XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.881
Thanks guys

Squat
4x8x175
Qua kracht heel makkelijk, conditioneel pittig
Zal wel volume pr zijn oid

Legs up bench
4x6x142,5

Pulldowns
4x10

Luie training, keelpijn en verkouden ook en erg moe weer laatste dagen, hopelijk word ik niet ziek.

Het enige wat ziek wordt zijn je gains

Ho

• #2.883
Thanks baashaag, nu jij ook weer aan t gainen hopelijk.

Wat een controle!

"TSIEEEEE!!!" ~tymbo 2015

Netjes gecontroleerd. Mooie lift.

Ik vind dat dit trouwens echt vreselijk wordt onderschat door veel lui, ook hier op dbb. Sinds mijn setup veel rustiger is geworden en in een bepaald altijd terugkerend ritme verloopt, of het nu met lege halter of een 1rm poging is, zijn mijn lifts technisch vele malen beter geworden. Iedereen die op zeker niveau powerlift weet dat wel maar ik vind dat t hier en op andere platforms nog wel eens ondergewaardeerd wordt. Vroeger was het bij mij vaak vooral wat wild schreeuwen en al dan niet kunstmatig agressief worden, wat vaak resulteerde in een breakdown van techniek en te veel gefaalde of hele lelijke lifts.

Ik zit er overigens aan te denken om binnenkort eens volledige - of grote delen van - trainingen te filmen en daar een soort cut van te maken, met niet alleen lifts erin maar ook de hele sfeer en aanloop naar een lift/set erin, is daar behoefte naar? Misschien ook van andere phm lifters als zij dat willen. Mogelijk met voice over die achteraf ingesproken wordt of gewoon het geluid van de training zelf.

thanks baashaag, nu jij ook weer aan t gainen hopelijk.

Ik vind dat dit trouwens echt vreselijk wordt onderschat door veel lui, ook hier op dbb. Sinds mijn setup veel rustiger is geworden en in een bepaald altijd terugkerend ritme verloopt, of het nu met lege halter of een 1rm poging is, zijn mijn lifts technisch vele malen beter geworden. Iedereen die op zeker niveau powerlift weet dat wel maar ik vind dat t hier en op andere platforms nog wel eens ondergewaardeerd wordt. Vroeger was het bij mij vaak vooral wat wild schreeuwen en al dan niet kunstmatig agressief worden, wat vaak resulteerde in een breakdown van techniek en te veel gefaalde of hele lelijke lifts.

+1

In voor een tutorial schreeuwen

Inderdaad die setup en alles zou erg tof zijn om te zien, ik heb dan wel mijn eigen ritueeltje maar in mijn omgeving is er niemand waar ik me aan op kan trekken en kan het erg waarderen dat je er de moeite in wil stoppen ;)

Thanks baashaag, nu jij ook weer aan t gainen hopelijk.

Ik zit er overigens aan te denken om binnenkort eens volledige - of grote delen van - trainingen te filmen en daar een soort cut van te maken, met niet alleen lifts erin maar ook de hele sfeer en aanloop naar een lift/set erin, is daar behoefte naar? Misschien ook van andere phm lifters als zij dat willen. Mogelijk met voice over die achteraf ingesproken wordt of gewoon het geluid van de training zelf.

zou heel tof zijn

• #2.887
In voor een tutorial schreeuwen

Inderdaad die setup en alles zou erg tof zijn om te zien, ik heb dan wel mijn eigen ritueeltje maar in mijn omgeving is er niemand waar ik me aan op kan trekken en kan het erg waarderen dat je er de moeite in wil stoppen ;)

Hopelijk komt het er net zo snel als dat artikel over meet prep :)

Gewoon een sfeerimpressie met iedereen die driekwart van de tijd op de befaamde witte tuinstoelen zit is sowieso al leuk natuurlijk

Hopelijk komt het er net zo snel als dat artikel over meet prep :)

Gewoon een sfeerimpressie met iedereen die driekwart van de tijd op de befaamde witte tuinstoelen zit is sowieso al leuk natuurlijk

Met Pleur en Sticky hoedie belachelijk maken in de tuinstoelen, de phm chill leef

Het zou een idee zijn om meer youtube video's te maken over het powerliften zelf, zijn eigenlijk geen Nederlandse kanalen die ik ken. De kennis en de crew heb je, je zou alleen het bewerken uit moeten besteden en je hebt er duizenden views en tientallen fans bij ;) Denk dat het niet eens zoveel tijd hoeft te kosten, wat brainstormen over de topics die je wilt behandelen (inspiratie opdoen van andere kanalen?) en het filmen zelf kan je tijdens de standaard zondagtrainingen doen. Bewerken laat je dus doen door iemand anders, dan heb je daar geen omkijken naar. Just a thought.

Ik zie je wel graag drukken, Pumba. Oh ja, benchsessies mag je ook filmen.

Volledig mee eens. Op de bench was, toen ik het eenmaal een beetje ging kunnen, elke rep identiek. Geen geschreeuw, geen nose tork, ik weet toch wel hoe ik het moet doen.

Enige (kleine) nadeel is dat bij bankdrukken dan het bankje zelf een voelbaarder verschil maakt, omdat je setup net een fractie anders is door zachter/harder schuim, frictie, etc.

• #2.891
Met Pleur en Sticky hoedie belachelijk maken in de tuinstoelen, de phm chill leef

Het zou een idee zijn om meer youtube video's te maken over het powerliften zelf, zijn eigenlijk geen Nederlandse kanalen die ik ken. De kennis en de crew heb je, je zou alleen het bewerken uit moeten besteden en je hebt er duizenden views en tientallen fans bij ;) Denk dat het niet eens zoveel tijd hoeft te kosten, wat brainstormen over de topics die je wilt behandelen (inspiratie opdoen van andere kanalen?) en het filmen zelf kan je tijdens de standaard zondagtrainingen doen. Bewerken laat je dus doen door iemand anders, dan heb je daar geen omkijken naar. Just a thought.

Dat zou inderdaad een idee zijn maar gaat sowieso wel veel tijd kosten. Zou ook niet weten wie dat kan en wil gaan editten voor mij. We gaan gewoon eens wat proberen binnenkort.

Ik zie je wel graag drukken, Pumba. Oh ja, benchsessies mag je ook filmen.

Nice Nys

Yeah idd. Als je ernaar streeft om elke rep hetzelfde te doen dan schakel je al een hoop variabelen uit. Wanneer de omgeving veranderd, bijvoorbeeld op een wedstrijd, heb je daar houvast aan. Volgens mij heeft iedere lifter die het stadium van beginner voorbij is wel een soort van checklist die afgewerkt wordt tijdens het unracken. Als je duizenden reps doet en daarbij niet alleen kijkt naar hoe de oefening technisch het best wordt gedaan maar hoe jij de oefening technisch het best kunt doen, zal je veel meer rendement boeken. Sfeerimpressies zijn altijd leuk!

+1

Volledig mee eens. Op de bench was, toen ik het eenmaal een beetje ging kunnen, elke rep identiek. Geen geschreeuw, geen nose tork, ik weet toch wel hoe ik het moet doen.

Enige (kleine) nadeel is dat bij bankdrukken dan het bankje zelf een voelbaarder verschil maakt, omdat je setup net een fractie anders is door zachter/harder schuim, frictie, etc.

Idd.
En dan kom je dus tot de conclusie dat je alle variabelen die invloed hebben op het verloop van je lift en die in je bereik liggen uit moet schakelen. Zaken als een andere halter, een andere bench, een ander platform etc kun je zelf niet zo veel aan veranderen, maar zorgen dat je dan in elk geval een vaste routine in je set up hebt maakt de kans wel kleiner dat je lift negatief beïnvloed wordt door dergelijke zaken.

• #2.892
Paused sq
7x3x180

Bench
5x3x182,5

Conv dl
3x3x200

Nice. Maar is het volume op je deadlift niet te laag vergeleken met de rest. Mede ook dat het niet je beste lift is.

• #2.894
Klopt, ik had het er toevallig tijdens de training over. Ga proberen wat rdl's toe te voegen en meer volume op mn reguliere sets

Laatste tijd veel stukken gelezen die jij geschreven hebt.
Ga vanaf nu je log ook maar eens bijhouden aangezien er veel leerzame dingen voorbij komen.

IN! En succes met je trainingen!

• #2.896
Thanks en welkom

Squat
7x3x195

Bench
5x5x170

Slingshot bench
3x180
3x200
2x220

Veel last van mn rechterkuit en mn onderarmen (tendonitis), al een tijdje weer dus besloten even een weekje niet te squatten om de boel wat te laten herstellen. Dan heb ik ook wat meer tijd om meer volume te draaien op dl.

Heel veel gefilmd vandaag, zal eens kijken of ik wat er op kan zetten later

Dit is het einde van je powerliftingcarrière, hang je kneesleeves en belt maar in de wilgen, want dit komt vast niet meer goed. Hoe moet dit nou verder?

Oh sorry, dat was WWE die ook een stukje meetypte. Vervelend, maar allicht verstandig om het even rust te geven dan. Tymboo die volume op DL draait, ik ben benieuwd!

• #2.898
Gewoon preventief idd
Anders kan ik straks ook niet meer benchen, dat zou nog veel erger zijn

R.i.p.

Of even overschakelen naar safetybar. Ik weet dat je erg lift specifiek traint maar je zou ookde helft van de trainingen doen met ssb

Terug
Naar boven