AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Mayb zeg ik nou iets doms waar alle pl-ers om moeten lachen, maar programma zoals bijvoorbeeld ed coan dl niks voor je?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.902
Of even overschakelen naar safetybar. Ik weet dat je erg lift specifiek traint maar je zou ookde helft van de trainingen doen met ssb

Dat zou ook prima kunnen inderdaad, maar er zit ook iets in die rechterkuit wat even wat rust moet hebben. Als na deze week die tendonitis niet minder is dan kunnen er ook wel wat ssb squats in.

Mayb zeg ik nou iets doms waar alle pl-ers om moeten lachen, maar programma zoals bijvoorbeeld ed coan dl niks voor je?

Dat is best een ok schema, alhoewel ik de intensiteit wat te hoog vind, maar niet voor mij op het moment.

---------- Toegevoegd om 22:46 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:08 ----------

Zoals beloofd een behoorlijk lang filmpje, met een groot deel van de sets erop. Het was niet echt druk in de loods vandaag dus nog geen zieke sfeer impressies. Het is gewoon met mijn mobiel gefilmd en met een hele simpele editor aan elkaar geplakt, geen hoogstaand editorial werk dus.

Ook de set ups er bijna overal op laten staan. Zoals je ziet, elke set, elke rep moet hetzelfde zijn. Dat is althans de bedoeling. Naarmate de squat sets vorderden werd de set up steeds pijnlijker vanwege die elleboog- en onderarmpijn

https://www.youtube.com/watch?v=hBV5gPVf3po

leuk om wat meer te zien dan alleen de reps zelf. heb toch wel weer een keer zin om naar phm te komen trainen. wel weer jammer van de 10 uur reistijd.

Nice video.
Lijkt wel net bij sommige reps bij je 170 bench alsof je de bar niet helemaal tot je borst laat zakken.

• #2.905
leuk om wat meer te zien dan alleen de reps zelf. heb toch wel weer een keer zin om naar phm te komen trainen. wel weer jammer van de 10 uur reistijd.

Ja zou tof zijn!

Nice video.
Lijkt wel net bij sommige reps bij je 170 bench alsof je de bar niet helemaal tot je borst laat zakken.

Klopt, zag ik ook. Komt doordat ik bar speed laat afnemen als de halter dichterbij mijn borst komt om spanning vast te houden. Dat zorgt ervoor dat de halter niet inzinkt, en ook als ie wel toucht hangt de halter er dus min of meer boven ipv erop. Soms doe ik dat decellereren wat te hard of te vroeg en dan blijft ie net boven de borst hangen. Vaak heb ik dat tijdens de set niet eens door.

Klopt, zag ik ook. Komt doordat ik bar speed laat afnemen als de halter dichterbij mijn borst komt om spanning vast te houden. Dat zorgt ervoor dat de halter niet inzinkt, en ook als ie wel toucht hangt de halter er dus min of meer boven ipv erop. Soms doe ik dat decellereren wat te hard of te vroeg en dan blijft ie net boven de borst hangen. Vaak heb ik dat tijdens de set niet eens door.
Mooi dat je het zelf gezien hebt.
Zeker als je het zelf niet door hebt tijdens de set is het natuurlijk nogal gevaarlijk. Daarom ook enorm handig om zo'n filmpjes te maken.

Las al mee maarja, in voor sterke boy tips

• #2.908
Mooi dat je het zelf gezien hebt.
Zeker als je het zelf niet door hebt tijdens de set is het natuurlijk nogal gevaarlijk. Daarom ook enorm handig om zo'n filmpjes te maken.

Ik zie niet in hoe het gevaarlijk is, en het is verder ook niet echt een probleem. In elk geval een teken dat ik goed spanning weet te houden en bar speed laat afnemen naarmate de halter dichterbij de borst komt.

Las al mee maarja, in voor sterke boy tips

Welkom.

Behoorlijk ziekjes, maar vanavond weer trainen. Bench, dl en assistance.

Lekker muziekje bij de intro, volgende keer door laten spelen op de achtergrond :cool:

Goede info, ga ik volgende keer ook eens meer op letten.

• #2.911
Het is uiteindelijk een volledige rustweek geworden helaas omdat ik toch aardig ziek ben, met een keelontsteking. Vandaag wel weer wat kunnen eten in elk geval, in tegenstelling tot de twee dagen daarvoor. Dus ik ga morgen maar flink wat voedsel laden om weer wat op gewicht te komen en dan zondag weer trainen.

Misschien niet eens zo erg om de druk er even wat af te hebben omdat de motivatie toch al wat minder was de laatste trainingen, maar nu moet het wel gewoon weer goed blijven gaan. Over vier weken toch weer een meet die weliswaar niet zo belangrijk is voor mij, maar toch...

je kan het couch

Beterschap ermee, hopelijk valt het allemaal mee zondag.

• #2.915
Thanks, beetje rustiger aan gedaan omdat ik nog strontverkouden ben

Squat
5x3x160

Bench
5x3x160

Conv dl
3x3x200

Rdl
4x8x140

Hoe voelt de kuit nu aan bij de squat? Is de pijn volledig weggetrokken nu?

Wat doe jij eigenlijk voor schouderwerk in je trainingen Tymboo?, ken daar nergens echt iets van terug vinden in je log.

En hoe zien jou trainingen er ongeveer globaal uit? Gewoon veel Bench, Squat, Deadlift en wat rug werk?

• #2.918
Hoe voelt de kuit nu aan bij de squat? Is de pijn volledig weggetrokken nu?

Geen last van nu, maar t volume en de intensiteit waren natuurlijk vrij laag op die squats. Ook geen last van mn ellebogen en onderarmen trouwens.

Wat doe jij eigenlijk voor schouderwerk in je trainingen Tymboo?, ken daar nergens echt iets van terug vinden in je log.

En hoe zien jou trainingen er ongeveer globaal uit? Gewoon veel Bench, Squat, Deadlift en wat rug werk?

Niets wat betreft schouderwerk, op wat face pulls hier en daar na.

Over het algemeen is het squat en bench vier keer in de week en twee keer deadlifts. Assistance is vooral bovenrug- en tricepswerk en wat rdl's etc. Heel specifiek gericht op powerlifting dus.

• #2.920
Matig E

Terug
Naar boven