XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.441
een goede fysio of manueel therapeut schrijf ik wel iets hoger aan dan een foam roller trouwens ;)

Deep tissue aan te raden?

what is it like als er een naald breekt?

heb er wel eentje met mijn glute gebogen (no bender) en dat was al redelijk intens

• #3.445

lijkt me prima maar ik heb daar echt geen verstand van man...

what is it like als er een naald breekt?

heb er wel eentje met mijn glute gebogen (no bender) en dat was al redelijk intens

ja je voelt er niks van, gelukkig zat 'ie er niet helemaal in

tja.. als het werkt.

gewoon luisteren naar je lichaam.

elk lichaam is anders

• #3.446
W3D2

Deadlift
190x4x6

Rdl
150x6x5

Hypers
BW+green bandx12x5

Kon helaas nog niet squatten vanwege de pijn in mn anjer

Laatst bewerkt:
Was natuurlijk wel zoeken naar een naald in een hooiberg.

Ba dum tsss.

Ik ben er niet heel erg kapot van omdat het nog steeds allemaal een bijzonder pseudo wetenschappelijk gebeuren is, het is een beetje hopen dat de wetenschap ooit gaat bewijzen dat het zin heeft denk ik. Er is voor zover ik weet nog steeds geen bewijs dat dry needling effectiever zou zijn dan gewoon wat flinke massage en de spieren warm houden. Gelukkig doet deze fysio dat óók. Maar ik moet zeggen dat het na elke behandeling wel prima voelt dus ik ga hier maar even mee in het op dit forum maar al te bekende adagium 'het werkt voor mijn lichaam'.
Sowieso word ik een beetje kriegel van die fancy hippies die het hebben over 'myofasciale pijn' en 'triggerpoints' wat tot voor een paar jaar geleden nog gewoon respectievelijk 'stijfheid' en 'verharde spieren' heette, en met die vernieuwde definities lijkt t ook ineens een enorme lichamelijke aandoening te zijn waar je drie maanden mee moet rusten en waarvoor je yoga moet gaan doen. M'n oma werkte vroegah een paar uur in de tuin elke dag en dan had ze wat stijve spieren. Beetje rekken, lichte massage, even liggen en ze ging weer door. Nu moet je daarvoor minstens een plus pakket hebben in je verzekering want voor je het weet word je een hernia aangepraat.

tl;dr het werkt voor mij en ik train gewoon door
Wtf man, ik heb je weleens rare dingen zien posten, maar dit gaat werkelijk nergens over. Er is zoveel onderzoek gedaan naar myofasciale pijn, de fascie op zichzelf en de triggerpoints (is het wetenschappelijk onderzoek punt al voorbij en is sinds de jaren 80 al gewoon boeken kennis) dat daar totaal niets pseudo wetenschappelijks aan is. Als je er geen verstand van hebt, vorm er dan niet zo'n sterke mening over alsof het "de waarheid" is?
Het verschil in het aanpakken van een myofasciaal probleem en "gewoon de spieren wat warm houden en masseren" is enorm. Dat gewoon wat warmhouden heeft immers zoveel voor je gedaan de laatste jaren vol met blessures. NOFI.

Groeten van een fancy hippie :roflol:

Wtf man, ik heb je weleens rare dingen zien posten, maar dit gaat werkelijk nergens over. Er is zoveel onderzoek gedaan naar myofasciale pijn, de fascie op zichzelf en de triggerpoints (is het wetenschappelijk onderzoek punt al voorbij en is sinds de jaren 80 al gewoon boeken kennis) dat daar totaal niets pseudo wetenschappelijks aan is. Als je er geen verstand van hebt, vorm er dan niet zo'n sterke mening over alsof het "de waarheid" is?
Het verschil in het aanpakken van een myofasciaal probleem en "gewoon de spieren wat warm houden en masseren" is enorm. Dat gewoon wat warmhouden heeft immers zoveel voor je gedaan de laatste jaren vol met blessures. NOFI.

Lights out... game over

giphy.gif

Het verschil in het aanpakken van een myofasciaal probleem en "gewoon de spieren wat warm houden en masseren" is enorm.

Het lijkt in mijn ervaring wel ongelooflijk bro doordat het halve internet claimt zn trigger points er ff uit te rollen op een foam roller of even zn fascie te manipuleren met een tennisbal terwijl ze geen flauw idee hebben wtf een trigger point of fascie uberhaupt is :roflol:

Maar toen ik wat ging zoeken bleek de science erachter en dan met name effectiviteit van actual behandeling wel een stuk solider dan ik eerst dacht ja.

Het lijkt in mijn ervaring wel ongelooflijk bro doordat het halve internet claimt zn trigger points er ff uit te rollen op een foam roller of even zn fascie te manipuleren met een tennisbal terwijl ze geen flauw idee hebben wtf een trigger point of fascie uberhaupt is :roflol:

Maar toen ik wat ging zoeken bleek de science erachter en dan met name effectiviteit van actual behandeling wel een stuk solider dan ik eerst dacht ja.
:thumbup:

• #3.453

Beter lezen misschien. Ik had het bij 'pseudo wetenschappelijk' en 'masseren en warm houden' helemaal niet over triggerpoints en myofasciale pijn, maar over dry needling. Even googelen leert ook mij bvb dat de wetenschap hier zeker geen eensluidend oordeel over velt, het Nederlands genootschap voor fysiotherapie stelt bijvoorbeeld dat de effectiviteit van dry needling niet sluitend bewezen is en het vennootschap tegen kwakzalverij zegt zelfs dat de effectiviteit in het geheel niet bewezen is.

Pas daarna heb ik het over triggerpoints en myofasciale pijn, waarvan ik inderdaad het idee heb dat het fancy termen zijn voor vroegere oerhollandsche begrippen als verharde spieren en stijfheid, hoe dat dan behandeld dient te worden, daar heb ik het absoluut niet over gehad. Mijn enige kanttekening was dat men tegenwoordig nogal snel plat ligt vanwege allerlei triggerpoints terwijl ik denk dat je vaak prima gewoon door kunt gaan. Naast het feit dat je natuurlijk behandeld moet worden.

Ik ben niet zo vaak geblesseerd en kan er prima mee of omheen trainen, en laat me behandelen wanneer nodig. Ben ook altijd gewoon blijven trainen, weer hersteld van blessures en sterker en beter geworden. Maar toch bedankt voor de pun. Hoe zit het met jouw zieke gains ook alweer precies?

Ik begrijp dat je een bepaalde haat tegen mij hebt om wat voor reden dan ook maar misschien kun je de volgende keer even checken waar je op reageert voordat je je toetsenbord in elkaar ramt van woede.

Je hele post kwam wel aardig negatief over richting fysio's Tymen. Persoonlijk vind ik trouwens wel dat je aardig wat blessures hebt gehad. Moet gezegd worden: ondanks dat heb je nog steeds behoorlijke gains gemaakt maar het had veel beter kunnen zijn denk ik.

Wil me ook niet in een moddergooi gevecht mengen maar snap dat mensen soms geprikkeld op je reageren omdat je vrij vaak negatief overkomt op het forum terwijl ik je irl niet zo ken.

• #3.455
Welke blessures heb ik precies allemaal gehad waar men hier blijkbaar beter van op de hoogte is dan ik? Een pijntje waar ik gewoon mee door kan trainen en die na een paar weken weer over is noem ik geen blessure. Ik kan me van de afgelopen jaren alleen mn schouder herinneren.

Maar blijkbaar is dit log niet boeiend genoeg voor de trainingsupdates en moet er alleen gereageerd worden als ik zogenaamd k.o. wordt geslagen?

Welke blessures heb ik precies allemaal gehad waar men hier blijkbaar beter van op de hoogte is dan ik? Een pijntje waar ik gewoon mee door kan trainen en die na een paar weken weer over is noem ik geen blessure. Ik kan me van de afgelopen jaren alleen mn schouder herinneren.

Maar blijkbaar is dit log niet boeiend genoeg voor de trainingsupdates en moet er alleen gereageerd worden als ik zogenaamd k.o. wordt geslagen?

Laat maar

Dit is nu wat ik bedoel, als je die negatieve attitude meeneemt naar Italië blijf dan aub uit mijn buurt, ik heb daar geen behoefte aan.

En kan je vertellen de rest van het team ook niet.

• #3.459
Mooie antwoorden geef je... nouja succes ermee en tot september

Terug
Naar boven