH eruit perst met een laag maar gecontroleerde contractie?(is een vraag. niet gebaseerd op kennis:D). maar dat jij ze 4 jaar zonder problemen doet zegt eigenlijk genoeg.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wow die vier dagen rust hebben je goed gedaan! dikke squat maatje! :)

Dank je man!

Het grappige is dat ik door het gewicht gedwongen werd de juiste techniek te gebruiken :) Der zit nog wel meer in heb ik gemerkt.

training ziet er goed uit!! alleen is de leg extension op zo`n hoog gewicht wel erg slecht voor de knietjes.

het lijkt me sterk dat je met 50 kg een leg extension helemaal gecontroleerd kan uitvoeren. en dan krijgen je knieeen toch een klap als je gaat opgooien zeg maar. maar dit zegt mijn gevoel hoor ben geen expert.

Allereerst welkom in mijn log! Altijd leuk dat mensen een kijkje komen nemen.

Op dit moment train ik een kleine 2 maand en de focus ligt bij mij altijd op de uitvoering en de techniek. Is dit in orde, dan ben ik er van overtuigd dat je snel progressie gaat maken als de gewichten omhoog gaan. Op dat punt ben ik nu juist aangekomen.

Alle oefeningen voer ik gecontroleerd uit, dus ook die 50 kg. Het gaat in een vloeiende beweging. Die laatste ging met moeite, dat geef ik dan wel toe ;). Het was trouwens vandaag voor de 1e keer dat ik die 50 kg pakte en het viel me niets tegen.

Extensions worden inderdaad link als je onder de 10 reps gaat maken, maar uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen toch beter reageren op meer reps voor benen dan voor bovenlichaamoefeningen. Inderdaad zoals denhaagfoahevah zei kun je met extensions beter wat meer reps aanhouden. Maar 10 gecontroleerde reps lijkt me prima, eventueel 15 reps.

Extensions worden inderdaad link als je onder de 10 reps gaat maken, maar uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen toch beter reageren op meer reps voor benen dan voor bovenlichaamoefeningen. Inderdaad zoals denhaagfoahevah zei kun je met extensions beter wat meer reps aanhouden. Maar 10 gecontroleerde reps lijkt me prima, eventueel 15 reps.

Staat genoteerd! ;)

Same!

En tis wel waar over die leg-extension. Laatst voor het eerst gedaan, dus ik posten en vragen om reacties omdat ik mn squat ook slecht vind... Vragen ze of ik dat met 1 been deed :o Maja, gaat om de belasting, niet om de e-peen-cijfertjes :rolleyes:

Een oefening is slecht zodra je hem fout uitvoert, dat geld voor alles. Blessures komen van een foute uitvoering, echt niet van veel gewicht, anders waren powerlifters allang uitgestorven niet waar?

Daarnaast kun je niet aan gewicht zien wat het doet met iemand zijn knieen/spieren, tenzij jij zijn personal fysio bent die precies weet hoe hij in elkaar zit.

Same!

En tis wel waar over die leg-extension. Laatst voor het eerst gedaan, dus ik posten en vragen om reacties omdat ik mn squat ook slecht vind... Vragen ze of ik dat met 1 been deed :o Maja, gaat om de belasting, niet om de e-peen-cijfertjes :rolleyes:

+++++++++++++++++ :banana:

Goedemorgen Tukker,

Die rust heeft je zeker goed gedaan! Je gaat lekker zeg :lifter:!

Same!

En zo blijf je constant bezig om je training te verbeteren en dat is een goeie zaak. Denk er over om inderdaad met een 15-20 reps setje af te sluiten, zodat je alles eruit trekt. Merk dat het allemaal wel wat pittiger mag/kan.

+++++++++++++++++ :banana:

Goedemorgen Tukker,

Die rust heeft je zeker goed gedaan! Je gaat lekker zeg :lifter:!

Goeiemorgen meid! Je bent er weer vroeg bij.

Gaat inderdaad lekker hier. Voor mijn gevoel begint het nu pas.

Kan je dan niet gewoon een repout doen op t eind? Misschien is dat wel een keer lekker.

Ik geloof echt niet dat jij 30% vet hebt. Ik ken mensen daar kun je niet om de buik heen kijken en zie je niks meer aan vorm in hun lichaam en die zitten aan de 31-32%. Dus bij deze; hoe meet je?

Ik geloof echt niet dat jij 30% vet hebt. Ik ken mensen daar kun je niet om de buik heen kijken en zie je niks meer aan vorm in hun lichaam en die zitten aan de 31-32%. Dus bij deze; hoe meet je?

Is op de sportschool gemeten mbv zo'n stuurtje. Niet erg betrouwbaar dus. De foto bedriegt wel, is enigzins van onderen genomen. Het percentage op dit moment weet ik niet en dat kan me eerlijk gezegd ook niet veel schelen. De spiegel gebruik ik om te beoordelen of het meer of minder wordt. Het is al een stuk minder geworden, heb het vooral nog op de buik zitten, maar dat wordt met de week minder.

Tukker is een fattie :D

goeie basic-benen training tukker
en idd , nu lekker progressief doorgaan

Is op de sportschool gemeten mbv zo'n stuurtje. Niet erg betrouwbaar dus. De foto bedriegt wel, is enigzins van onderen genomen. Het percentage op dit moment weet ik niet en dat kan me eerlijk gezegd ook niet veel schelen. De spiegel gebruik ik om te beoordelen of het meer of minder wordt. Het is al een stuk minder geworden, heb het vooral nog op de buik zitten, maar dat wordt met de week minder.

Dat zeg je heel goed :D :thumbs:
En gaat alleen maar de goede kant op :woot:

Wat staat er vandaag op de planning :)
Vast fijn weekend toegewenst! :)

goeie basic-benen training tukker
en idd , nu lekker progressief doorgaan

Dank je! Progressie is zichtbaar, maar wel langzaam. We blijven stevig doortrainen in ieder geval....

Dat zeg je heel goed :D :thumbs:
En gaat alleen maar de goede kant op :woot:

Wat staat er vandaag op de planning :)
Vast fijn weekend toegewenst! :)

Gaat inderdaad goed.

Vandaag ben ik ook al aan de slag geweest:

Benchpress
6*50
8*45
7*45
6*40
Ging voor geen meter. De kracht en energie ontbrak.

Incline Benchpress
8*30
8*30
8*30
8*30

Dumbbell Flyes
8*8
8*8
8*8
8*8

Shoulder Dumbbell Press
8*8
8*8
8*8
6*8

Bent Over Dumbbell Lateral Raise
10*3
10*3
10*3
10*3

Push Down(rope)
8*17,5
8*17,5
8*17,5

Dips(tussen 2 bankjes)
10*BW
10*BW
10*BW

De triceps ff goed aangepakt. Had het idee dat dit niet gebeurde.

Afgesloten met 16 min. cardio met hogere weerstand op 75-80%.

Conclusie:
Prima training. Ben nu moe, maar heb voldaan gevoel. Morgen rug/biceps.

groet!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven