Ik ben er niet heel erg kapot van omdat het nog steeds allemaal een bijzonder pseudo wetenschappelijk gebeuren is, het is een beetje hopen dat de wetenschap ooit gaat bewijzen dat het zin heeft denk ik. Er is voor zover ik weet nog steeds geen bewijs dat dry needling effectiever zou zijn dan gewoon wat flinke massage en de spieren warm houden. Gelukkig doet deze fysio dat óók. Maar ik moet zeggen dat het na elke behandeling wel prima voelt dus ik ga hier maar even mee in het op dit forum maar al te bekende adagium 'het werkt voor mijn lichaam'.
Sowieso word ik een beetje kriegel van die fancy hippies die het hebben over 'myofasciale pijn' en 'triggerpoints' wat tot voor een paar jaar geleden nog gewoon respectievelijk 'stijfheid' en 'verharde spieren' heette, en met die vernieuwde definities lijkt t ook ineens een enorme lichamelijke aandoening te zijn waar je drie maanden mee moet rusten en waarvoor je yoga moet gaan doen. M'n oma werkte vroegah een paar uur in de tuin elke dag en dan had ze wat stijve spieren. Beetje rekken, lichte massage, even liggen en ze ging weer door. Nu moet je daarvoor minstens een plus pakket hebben in je verzekering want voor je het weet word je een hernia aangepraat.
tl;dr het werkt voor mij en ik train gewoon door