MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.582
Ja sleeve stelletje mierenneukers.

Vraag blijft zelfde.

Er is wel een flink verschil tussen sleeves en wraps. Ik draag ze omdat het mag, omdat ze m'n knieën goed warm houden en omdat je misschien een paar kilo er uit haalt. Ik draag ze trouwens op al mijn filmpjes, al jarenlang, alleen dit zijn nieuwe.

Waarom draag jij ze niet is eerder de vraag.

Ik heb ze niet.

Er is wel een flink verschil tussen sleeves en wraps. Ik draag ze omdat het mag, omdat ze m'n knieën goed warm houden en omdat je misschien een paar kilo er uit haalt. Ik draag ze trouwens op al mijn filmpjes, al jarenlang, alleen dit zijn nieuwe.

Ja ik heb het verschil tussen wraps en sleeves hier idd gelezen. Maar naast de extra kilo's (hoeveel scheelt het eigenlijk?), wat bedoel je precies met knieën warm houden?

ach je impliceert dat ik iig iets neuk

True storie.

Squat je in een koelcel? Hoe warm moeten je knieën zijn dan en hoe houden sleeves dan je knieën warm, hoe werkt het precies?
Probeer het maar eens, het houdt de boel gewoon net wat warmer en strakker bij elkaar. Knieën zijn al zo gevoelig. Zeker als je wat langer rust pakt tijdens de setjes is het ideaal om warm te houden.

Squat je in een koelcel? Hoe warm moeten je knieën zijn dan en hoe houden sleeves dan je knieën warm, hoe werkt het precies?
Ben niet de grootste expert hierin, maar gewrichten werken beter als ze opgewarmd zijn. Als je lang rust zouden ze anders koud worden. Ook heb ik ooit vernomen dat knieën beter presteren onder compressie, maar dat weet ik niet heel zeker.

• #3.590
Warm houden van het gewricht - net zoals een elbowsleeve of een wrist wrap dat ook doet - , compressie, minder patella beweging, blessurepreventie. Voordelen zijn legio.

Warm houden van het gewricht - net zoals een elbowsleeve of een wrist wrap dat ook doet - , compressie, minder patella beweging, blessurepreventie. Voordelen zijn legio.
Dit inderdaad. Kan er niks dan goeds over zeggen, vooral voor een ouwe knakker als ik. Ze kunnen wel flink meuren, dus een wasbeurtje is af en toe hoognodig.

• #3.593
  • #3.594
Vandaag fysio geweest, dry needling in traps en deep tissue massage in lats en schouders. Paar wervels recht gezet en rechterschouderblad terug op z'n plek geschoven. Twee dagen verplicht rust. Anders kwam de fysio me slaan. Ik ga maar eens niet hardcore doen en gewoon vandaag en morgen niet trainen.

Ik zal even je training loggen:

5 rondes stofzuigen door de ruimte
3 rondes free stand oliën
3 rondes vloeken omdat de free stands niet te maken bleken te zijn
4 rondes haten in de PHM app
5 rondes spotten van bench

Vandaag fysio geweest, dry needling in traps en deep tissue massage in lats en schouders. Paar wervels recht gezet en rechterschouderblad terug op z'n plek geschoven. Twee dagen verplicht rust. Anders kwam de fysio me slaan. Ik ga maar eens niet hardcore doen en gewoon vandaag en morgen niet trainen.

Soortgelijke ellende ken ik ook met bekken (SI gewicht).
Deze is ook eens ''recht'' gezet.
Wat ik mij altijd afvraag is het nou echt rechtzetten in de zin dat botten tov elkaar verschuiven, of is het bepaalde overactieve spieren ontspannen en zo balans krijgen in het lichaam ?

• #3.597
Soortgelijke ellende ken ik ook met bekken (SI gewicht).
Deze is ook eens ''recht'' gezet.
Wat ik mij altijd afvraag is het nou echt rechtzetten in de zin dat botten tov elkaar verschuiven, of is het bepaalde overactieve spieren ontspannen en zo balans krijgen in het lichaam ?

Wervels waren wel wat verschoven ja. Ik geloof dat wervels qua botstructuur in hetzelfde straatje liggen als bvb handwortelbeentjes, die zijn te verschuiven. Het is niet je schedel die je aan het verleggen bent ofzo. Ik moet nu ook de serratus anterior wat gaan trainen om zo te voorkomen dat het weer of verder scheef trekt.

Gisteren nog niet gebencht, het voelde nog wat matig allemaal. Wel gesquat en gedeadlift

Squat, slow ecc
150x3x8

Deadlift
5 singles met 190 hook grip daarna mixed grip:
195x4x5

SLDL
150x8x4

Hypers
BWx5x15

Vandaag

Squat
180x8
180x5x5
Benen waren pap vandaag, beetje raar

Benchpress, touch and go
155x8x4
155x10
Hard, richting pr weer

Db flyes
30x10x5

Serratus anterior shizzle

Chins
BWx5x6

BOR
120x10x4

Met chins heb je in principe toch ook een ROM van niets, Mr T-rex?

• #3.599
Ja ok sorry, ik zal ze niet meer doen dan!

• #3.600
More srsly, natuurlijk heb ik t-rex armen maar het valt ook allemaal wel weer mee. Vooral m'n bovenarmen zijn kort, allicht een voordeel bij benchen. Spanwijdte is 179 bij 187 lengte. Maar ondertussen zet ik ook m'n handen op de wijdst toegestane grip plus een flinke arch. Chest is 130cm+, dat werkt ook wel mee. Armen 47cm. Kortom: er zit ook gewoon een hoop techniek en training in. Heb sowieso op de een of andere manier ook meer aanleg voor size op de pecs, schouders, bovenrug en armen dan op lowerbody heb ik het idee.

Terug
Naar boven