Fitness Seller

Tuladis' gaat ook loggen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Anoniem_1992_2

Ripped Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
210
Lengte
1m90
Massa
86kg
Vetpercentage
19%
Tuladis' gaat ook loggen!

ot130k.jpg

Welkom

Ik ben Willem :) En ik ga vanaf nu een logje bijhouden waarin ik zal posten nadat ik heb getraind. Onder andere om de motivatie erin te houden, en zodat mensen hier misschien nog tips kunnen geven.

Ik ben 17 jaar oud (2 maanden nu) en ik ben ook ongeveer 2 maanden geleden begonnen met trainen. Ik weeg ongeveer 76kg en ben 1.87.
Toen ik ongeveer 12 jaar oud was kwam er een dokter op school, en die vertelde over overgewicht, en de eventuele gevolgen. :eek: Ik had toen ook (een beetje) overgewicht, en ben toen af gaan vallen op mijn manier: Veel cardio en weinig eten. Hierdoor heb ik veel spieren verbrand en dit was te merken toen ik 2 maanden geleden begonnen ben! Begin was echt waardeloos, maar nu gaat het gelukkig al iets beter!

Maar nu to the point!

Ik zal eerst even mijn trainingsschema posten:

2a77oyr.jpg

Dit schema is ongeveer compleet en optimaal, maar tips zijn altijd welkom!
Dag 1 is meestal maandagavond, Dag 2 is donderdagavond, en dan 3 is meestal zaterdagochtend.

Ik heb niet echt een precies een voedingsschema maar ik zal het even kort neerzetten, zodat je een idee krijgt.

's ochtends als ik wakker wordt: (nu ik vakantie heb is dat meestal 8 uur -half 9) Een whey-shake (40 gram) met 500ml magere melk. Daarna 2 boterhammen met appelstroop (glucose) en kipfilet.) Soms ook brinta of havermout.
10 uur ongeveer: Weer 2 boterhammen. 1 met kipfilet, 1 met pindakaas.
12:00 uur: Middageten. 4 boterhammen met 2 kipfilet, appelstroop, pindakaas.
15:00 uur: Weer 2 boterhammen met kipfilet/ of pindakaas/of appelstroop.
17:30 uur: Eten wat de pot schaft, meestal aardappelen/rijst/pasta met groente en runder/kip.
's avonds: Als ik heb getraint om 20:45 een wheyshake. Om 22:00 een bak kwark 500ml, en daarna nog een handje elite/studentehaver.
Tussendoor drink ik ook nog melk. Om 12 uur bijvoorbeeld en vaak 's middags. (Meestal mager, soms halfvol).

Ik heb vanmorgen getraint van 10:00 tot 11:15 ongeveer, en in mijn volgende post komen de resultaten.

'Before' foto.

16h4zuo.jpg

Laatst bewerkt:
Veel succes met je trainingen en log ;)

Mooi compleet duidelijk log!

Beter reken je even uit wat je precies binnen krijgt per dag..
www.voedingswaardetabel.nl kan je hiervoor gebruiken..

1 Boterham = 30 Gram (Dus geen 40) = 70 Kcal = 13 Gram KH..

Succes!

Ow ja, ik ga je volgen hoor!

• Topic Starter Topic Starter
ot130k.jpg

Ik zal even voor de duidelijkheid telkens dit plaatje erboven zetten :rolleyes: Kun ik het wat makkelijker teruglezen.

Dus vanochtend om 10 uur begonnen met trainen, tot 11:15 ongeveer.
Ik zal even een screenshot plaatsen, omdat dit iets overzichtelijker is.

13ye3rd.jpg

Benen

Als eerste de Barbell Squat. Ging lekker, maar kon niet al te ver door mijn knieën zakken, anders krijg ik er last van. Ging wel beter als vorige keer.

Leg Press: Ging ook lekker :)

Lever Lying Leg Curl: In plaats van deze heb ik even Calf Raises gedaan.

Lever Seated Leg Curl: Ging ook heel goed. Kan volgende keer wel meer gewicht op.

Schouders

Militairy Press! :) Eerste keer dat ik deze deed en voelde zeker goed.

Neck Press:Ik heb een poos een soort 'blessure' gehad aan mijn schouders. Wanneer ik neck press deed en hem in mijn nek liet zakken kreeg ik hem niet naar boven, zelfs niet alleen de stang! Gelukkig ben ik daar nu een beetje vanaf.

Front Raise: zwaar... 6/7/8... waardeloos maarjah :(

Side Raise: Helemaal een ramp. Maar ging wel iets beter als de vorige keer.

Buik

Ging allemaal lekker :) Iemand nog tips voor andere goede buikoefeningen?

Regards,

Tuladis

Laatst bewerkt:
goede training hooor, ook goede oef EN niet te lang!

Ik heb trouwens nog een vraagje ;) Kan ik het beste maar zo doen zeker.

Na de training neem ik altijd 3 dextro's in (van die 'snoepjes' :) Is dit OK, of kan ik toch beter dextrojuice nemen? Beetje zelfde idee of niet? (snelle suikers).

's ochtends als ik wakker wordt: (nu ik vakantie heb is dat meestal 8 uur -half 9) Een whey-shake (40 gram) met 500ml magere melk.
--------------------------------------------------------------
Kcal: 185
Eiwit: 19.5
Vet: 0.5

Daarna 2 boterhammen met appelstroop (glucose) en kipfilet.) (
Soms ook brinta of havermout.)
Kcal: 148
Eiwit: 4.2
Vet: 2.2

10 uur ongeveer: Weer 2 boterhammen. 1 met kipfilet, 1 met pindakaas.

12:00 uur: Middageten. 4 boterhammen met 2 kipfilet, appelstroop, pindakaas.
Kcal: 296
Eiwit: 8.4
Vet: 4.4

15:00 uur: Weer 2 boterhammen met kipfilet/ of pindakaas/of appelstroop.

17:30 uur: Eten wat de pot schaft, meestal aardappelen/rijst/pasta met groente en runder/kip. (rond de 600kcal?) Eiwitten heb ik geen idee van.
Weet eigenlijk niet... Altijd verschillend.

's avonds: Als ik heb getraint om 20:45 een wheyshake.

Om 22:00 een bak kwark 500ml, en daarna nog een handje elite/studentehaver.
Kcal: 330
Eiwit: 65
Vet: 0

Tussendoor drink ik ook nog melk. Om 12 uur bijvoorbeeld en vaak 's middags. (Meestal mager, soms halfvol).

Totaal:
Kcal: 1855
Eiwit: 105.5
Vet: 13.7

Ik heb trouwens nog een vraagje ;) Kan ik het beste maar zo doen zeker.

Na de training neem ik altijd 3 dextro's in (van die 'snoepjes' :) Is dit OK, of kan ik toch beter dextrojuice nemen? Beetje zelfde idee of niet? (snelle suikers).

Voor je portomonee zou ik dextrose kopen mja, het is goedkoper, volgens mij is 3 tabletjes erg weinig, maar dit weet ik niet zeker, heb het ook eens gedaan maar nam dan 4a5 tabletjes.. Ik zou gewoon dextrose kopen in de supermarkt of op internet, en dan bij de wheyshake nemen na je training!

Voor je portomonee zou ik dextrose kopen mja, het is goedkoper, volgens mij is 3 tabletjes erg weinig, maar dit weet ik niet zeker, heb het ook eens gedaan maar nam dan 4a5 tabletjes.. Ik zou gewoon dextrose kopen in de supermarkt of op internet, en dan bij de wheyshake nemen na je training!

Ok bedankt. Is dat geen probleem, door elkaar?

Ik ga nu echt een junk dag tegemoet :( gisteravond ook al best erg.

Ben geslaagd dus ik ga vanavond met vrienden uit... oftewel flink wat drinken...

Kan moeilijk niet meegaan en heb er ook wel zin in eigenlijk...

Tips om me toch een beetje 'gezond' op te stellen? Wat anders ipv bier? :D

Vanaf volgende week ga ik weer normaal doen ;)

Ok bedankt. Is dat geen probleem, door elkaar?

Ik ga nu echt een junk dag tegemoet :( gisteravond ook al best erg.

Ben geslaagd dus ik ga vanavond met vrienden uit... oftewel flink wat drinken...

Kan moeilijk niet meegaan en heb er ook wel zin in eigenlijk...

Tips om me toch een beetje 'gezond' op te stellen? Wat anders ipv bier? :D

Vanaf volgende week ga ik weer normaal doen ;)

Wijn en champagne zijn nog altijd beter! Ipv chips noten..

Zo, ik heb me nog in kunnen houden en het viel nog mee ;) 4 bier op ofzo en nog beetje andere rommel :)

Maar vanaf nu ga ik er weer keihard tegenaan. Morgenmiddag weer trainen en een voedingsschema maken... (ja nu echt, met alle verhoudingen etc. goed).

ot130k.jpg

Rug

Deadlift: 10/8/6/6: 20/25/30kg. Dit is de tweede keer dat ik deze oefening doe dus doe ik hem nog niet zo zwaar.
Lat Pulldown Achter: 10/8/6/6: 35/40/45. Ging lekker, kan volgende week wel iets meer op zelfs ;)
Lat Pulldown Voor: 10/8/6/6: 40/45/50. Ging ook goed.
Dumbbell Bent over Row: 10/8/6/6: 13/14/16 (soort record: kan 16 nu ook 10 keer.)
Dumbbell Shrugs: 8/10kg... Maar is dit niet voor je schouders bedenk ik me net? :p

Biceps

Barbell Curl: 10/8/6/6: 10/12.5/15kg. Lekker. Voelde mijn biceps goed.
Dumbbell Incline Curl: Deze heb ik helaas even overgeslagen, ging echt niet goed. Moet deze oefening nog even nakijken :(
Dumbbell Curl: 10/10/8/8: 10/12kg. Zwaar...

Voorarmen

Dumbbell Hammer Curl: 10/8/6/6: 8/10kg
Barbell Wrist Curl: 10/8/8/8: 5/7.5/10kg. Ook een soort 'record': kan nu 10 kilo ook 10keer.

Oh ik heb nog even een vraagje over reps:

Er traint iemand in mijn sportschool en die zei dat de hoeveelheid reps zo het beste is: Begin gewoon met een gewicht, en zodra je dit gewicht 12 keer kunt doe je er meer gewicht op. Dit lijkt me wel goed om te doen omdat je dan 'sneller' progressie ziet...

Wat denken jullie..?

Laatst bewerkt:
Mooie training.

Aantal reps is je eigen keuze, pak altijd een gewicht waarvan je de laatste 1-2 reps net haalt (dus met moeite). Als het te gemakkelijk gaat verhoog je het gewicht :)

Ja, zoals ik zei, dat is je eigen keuze, test het voor een maand en zie hoever je vooruit gaat ;)

Ok dan ga ik dat doen! Bedankt! (karma hou ik je tegoed. ;))

Nu had ik het volgende in gedachten. Zodra ik een gewicht 12 keer kan ga ik hoger. Zodra het geen 12 keer meer gaat ga ik 10/8/6..

Ik train alleen op massa... Is dat dan geschikt? Of is 12/10/8/6 reps meer voor alleen kracht?

Hoezo ga je steeds minder in reps? Waarom niet bijvoorbeeld 3x12? Of ga je bij iedere set iets zwaarder waardoor je begint met laag gewicht en eindigt met het zwaarste wat je kan hebben?

Hoezo ga je steeds minder in reps? Waarom niet bijvoorbeeld 3x12? Of ga je bij iedere set iets zwaarder waardoor je begint met laag gewicht en eindigt met het zwaarste wat je kan hebben?

Klopt zo doe ik het ja.

Als je alleen op massa traint, is dit dan aan te raden? of is dan 3xx12 beter?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven