XXL Nutrition

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Beste DBB-ers,

Ik heb gemerkt dat er soms wat spiergroepjes vergeten worden of er tussendoor glippen. Daar wij niet van halfbakken werk houden, de dinsdag als extra trainingsdag ingevoegd om deze groepen aan te pakken. Het gaat bij mij om:

- de kuiten
- onderrug (blijft zwakke schakel)
- buik

Vandaag wat uit de losse pols bezig geweest:

Lower Back
10*30
10*35
10*40

Abdominal Crunch
10*30
10*40
10*50

Calves(Leg Press)
10*100
10*130
10*130

Cardio 20 min. op 75%

Conclusie:
Weinig van te zeggen. Wil nog een specifiek schema maken met meerdere oefeningen, vandaag was om te proefdraaien. Cardio doe ik er achteraan om de benen wat te doorbloeden na de benentraining van maandag.

groet!

Wat is die lower back voor oefening? En ga je nu 5 dagen in de week trainen? Je hebt de smaak wel te pakken of niet? :D

Ook een dagje KT voor de 'aandachtspunten' :eyebrow:
Je hebt idd lekker de smaak te pakken, lekker bezig Tukker :thumbs:!

Wat is die lower back voor oefening? En ga je nu 5 dagen in de week trainen? Je hebt de smaak wel te pakken of niet? :D

Ook een dagje KT voor de 'aandachtspunten' :eyebrow:
Je hebt idd lekker de smaak te pakken, lekker bezig Tukker :thumbs:!

Train nu 4 dagen in de week, ma/di/wo/vrij. Ik heb inderdaad de smaak te pakken, wil goed doordacht trainen. Nu het gewicht bij de Squat omhoog gaat, wil ik een sterke onderrug kweken. Heb anders het idee dat mijn progressie daar op gaat haperen. Hetzelfde geldt voor de DL, daar heb je een sterke onderrug voor nodig, dus vandaar.

By the way, dit is die lower back oefening:

http://www.youtube.com/watch?v=mwHMvmKcrU0

Laatst bewerkt:
ben benieuwd naar je schema tukker

Lekker hoor Tuk, alleen waarom niet wat setjes deadliften voor je onderrug? :)

Precies!
Bijvoorbeeld 1x per week 'heavy' en dan een paar setjes van 3-5 reps. En dan 1x medium met 8-10 reps :)

Beste DBB-ers,

Na al dat "geneuzel" over spelcomputers en vrouwen die met elkaar gaan "trainen" ;), back to business en aan de slag:

Benchpress
10*40
10*45
7*50
6*45
8*40

Incline Benchpress
10*30
6*35
10*30
10*30

Peck Deck
10*35

10*40
10*45
10*40

Shoulder Dumbbell Press
9*11
8*11
6*11
8*10

Yes! Weg met die dumbbells met enkele cijfers :)

Bent Over Dumbbell Lateral Raise
10*6

10*6
10*6
10*5

Push Down(rope)
10*12,5
10*12,5
10*12,5

Alle reps met dubbele squeez. Weet niet hoe ik het anders uit moet leggen, maar als je het touw helemaal naar beneden hebt geduwd, iets op laten komen en dan weer naar beneden pushen. Maakt het meteen een stuk pittiger, maar voelt zo lekker!

Cardio: géén.

Conclusie:
Prima getraind! Lekkere pomp in borst en schouders. Er beginnen zich nu toch echt wat schouders te ontwikkelen. :)

Morgen een rustdag. Thuis alleen wat buikspieroefeningen en wat rek- en strekwerk. Vrijdag zijn de rug en biceps aan de beurt.

groet!

Lekkere BP!

Lekkere training weer ! Dat extra squeezen wil wel helpen ja, maakt het een stuk pittiger :fire:.

Voor je onderrug kun je ook backraises proberen (op zo'n bal) met eerst BW en daarna met gewichten (vasthouden tussen je armen op je borst)

Double squeeze? nice ! Als je hem dan ook niet locked wordt het nog pittiger :p

Thnx!

Lekkere training weer ! Dat extra squeezen wil wel helpen ja, maakt het een stuk pittiger :fire:.

Voor je onderrug kun je ook backraises proberen (op zo'n bal) met eerst BW en daarna met gewichten (vasthouden tussen je armen op je borst)

Klopt ja, lekker branden met de triceps.

Die backraises heb ik ook nog gedaan, er alleen vergeten bij te zetten. Doe het alleen niet op een bal, maar op een toestel.

Double squeeze? nice ! Als je hem dan ook niet locked wordt het nog pittiger :p

Als ik er alleen al aan denk dan is die pittig! Heb het opgeslagen!

suggesties zat , wat wil je precies?

suggesties zat , wat wil je precies?

Versterken van de onderrug.

Ik zoek dit weekend een paar oefeningen op, heb er al een aardig beeld bij.

Ondanks het mooie weer, nog getraind vanmorgen:

DL
5*50
5*60
5*70
5*80
5*80

Progressie gaat gestaag. Merk duidelijk toename in kracht, zit op de goede weg dus.

Lat Pull Down
10*20
10*30
10*35
10*40
8*40

Lager in gewicht, focus op techniek nav artikel over deze oefening. Schouderbladen goed naar binnen drukken, ellebogen locken en dan pullen. Voelde bij de 1e set direct het effect.

BOR
10*40
10*50
9*50
10*45

Shrugs
10*50
10*50
10*50
10*50

Vertical Traction
10*50
10*60
10*70
10*65
10*60

Cable Concentration Curl
10*5
8*7,5
8*7,5

Cardio: 15 min. op 75%.

Conclusie:
Prima getraind.

Goed weekend allemaal!

groet!

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit kerel ...

nog wat gepland vandaag?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven