AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.821
Gare training vandaag

High bar sq beltless
7x3x155

Bench
2x3x165
180
200
210

Conv dl
3x3x190
6x190

Ach ja, 210 op een gare dag. Not too shabby.

• #2.823
  • #2.824
Paused sq beltless
7x3x165

Bench legs up medium grip
4x6x125

Pulldowns
5x10

Mooie basic trains, i like.

Mag ik vragen waarom je de bench met benen omhoog doet?

Hoor daar namelijk vaak over dat het erg wordt afgeraden, omdat je dan niet stabiel ligt

• #2.827

Thanks, was wel weer echt monsterlijk moe vandaag, vannacht drie uur slaap gehaald en weer een lange dag gewerkt. Gewoon maar de basics gedaan idd en daarna naar huis.

Mag ik vragen waarom je de bench met benen omhoog doet?

Hoor daar namelijk vaak over dat het erg wordt afgeraden, omdat je dan niet stabiel ligt

Om onderin sterker te worden. Ik doe ze vrij licht en met een medium grip zodat t niet echt stress levert op de schouders. Ik zet m'n voeten op het bankje zodat ik toch nog een beetje spanning kan zetten en dus niet met een bolle rug op het bankje lig. Stabiel genoeg.

• #2.828
Squat
4x8x160

Bench touch and go
4x10x160 vpr

Sumo dl
3x3x180
voelt zo intens kut dit, wordt toch nooit wat met die sumo dls
Kan gewoon niet goed in de startpositie komen

Opzich zagen die sumo's er niet verkeerd uit. Mooie vloeiende lijn.

• #2.830
  • #2.832
Ja die had ik al gezien. Het is deels een mobiliteitissue maar voor een groot deel toch ook weer die korte armen. Ik moet zo diep zakken dat ik niet in een krachtige positie zit en mijn rug niet of nauwelijks vlak kan houden bij liftoff.

Mobiliteit is wel beter dan +- een jaar geleden, toen zagen m'n sumo pulls er nog veel kutter uit.

Hier ook een die altijd loop te kloten met mn Deadlift techniek. Heb zelf ook korte armen, wat de DL echt rot maakt. Sumo Deadlift werkt bij mij met mijn korte armen echter juist wel goed.

Vet hoe jij Powerhouse Middelburg heb weten op te richten. Er is toch niets mooier dan met een groep fanatiekelingen te kunnen trainen. En zieke respect voor je kracht en vooral bank, ongelofelijk!

Ik ga dit logje volgen :)

• #2.834
Thanks en welkom.

Mijn conventional deadlift is al een tijdlang vrij goed aan het vooruit gaan weer, ook technisch, gelukkig.

Verder heb ik PHM niet alleen opgericht en doe ik het nu ook zeker niet alleen. Maar bedankt voor de aardige woorden :)

Thanks en welkom.

Mijn conventional deadlift is al een tijdlang vrij goed aan het vooruit gaan weer, ook technisch, gelukkig.

Verder heb ik PHM niet alleen opgericht en doe ik het nu ook zeker niet alleen. Maar bedankt voor de aardige woorden :)

Heb jij misschien nog goede tips die jou geholpen bij het verbeteren van je starthouding van de Deadlift?

Je mobiliteit is beter geworden zeg je. Mag ik vragen hoe je die mobiliteit verbeterd heb? :)

• #2.836
Wat het eerste punt betreft, uiteindelijk is dat gewoon blijven oefenen en zoeken naar de voor jou sterkste positie waarin je je rug vlak kunt houden en je heupen niet omhoog schieten bij liftoff. Ik moet daarvoor aardig diep zitten. Verder hebben veel squats m'n quads groter en sterker gemaakt wat bij lage heupen in de startpositie ook wel voordelig is denk ik.

Wat betreft mobiliteit heb ik niet heel veel bewust gedaan om mobieler in de heupen te worden, behalve gewoon veel squatten en de daarbij behorende hip mobility routines. Als ik m'n heupen niet opwarm voor de squat kom ik niet eens onder par, en aangezien ik zo'n vier keer in de week squat en dus ook vier keer in de week die heupen mobiliseer, zal dat ook wel wat gedaan hebben.

• #2.837
High bar sq
7x3x160

Legs up bench medium grip
4x6x130

Slingshot bench
3x3x190

• #2.838
Mooi volume op de bench. Je wisselt volume met intensiteit af, neemt je volume nog verder af naarmate je intensiteit omhoog gaat? Of bepaal je dat aan de hand van hoe je je voelt.
Weleens deadlift gedaan met snatch grip? Dwingt je om in diepe positie te gaan zitten. Al zal je hier geen direct voordeel van hebben anders dan spierontwikkeling bovenrug bijv.

Thanks.
Eigenlijk is t nu overall gewoon low intensity - op die 210 bench van anderhalve week terug na dan. Ook low rep dagen zijn niet op hoge intensiteit dus het is wel vooral volume nu en werken aan techniek waarbij ik rep ranges en aantal sets afwissel maar volume over de week wel vrij hoog blijft. Ik denk dat ik die high bar squats trouwens weer ga droppen want dat voelt eigenlijk intens kut en vrij zinloos. Verder is het heel druk momenteel met het afsluiten van het schooljaar, dus het 'high frequency'-deel uit de logtitel zit er niet echt in en dat zal deze week ook nog zo zijn.

Snatch grip dls heb ik vaak en ook vrij lang gedaan maar nooit het gevoel gehad dat ik er veel aan had, ze zullen zeker geen kwaad hebben gedaan. Gewoon de competition lifts zo veel mogelijk doen, plus heel directe assistance waarbij de bewegingsbaan gelijk blijft zoals paused squats en paused deadlifts etc, werkt het beste voor mij.

• #2.839
Thanks. Oly squats zijn natuurlijk gewoon prima. Alleen ik ga niet echt mee in het idee dat high bar squats kracht bouwen en low bar squats kracht demonstreren lol.

• #2.840
High bar sq beltless
7x3x165

Legs up bench medium grip
4x6x135

Bor
4x8x120

Pulldowns
4x10

Pushdowns
4x12