XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Ziet er heel mooi uit, jullie nieuwe locatie. Top man!

Even een vraagje en totaal geen kritiek maar ik zie aan jouw filmpjes dat je vrij close / medium stance squat met knieën enigszins naar voren (meer zoals een olympic squat, maar dan low bar). Heb je zo geen moeite om op diepte te komen c.q. parallel te breken? Of squat je op wedstrijden anders?

Ik squatte namelijk zelf ook altijd zo, maar ik merk bij mezelf dat ik dan niet makkelijk op parallel kom, juist doordat de knieën teveel naar voren komen. Ik ben nu weer meer PL-squats aan het doen, oftewel meer naar achteren zitten waardoor ik - zo lijkt het - beter parallel breek.

En een andere vraag: Doe jij alleen raw wedstrijden of train je ook met gear? Aangezien dat qua trainen natuurlijk een enorm verschil maakt.

(sorry als de antwoorden misschien al ergens in jouw log staan, maar ik heb helaas niet de tijd om je gehele log vanaf het begin door te spitten..)

Gr.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.482
Ziet er heel mooi uit, jullie nieuwe locatie. Top man!

Even een vraagje en totaal geen kritiek maar ik zie aan jouw filmpjes dat je vrij close / medium stance squat met knieën enigszins naar voren (meer zoals een olympic squat, maar dan low bar). Heb je zo geen moeite om op diepte te komen c.q. parallel te breken? Of squat je op wedstrijden anders?

Ik squatte namelijk zelf ook altijd zo, maar ik merk bij mezelf dat ik dan niet makkelijk op parallel kom, juist doordat de knieën teveel naar voren komen. Ik ben nu weer meer PL-squats aan het doen, oftewel meer naar achteren zitten waardoor ik - zo lijkt het - beter parallel breek.

En een andere vraag: Doe jij alleen raw wedstrijden of train je ook met gear? Aangezien dat qua trainen natuurlijk een enorm verschil maakt.

(sorry als de antwoorden misschien al ergens in jouw log staan, maar ik heb helaas niet de tijd om je gehele log vanaf het begin door te spitten..)

Gr.

Klopt, ik sta vrij smal. Dat is gewoon een kwestie van uitproberen en persoonlijke voorkeur. Ik zie persoonlijk vaker mensen te wijd staan dan te smal overigens omdat ze niet goed spanning kunnen houden met een wijdere stance. Het is een beetje de boel tegen elkaar opwegen: met een smallere stance is de rom langer maar is het wel makkelijker om technisch goed te squatten (knieën naar buiten houden met name), met een wijdere stance is de rom korter meestal maar is het weer lastiger om technisch goed te squatten (knieën kunnen de tenen niet blijven volgen, heupen zijn niet mobiel genoeg, etc). Ik voel me gewoon veel sterker zo, kan beter spanning houden, harder veren onderin, meer kracht in de heupen etc. Vrijwel inherent aan smaller staan is meer knee travel. Diepte is daardoor wel altijd edgy idd maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit een raw squat van mezelf afgekeurd heb zien worden op diepte. In training is het allemaal gewoon nét onder par. High bar squatten is nog erger trouwens, enorm lange rom en veel knee travel waardoor ik heel ver zak maar eigenlijk nauwelijks of zelfs helemaal niet onder par kom.

Nee ik doe al sinds 2013 geen equipped wedstrijden meer en zal dat ook niet meer gaan doen.

Duidelijk antwoord en goede info. Thx. :thumbs:

• #3.485
W4D1

Squat
160x8x6

Benchpress
145x6x6

Titan Ram benchpress, medium grip
185x3x4

JM press
100x8x5

Pulldowns
60x10x5

Pushdowns
35x10x4

Reminder dat ik vandaag en gisteren niet achter elkaar moet doen, was echt een uitputtingsslag dit. High rep dagen verder uit elkaar, thanks obama. Quads en triceps helemaal kapot. Kon niet eens leg drive meer gebruiken op de bench.

Met de RAM gebencht omdat ik alleen was en unracken met de slingshot zonder hulp echt geen doen is. Ram zit wat fijner maar wel stuk minder overload, waren pittige reps

boh ram zware bench owiejow

• #3.487

Toen ik eindelijk klaar was met ram zwaer benchen waren er al drie wods gedaan door drie verschillende groepen crossfitters :roflol:

Die lui hebben geen idee wat ze meemaken met die dikke powerlifters er nu bij. Snapten er echt helemaal niks van dat ik gewoon drie+ uur achter elkaar aan t trainen ben

Veel volume weer.

goede training man

Toen ik eindelijk klaar was met ram zwaer benchen waren er al drie wods gedaan door drie verschillende groepen crossfitters :roflol:

Die lui hebben geen idee wat ze meemaken met die dikke powerlifters er nu bij. Snapten er echt helemaal niks van dat ik gewoon drie+ uur achter elkaar aan t trainen ben

vond die tuinstoeltjes ook wel een mooi gezicht tussen naast al dat "fancy" spul van de crossfitters

• #3.490
goede training man

vond die tuinstoeltjes ook wel een mooi gezicht tussen naast al dat "fancy" spul van de crossfitters

Na elke set gewoon rustig even zitten en wachten op de volgende set is ook een gewaarwording voor die lui lol.
Overigens prima gasten verder en er zitten ook wel serieuze lui tussen, maar het is toch wel een hele andere wereld.

ik gebruik altijd de strictcurl machine om even lekker op te zitten tussen dl/sq sets

Ooit eens van plan om voor de gein een wod mee te doen?

• #3.493
Ooit eens van plan om voor de gein een wod mee te doen?

Nee, zitten best soms op papier prima wods tussen maar ik kan me echt totaal niet vinden in het afraffelen van allerlei complexe lifts tbv de tijdsfactor. Wil best weer wat aan conditioning doen maar dat doe ik dan liever op mn eigen manier

Ik snap dat langer dan 3+uur trainen ook niet, al zou het wel heerlijk relaxt zijn om de helft van de tijd te kunnen zitten.

Bij deadliften wel altijd handig om op de schijven te zitten tussen je setjes door.

Mooie locatie belooft wel wat op die mockmeet.

Bij deadliften wel altijd handig om op de schijven te zitten tussen je setjes door.

Mooie locatie belooft wel wat op die mockmeet.

Of op een Glecky

1381680_10151901479987394_1526218734_n.jpg

Terug
Naar boven