MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.021
Top !!!
was mooi om te zien !
nogmaals gefeliciteerd kerel

Gefeliciteerd met je overwinning. 200 was erg nice.
Groeten,
Je coach

Eindelijk die 200 op een wedstrijd

Volgende keer er hard overheen

Gefeliciteerd! Geweldig om zo'n doel te bereiken na jaren hard trainen.

Ik stond er heel kort bij en heb het goed gezien. Welverdiende prestatie, overtuigende beurt, keihard voor getraind en eindelijk verzilverd op een wedstrijd! :thumbs: Volgende keer 200+

Tymen de Benchpress champ !!

Gefeliciteerd man !

Congrats man! Hard work pays off

Super bedankt allemaal!

Mooi resultaat man! Maar is het misschien niet eens een idee om te kijken naar je voorbereiding voor een wedstrijd. In principe zou je op een wedstrijd toch altijd boven je trainingsmax moeten zitten omdat je daar fris piekt?

Ten eerste fucking nice Tymen.

Ten tweede, denk eens na over Mike's woorden je piekt imo best vaak op bank buiten het plankier om :)

Thanks guys. Is ook wel zo. Vaak pieken valt ook wel weer mee, die 210 is alweer negen weken geleden en die 205 meer dan een half jaar denk ik zo uit m'n hoofd. 200 Voelde twee weken geleden ook niet super, en om eerlijk te zijn lag nu gewoon alle focus er op om 'm nu op wedstrijd te duwen. Dat lukte, en dan bleek ook nog eens dat ik daarmee al Nederlands kampioen was, toen was de focus gewoon echt weg. Wist al wel van tevoren dat ik geen 210 zou drukken vandaag, 205 was mooi geweest en had er misschien anders wel in gezeten, wie weet. Aan de andere kant is er nu ook nog genoeg ruimte voor meer in december.
Verder wil ik nog even de standaard smoesjes aandragen dat ik in een ontzettend druk huishouden zit met drie kleine kinderen en een zwangere vrouw, dat ik werk, studeer, die loods mede run etc. Een ideale voorbereiding (als in goed uitgerust op een wedstrijd komen) is altijd weer lastig.

---------- Toegevoegd om 11:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:35 ----------

Afijn, het filmpje.

https://www.youtube.com/watch?v=3zZbl3GMcjk

Gefeliciteerd, mooie bench!

Maar wat is de reden dat je knee wraps draagt tijdens het benchen?

Hij draagt geen knee wraps omdat hij knee sleeves draagt voor wat extra support/warm houden van de knie en waarschijnlijk omdat hij ze gewoon altijd draagt. Want Pl'er ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

Hij draagt geen knee wraps omdat hij knee sleeves draagt voor wat extra support/warm houden van de knie en waarschijnlijk omdat hij ze gewoon altijd draagt. Want Pl'er ben je niet voor even, maar voor je hele leven!

Inderdaad, ik droeg geen knee sleeves en je zit dat dat toch al gauw 70kg scheelt.

Erg mooie bench tymen! Een mooi en verdiend resultaat

het leven van een powerlifter

• #2.026
Thanks D

Gefeliciteerd, mooie bench!

Maar wat is de reden dat je knee wraps draagt tijdens het benchen?

Zijn inderdaad geen knee wraps maar sleeves en ik draag ze om m'n knieën er beter in te kunnen drukken voor een hardere legdrive.

Vandaag

Deadlift
5x60
5x100
3x140
3x180
2x202,5
8x3x165

Squat
8x60
8x100
8x120
8x120
8x120
2x120

Rdl
8x100
8x120
8x120
8x120
8x120

Hoi Tymbooo,

Ik heb vandaag je deadlifts geobserveerd en ik denk toch dat je symptomen van dit virus vertoont:

Coand-effect
Het coand-effect, ook bekend als het plafond-effect, is het verschijnsel dat een vloeistof- of gasstroom de neiging heeft een convex oppervlak te volgen, in plaats van een rechte lijn in de oorspronkelijke richting.

Het principe werd door Albert Metral genoemd naar de Roemeense uitvinder Henri Coand, die in het fenomeen genteresseerd raakte toen een prototypevliegtuig (de Coand-1910) dat hij had ontwikkeld, als gevolg van dit effect ernstig beschadigd werd.

Het coand-effect heeft belangrijke toepassingen in diverse gebieden, onder andere in de luchtvaart en bij de voortstuwende werking van zeilen in de zeilsport. Sinds 2012 wordt het coand-effect ook gebruikt in Formule 1 om de aerodynamica te verbeteren.[1]

Bij vloeistoffen kan het coand-effect grotendeels verklaard worden door de aantrekkingskracht tussen verschillende moleculen. Deze intermoleculaire krachten - specifiek de zwakke vanderwaalskrachten - zorgen voor een oppervlaktespanning waardoor de vloeistof ook aan de onderkant van een horizontaal vlak blijft plakken. Hierbij levert de stroming van de vloeistof geen bijdrage aan het fenomeen.

Voor gassen heeft de verklaring echter niets te maken met intermoleculaire aantrekking. In dat geval is het drijvende mechanisme de verlaging van de druk ter hoogte van de convexe kromming, waar de stroomsnelheid van het gas hoger is. (Zie ook vliegtuigvleugel en het principe van Bernoulli.) Bijgevolg trekt de stroming zich tegen het oppervlak aan, en buigt af.

Zie hier bijvoorbeeld het Coand-effect bij een lepel (ook wel spoon van de spoonpics)

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

En zo ziet het Coand-effect er dan eigenlijk uit.

Nou Tymbooo, sterkste bankbonksheutekneuter, ik hoop dat je er iets mee kunt.

Met vriendelijke groet,

Jacobus Benedictus Nominipatrus alfonsius.

• #2.028
Ben je niet in orde

Hoi Tymbooo,

Ik heb vandaag je deadlifts geobserveerd en ik denk toch dat je symptomen van dit virus vertoont:

Coand-effect
Het coand-effect, ook bekend als het plafond-effect, is het verschijnsel dat een vloeistof- of gasstroom de neiging heeft een convex oppervlak te volgen, in plaats van een rechte lijn in de oorspronkelijke richting.

Het principe werd door Albert Metral genoemd naar de Roemeense uitvinder Henri Coand, die in het fenomeen genteresseerd raakte toen een prototypevliegtuig (de Coand-1910) dat hij had ontwikkeld, als gevolg van dit effect ernstig beschadigd werd.

Het coand-effect heeft belangrijke toepassingen in diverse gebieden, onder andere in de luchtvaart en bij de voortstuwende werking van zeilen in de zeilsport. Sinds 2012 wordt het coand-effect ook gebruikt in Formule 1 om de aerodynamica te verbeteren.[1]

Bij vloeistoffen kan het coand-effect grotendeels verklaard worden door de aantrekkingskracht tussen verschillende moleculen. Deze intermoleculaire krachten - specifiek de zwakke vanderwaalskrachten - zorgen voor een oppervlaktespanning waardoor de vloeistof ook aan de onderkant van een horizontaal vlak blijft plakken. Hierbij levert de stroming van de vloeistof geen bijdrage aan het fenomeen.

Voor gassen heeft de verklaring echter niets te maken met intermoleculaire aantrekking. In dat geval is het drijvende mechanisme de verlaging van de druk ter hoogte van de convexe kromming, waar de stroomsnelheid van het gas hoger is. (Zie ook vliegtuigvleugel en het principe van Bernoulli.) Bijgevolg trekt de stroming zich tegen het oppervlak aan, en buigt af.

Zie hier bijvoorbeeld het Coand-effect bij een lepel (ook wel spoon van de spoonpics)

En zo ziet het Coand-effect er dan eigenlijk uit.

Nou Tymbooo, sterkste bankbonksheutekneuter, ik hoop dat je er iets mee kunt.

Met vriendelijke groet,

Jacobus Benedictus Nominipatrus alfonsius.

hahhhahahaha ik mag jou wel

Hij heeft anders wel een goed punt.

Ik ben het niet eens met het zogenaamde coand effect, aangezien tymboo altijd " lange sokken" draagt bij het deadliften.
bovendien doet de tpb het teniet , zit vrij veel whip in zo'n halt
er.

Feli met je overwinning! !

• #2.034
whahaa. dat is de enige juiste reactie.

gefelicitaart met je 1ste plek en je meet record

Thanks man

Hij heeft anders wel een goed punt.

O OK.

Ik ben het niet eens met het zogenaamde coand effect, aangezien tymboo altijd " lange sokken" draagt bij het deadliften.
bovendien doet de tpb het teniet , zit vrij veel whip in zo'n halt
er.

Daar coan jij wel eens gelijk in hebben

Thanks!

Zag het voorbij komen op DBB, gefeliciteerd man!

Goed gedaan tiemen

Bench begint toch pas impressive to worden bij 2.5x bodyweight? ;)

Lekkere press man! Gefeliciteerd! :thumb:

• #2.039
Thanks guys.

Bench paused
5x20
5x60
3x100
3x130
3x150
3x170
3x170
3x170
3x170
3x170
3x170
3x170

1 board
3x140
3x160
3x180
3x180
3x180
3x180

Chins
7x5xbw
bw = 118

Jm press
3x8x60

• #2.040
Vandaag best een lastig gesprek gehad met iemand die al heel lang bij ons traint en mede oprichter was, maar wat gewoon niet meer werkte. Achteraf toch een opluchting dat het nu opgelost is en diegene weg is, maar wel best pijnlijk allemaal.

Snelle hap gehaald daarna en toen gelijk gaan trainen.

Heb al sinds gisterochtend enorm veel last van m'n rechterschouder en -trap

Bench
tot 5x150
ging verder niet, dan maar met slingshot

tot
3x3x190
Vpr, easy

Ohp ging niet, pulldowns gingen niet

nog wat ab rollouts gedaan

geen zin meer daarna. Moe.

Terug
Naar boven