Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Die deadlift op IG wel een erg mooie grinder

Geweldig om te horen man, mokersterke meet gedraaid

was een mooie wedstrijd idd vond vooral de sfeer veel beter dan op bb wedstrijden waar ze elkaar belachelijk proberen maken terwijl hier iedereen elkaar steunde:thumbs:,heb nog enkele foto's als je ze wil laat maar weten via pm ofzo
;)

Wat een heerlijke grijns op je smoel op het einde, leuk je ontmoet te hebben! En nogmaals gefeliciteerd!

was een mooie wedstrijd idd vond vooral de sfeer veel beter dan op bb wedstrijden waar ze elkaar belachelijk proberen maken terwijl hier iedereen elkaar steunde:thumbs:,heb nog enkele foto's als je ze wil laat maar weten via pm ofzo
;)

Die sfeer is wel eigen aan pl denk ik. Vorig jaar ook meegemaakt. Eerste wedstrijd, niet eens iets waardevol qua lifts gepresteerd (in vergelijking met de rest) maar toch werd ik door iedereen aangemoedigd.
Iedereen beseft wat voor werk je erin steekt want iedereen werkt er ook hard voor. En dat wordt gerespecteerd door iedereen.

Ik heb begrepen dat er plannen zijn om een boek te schrijven over de PHM methode, kan je hierover misschien iets uit de doeken doen?

Congratz iron warrior!

Bench van 210 :D

Wat had nummer 2 dan?
Onder de 200 zeker?

Netjes big T

Ik heb begrepen dat er plannen zijn om een boek te schrijven over de PHM methode, kan je hierover misschien iets uit de doeken doen?

Pakkende titel:

De PHM methode

4 funky steps om in een korte tijd grote biceps en ijzersterke abs te krijgen!

Spoiler: dit is een grapje :) Ben zeker benieuwd of er een boek gaat komen! Dan heb ik tenminste een centrale bron van informatie om op te beroepen

Wat ontzettend mooi gescoord T, helemaal ondanks ook je prive omstandigheden. (of misschien juist wel daardoor?)

was een mooie wedstrijd idd vond vooral de sfeer veel beter dan op bb wedstrijden waar ze elkaar belachelijk proberen maken terwijl hier iedereen elkaar steunde)

Dat komt omdat dat type bodybuilders vaak narcistische en egocentrische bitches zijn.;)

nice dat er een boek komt T

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.772
Hnnggg jelly

De PhM methode werkt jwt

Gefeliciteerd man! Mooie meet, mag je trots op zijn

Tof om te lezen T, geweldige prestatie ondanks de omstandigheden!

Gratz, squat trekt mooi bij zo

gefeliciteerd, mooie vooruitgang de laatste tijd

Thanks guys!

Dik man, grats

Op naar de 750 totaal dan maar :)

765 hopelijk in december voor internationale toernooien. Lange weg te gaan nog. Hopelijk weer 40 kilo + op m'n totaal plakken.

Thanks!

tijd om jouw sig up te daten ;)

Idd. Was tof dat je er ook was man!

Heb je nu die beker voor best overall lifter ontvangen? Fucking nice, white mr. T.

Klopt! Was echt een zinderende strijd, Aldrey heeft de hele middag zitten wachten op die bokaal maar met die laatste deadlift pakte ik zowel de winst in de klasse als de overall. Super goeie beurtkeuze, mede dankzij de PHM crew. Iedereen was aan het meerekenen en de blijdschap bij iedereen was echt overweldigend. En ook de kameraadschap tussen lifters was weer mooi. Jammer voor Sven en Aldrey, maar ze pakten t heel sportief op.

Flinke gewichten verplaatst, klasse!

Jij ook!

Ohyeah!
Knappe prestatie en dik verdient man!

PHM methode werkt idd!
Wanneer komt je e-book uit ;)

Nee serieus

Ik denk dat jij een prachtboek kan neerpennen. En 1 waar je op van kan uitgaan dat het een nuchtere, no bullshit en feeën verhaaltjes boek zal worden. Daar is wel nood aan. (Hier toch)

750 in december dan?

Thanks man. 765 dus.
Ik heb daar geen tijd voor man haha

^na het lezen van sommige artikelen op de PHM site kan ik dit beamen.

Artikelen kosten wat minder tijd.

Super gedaan man, mooi dat je er beide dagen was ook. Echt ontzettend goed gelift en wat was het spannend!

Ja was een prachtweekend, jij ook top gelift.

Die deadlift op IG wel een erg mooie grinder

Die kwam van heel ver inderdaad.

Geweldig om te horen man, mokersterke meet gedraaid

Thanks!

;)

Ja tof man, graag.
Het is idd honderd keer leuker en vriendschappelijker dan op een bb wedstrijd. Iedereen gunt elkaar het beste, en uiteindelijk wint ook gewoon de beste, degene met het hoogste totaal en/of hoogste wilks. Het is niet zo subjectief als bb bijvoorbeeld.
Leuk dat je er was beide dagen!

Wat een heerlijke grijns op je smoel op het einde, leuk je ontmoet te hebben! En nogmaals gefeliciteerd!

Bedankt man! Jij hebt ook echt super gelift.

Die sfeer is wel eigen aan pl denk ik. Vorig jaar ook meegemaakt. Eerste wedstrijd, niet eens iets waardevol qua lifts gepresteerd (in vergelijking met de rest) maar toch werd ik door iedereen aangemoedigd.
Iedereen beseft wat voor werk je erin steekt want iedereen werkt er ook hard voor. En dat wordt gerespecteerd door iedereen.

Idd.

Nee.

Congratz iron warrior!

Bench van 210 :D

Wat had nummer 2 dan?
Onder de 200 zeker?

Ja, maar die was weer beter in squats en deadlifts, vandaar dat het nog zo spannend was. Uiteindelijk was het gat dat ik sloeg met die bench toch groot genoeg.

Thanks Mike.

Nou, als klap op de vuurpijl zat ik gisteravond van het burger king maaltje te genieten en kwam ineens het nieuws dat die maat van mij zijn ogen en zijn armen aan het bewegen is, en dat er misschien een klein wonder zich aan het voltrekken is daar in Zwitserland. Deze wedstrijd en deze overwinning waren voor hem, en dat was dus ook erg bijzonder om dat op dat moment, vlak na die wedstrijd, te horen. Hopelijk hoor ik er vandaag meer over.

Ergens in de loop van de dag zal er ook wel een filmpje komen.

Nogmaals gefeliciteerd met je topprestatie!
Vond leuk je ook in echt te ontmoeten en te spreken.
Goed gelift en mooi gevochten voor al je beurten.
765 totaal zou mooi doel zijn ja voor NK.

• #2.774
Pakkende titel:

De PHM methode

4 funky steps om in een korte tijd grote biceps en ijzersterke abs te krijgen!

Spoiler: dit is een grapje :) Ben zeker benieuwd of er een boek gaat komen! Dan heb ik tenminste een centrale bron van informatie om op te beroepen

lol

Wat ontzettend mooi gescoord T, helemaal ondanks ook je prive omstandigheden. (of misschien juist wel daardoor?)

Dat komt omdat dat type bodybuilders vaak narcistische en egocentrische bitches zijn.;)

Bedankt pep. Ja misschien ook wel, ik was goed hyped up vanwege alle omstandigheden. Maar vooral ook door alle andere lifters van PHM, die ten eerste bijna allemaal een super wedstrijd hadden gedraaid en ten tweede ontzettend hard meeleefden, ik heb echt het idee dat het elke wedstrijd intenser wordt.

Leuk om te vermelden is trouwens dat we op het NK in december nu al negen deelnemers hebben namens PHM, en daar zouden er na de kwalificatie in september nog twee of drie bij kunnen komen. Het is dus te verwachten dat we daar met een enorme troepenmacht en nog meer aanmoedigingen komen.

huehue

---------- Toegevoegd om 11:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:18 ----------

Nogmaals gefeliciteerd met je topprestatie!
Vond leuk je ook in echt te ontmoeten en te spreken.
Goed gelift en mooi gevochten voor al je beurten.
765 totaal zou mooi doel zijn ja voor NK.

Insgelijks!

Alles viel op zijn plek gisteren, zaten mooie grinders tussen maar toch zat er op squat en bench bijvoorbeeld nog wel wat ruimte denk ik.

• #2.775
Ja even wachten totdat t filmpje klaar is.

Thanks!

Ongelooflijk jammer dat Zeeland niet in Utrecht ligt

Wanneer is de volgende meet? Ik heb namelijk nog wel interesse om nog een keer te komen trainen, maar dat is wel weer 3 uur heen en 3 uur terug met de trein. Dus alleen iets voor de zondagen en ook lang niet elke zondag :o

• #2.777

Wanneer is de volgende meet? Ik heb namelijk nog wel interesse om nog een keer te komen trainen, maar dat is wel weer 3 uur heen en 3 uur terug met de trein. Dus alleen iets voor de zondagen en ook lang niet elke zondag :o

Dat zal wel een jaarlijks terugkerend fenomeen worden sowieso. Je bent verder altijd van harte welkom! Zondags beginnen we altijd om 12 uur, dus misschien een keer in de zomervakantie?

BOEM nice gruwelijke lifts allemaal 1 voor 1 .. Ik heb je mail nodig voor je bench vids hehe van uit andere hoek heb ook je deadlift staan hehe ..

Same, erg jammer dat het compleet aan de andere kant van het land ligt..

Ik zou op 4.5 uur heen en 4.5 terug uitkomen en 30 euro voor een kaartje als ik in het weekend zou gaan komen..

• #2.780
Nu even tijd voor een uitgebreider verslag.

Zaterdagmiddag al langs geweest met m'n oudste twee kids om te kijken hoe Yvette, Yvonne en Cemil het deden. Hier en daar wat geholpen maar me bewust wat rustig gehouden en niet echt actief gecoacht. Thuis nog eens goed gegeten, spullen gepakt en redelijk goed geslapen, beetje kort maar dat ben ik gewend.

Zondag rond half negen aangekomen in Tilburg en toen begon voor mij het grote wachten. Een grote bak pasta met gehakt meegenomen die ik gelukkig zelfs nog kon opwarmen daar en voornamelijk rustig zitten kijken naar de prestaties van Karel en Erik en alle andere -93 lifters. Ik had me al even gewogen na de sluiting van de ochtendweging, met kleren aan, en wist dat ik rond de 123-124 zou zitten. Om 12 uur gaan wegen, 123,5 kilo. Een ruime zes kilo meer dan in december maar nog steeds met goed uitzicht op terug zakken naar de -120.

Vervolgens rond half twee gaan opwarmen. We tilden in 1 groep, omdat er toch weer een aantal afmeldingen waren. Helaas waren er nog maar drie deelnemers over in de 120+ (en in de -120 zelfs helemaal niemand). Dus samen met de -105 in 1 groep, een man of dertien, veertien geloof ik. Ik vond t wel prima. Beter dan twee kleine groepen.

Opwarming voor squats ging goed, het was wel duidelijk te merken dat er veel beginners meededen want niet iedereen begreep dat je wel achter elkaar door moet gaan als je maar twee racks hebt en in een halfuurtje wilt opwarmen. Een aantal atleten kwam dus in de knel, dit zal met het toenemen van de ervaring wel beter gaan. Tot 210 gegaan, die voelde solide. Gaf vertrouwen want gezien de manier waarop m'n openingsbeurt een week hiervoor ging was ik op voorhand bepaald niet vol vertrouwen over mijn squats.

Eerste beurt 225 smokeshow, drie wit
Tweede beurt 240 voelde best zwaar maar volgens omstanders erg hard, drie wit en alltime PR + 10
Derde beurt 250 super beurt, misschien met nog een paar kilo ruimte maar moest ook niet heel veel meer zijn, drie wit en alltime PR + 20

Een super begin. Eigenlijk begon nu het rekenen al. Ik wist de wilks score van Aldreyson, want hij had al in de ochtendgroep gelift. Ik maakte me nog wat zorgen om Anton, die ook in de buurt kon komen. Er was nog een andere jongen in de -105 die ook heel goed scoorde. Het lag dicht bij elkaar dus. En ook in mijn eigen gewichtsklasse zag ik kansen als ik het verschil op de bench groot genoeg kon maken.

Opwarmen voor de bench ging oké. Ik deed de opwarming op de wedstrijdbench maar moest voor mijn laatste beurt op een ander bankje omdat de eerste lifters al gingen beginnen. Die opwarmbeurt met 185 voelde niet lekker, maar dat zal met t bankje te maken hebben gehad.

Eerst beurt 195, snoeihard, drie wit
Tweede beurt 205 eigenlijk ook echt hard, drie wit en wedstrijd PR + 2,5
Dacht nog even aan 212,5 voor de derde, maar ik had alle beurten eigenlijk al in mijn hoofd zitten om Aldreyson te verslaan. Ook de PHM crew rekende goed mee en 210 was het verstandigst.
Derde beurt 210, echt een lekkere beurt nog, drie wit en wedstrijd PR + 7,5

Enorm blij hier al, maar het was nog niet klaar. Ik had nu 20 kilo voorsprong op Sven, de concurrent in de 120+. Aangezien hij (ietsje) zwaarder is moest hij dus 22,5 kilo meer deadliften dan ik. Anton was min of meer uitgeschakeld voor de overall omdat ie z'n laatste bench had gemist. De andere jongen uit de -105 bleek nog een heel sterke deadlift te hebben dus mogelijk nog een gevaar ook. Meteen door naar deadlifts, het ging snel.
Minimaal opgewarmd, 60-100-140-180-220

Eerste beurt 235, voelde eigenlijk niet super. 2 wit, 1 rood omdat ik in m'n psyche up te hard snokte aan de halter waardoor ie al een stukje loskwam. Stom, maar wel goede beurt dus.
Tweede beurt 255, goed, drie wit, wedstrijd PR +5. Voelde redelijk. Sven deed zoals verwacht 22,5 kilo meer (277,5), maar kreeg daar wel al een rode lamp. Ik had niet het idee dat er bij hem nog tien kilo extra in zat. Ik moest dus met tien kilo verhogen om Aldreyson te verslaan op wilks, dus 265 eraan. Ik wist dat het hangen of wurgen ging worden.
Derde beurt 265, wat een allejezus zware lift. Super grind maar ik bleef door trekken zonder te gaan hitchen. 1 rood van de hoofdscheids, misschien voor knieën niet locken of lichte thighride, ik weet t niet, boeide me ook niet meer. De beurt was goed, wedstrijd PR van + 15 en alltime PR van + 2,5. Iedereen op de banken, heel PHM was zo prachtig aan het meeleven, het deed me wat, het was echt een kippenvelmoment wat mij betreft. Ik had nu de overall toppositie te pakken en moest nog afwachten wat Sven deed. Hij kreeg de 287,5 tot de knieën maar niet verder, en dus won ik ook de 120+.

Een en ander leverde een 725 totaal op, 414 wilks. Ben nu nr 6 in de ranglijst van RAW powerlifters van NL. Een plek of tien gestegen, het ligt dicht bij elkaar.

Het was met een enorme voorsprong mijn beste wedstrijd ooit, niet alleen vanwege de uitslag maar ook door de hele voorbereiding en alles wat er gebeurd is in de laatste week nog. Ik draag deze wedstrijd op aan mijn maat John die nog steeds vecht voor zijn leven. En dan hou ik er verder ook over op.

We gaan nu door naar december, met mogelijk nog een tussenstop in september. Sowieso zal ik het NK RAW bench doen in september, maar hoogstwaarschijnlijk ook de tweede kwalificatie in september als trainingsmeet. Dat wordt dan niet echt een piekmoment maar wel een mooi meetmoment halverwege. Ik wil die 765 voor internationale kwalificatie dus er is nog een lange weg te gaan! Ik ga wel weer terug naar -120, heb tot september de tijd om heel rustig een kilootje of drie, vier af te vallen.

Dank aan iedereen van PHM, wat een team, wat een passie. Met name ook aan coach Vito, die vrijdag terug kwam vanuit Finland na een fantastisch WK en vervolgens het hele weekend lang stond te coachen, en aan iedereen verder die meerekende en meejuichte. Ik ben een tevreden man.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven