XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Is er ook een kwali op de flex?

En ik wilde dit jaar ook weer proberen nk raw mee te doen, als er niet weer een lichamelijk kwaaltje om de hoek komt

Het goede nieuws blijft maar komen hier!

"enter mcdonalds jingle" im lovin it!

Met den ene wil ik ook al een t shirt bestellen, maatje xxl ;)

---------- Post toegevoegd 18 August 2013 om 21:45 ----------

Tymboo, help mij eens even kerel.

Ik wil gaan floorpressen om mijn sticking point te verbeteren maar het probleem is dat er geen cage staat in mijn gym of iets anders waar dit in kan. Boardpresses is ook geen optie, geen boards en ik kan niet 2 hulpjes erbij roepen.
Ik zat te denken aan floorpresses in de smithmachine, wat denk jij?

Het eerste wat in me opkwam was een soort floor press met dumbells, maar toen
Realiseerde ik me dat het ook moeilijk was om lekker zwaar te gaan hiermee.
sommige smith machines kunnen ook niet laag genoeg waardoor je je ellebogen niet tot
De grond kunt laten zakken.

Misschien je barbell op schijven zetten ter hoogte van je hoofd en een soort suïcide
rol beweging maken bij het unracken?

• Topic Starter Topic Starter
Ben ook wel benieuwd maar ben zeker dat het groots wordt, normaal ben ik er ook wel weer bij als ze Belgjes buiten competitie weer toelaten. Hebben nog aantal andere jongens hier ook interesse.

Mooi man, hoop dat er echt een goede bezetting gaat komen dit jaar (net als vorig jaar).

Mooi om te horen man. Toch altijd leuk als je meedoet en die kracht zal vast wel terug komen.
Lidmaatschap voor een team is geloof ik iets van 100 euro per jaar. Niet echt de moeite waard als je met een klein groepje bent.

Thanks Z.
Dat valt nog goed mee ja, iets om in overweging te nemen ;)

Is er ook een kwali op de flex?

En ik wilde dit jaar ook weer proberen nk raw mee te doen, als er niet weer een lichamelijk kwaaltje om de hoek komt

Nice!
[Link niet meer beschikbaar]

Ik zal er alvast één voor je reserveren :)

Ok, ik heb vanmorgen wat aan een schema zitten werken. Hier een voorzichtig opzetje, met nog veel ruimte voor aanpassingen as I go. Ik heb vanaf nu nog 17 weken en heb dit als volgt opgedeeld in 3 blokken.
- zes weken relatief veel volume (5x5, 4x6, 3x8) met vier dagen UB/LB (ma, di, do, vr) en één mobility/conditioning/events dag (zo).
- vijf weken relatief intensief met wat lager volume (3x5, 5x3) met vier dagen UB/LB en één dag (zo) mobility/conditioning/events
- vijf weken 1 dag (UB/LB1) intensief op laag volume (3x4, 3x3, 2x3, 3x2 etc) en 1 dag hersteltraining op vrij hoog volume (UB/LB2). Zondag alle drie de lifts op hoge intensiteit en laag volume, naar de wedstrijd toe voorbereiden.
Laatste week deload.
Bovenstaande geldt vooral voor compounds, assistance blijft voornamelijk op hoog volume (3/4 x 8-12) voor hypertrofie. Ik hou de events er nog even in omdat ik het leuk vindt om te doen en zal dit ook voor conditioning gebruiken. Zal ook iets van jumps/sprints gaan doen op zondag.

Ik heb nu alleen het eerste blok uitgewerkt, en ook weer opgedeeld in twee stukken van drie weken.

Ma UB1
Bench paused 5x5 start op 155, 5 kilo verhogen p/w
Floor press 3x6
MP/Pushpress/variant schouderpress 3x8
Pendlay rows 3x8
Fly's 4x8
Pushdowns/side raises

Di LB1
Squat 4x6 start op 165, 5/10 kilo verhogen p/w
Conv dl against bands 5x3
Paused front sq 3x6
GHR
Slee/core werk

Do UB2
Bench T&G 3x8 start op 145, 5 kilo verhogen p/w
Boardpress tot zware drietjes/vijfjes
BOR/LPD 3x10
Db benchpress 3x8
JM press 3x8
Biceps

Vr LB2
Sumo dl 5x5 start op 170, 5/10 kilo verhogen p/w
Paused sq 3x6 start op 150, 5 kilo verhogen p/w
Stiff legged dl 3x8
Hyper ext 4x10
Core werk

Zondag mobility/conditioning/events.

Zal dan na drie weken al redelijk tegen max zitten hier en daar en dus verlagen en opnieuw drie weken lineair verhogen. Schema lijkt veel op wat ik eerder heb gedaan naar wedstrijden toe, en dat werkte dan ook aardig goed voor mij. Never change a winning team :)

Ga deze eerste weken ook veel aan techniek kunnen werken hopelijk. Zal met sumo dl wat verschillende stances uitproberen om te kijken wat het beste werkt voor mij. Voorlopig nog geen keuze tussen conv of sumo dl. Conv tegen bands (en misschien later ook weer paused dl en blockpulls) omdat m'n lock out zo allejezus gay is.

Laatst bewerkt:
Ik zou een gym zoeken waar wel een cage is ;)
In een smithmachine lijkt me vrij k*t. Maar goed, als het echt niet anders kan... zou ook niet zo weten hoe je het anders moet doen. Je zou nog een paar plates op elkaar kunnen stapelen en daar de halter opleggen. Of iemand vragen de halter aan te geven en weer neer te leggen, als het niet al te zwaar is.

Dit weekend eens goed bijgeslapen en genoten van mijn kids. Het studiejaar gaat ook weer beginnen, dus daar ook wat voorbereidingen voor gedaan. Vanmiddag wel even in de loods geweest om te zien hoe de steentjes erbij hingen, maar niet getraind. Ook omdat er verder niemand kon komen vandaag, maar vooral omdat ik even totaal geen zin had. Voel me nu weer topfit.

Verder nog iets wat al een tijdje speelt: ik heb - voorzichtig en nog onder voorbehoud - de beslissing genomen mij weer voor te gaan bereiden voor een wedstrijd; het NK raw powerlifting in december. Een soort comeback dus, na een vol jaar zonder wedstrijden. Ik heb nog goed de tijd mij hiervoor klaar te stomen en ga van de week eens aan de slag met het in elkaar zetten van een solide schema. Mijn totaal op de drie is op het moment vrij slecht en zal dus hard omhoog moeten. Ik zal dan ook wat minder events gaan doen waarschijnlijk. Volgend jaar wil ik misschien ook wel weer een strongman wedstrijd meepakken, maar nu gaat de focus weer naar powerlifting. Ik weet nog niet voor welk team ik uit zal komen en ik zal definitieve deelname ook af laten hangen van mijn progressie. Ik wil daar niet gaan staan als ik nog, bij wijze van spreken, 50 kilo onder mijn totaal zit.

Suc6 met je voorbereidingen, hoop dat je je doelstellingen zult weten te realiseren en gaat knallen op het NK RAW! :thumbs:

---------- Post toegevoegd 18 August 2013 om 21:45 ----------

Het eerste wat in me opkwam was een soort floor press met dumbells, maar toen
Realiseerde ik me dat het ook moeilijk was om lekker zwaar te gaan hiermee.
sommige smith machines kunnen ook niet laag genoeg waardoor je je ellebogen niet tot
De grond kunt laten zakken.

Misschien je barbell op schijven zetten ter hoogte van je hoofd en een soort suïcide
rol beweging maken bij het unracken?

Ik ga het eens proberen, zullen er vast een hoop vreemd gaan opkijken hehe.
Bedankt voor het meedenken!

---------- Post toegevoegd 19 August 2013 om 16:24 ----------

Ok, ik heb vanmorgen wat aan een schema zitten werken. Hier een voorzichtig opzetje, met nog veel ruimte voor aanpassingen as I go. Ik heb vanaf nu nog 17 weken en heb dit als volgt opgedeeld in 3 blokken.
- zes weken relatief veel volume (5x5, 4x6, 3x8) met vier dagen UB/LB (ma, di, do, vr) en één mobility/conditioning/events dag (zo).
- vijf weken relatief intensief met wat lager volume (3x5, 5x3) met vier dagen UB/LB en één dag (zo) mobility/conditioning/events
- vijf weken 1 dag (UB/LB1) intensief op laag volume (3x4, 3x3, 2x3, 3x2 etc) en 1 dag hersteltraining op vrij hoog volume (UB/LB2). Zondag alle drie de lifts op hoge intensiteit en laag volume, naar de wedstrijd toe voorbereiden.
Laatste week deload.
Bovenstaande geldt vooral voor compounds, assistance blijft voornamelijk op hoog volume (3/4 x 8-12) voor hypertrofie. Ik hou de events er nog even in omdat ik het leuk vindt om te doen en zal dit ook voor conditioning gebruiken. Zal ook iets van jumps/sprints gaan doen op zondag.

Ik heb nu alleen het eerste blok uitgewerkt, en ook weer opgedeeld in twee stukken van drie weken.

Ma UB1
Bench paused 5x5 start op 160, 5 kilo verhogen p/w
Floor press 3x6
MP/Pushpress/variant schouderpress 3x8
Pendlay rows 3x8
Fly's 4x8
Pushdowns/side raises

Di LB1
Squat 4x6 start op 165, 5/10 kilo verhogen p/w
Conv dl against bands 5x3
Paused front sq 3x6
GHR
Slee/core werk

Do UB2
Bench T&G 3x8 start op 145, 5 kilo verhogen p/w
Boardpress tot zware drietjes/vijfjes
BOR/LPD 3x10
Db benchpress 3x8
JM press 3x8
Biceps

Vr LB2
Sumo dl 5x5 start op 170, 5/10 kilo verhogen p/w
Paused sq 3x6 start op 150, 5 kilo verhogen p/w
Stiff legged dl 3x8
Hyper ext 4x10
Core werk

Zondag mobility/conditioning/events.

Zal dan na drie weken al redelijk tegen max zitten hier en daar en dus verlagen en opnieuw drie weken lineair verhogen. Schema lijkt veel op wat ik eerder heb gedaan naar wedstrijden toe, en dat werkte dan ook aardig goed voor mij. Never change a winning team :)

Ga deze eerste weken ook veel aan techniek kunnen werken hopelijk. Zal met sumo dl wat verschillende stances uitproberen om te kijken wat het beste werkt voor mij. Voorlopig nog geen keuze tussen conv of sumo dl. Conv tegen bands (en misschien later ook weer paused dl en blockpulls) omdat m'n lock out zo allejezus gay is.

Interesting, erg leerzaam voor mij om te zien hoe jullie je voorbereiden voor een event. Zal hem op de voet gaan volgen :)

Suc6 met je voorbereidingen, hoop dat je je doelstellingen zult weten te realiseren en gaat knallen op het NK RAW! :thumbs:

Thanks René.

Ik ga het eens proberen, zullen er vast een hoop vreemd gaan opkijken hehe.
Bedankt voor het meedenken!

---------- Post toegevoegd 19 August 2013 om 16:24 ----------

Interesting, erg leerzaam voor mij om te zien hoe jullie je voorbereiden voor een event. Zal hem op de voet gaan volgen :)

Aight, leuk man :)

1.1

Meteen al wat aangepast. Besloten om wat lichter te beginnen op paused bench, omdat ik er achter kwam dat 5x5x160 al erg dicht tegen VPR aan zit en er dus weinig op te bouwen zou zijn anders.

Paused bench
10x20
10x60
5x100
5x130
5x150
5x155
5x155
5x155
5x155
5x155

Close grip floor press
6x60
6x90
6x120
6x120
6x120

MP
8x20
8x50
8x60
8x60
8x60

Pendlay row
8x60
8x90
8x110
8x110
8x110

Dumbbell flies
10x15
10x25
10x25
10x25

Pushdowns
10x
10x
10x

Side raises
10x5 10x5
10x10 10x10
10x10 10x10

Race tegen de klok, MP t/m side raises in een halfuurtje gedaan, veel gesuperset.
Was verstandig paused bench wat lager in te starten, want was al aardig pittig. Wel vlotte reps nog.

---------- Post toegevoegd 19 August 2013 om 16:42 ----------

Edit
Ga trouwens ook m'n calorie intake flink uppen, zit nog steeds maar rond de 111-112 en dat is gewoon veel te weinig. Kon van de week met een beetje fantasie zelfs bijna mijn bovenste abs zien, werd er een beetje misselijk van. Daarvoor ben ik natuurlijk niet gaan trainen.
Ga wel meer uit shakes halen want krijg al dat vaste voedsel bijna niet meer weg.

Laatst bewerkt:
BW in onderbroek net precies 110 zelfs. Kids liggen in bed, dus nu pannenkoeken bakken als tweede diner.

Dus op hey NK raw een sixpack en een 200 bench!

Voeding van vandaag maar eens updaten dan, voor de geïnteresseerden

0730 Shake, bak Brinta, vijf hele gebakken eieren
1030 Zes boterhammen (kip/jam), 250gr magere kwark
1230 Bak spaghetti met rundergehakt
1400 Weightgainer shake met banaan
1600 Bak rijst met kip en groente

Over uurtje pasta met gehakt en yoghurt/vla met fruit toe
PWO Vitargo en een banaan
Post wo eiwitshake en een pak pannenkoeken (400gr)
Voor slapen nootjes en 500gr kwark

Tussendoor koffie, fruit, koekjes en vooral veel water.

Moet dit echt wegstouwen om een beetje aan te komen. Vooral moeite met rijst en kip wegkrijgen

Succes met de komende trainingen. Je train plannen zien er in ieder geval goed doordacht uit.

Ik ken het gevoel, ik weeg 15 kg minder en dan nog moeite om alles op te eten . Atm ook aan het bijkomen dmv weightgainer (1000 kcals per stuk) en 300 g haver per dag en pasta of rijst . En dan zijn m'n veggies en eiwitten daar nog niet bij. Pfff een mens moet er wat voor over hebben.

Ruilen? ik hoef maar de helft te eten om aan te komen xD.

geen chocomel :( ?

Fijn trainingsschema, flinke voeding. Succes.

Succes met de komende trainingen. Je train plannen zien er in ieder geval goed doordacht uit.

Thanks mate.

Ik ken het gevoel, ik weeg 15 kg minder en dan nog moeite om alles op te eten . Atm ook aan het bijkomen dmv weightgainer (1000 kcals per stuk) en 300 g haver per dag en pasta of rijst . En dan zijn m'n veggies en eiwitten daar nog niet bij. Pfff een mens moet er wat voor over hebben.

Ja man. Ik ben destijds vrij snel naar de 110 gegaan maar daarna jarenlang, tot nu, blijven zweven tussen de 110 en 120. Op z'n zwaarst 121-122 ofzo geweest. Moet naarmate de jaren vorderen alleen maar meer eten om op gewicht te komen en te blijven.

Ruilen? ik hoef maar de helft te eten om aan te komen xD.

Tja, dat is dan ook weer niet altijd ideaal.

Tussen de bedrijven door wel.

Fijn trainingsschema, flinke voeding. Succes.

Thanks man!

Same here...
Als ik aan mijn huidige voeding slechts 1 weight gainer per dag toepas (met water) kom ik makkelijk 2 kg per maand aan... Vet wel te verstaan ???

Ah joh jij bent gewoon dik :D

1.2

Opw dynamisch

Squat
10x20
10x60
6x100
6x140
6x165
6x165
6x165
6x165

Conv dl against blue band (stand on the band)
5x60
5x100
5x140 vanaf hier met band
3x170
3x170
3x170
3x170
3x170

Front sq paused
6x60
6x90
6x100
6x100
6x100
6x100

GHR
8xBW
8xBW
8xBW

Leg curls (green band)
10x
10x
10x

Landmines
16x20
16x35
16x50
16x50

Pittig volume, wel easy reps nog alles.

---------- Post toegevoegd 20 August 2013 om 22:52 ----------

Tussendoor ook de 130 en 170 stones uit de mallen gehaald. Helaas is de 130 stone behoorlijk mislukt. Ander beton voor deze steen gebruikt en dat was dus geen goed idee. De 170 is er wel mooi uitgekomen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven