Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
Prima man :D

Vandaag de mallen er dus af gehaald. Ze kwamen eigenlijk vrij gemakkelijk los bij beide ballen (goed ge-WD40't dus) en de stones zien er echt supergoed uit! Glad, geen gaten, mooi rond. Kijken of we de top - waar het gat van de mal zat - nog even kunnen polijsten misschien. Wellicht zal ik de stones nog wat verder behandelen, ze blijven sowieso nog een week of 2/3 uitharden buiten de mal nu.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Wat een opluchting, was toch wel even spannend om te zien hoe ze eruit zouden komen.
Gewogen, de 18-inch bal bleek 95 te wegen, dus dat is prima binnen de marge. De weegschaal ging maar tot 150 en gaf error aan bij de 20-inch stone. Veel zwaarder dan 150 kan ie niet zijn omdat er niet meer beton in is gegaan, maar dat is nog even gissen dus. Weegschaal ook kapot daarna trouwens.

Daarna de mallen schoongemaakt en meteen doorgegaan met het monster van PHM: deze moet 170 worden. Ik had van tevoren uitgerekend dat we daarvoor 30 kilo aan schijven moesten toevoegen. Wat een gepuzzel is dat om de juiste opstelling te vinden, omdat het gewicht natuurlijk precies in het midden moet hangen.

Uiteindelijk hebben we het zoals afgebeeld op de foto gedaan. Een hoop passen en meten. Aan het touw hangen in het midden van de mal twee 30mm schijven van 15 kilo aan elkaar getapet. We konden ook geen emmer gebruiken om te storten omdat de ruimte boven de mal en onder de plank daarvoor te klein was, dus alles met een klein schepje erin gegoten. Het is echt nog een lastig karwei om alles goed langs de schijven te laten glijden en ervoor te zorgen dat er geen lege ruimte onder of tussen blijft zitten, maar ik denk dat het met veel aanduwen, porren en aankloppen wel aardig gelukt is.

Nog gepoogd daarna te gaan trainen, maar ik moet daar maar eens mee stoppen want dat werkt gewoon niet na vier uur klussen.

Morgen ga ik een 18 inch 130 stone gieten in dezelfde opstelling als deze.

wordt een lekkere collectie zo!
leuk en interessant ook om te zien

Netjes Tymen, dikke props je steekt er veel werk in.

Mooi dat het gelukt is! Zien er goed uit op de pic

Respect, goed bezig

Tymboo's PowerHouse log

Hahah thx

Jij was niet moeilijk te vinden, er hangt praktisch een groot spandoek met powerhouse Middelburg boven je naam en log ;-)

Respect voor hoeveel werk (en geld) jullie al in jullie locatie hebben gestopt! Het ziet er al super uit en zo te horen zijn jullie ook nog lang niet uit geklust.

Thanks mate.

Hahah thx

Jij was niet moeilijk te vinden, er hangt praktisch een groot spandoek met powerhouse Middelburg boven je naam en log ;-)

Respect voor hoeveel werk (en geld) jullie al in jullie locatie hebben gestopt! Het ziet er al super uit en zo te horen zijn jullie ook nog lang niet uit geklust.

Haha thanks.

Net een paar uurtjes geslapen, jochie naar school gebracht en zo weer naar de loods voor de volgende steen. Goeie besteding van mijn vrije dag zo :)

Smooth balls kerel! Toch prachtig wanneer een projectje zo goed gelukt is! Zo blijven verder doen kerel!

Prachtig wat je hier allemaal ziet !

Zien er goed uit die steentjes!

Smooth balls kerel! Toch prachtig wanneer een projectje zo goed gelukt is! Zo blijven verder doen kerel!

Prachtig wat je hier allemaal ziet !

Thanks guys!

Vandaag van een uur of 10 tot 16 in de loods geweest. Eerst een stone gegoten van 130 kilo, 18-inch, in een vergelijkbare opstelling als die van gisteren. Alleen nu moest ik het alleen doen, wat behoorlijk klote was, maar wel gelukt. Daarna nog een jongen getraind, zelf geen puf meer gehad nog wat te doen. Ben nu redelijk stuk.

Besloten ook van een stone met insert nog maar een soort "tutorial" te maken voor de liefhebbers...

Stap 1.
Wij hebben ervoor gekozen plates te gebruiken als insert omdat we nog wat 30mm spul hadden liggen wat we toch niet meer gebruikten, maar hier kan in principe natuurlijk alles van het juiste gewicht voor gebruikt worden.
Tape de plates (in dit geval 2 van 10 en 2 van 5) stevig aan elkaar met de kleinste plates aan de buitenkant.

Stap 2.
Meet de afstand vanaf de ophanging tot aan het midden van de mal. Tel daar een centimeter of drie bij op voor het doorzakken van het beton in de band. Markeer het punt van de ophanging dat precies recht boven de mal hangt.

Stap 3.
Knip een stuk nylontouw af en haal dit door de gaten van de plates en door het gat van de bovenste helft van de mal. Markeer de afgemeten afstand van ophanging tot midden van de mal op het touw en knoop hem op de juiste hoogte en op het gemarkeerde middelpunt om de ophanging (in dit geval een 30mm halter). Ik heb een 25 kilo schijf onder de mal gelegd om de plates op te laten rusten zodat je het touw makkelijk kunt knopen. Zorg ervoor dat de plates rechtop staan en recht in de mal hangen.

Stap 4.
Haal voorzichtig de 25 kg plate - of wat je er ook voor gebruikt - onder de plates weg (hou het touw omhoog zodat de schijven niet naar beneden donderen). Het touw komt nu strak te staan en de plates hangen een eindje boven de band. Schuif de onderste helft van de mal onder de plates en schuif de mallen in elkaar (klotewerkje, luistert nogal nauw). Meet nogmaals of de plates nog een cm of drie onder het midden van de mal hangen.

Stap 5.
Niet te zuinig zijn met de tape en gieten maar. Zorg ervoor dat je het beton goed langs de plates laat glijden en kijk regelmatig of de plates nog goed in het midden van de mal zitten. Eventueel iets laten zakken door de knoop voorzichtig los te halen en 'm weer vast te doen of door de plates wat naar beneden te tikken met een rubberen hamer. Voor de rest gelden dezelfde stappen als bij een stone zonder insert. Na uitharden het touw afknippen, de uiteindes van het touw afbranden en een laagje beton of gips erover.

En zo hangen de twee nieuwe kindjes van PHM, de 170 stone achterin en de 130 stone ervoor, er nu bij:

Maandag of dinsdag gaan de mallen eraf en dan gaan we weer vrolijk verder met de volgende twee :)

Nu bier drinken en bank hangen.

Nou seg. Jij bent wel vertrokken. Karakter en toewijding, dat zou er meer moeten zijn !

Props tymb, echt props. Respect is een lauw woord hiervoor

Nou seg. Jij bent wel vertrokken. Karakter en toewijding, dat zou er meer moeten zijn !

Props tymb, echt props. Respect is een lauw woord hiervoor

Thanks maatje. Wil gewoon alles goed hebben en vind t ook voor mezelf handig om overal foto's en verslagen van te hebben.

Zondag weer een normale training, moet niet vergeten dat er ook nog drie jongens klaargestoomd moeten worden voor de Oerzeeuw volgende week ;)

Tymboo, help mij eens even kerel.

Ik wil gaan floorpressen om mijn sticking point te verbeteren maar het probleem is dat er geen cage staat in mijn gym of iets anders waar dit in kan. Boardpresses is ook geen optie, geen boards en ik kan niet 2 hulpjes erbij roepen.
Ik zat te denken aan floorpresses in de smithmachine, wat denk jij?

Tymboo, help mij eens even kerel.

Ik wil gaan floorpressen om mijn sticking point te verbeteren maar het probleem is dat er geen cage staat in mijn gym of iets anders waar dit in kan. Boardpresses is ook geen optie, geen boards en ik kan niet 2 hulpjes erbij roepen.
Ik zat te denken aan floorpresses in de smithmachine, wat denk jij?

Ik zou een gym zoeken waar wel een cage is ;)
In een smithmachine lijkt me vrij k*t. Maar goed, als het echt niet anders kan... zou ook niet zo weten hoe je het anders moet doen. Je zou nog een paar plates op elkaar kunnen stapelen en daar de halter opleggen. Of iemand vragen de halter aan te geven en weer neer te leggen, als het niet al te zwaar is.

Dit weekend eens goed bijgeslapen en genoten van mijn kids. Het studiejaar gaat ook weer beginnen, dus daar ook wat voorbereidingen voor gedaan. Vanmiddag wel even in de loods geweest om te zien hoe de steentjes erbij hingen, maar niet getraind. Ook omdat er verder niemand kon komen vandaag, maar vooral omdat ik even totaal geen zin had. Voel me nu weer topfit.

Verder nog iets wat al een tijdje speelt: ik heb - voorzichtig en nog onder voorbehoud - de beslissing genomen mij weer voor te gaan bereiden voor een wedstrijd; het NK raw powerlifting in december. Een soort comeback dus, na een vol jaar zonder wedstrijden. Ik heb nog goed de tijd mij hiervoor klaar te stomen en ga van de week eens aan de slag met het in elkaar zetten van een solide schema. Mijn totaal op de drie is op het moment vrij slecht en zal dus hard omhoog moeten. Ik zal dan ook wat minder events gaan doen waarschijnlijk. Volgend jaar wil ik misschien ook wel weer een strongman wedstrijd meepakken, maar nu gaat de focus weer naar powerlifting. Ik weet nog niet voor welk team ik uit zal komen en ik zal definitieve deelname ook af laten hangen van mijn progressie. Ik wil daar niet gaan staan als ik nog, bij wijze van spreken, 50 kilo onder mijn totaal zit.

Leuk te horen Tymen, succes ermee!

Is het geen optie om (mits je nog aantal jongens hebt die de motivatie hebben) zelf een team op te zetten? Of is dat (net zoals hier) erg kostelijk?

Leuk te horen Tymen, succes ermee!

Is het geen optie om (mits je nog aantal jongens hebt die de motivatie hebben) zelf een team op te zetten? Of is dat (net zoals hier) erg kostelijk?

Geen idee eigenlijk. Ik heb daar wel eens vaker aan gedacht de laatste tijd, maar voorlopig zijn de andere jongens die op reguliere basis bij PHM trainen vooral geïnteresseerd in strongman, dus ik weet niet of dat nu echt een optie is. Ik kan me indenken dat het nog wel wat zal kosten ook ja.

Binnenkort zal er trouwens ook een logo komen voor PHM en daarna zullen we ook shirts laten bedrukken, misschien ook een banner voor in de loods.

Ik vind trouwens dat weekend van 14-15 december ook wel een weekend waarin je als krachtsporter in Nederland bijna wel verplicht bent je gezicht even te laten zien, met die flexcup, armworstelwedstrijd en kwalificatie voor SM van NL erbij. Ben erg benieuwd hoe dat er allemaal uit gaat zien.

Laatst bewerkt:
Ben ook wel benieuwd maar ben zeker dat het groots wordt, normaal ben ik er ook wel weer bij als ze Belgjes buiten competitie weer toelaten. Hebben nog aantal andere jongens hier ook interesse.

Mooi om te horen man. Toch altijd leuk als je meedoet en die kracht zal vast wel terug komen.
Lidmaatschap voor een team is geloof ik iets van 100 euro per jaar. Niet echt de moeite waard als je met een klein groepje bent.

Terug
Naar boven