AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.001
Squat
180x3x10

Bench press
165x3x7

Block pulls beltless
180x3x6

Dat volume

• #4.002

• #4.003
Squat
170x6x5

Bench press
155x5x7

LPD
70x10x4

JM press
100x8x4

• #4.004
Zoontje jarig vandaag en heel laat nog gaan trainen na veel slecht voer

Squat
205x2x5

Bench press
175x2x4

Dat was het wel. Alles was moeilijk vandaag

Gefeliciteerd met je zoon.

Nette deadlift

• #4.007
Achteraf niet? Heb je nu last?

• #4.009
Achteraf niet? Heb je nu last?

Ja SI gewricht blijft pijnlijk, heb op advies van fysio sinds begin januari niet meer van de grond gedeadlift en nu dus weer wat begonnen, maar toen ik uit de auto stapte na het trainen voelde het weer slecht. Ik wil graag meedoen aan een wedstrijd in juni dus vandaar dat ik weer van de grond af wilde deadliften, maar misschien gewoon nog even wachten en alleen blockpulls, rdl's etc doen.

Gevoelig, balen hoor. Speel maar op safe, voor het sq in de weg gaat zitten. Maar jij zal dat het best kunnen beoordelen, succes kerel.

• #4.011
Squat
185x3x10

Bench press, touch and go
140
160
180
195
205 @ rpe 10+
160x6
120x20
Touch and go bench op hoge percentages al jaren niet meer gedaan en is eigenlijk ook nooit echt sterker geweest dan mn paused bench dus op zich niet ontevreden met die 205. Mag alleen wel wat harder gaan lol.

Block pulls beltless
185x3x6

• #4.012
Bench press touch and go
130x10x4
130x18

Chins
BWx5x5

LPD
70x8x4

JM press
100x10x4

Pushdowns
10x5

Side/front raises en curls

Ik heb de afgelopen weken echt een enorm slaapgebrek opgebouwd met doordeweeks vrijwel altijd 4-6 uur slaap en dat levert me op alle vlakken ellende op. Werk, thuis en training lijden eronder. Kwam vaak vooral doordat ik pas laat in de loods was vanwege werk en thuis en dus regelmatig pas tegen twaalven thuis was. Dan slaap ik echt niet voor half twee, twee uur en in een normale werkweek breekt me dat nogal op. Op donderdag en vrijdag kun je me dan opvegen.

Dus ik ga toch eens wat veranderen de komende weken en kijken hoe dat bevalt. Naar een ub/lb achtig schema met alleen in het weekend nog een fb dag (want meer tijd). Kortere sessies maar wel frequenter. Wil graag in anderhalf-twee uur klaar zijn en om een gristelijke tijd weer thuis zijn, en dat slaapgebrek eens wat wegwerken.

• #4.013

Mayb een hele vieze vraag, maar kan je rust tijd niet wat inkorten?

Ik heb de afgelopen weken echt een enorm slaapgebrek opgebouwd met doordeweeks vrijwel altijd 4-6 uur slaap en dat levert me op alle vlakken ellende op. Werk, thuis en training lijden eronder.

Dus ik ga toch eens wat veranderen de komende weken en kijken hoe dat bevalt. Dat slaapgebrek eens wat wegwerken.

Lijkt me héél verstandig Tymboo!

Slaapgebrek sloopt je op den duur volledig en neemt mogelijk ook al het waardevolle direct om je heen mee in een negatief/destructief kielzog.
Zou zonde zijn.

• #4.016
Mayb een hele vieze vraag, maar kan je rust tijd niet wat inkorten?

Doe ik al, vandaar dat emom werk bvb. Assistance ook altijd allemaal supersetten. Maar tien sets squatten, 7 sets benchen en 7 sets deadliften (in de extreemste trainingen) op redelijke intensiteit haal je gewoon niet onder de 3 uur.

Lijkt me héél verstandig Tymboo!

Slaapgebrek sloopt je op den duur volledig en neemt mogelijk ook al het waardevolle direct om je heen mee in een negatief/destructief kielzog.
Zou zonde zijn.

Ja precies. Het is niet dat ik de boel kort en klein sla ofzo. Maar goede nachtrust is zo onderschat voor niet alleen sporters maar ook gewoon je algehele gesteldheid.

Ja precies. Het is niet dat ik de boel kort en klein sla ofzo. Maar goede nachtrust is zo onderschat voor niet alleen sporters maar ook gewoon je algehele gesteldheid.

Nee snap ik, je reageert je wel af op het ijzer gelukkig ;), maar het negatieve effect is dan ook vaak subtieler/verraderlijker.

Ik spreek uit ervaring, terugkijkend op een tijd dat ik jou leeftijd had en in een soortgelijke situatie zat qua kleine kinderen/werk/eigen zaak etc.
Goed in ieder geval dat je je er van bewust bent....

• #4.018
Squat
190x3x6

Deadlift
180x2x5

GM
80x8x5

Hypers
BWx12x5

120 minuutjes?

Terug