XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.883

Vanwaar die rode lamp bij DL? Eerlijk gezegd denk ik dat 260 er ook wel inzat.

• #3.885
Wedstrijdverslag dan maar

Stress over gewicht was toch wat onnodig achteraf want ik woog 119,3 de dag voor de wedstrijd op de npb-weegschaal. Iedereen merkte op dat wegen op deze weegschaal relatief voordelig uitpakt t.o.v. de weegschaal thuis. Zaterdag dus goed kunnen eten, wat andere lifters van ons aangemoedigd en vrij vroeg weg gegaan om uit de hectiek weg te zijn. Bij mijn zusje gegeten en geslapen als een os.

Om een uur of 12 de volgende dag weer ter plekke, ingewogen om 13u op 119,85. Erg prima dus. Lekker hoog in de gewichtsklasse, op een gewicht waarop ik op mijn sterkst ben normaal gesproken. Zat in de tweede groep dus ik had genoeg tijd om goed te hydrateren en te eten. Opwarmen op squat voelde erg prima, tot 225 gegaan.

240 drie wit. Goede beurt maar iets minder hard dan gehoopt
255 fail. Ik zakte wat diep door en liep vast vlak nadat ik uit de hole was.
255 drie wit. Even herpakt want ik wist dat ik deze sowieso moest hebben. Was een pittige beurt. Niet super tevreden over squat, want ik had graag die 260 ook wel echt op wedstrijd willen doen, maar achteraf was dit ook wel alles wat er in zat vandaag denk ik. Misschien nog hooguit 2,5 kilo voor een flinke grinder, maar goed, dan had ik die 255 in de tweede beurt maar meteen moeten halen. Naar omstandigheden tevreden.

Op naar de bench.
Warming up voelde super solide, een hele harde 190 in de warm up area.

200 drie wit. Harde beurt. Gewoon prima opener. Niks aan de hand.
207,5 fail.
207,5 fail.
Ja echt heel matig. Ik had 212,5-215 moeten kunnen benchen deze dag. De pauze was lang, de zon scheen in m'n ogen, de powerhouse plates zijn lichter, bladiebla. Gewoon heel slecht. Had 'm zeker in die laatste beurt moeten hebben, hij was zo close. Zal 'm nog uploaden.

Best wel teleurgesteld hierna.

Deadlift warm up zoals altijd erg kort, 70-120-170-215. Prima allemaal

230 drie wit. Goede beurt
245 drie wit. Idem
252,5 twee wit, één rood. Denk voor thighriden. Ik zag het niet. Prima beurt. Misschien nog 2,5-5 kilo over.

Ging redelijk onverschillig de deadlift in, druk was er wel af voor mij. En dat werkte goed. Deadlift ging erg goed, beter dan in training. Heel blij mee. Uiteindelijk 707,5 totaal, wat een 25 kg pr is in de -120, en 406 wilks ofzo. Tweede plaats in de -120.

Ik kom absoluut niet meer mee met het geweld in sommige andere klasses, maar goed, toch zeker flinke gains gemaakt t.o.v. de WEC in september (+40). Er had wel nog een kilo of 20 in kunnen zitten, kijkende naar de trainingen. Ik heb echt heel erg veel van mezelf gevraagd de afgelopen dertien weken, en ook de twaalf weken daarvoor in prep voor WEC, en nu is het tijd om daar op te reflecteren, te kijken wat beter kan en een paar weken even lekker zonder druk te trainen. Daar heb ik echt heel erg veel zin in.

• #3.886
Training van vandaag

Bench press, touch and go
130x6x6

Military press
50x8x6

Rope pushdowns
20x12x5

Curls
40x10
30x12x4

nog wat pompen

Goede wedstrijd wel gedraaid, flinke verbetering binnen de -120.
Squat was opzich goed; kan gebeuren dat je trainings pr's net niet haalt. En je deadlift viel me gezien je trainingen heel erg mee. Bench vond ik wel jammer, maar dat beschrijf je zelf ook. Had eigenlijk zeker 210 bench verwacht/gehoopt.

Je trainingen gaan goed en ik hoop voor je dat je deze lijn zo door kan zetten het komende jaar!

• #3.888
Dank voor deze voortreffelijke analyse cc'tje

Volgende keer hou ik het wel op 'goed', ipv de extra tekst.

• #3.890
Ik was serieus :(

Ben je nu automatisch gekwalificeerd voor volgende NK?

• #3.893
Goed.

beltless squat voor binnenkant buikspieren

Terug in :).

eeeeej mom

• #3.898
Sinds kerst al ziek, en niet zo'n beetje. Spugen, schijten, alles. Alle kerstgains er weer uit :(
Voelt sinds vanmiddag iets beter dus hopen dat dat door zet. Altijd leuk, ziek zijn in je vakantie

Welkom in het onderwijs.

Beterschap.. Ze vallen met bosjes in december, op mijn werk is het ook verbazingwekkend rustig :o

Terug
Naar boven