XXL Nutrition

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
1x per week :thumbs: :D

eas en megagrow is een goeie keuze tukker
ikzelf ben niet zo'n voorstander van veel reps op de deadlift vanwege de complexe beweging - concentratie is hier altijd vereist , vandaar 5 a 6 reps en meer niet
het is een goeie training tukker , maar ik vind dat je te weinig progressief bezig bent
5 sets van 10x40 bijv bij de rows - er gebeurt nou eenmaal meer in je lichaam als je zwaar traint en jij kan dat makkelijk - nu vraag ik me af of deze sets in deze vorm een meerwaarde hebben ( ik probeer mee te denken he ):)

Volgens mij heb ik dat ook een keer al opgemerkt :D
Als je makkelijk 10x40 doet kun je volgende set toch gewoon 50kg proberen? en het is niet erg als je dan maar 8 reps haalt hoor ;)

• Topic Starter Topic Starter
Beste DBB-ers,

Iedereen bedankt voor jullie reacties. Kan nu even niet iedereen persoonlijk antwoorden.

eas en megagrow is een goeie keuze tukker

Als ik de reviews mag geloven, zijn het prima producten. Voelde me na gisteren goed opgeknapt.

ikzelf ben niet zo'n voorstander van veel reps op de deadlift vanwege de complexe beweging - concentratie is hier altijd vereist , vandaar 5 a 6 reps en meer niet
het is een goeie training tukker , maar ik vind dat je te weinig progressief bezig bent

Lijkt wel of je helderziend bent. Was zelf ook niet tevreden over de progressie op de DL, wist alleen nog niet precies wat nu het beste was om te doen. Bij DL stijgen in gewicht en dan 5/6 reps met 4/5 setjes?

5 sets van 10x40 bijv bij de rows - er gebeurt nou eenmaal meer in je lichaam als je zwaar traint en jij kan dat makkelijk - nu vraag ik me af of deze sets in deze vorm een meerwaarde hebben ( ik probeer mee te denken he ):)

Stel het op prijs dat je meedenkt, daar kan ik wat mee. Ik had al het idee dat ik te licht aan het trainen was met de rugoefeningen. Heb vandaag eigenlijk voor het eerst spierpijn. Ik ga hier het gewicht ook maar eens omhoogschroeven.

Volgens mij heb ik dat ook een keer al opgemerkt :D
Als je makkelijk 10x40 doet kun je volgende set toch gewoon 50kg proberen? en het is niet erg als je dan maar 8 reps haalt hoor ;)

Heb je inderdaad al eens opgemerkt. Heb me misschien wat te strikt gehouden aan het halen van 10 reps. De trainingen kunnen duidelijk wat pittiger en de gewichten dus omhoog.

Verder vandaag al in de weer geweest. Geen Squats ivm onderrug, nog wel wat stijf maar gaat al stukken beter dan gisteren.

Leg Press(Plate loaded)
15*50(opwarmen)
10*95
10*125
10*145
10*145

25*95(helemaal leegduwen)

Voor het eerst deze machine gepakt. GVD, wat is dat lekker zeg! Nog wel even aftasten met het gewicht, maar uitvoering ging oke.

Leg Curl
10*45
10*45
10*45
10*40
10*35

Leg Extension
10*50
10*45
10*45
10*45
10*45
15*30(tot leeg)

Verder nog wat buikspieren getraind en de onderrug.

Afgesloten met 30 min. cardio op 75-80%.

Conclusie:
Heerlijk getraind. Gisteren was het 3 keer niks, vandaag prima. Goed gegeten, voldoende slaap. Cardio gaat ook weer vooruit.

Legpress is lekker he, vooral lekker zwaar :cool:

Mooie training, goed volume. :) Had er persoonlijk wel nog lunges bij gedaan ofzo aangezien je squats moet skippen. Wel netjes dat je er nog cardio achteraan gooit. :thumbs:

4 a 5 setjes met 6 reps kan heel goed als , je maar verhoogt. Begin eens met je eerste set op 70 procent van je max op de deadlift en dan rustig verhogen

ik ga hem ook volgen !

Nette training! Begint je lichaam zich al wat meer te vormen?

Goed bezig zoals ik de laatste paar pagina's zag; lekkere beentraining.:)

Legpress is lekker he, vooral lekker zwaar :cool:

Lekker, lekker, lekker..... En ik kan nog wel meer wegdrukken, heb ik gemerkt. Heb nu al weer zin in maandag.

Mooie training, goed volume. :) Had er persoonlijk wel nog lunges bij gedaan ofzo aangezien je squats moet skippen. Wel netjes dat je er nog cardio achteraan gooit. :thumbs:

Had ik inderdaad kunnen doen. Goede tip voor de volgende keer. Dat cardio vind ik (bijna) altijd wel een lekkere afsluiting van de training.

4 a 5 setjes met 6 reps kan heel goed als , je maar verhoogt. Begin eens met je eerste set op 70 procent van je max op de deadlift en dan rustig verhogen

Gaan we vrijdag eens toepassen. Kijken waar we op uit komen.

Das mooi Rob. Welkom!

Nette training! Begint je lichaam zich al wat meer te vormen?

Het begint te komen. Het wordt allemaal wat voller, echt afgetraind is het nog niet.

Goed bezig zoals ik de laatste paar pagina's zag; lekkere beentraining.:)

Dank je! Gaat ook lekker zo....

Ook vanavond ben ik aan de slag geweest:

Benchpress(Hammer Strenght Machine) Sorry Ace :D
8*20(warm up)
8*40
8*45
4*45

Beide bankdruktoestellen bezet, dus deze gepakt. Was 1e keer, ff zoeken met gewichten. Lekker toestel!

Incline Benchpress
10*30(warm up)
8*35
8*40
6*40
8*35

Shoulder Dumbbell Press
10*10
7*10
6*9
6*8

Peck Deck
10*25(warm up)
10*35
10*40
6*45

Bent Over Dumbbell Lateral Raise
10*4
10*4
10*4
8*5

Laatste setje om het af te maken. Had eigenlijk na 1e setje moeten verhogen.

Push Down(rope)
8*12,5
8*12,5
8*12,5
8*12,5

Gewicht omlaag gebracht. Techniek was eerst niet goed, gebruikte teveel mijn lichaam/schouders. Nu puur op techniek, prima! Lekker branden die triceps.

Cardio ???. Heb het welgeteld 7 min. volgehouden en moest toen zo zwaar trappen, ging niet eens meer. Weerstand was omhoog geschoten, omdat de hartslag maar niet hoger wou worden. Krijg ik dan zo'n goede conditie???.

Conclusie:
Hoewel bepaalde machines bezet waren en ik een beetje moest goochelen met de volgorde, toch prima getraind. Korte nacht (5,5 uur), maar voelde me fit. Kan merken dat ik sneller herstel: EAS, Megagrow en Isolaat doen hun werk dus blijkbaar.

Ook een andere trainingsmethode gepakt. Niet teveel gelet op de reps (proberen om tussen de 8-10 uit te komen), maar tot failure getraind. Viel me niets tegen, vrijdag eens kijken of we progressie kunnen maken op de DL.

groet!

Lekkere training. Je begint nu toch wel een stuk sterker te worden aan de gewichten te zien ;) Gaat goed dus

Doe je trouwens echt na elke training cardio?

Lekkere training kerel! En zoals Ove/Ace al zeiden zeker goed idee om je intensiteit lekker op te schroeven want ik denk ook dat jij dat makkelijk kan (natuurlijk eerst op de techniek letten, maar die heb jij nu wel goed genoeg onder de knie en anders eens vragen om een spotter) en dan niet té veel letten op je volume. tussen 5 en 10 zitten is netjes, maar probeer niet te strict te zijn om elke keer die 10e rep te halen. Soms is het ook goed een paar reps met een veel hogere intensiteit om je lichaam al te laten wennen aan het gewicht.

Verder nette training hoor, goed dat je bij bepaalde oefeningen die je nog niet zo goed kent/kan je goed focust op je techniek :thumbs:

Lekkere training. Je begint nu toch wel een stuk sterker te worden aan de gewichten te zien ;) Gaat goed dus

Doe je trouwens echt na elke training cardio?

Dat merk ik inderdaad! Gaat nu de goede kant op. Probeer elke training af te sluiten met cardio, maar doe het minstens 2 maal in de week.

Lekkere training kerel! En zoals Ove/Ace al zeiden zeker goed idee om je intensiteit lekker op te schroeven want ik denk ook dat jij dat makkelijk kan (natuurlijk eerst op de techniek letten, maar die heb jij nu wel goed genoeg onder de knie en anders eens vragen om een spotter) en dan niet té veel letten op je volume. tussen 5 en 10 zitten is netjes, maar probeer niet te strict te zijn om elke keer die 10e rep te halen. Soms is het ook goed een paar reps met een veel hogere intensiteit om je lichaam al te laten wennen aan het gewicht.

Verder nette training hoor, goed dat je bij bepaalde oefeningen die je nog niet zo goed kent/kan je goed focust op je techniek :thumbs:

Dank je meid! Ik had het idee dat er veel meer in zat en mezelf niet genoeg pushte tijdens de training. Dus tijd voor een andere aanpak, de boel eens opschroeven.

Gewicht erop smijten over het algemeen met echt zware gewichten sucked je techniek toch het valt in de meeste gevallen niet te oefenen met lichte gewichten behalve als er een goede techniek aanwezig was die je min of meer kwijt was :)

Gewicht erop smijten over het algemeen met echt zware gewichten sucked je techniek toch het valt in de meeste gevallen niet te oefenen met lichte gewichten behalve als er een goede techniek aanwezig was die je min of meer kwijt was :)

Ben daar te voorzichtig in geweest. Gooi er nu gewoon gewicht bij op en kijken waar het schip strandt. Techniek natuurlijk niet helemaal verwaarlozen.

Ook vanavond nog getraind:

DL
5*50
5*60
5*80(foutje!)(was iets te zwaar voor 5 reps)
5*70
5*70

Blijft een lekkere oefening. Voelde mijn rug wel iets maar niet hinderlijk.

Lat Pull Down
10*35(warm up)
10*45
10*50
6*55
6*50

BOR
10*40
10*45
8*50
6*50

Shrugs(in Hammerstrenght deadlift machine)
10*50(te zwaar)
10*40
10*40
10*40

Vertical Traction
10*40(warm up)
10*50
10*60
8*70
8*65

Cable Curl
8*12,5
8*12,5
8*12,5

Cardio: 15 min. op 80%

Conclusie:
Prima training. Goed geslapen, goed gegeten. Kon de training nu met gemak volhouden. Merk echt de werking van de supps, herstel gaat sneller en géén spierpijn. Gewicht zit nu op 85 kg, kijken waar we de komende maand naar toe kunnen groeien.

Nu is het weekend. Zaterdag en zondag rust, maandagmorgen weer tijd voor de beentjes. Goed weekend allemaal!

groet!

Lekkere training weer! Als je je techniek maar in de gaten houdt komt het wel goed met de gewichten, zo zeiden ze mij tenminste :)

Haha, gast ik heb het echt geprobeerd maar ik snap niks van je zin :D Doet je punt het niet?

Hej, staat er ineens een training boven me, even lezen !

---------- Toegevoegd om 22:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:21 ----------

Lekker je lats aangepakt man!

80kg te zwaar op de DL ? Ik dacht dat je me ging inhalen ? :p

Bij de BOR heb je me wel bijna :(

*gaat snel nog meer trainen*

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven