MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.361
waarop is eigenlijk de keuze gebaseerd om wat hogere reps te doen? Over het algemeen zie je juist heavy weight lifters wat lager in reps zitten en wat meer intensiteit. Just my 2 cents

Gewoon makkelijk volume maken, hypertrofie, nog relatief ver van een wedstrijd af zijn en weer goed in de groove komen op elke lift met niet te zware gewichten. Het is ook niet dat ik 160 weeg ofzo, ik kan dit wel hebben.

Nice, zie ik je daar :) Op welke basis wordt er in Nederland gekozen wie er mee mag?

Nice man, je doet ook mee dus? Of komt kijken?
Eigenlijk was het volgens mij de bedoeling dat er op basis van de resultaten van deze DRC cup geselecteerd werd maar ik denk dat ik vorig jaar al heb laten zien dat ik het wel kan. Het was gewoon heel lullig dat ik op het laatste moment af moest zeggen, ik ben blij dat men mij toch het vertrouwen heeft gegeven. Daarnaast begrijp ik dat ze ook graag wat andere internationale lifters willen hebben op zo'n wedstrijd als deze, naast de 'vaste crew' die al naar EK's en WK's gaan.

• #3.362
Deadlift
180x4x6

Squat
175x5x7

Hip thrusts
140x10x4

RDL's
120x8x5

Gewoon makkelijk volume maken, hypertrofie, nog relatief ver van een wedstrijd af zijn en weer goed in de groove komen op elke lift met niet te zware gewichten. Het is ook niet dat ik 160 weeg ofzo, ik kan dit wel hebben.

de vraag is natuurlijk hoeveel hypertrofie je nog zal pakken als je niet van plan bent te bulken en je al 10 jaar lift. Merk zelf juist dat bij wat lagere reps betere focus heb om in de groove te komen en techniek helemaal on point te krijgen. Is ook niet dat je het niet kan hebben, maar de vraag is of het beter is.

waarop is eigenlijk de keuze gebaseerd om wat hogere reps te doen? Over het algemeen zie je juist heavy weight lifters wat lager in reps zitten en wat meer intensiteit. Just my 2 cents

heavyweights across the board minder volume inderdaad misschien ja maar hogere intensiteit?

als ze al minder volume doen/kunnen handlen dan is dat juist omdat de relatief zwaardere gewichten gewoon hun tol eisen, dan ga je dat niet nog eens verhogen

• #3.365
Maar waarom dan? Dan zou ik vijfien sets moeten doen per lift per training om aan t zelfde volume te komen.
Ik merk dat verder helemaal niet, en het is vrij gangbaar om verder van de wedstrijd af wat sets met meer reps te doen. Verder is het meeste wat ik doe ook 8 reps en de rest veel 4-6 reps. Niet echt high rep lijkt mij.

heavyweights across the board minder volume inderdaad misschien ja maar hogere intensiteit?

als ze al minder volume doen/kunnen handlen dan is dat juist omdat de relatief zwaardere gewichten gewoon hun tol eisen, dan ga je dat niet nog eens verhogen

Dit, 90%+ intensiteit kost mij bijvoorbeeld veel meer herstel aan 150kg dan 'vroeger'. 5-8 reppers herstel ik prima van (hoewel ik die maar beperkt doe).

Dit, 90%+ intensiteit kost mij bijvoorbeeld veel meer herstel aan 150kg dan 'vroeger'. 5-8 reppers herstel ik prima van (hoewel ik die maar beperkt doe).

wat is daar de reden van het feit dat je weinig 5-8 reppers doet? Over het algemeen toch wat pleurklaat zegt dat relatief zwaardere gewichten meer tol eisen? Ik zie inderdaad de heavyweight lifters dat stukken minder doen. Vandaar ook mijn vraag/opmerking hier.

wellicht wat verkeerd geformuleerd van mij. Maar zoals Chreiz zegt zie je de heavyweight lifters minder vaak hoger in reps zitten.

Maar waarom dan? Dan zou ik vijfien sets moeten doen per lift per training om aan t zelfde volume te komen.
Ik merk dat verder helemaal niet, en het is vrij gangbaar om verder van de wedstrijd af wat sets met meer reps te doen. Verder is het meeste wat ik doe ook 8 reps en de rest veel 4-6 reps. Niet echt high rep lijkt mij.

Maar je merkt uberhaupt toch niet direct hoe je reageert op een bepaalde training. Dat blijkt later vaak pas uit de resultaten van die trainingscyclus.

• #3.368
Uhm nou ik heb dat op zich al best vaak gedaan. Werkt prima. Ik ben ook gewoon -120, scheelt nogal met Chris. Even zwaar als een Mike T, die beukt er vrolijk op los hoor in deze rep ranges. Net als zo veel andere -120 lifters.

Misschien bedoelen jullie wel hetzelfde, maar begrepen jullie elkaar gewoon verkeerd.

Als je van 120 bw terug wilt naar 115 van is dat toch vrij rap te doen zonder krachtverlies? Half jaartje dan kan je idd wel rustig aan doen. 5 kg das 4% lichaamsgewicht. Keer wat harder drukken in de ochtend en je bent er.

• #3.371
Als je van 120 bw terug wilt naar 115 van is dat toch vrij rap te doen zonder krachtverlies? Half jaartje dan kan je idd wel rustig aan doen. 5 kg das 4% lichaamsgewicht. Keer wat harder drukken in de ochtend en je bent er.

Ik wilde eerst wel wat verder terug dan dat maar zit nu nog een beetje te twijfelen ivm die WEC. Ga ws wel heel rustig wat lichter worden maar zal op de wedstrijd wel weer gewoon vrij hoog in de 120 zitten.

Kwam trouwens van 122-123 af.

Ik wilde eerst wel wat verder terug dan dat maar zit nu nog een beetje te twijfelen ivm die WEC. Ga ws wel heel rustig wat lichter worden maar zal op de wedstrijd wel weer gewoon vrij hoog in de 120 zitten.

Kwam trouwens van 122-123 af.

Heeft dat nog veel toegevoegde waarde voor je, 125 kg bw tov 115 (voor je lifts that is)?.

Kan me voorstellen dat je niet in een kcal deficit wedstrijd wilt doen, maar als je bv wat sneller x-aantal kilo's kwijt raakt en jezelf de tijd geeft periode op een lichter bw te functioneren op onderhoud zal dat je toch niet veel kracht kosten. Beetje goed aanpakken dan kan je vvm nagenoeg zelfde zijn, enkel lager vetpercentage. Of het moet zo zijn dat die extra spek gunstig is voor je lifts.

• #3.373
Heeft dat nog veel toegevoegde waarde voor je, 125 kg bw tov 115 (voor je lifts that is)?.

Kan me voorstellen dat je niet in een kcal deficit wedstrijd wilt doen, maar als je bv wat sneller x-aantal kilo's kwijt raakt en jezelf de tijd geeft periode op een lichter bw te functioneren op onderhoud zal dat je toch niet veel kracht kosten. Beetje goed aanpakken dan kan je vvm nagenoeg zelfde zijn, enkel lager vetpercentage. Of het moet zo zijn dat die extra spek gunstig is voor je lifts.

Ja dat maakt een enorm verschil, 115 of 125. Ik was het sterkst vorig jaar juni op de DRC op ~124 kilo, ook qua wilks. Denk dat ik op 130-140 nog veel sterker zou kunnen zijn maar ik voel me dan lichamelijk gewoon erg slecht. Misschien dat ik daar ooit nog wel eens naartoe ga. Ik heb altijd echt slow and steady gegaind, woog 5-6 jaar geleden al 113-114. Dus het is ook wel gewoon spiermassa. Het gaat steeds langzamer natuurlijk, dat wel. Er is nu geen tijd om snel gewicht te verliezen want ik heb maar twaalf weken en dan kan ik geen mindere trainingen meer hebben. Alles moet nu samen komen en goed gaan om nog enigszins in de buurt van goede lifts weer te komen en daar kan ik snel gewichtsverlies nu niet bij hebben.

Wat voor reden doe je Hip thrusts? Zie hem niet vaak voorbij komen. En jou kennende is het erg doorgedacht ;)

• #3.375
Wat voor reden doe je Hip thrusts? Zie hem niet vaak voorbij komen. En jou kennende is het erg doorgedacht ;)

Lockout verbeteren op deadlift, leren m'n heupen harder door te laten komen en ook gewoon extra volume op en kracht in glutes. Als de halter over de knieën is moet ik echt nog een heel stuk en heb ik nogal eens moeite met m'n heupen/glutes er op t juiste moment in te knallen. Deels door onhandige positie waar ik dan in zit maar deels ook wel door gewoon zwakte daar denk ik. Heb ze ~een half jaar geleden ook in een trainingscycle gehad, beviel toen wel, maar na NK in december waren ze er weer uit gegaan. Nu in elk geval weer voor zes weken terug er in.

Keuzes... Je voelt je ook beter bij hogere lifts. Wat een dilemma. Kindkes in Afrika maar klagen. Zij hebben zich niet bezig te houden met gains. Makkelijk praten dan.

• #3.377
Gisteren

Paused squat
167,5x3x7

Benchpress
155x3x7

Niet meer toe gekomen aan assistance

Nice man, je doet ook mee dus? Of komt kijken?
Eigenlijk was het volgens mij de bedoeling dat er op basis van de resultaten van deze DRC cup geselecteerd werd maar ik denk dat ik vorig jaar al heb laten zien dat ik het wel kan. Het was gewoon heel lullig dat ik op het laatste moment af moest zeggen, ik ben blij dat men mij toch het vertrouwen heeft gegeven. Daarnaast begrijp ik dat ze ook graag wat andere internationale lifters willen hebben op zo'n wedstrijd als deze, naast de 'vaste crew' die al naar EK's en WK's gaan.

Coachen zal mijn taak zijn op het WEC :) Wel goed inititatief van de Nederlandse bond om ook andere atleten internationale ervaring te laten opdoen.

• #3.379
Coachen zal mijn taak zijn op het WEC :) Wel goed inititatief van de Nederlandse bond om ook andere atleten internationale ervaring te laten opdoen.

OK zie ik je dan!

Gisteren een veel te lang uitgestelde sessie gehad bij de fysio. Schoudergordel staat gewoon helemaal naar voren gekanteld en scheef wat die pijn in de rechterschouder verklaart. Verder staat m'n bekken ook nog steeds scheef waardoor ik last van m'n onderrug en de laatste tijd ook m'n glutes heb. M'n rechterbeen is wat korter dan m'n linkerbeen, dat is ook niet bevorderlijk natuurlijk. Dry needling gehad in m'n billen (no homo) waarbij een paar naalden sneuvelden en m'n schouderbladen en schouders zijn flink mishandeld om te proberen het recht te zetten. Nog een paar sessies om te proberen de problemen te verhelpen en de klachten te laten verminderen en daarnaast weer wat oefeningen mee gekregen,

Zo weer trainen, mag eigenlijk nog niet maar ik kan geen sessies missen.

Apk beurt gehad lees ik..

Tymen, vraagje: hoe kan ik mij inschrijven bij Powerhouse als lid om aan NPB wedstrijden mee te doen??

Terug
Naar boven