MuscleMeat

Tuladis' Nieuwe/Frisse Start

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Mooie bench!

Succes met je doelen. Ik volg je.

Jammer dat je lijkt stil te hebben gestaan 1,5 jaar. Maar zover ga je goed. Nu nog volhouden & doorzetten.

Eet je wel flink? Op sommige oefeningen kan echt wel wat meer gewicht denk ik.

Dankje! :)
Ja ben er achter gekomen dat ik toch wel ecto ben dus met weinig eten bereik ik niets. Ben echt volop gemotiveerd en ga echt doorzetten :) Ook beter dat ik nu een trainingspartner heb, dat motiveert me ook.

Ik eet nu wel behoorlijk ja. Heb me tot nu toe nog elke dag aan mijn schema gehouden. Het schema is eigenlijk het minimale wat ik eet, meestal doe ik nog een schep havermout/boterham extra erbij. Zit nu op 2900 kcal en ik geloof dat dit wel goed gaat. 3 weken terug zat ik op 72kg ongeveer en paar dagen terug gewogen en toen was het 75,5kg :) dus ik eet wel genoeg.

Klopt sommige oefeningen kunnen zwaarder. Maar ik voel mijn spieren nu wel erg goed. Zal bijvoorbeeld flyes wel eens wat zwaarder gaan doen volgende keer.

Voor mensen die interesse hebben in een voedingsschema excel sheet: Heb er zelf 1 samengesteld die ik enorm handig vind.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/handig-excel-sheet-voeding-255924/

Training 28-9-2010

BENEN

Full Squat
10x40kg
10x50kg
8x55kg
8x60kg PR!
Kwam de gym binnen en er was iemand aan het squatten, heel debiel met 1 kwart squats ofzo. Dus ik vroeg hoelang ga je nog door? zei die zo, nog 1 setje. Na 5 setjes was die nog niet klaar dus had ik nog maar weinig tijd - dus maar 4 setjes. Voelde goed, dat wel!

Leg Press
10x90kg
10x110kg
10x125kg PR!
12x120kg
kan volgende keer nog wel zwaarder. mijn kop ontplofte bijna, dat dan weer wel

Seated Leg Curl
10x25kg
10x30kg
10x35kg

Kortom, lekker getraint. Kort maar krachtig, hehe

Laatst bewerkt:
Kon gisteren amper lopen en heb nu niet eens spierpijn :mad:

Dankje! :)
Ja ben er achter gekomen dat ik toch wel ecto ben dus met weinig eten bereik ik niets. Ben echt volop gemotiveerd en ga echt doorzetten :) Ook beter dat ik nu een trainingspartner heb, dat motiveert me ook.

Ik eet nu wel behoorlijk ja. Heb me tot nu toe nog elke dag aan mijn schema gehouden. Het schema is eigenlijk het minimale wat ik eet, meestal doe ik nog een schep havermout/boterham extra erbij. Zit nu op 2900 kcal en ik geloof dat dit wel goed gaat. 3 weken terug zat ik op 72kg ongeveer en paar dagen terug gewogen en toen was het 75,5kg :) dus ik eet wel genoeg.

Klopt sommige oefeningen kunnen zwaarder. Maar ik voel mijn spieren nu wel erg goed. Zal bijvoorbeeld flyes wel eens wat zwaarder gaan doen volgende keer.

Voor mensen die interesse hebben in een voedingsschema excel sheet: Heb er zelf 1 samengesteld die ik enorm handig vind.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/handig-excel-sheet-voeding-255924/

Top!

En beter proberen de grote oefeningen elke keer omhoog te doen ;)

Harde progressie bij je benen, kijk je uit dat je niet te snel gaat :p

Top!

En beter proberen de grote oefeningen elke keer omhoog te doen ;)

Harde progressie bij je benen, kijk je uit dat je niet te snel gaat :p

Haha thanks :) ja ga ik zeker doen. vooral deadliften kan ik veel zwaarder. 80 kilo moet makkelijk lukken.

ja gaat lekker hoor :) volgende week eens 65kg proberen. mijn stats zijn wel beetje uit verhouding nu maar ach :D

Training 30-9-2010

SCHOUDERS

Barbell Militairy Press
10x17,5kg
11x27,5kg
7x32,5kg PR!
7x27,5kg
De techniek ging wel achteruit bij het derde setje :p

Upright Rows
10x17,5kg
10x22,5kg
8x25kg
8x22,5kg
ben nog steeds niet zeker over die techniek.. ga het nog eens goed nalezen

Seated Lat.Raise
10x3kg
10x4kg
10x5kg
10x6kg
ja heb de techniek door en kan zwaarder :)

Side Raise
10x5kg
10x5kg
9x6kg
7x6kg
Zwaar tot failure

KUITEN

Calf Press
12x100kg
12x140kg
10x170kg PR!
10x140kg

Calf Raises
12xbw
12xbw
10xbw

Feeling good :) alleen mijn trainingsmaat heeft schouder problemen :(. Volgende training is zaterdagochtend! Werd vanochtend wakker en moest naar school. had geen kwark/kalkoenfilet/tonijn meer :p was bijna een dag zonder eten :eek:. toch nog snel even naar de supermarkt gegaan:o

Training 2-10-2010

RUG

Chinnen
2xBW + 6x-BW
8x-BW
8x-BW

Deadlift
10x60kg
10x70kg
8x75kg
6x80kg PR!

DB Rows
12x16kg
10x18kg
8x20kg
8x20kg

BICEPS

EZ Bicep
10x17,5kg
10x22,5kg
8x22,5kg
7x22,5kg

De training ging lekker. Heb echter 2 problemen.

Sinds gisterochtend heb ik pijn in mijn onderrug aan allebei de kanten zegmaar. Nu weet ik dat daar mijn nieren zitten en nu denk ik dat het daar wat mee te maken heeft :s ik drink elke dag genoeg water, soms wel 4L dus daar kan het niet aan liggen.. eet ik gewoon teveel eiwitten? moet ik minderen? :s maar kan ik dan wel normaal bulken?

Verder had ik nog een vraagje over die deadlift. is het beter om de stang even de grond te laten raken of kun je beter stukje van de grond afhouden en doorgaan?

Laatst bewerkt:
lekkere trainingen.
is je rug en bicep training zo kort door je blessure in je onderug?
want anders is het echt een training van niks:P kijk maar even naar mijn rugtrainingen namelijk:P
voor de rest lekkere pr's :D

en over de deadlift, ik laat hem altijd even rusten op de grond 1 seconde ofsow.
bij de echte zware sets waarbij ik helemaal kapot ga, laat ik hem soms 2 seconde rusten geef ik even een gil en dan ga ik liften.

lekkere trainingen.
is je rug en bicep training zo kort door je blessure in je onderug?
want anders is het echt een training van niks:P kijk maar even naar mijn rugtrainingen namelijk:P
voor de rest lekkere pr's :D

en over de deadlift, ik laat hem altijd even rusten op de grond 1 seconde ofsow.
bij de echte zware sets waarbij ik helemaal kapot ga, laat ik hem soms 2 seconde rusten geef ik even een gil en dan ga ik liften.

ja deed even rustig aan. had ook niet zoveel tijd. biceps heb ik niet zoveel meer aan gedaan omdat ik die toch al goed voelde bij dat chinnen :) zoals ene pagina terug staat ga ik iets minder oefeningen doen en dan meer de focus leggen op de oefeningen die ik doe (vooral compounds)

Voorzichtig met je onderrug zijn, gewoon goed op de techniek letten. Slim dat je het even rustig aan deed nu.

Deadlift begint zwaarder te worden. Gewoon elke keer een beetje verhogen en dan gaat het hard hoor! :thumbup:
Persoonlijk zal ik bij de deadlift minder reps doen, Ik denk dat dat veel beter werkt.
Barbell altijd even op de grond pauzeren.

Nice chins btw. Mij lukt het 1x ofzo :P

Laatst bewerkt:
wat betreft deadlift weinig reps ben ik het met headcrusher eens.
10 is nergens voor nodig imo.
maximaal 6/8

Voorzichtig met je onderrug zijn, gewoon goed op de techniek letten. Slim dat je het even rustig aan deed nu.

Deadlift begint zwaarder te worden. Gewoon elke keer een beetje verhogen en dan gaat het hard hoor! :thumbup:
Persoonlijk zal ik bij de deadlift minder reps doen, Ik denk dat dat veel beter werkt.
Barbell altijd even op de grond pauzeren.

Nice chins btw. Mij lukt het 1x ofzo :P

Thanks man ;)
Ja de techniek was wel goed maar had ervoor ook al beetje last, dus denk dat ik verkeerd gezeten heb ofzo. Ja deadlift zal ik inderdaad volgende keer max 8 reps doen. maar was gewoon lekker bezig ;) dus dacht doe er nog maar een paar achteraan.

Oh die chins is negatief trouwens :p ik kan 2x chinnen zegmaar maar dan kom ik niet meer omhoog. Dus help ik met me benen om helemaal boven te komen, en dan langzaam laten zakken. Kon het eerst geen 1x, nu 2x :D

Heb trouwens een kleine aanpassing gedaan aan mijn voedingsschema. 30% eiwit/45% carbs/25% fat
Dit omdat ik even mijn eiwitinname wat lager zet, ben bang dat mijn nieren er niet tegen kunnen

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

wat betreft deadlift weinig reps ben ik het met headcrusher eens.
10 is nergens voor nodig imo.
maximaal 6/8

Zal er volgende keer rekening mee houden ;)

Thanks man ;)
Ja de techniek was wel goed maar had ervoor ook al beetje last, dus denk dat ik verkeerd gezeten heb ofzo. Ja deadlift zal ik inderdaad volgende keer max 8 reps doen. maar was gewoon lekker bezig ;) dus dacht doe er nog maar een paar achteraan.

Oh die chins is negatief trouwens :p ik kan 2x chinnen zegmaar maar dan kom ik niet meer omhoog. Dus help ik met me benen om helemaal boven te komen, en dan langzaam laten zakken. Kon het eerst geen 1x, nu 2x :D

Heb trouwens een kleine aanpassing gedaan aan mijn voedingsschema. 30% eiwit/45% carbs/25% fat
Dit omdat ik even mijn eiwitinname wat lager zet, ben bang dat mijn nieren er niet tegen kunnen

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:14 ----------

Zal er volgende keer rekening mee houden ;)

ja want op die manier kan je maybe sneller PR's halen, gewoon 1e setje 8 reps laag gewicht ff opwarmen en dan 2e set direct gewicht extreem hoog zodat je net net 6 reps kan maken.
op die manier kan je zo veel zwaarder gaan.
ik doe bijvoorbeeld bij elke keer dat ik deadlift een setje het gewicht 10/20 kilo zwaarder, al weet ik dat het me misschien maar 1 of 2 keer lukt, maakt me niet uit. kdoe het gewoon en dan de volgende week kank het misscien 4x

Ah, ik kan nog maar 1x volledig chinnen :P

Als er nog meer in zitten, even rust nemen en dan nog een setje doen. Eventueel het gewicht verhogen.

ja want op die manier kan je maybe sneller PR's halen, gewoon 1e setje 8 reps laag gewicht ff opwarmen en dan 2e set direct gewicht extreem hoog zodat je net net 6 reps kan maken.
op die manier kan je zo veel zwaarder gaan.
ik doe bijvoorbeeld bij elke keer dat ik deadlift een setje het gewicht 10/20 kilo zwaarder, al weet ik dat het me misschien maar 1 of 2 keer lukt, maakt me niet uit. kdoe het gewoon en dan de volgende week kank het misscien 4x
Ja inderdaad. Ga ik ook doen volgende keer, ga al snel richting de 100 kilo en dat is een doel voor mij :)
Vraag me alleen wel af of 60 kilo te zwaar is om op te warmen met deadliften? :p anders moet ik er lager gewicht aan doen en ligt de stang te laag.. kan ik hem niet helemaal correct uitvoeren.
Ah, ik kan nog maar 1x volledig chinnen :P

Als er nog meer in zitten, even rust nemen en dan nog een setje doen. Eventueel het gewicht verhogen.

Als ik aan een setje begin lukt het wel 2x maar bij het tweede setje lukt het ook geen 1 keer meer :p echt apart

Ik ga trouwens vanaf nu meer mijn stats bijhouden. zal ik in de beginpost zetten. de gymeigenaar gaat volgende week mijn vetpercentage opmeten met een tang

Huh? Schijven van 15kg zijn net zo groot als de 20kg schijven. Dus minimum opwarm gewicht kan toch gewoon bij 50kg? Vind ik wel een prettig startgewicht. Of mis ik iets?

Huh? Schijven van 15kg zijn net zo groot als de 20kg schijven. Dus minimum opwarm gewicht kan toch gewoon bij 50kg? Vind ik wel een prettig startgewicht. Of mis ik iets?

Bij ons zijn de 10 en 15 heel klein, en de 20 groot en plat. en die 20 is ideaal om te deadliften. Maar 60 vind je ook nog wel kunnen?

In de beginpost staat trouwens mijn nieuwe voedingsschema!

Ohjah pics had ik tijd terug al beloofd maar heb nog niet echt goede kunnen maken. Zal het morgen proberen, anders volgende week.

Jammer. Bij ons hebben de 15 en 20kg schijven dezelfde grootte, die van 20 zijn alleen dikker.

Toen ik begon en niet te hoog in gewicht zat zette ik er een paar schijven onder zodat het hoger was. Al na enkele weken overgestapt op warmups vanaf 50kg.

60kg lijkt me persoonlijk teveel als je max 1x90 is ofzo. Maar als je sterker wordt, trekt het wel bij.

Ik deadlift ook altijd op het eind van mijn training (fullbody), dus ik was al goed warm. Jammer genoeg lijkt me dat bij een split een minder goed idee.

Voedingsschema ziet er erg netjes uit als ik zo kijk. Als je niet snel genoeg aankomt nog een 100kcal toevoegen, lijkt me dat je best veel verbruikt als je lang bent. (om te vergelijken, ik eet 3200kcal per dag ong en kom iets meer dan een halve kilo per week aan. Maar ik heb ook veel vetmassa)

Laatst bewerkt:
Training 4-10-2010

Training van gisteravond!

BORST

Bench Press
4x57,5kg
8x47,5kg
6x47,5kg
8x37,5kg
Was beetje apart, we besloten na de warming up meteen zwaar te gaan

Barbell Incline BP
10x30kg
6x40kg
8x35kg
Was echt megadruk, alle bankjes waren verder bezet. Dus daarom deze maar een keer

Flyes (Apparaat)
12x30kg
11x35kg
8x35kg
10x25kg
Werkt k*t op zo'n apparaat zeg, maar had ook hier geen keuze ivbm drukte

TRICEPS

Bench Dips
10xBW
10xBW
10xBW
9xBW

Skullcrushers
10x12,5kg
8x17,5kg
7x17,5kg

Ging niet top. Ook omdat het zo druk was en had die nacht niet top geslapen..

---------- Toegevoegd om 10:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:03 ----------

Jammer. Bij ons hebben de 15 en 20kg schijven dezelfde grootte, die van 20 zijn alleen dikker.

Toen ik begon en niet te hoog in gewicht zat zette ik er een paar schijven onder zodat het hoger was. Al na enkele weken overgestapt op warmups vanaf 50kg.

60kg lijkt me persoonlijk teveel als je max 1x90 is ofzo. Maar als je sterker wordt, trekt het wel bij.

Ik deadlift ook altijd op het eind van mijn training (fullbody), dus ik was al goed warm. Jammer genoeg lijkt me dat bij een split een minder goed idee.

Voedingsschema ziet er erg netjes uit als ik zo kijk. Als je niet snel genoeg aankomt nog een 100kcal toevoegen, lijkt me dat je best veel verbruikt als je lang bent. (om te vergelijken, ik eet 3200kcal per dag ong en kom iets meer dan een halve kilo per week aan. Maar ik heb ook veel vetmassa)

Ja over die voeding, zou graag wat meer gaan eten maar had echt last van mijn nieren afgelopen week en ook mijn darmen hebben er wat last van dus ik doe maar even rustig aan..

Hey ik heb een vraagje, waarom train je eigenlijk maar 1 spiergroep per training? Ja je pakt dan triceps ofzo erbij, maar dat zijn maar 2 oefeningen, en lijkt meer op een halve workout. Of is het zo eigenlijk beter? want ik train per keer 2-3 groepen, en voor elke groep 3-4 verschillende oefeningen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven