XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.841
Squat
4x8x165

Bench touch and go
4x8x162,5

Deadlifts naar morgen wegens tijdgebrek

• #2.842
Paused sq
7x3x170

Paused bench
7x3x162,5

Conv dl
3x3x195

• #2.843
Squat
7x3x190

Bench
5x3x180

Slingshot bench
3x3x200

Conv dl
4x2x210

---------- Toegevoegd om 16:16 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:44 ----------

Training van 3,5 uur weer zo

goeie training en trainingsduur

• #2.845
Wij hebben de rode slngshot, maat xl. Maar ik schrijf wel elke keer slingshot bench op, dat moet eigenlijk titan super ram zijn. Die slingshot pas ik niet meer dus ik gebruik de super ram, ook maat xl geloof ik maar die zit een stuk losser om de armen. Ik heb wel t idee dat ie wat minder overload geeft dan de slingshot.
Pauzes op bench zijn gewoon zoals op wedstrijd, 1 a anderhalve tel gok ik. Beetje op gevoel. Bij deadlifts set ik altijd opnieuw up dus daar is het wel wat langer.

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Wij hebben de rode slngshot, maat xl. Maar ik schrijf wel elke keer slingshot bench op, dat moet eigenlijk titan super ram zijn. Die slingshot pas ik niet meer dus ik gebruik de super ram, ook maat xl geloof ik maar die zit een stuk losser om de armen. Ik heb wel t idee dat ie wat minder overload geeft dan de slingshot.
Pauzes op bench zijn gewoon zoals op wedstrijd, 1 a anderhalve tel gok ik. Beetje op gevoel. Bij deadlifts set ik altijd opnieuw up dus daar is het wel wat langer.

• #2.846
Haha hij wordt veel gebruikt door andere lui bij PHM, dus helaas niet.
Kom een keer langs om mee te trainen man, lijkt me tof!

• #2.847
Mooi!
Niet alleen de armsize is van invloed trouwens maar ook reiwijdte. Ik heb natuurlijk korte bovenarmen en kon op 120 kilo die maat xl nog gewoon aan terwijl ik anderen van -100 hoorde dat ze m al niet meer pasten.

Kijk uit, zulke lange trainingen zijn helemaal niet effectief. Na drie kwartier zijn je spieren moe en alles wat je daarna doet werkt alleen maar negatief voor je progressie.

P.S. gewoon weer lekkere, mooie volumes neergezet. Netjes.

• #2.849
Bedankt.
Maar hoe zit dat dan?
Want na drie kwartier heb ik net mijn eerste werkset op de squat ongeveer gedaan.
Dan moet ik vijftig keer in de week gaan trainen om aan mijn volumes te komen.

HELP MIJ, THE WASP!!

• #2.850
Squat
4x8x170

Legs up bench
4x6x140

Pendlay rows
4x8x110

Pulldowns
4x10

Pushdowns
4x10

Pittig, die squats en benches

• #2.851
Paused squat
7x3x175

Bench touch and go
9,5x165
3x8x165 vpr
Ging voor die tien reps, net niet

Dl
3x2x220

negen, tien

ik heb die reps niet gezien

---------- Toegevoegd om 15:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:35 ----------

9,5 rep, netjes. Waren er gewoon 10 hoor, ik deed bijna niets!!! Ik had mijn hand er alleen visueel omheen, maar ik zette helemaal geen kracht.

• #2.855
negen, tien

ik heb die reps niet gezien

Reps met 165 op de bench

Kon iedereen dat maar bij phm

Elf, twaalf, dertien,

Ik kon jou 100 kiklo deadlifts niet aanzien.

Leuke grap

Jammer van de knoepert van een grammaticale fout

---------- Toegevoegd om 15:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:35 ----------

9,5 rep, netjes. Waren er gewoon 10 hoor, ik deed bijna niets!!! Ik had mijn hand er alleen visueel omheen, maar ik zette helemaal geen kracht.

Het gaat weer over jou zie ik

not bad

Kan ervan genieten als het eruit ziet alsof het weinig moeite kost, lekker volume hoor!

• #2.859
Kan ervan genieten als het eruit ziet alsof het weinig moeite kost, lekker volume hoor!

Thanks, zat toch wel dicht tegen failure aan, achtste rep was flink zwaar. Denk dat er misschien nog één in zat als ik was gaan grinden zoals op die eerste set.

Wat me vooral wel opvalt is dat, sinds ik op hoge frequentie en vrij hoog volume ben gaan liften, er eigenlijk nauwelijks meer verloop in mijn sets en reps zit. Waarmee ik bedoel dat de laatste set niet of nauwelijks zwaarder is dan de eerste en ook dat de laatste rep in een set niet of nauwelijks zwaarder is dan de eerste, tenzij ik echt tegen failure aan zit natuurlijk. Speed blijft redelijk gelijk en effort ook. Komt ook door technische verbeteringen natuurlijk. Maar gewenning aan de load en het volume zijn echt wel verantwoordelijk voor de consistentie in mijn reps en sets en dus voor gains.

In het verleden was het vaak zo dat van de vijf sets de eerste keihard ging, waarna ik bij de vierde of vijfde set reps begon te falen.

• #2.860
Zin om te maxen

Squat
20
60
100
140
180
200
220
240