WEC achter de rug. Wisselend resultaat op de lifts.
Squat ging fantastisch. Drie goede beurten, de enige in mijn groep die alle beurten goedgekeurd kreeg want er werd enorm veel afgekeurd op diepte. Blijkt dus maar weer dat mijn diepte gewoon echt prima is. 225-235-240. Wedstrijd pr van +10 in deze gewichtsklasse.
Bench press ging eigenlijk ook wel goed. Hele lekkere warm up en prima eerste en tweede beurten (185 en 192,5). Derde beurt 197,5, de pauze onderin was zo ontzettend lang dat ik op een gegeven moment maar gewoon ging, twijfelde, weer terug ging en nog wel probeerde te pressen maar de beurt was al verloren gegaan natuurlijk. Stomme fout. Hij had er zeker in gezeten. Veel lifters klaagden over echt enorm lange pauzes op de borst. Ook heel veel gefaalde beurten hier bij iedereen. Niet tevreden maar ook niet heel slecht dit.
En dan de deadlift. Warm up voelde gewoon goed. 230 in eerste beurt ging ook goed. Vervolgens 245. In de opwarmruimte lagen Eleiko halters met een prima knurling. Op t wedstrijdplankier werd een Titex halter gebruikt met echt veel minder knurling. Na tweede beurten zat de halter ook nog eens helemaal onder de magnesium en talkpoeder. Gripfaal op deze beurt, halter gleed weg en dus fail. Bij derde beurten wordt de halter schoon geborsteld en was grip dus geen issue meer maar ik kon 'm echt nét niet gelockt krijgen. Vermoeidheid was ook wel ingeslagen en verder scheen de zon in mijn ogen etc. Wel een tweede plaats en een zilveren medaille dus, dat is op zich wel leuk. Jammer van de deadlift, ben daar toch ook echt meer kracht op kwijt dan gehoopt. Nu weer doorbouwen naar NK in december.