- Waardering
- 12.370
- Lengte
- 1m95
- Massa
- 135kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mooi dat die deadlift alweer op je oude niveau zit!
Bedankt, Sander. Ik vind het een eeuwige, lastige spagaat. Aan de ene kant wil ik aan mijn kinderen laten zien dat je ergens moeite voor moet doen en tijd in moet steken om er beter in te worden. Dat kan ik wel vinden maar ik kan het nog beter laten zien. De kinderen hebben ook allemaal een sport en hobbies inmiddels en ik wil graag dat ze niet zomaar opgeven.Leuk dat je hier weer gaat loggen. Ik heb mij wel eens afgevraagd waar jij je trainingstijd vandaan haalt met kids en een baan als docent.
Als ik mij niet vergis draai je behoorlijk lange trainingen toch? 2 a 3 uur is geen uitzondering?
Ik was ook vóór maart al veel bezig met reductie van trainingstijd. Rustpauzes timen, snellere warming up, etc. Dat heeft wel wat geholpen. Maar bepaalde volumes draaien kost gewoon veel tijd. De training van gisteren was ik inclusief warm up twee uur mee bezig, en dan train ik echt door en superset ik de assistance.Ik zelf ben in de afgelopen jaren drastisch minder gaan trainen, van 4x per week 3 uur naar nu 3x per week 60 a 75 minuten.
Er zijn nog steeds hele kleine gains, het proces van uitzoeken hoe gains te maken in minder tijd blijft leuk.
De boel is dusdanig geklapt dat ik op het moment nog thuis zit, dus het is qua timemanagement nu wel een stuk makkelijker. Ik wil verder niet in gaan op hoe dat geklapt is, hopelijk begrijpt iedereen dat. Ook omdat ik nu heel bewust gekozen heb voor een positieve blik op de zaken, en dus niet wil blijven hangen in negativiteit. Ik ben blij dat het nu weer de goede kant op gaat en ik de rust en de tijd heb om te herstellen.Je wil niet te veel details delen, dus negeer deze vraag als je dat wil, hoe zorg je er weer voor dat je omstandigheden juist zijn?
Bedankt, Sander. Ik vind het een eeuwige, lastige spagaat. Aan de ene kant wil ik aan mijn kinderen laten zien dat je ergens moeite voor moet doen en tijd in moet steken om er beter in te worden. Dat kan ik wel vinden maar ik kan het nog beter laten zien. De kinderen hebben ook allemaal een sport en hobbies inmiddels en ik wil graag dat ze niet zomaar opgeven.
De andere kant van het verhaal is dat elk moment waarop je weg bent van huis er eigenlijk één te veel is. En dat levert thuis druk op, en dat is niet goed. Lange trainingen inderdaad en vaak tot in de nacht bezig met werk. Slaapgebrek, korte lontjes, langs elkaar heen leven.
Ik vind beide kanten eigenlijk even zwaar meewegen. Ik wil geen couch potato zijn en wil aan mijn kinderen laten zien dat ik hard werk. Maar ik wil ze ook naar bed brengen, met ze naar het park gaan, samen film kijken, etc. Er moet ergens een balans zijn.
Op het moment train ik weer 3 / 4 x in de week. De jongste (Mads van 5) gaat regelmatig meetrainen, die is er helemaal gek van. Ik heb een schema voor hem gemaakt, hij is helemaal bezig met zijn eigen PR's, is er echt weg van. Dat is ook weer zó prachtig om te zien en wil ik óók niet missen. Ik heb natuurlijk een eigen plek en kan in principe met hem gaan trainen wanneer ik wil.
Ik was ook vóór maart al veel bezig met reductie van trainingstijd. Rustpauzes timen, snellere warming up, etc. Dat heeft wel wat geholpen. Maar bepaalde volumes draaien kost gewoon veel tijd. De training van gisteren was ik inclusief warm up twee uur mee bezig, en dan train ik echt door en superset ik de assistance.
De boel is dusdanig geklapt dat ik op het moment nog thuis zit, dus het is qua timemanagement nu wel een stuk makkelijker. Ik wil verder niet in gaan op hoe dat geklapt is, hopelijk begrijpt iedereen dat. Ook omdat ik nu heel bewust gekozen heb voor een positieve blik op de zaken, en dus niet wil blijven hangen in negativiteit. Ik ben blij dat het nu weer de goede kant op gaat en ik de rust en de tijd heb om te herstellen.
Deze situatie gaat niet eeuwig zo zijn. Ik weet nog niet hoe ik het ga aanpakken wanneer ik weer aan het werk ben. Ik weet eerlijk gezegd niet of ik überhaupt in het onderwijs blijf.

Bedankt voor de kritiek, Denzil. Het is inderdaad nog even zoeken. Het zou ook kunnen dat ik de boel in delen ga publiceren. Er is heel veel wat ik wil zeggen en schrijven, misschien zit niet alles op de juiste plaats in dit artikel. Aan de andere kant wil ik graag iets schrijven dat allesomvattend is en dus ook álle aspecten rondom de squat behandelt. We zien nog wel.Goed bezig dat je het trainen weer oppakt rondom alle persoonlijke strubbelingen in je leven. Dat artikel valt nog weinig over te zeggen, je behandelt heel veel aspecten die niet direct met de squat te maken hebben maar wel relevant zijn voor het powerliften in algemene zin.
Dat is goed punt want bijvoorbeeld het mentale vlak wordt vaak niet behandeld. Het leest goed weg en is informatief. Zou wel goed naar de eindredactie kijken straks want door de hoeveelheid van onderwerpen zal een goede structuur/layout belangrijk zijn om het leesbaar te houden.
Bedankt, ik weet op het moment nog niet hoe de toekomst wat dat betreft er uit ziet. Misschien wel weer terug het onderwijs in, misschien ook niet.Het zal altijd zoeken zijn naar een goede balans. Snap dat je liever door actie iets aan je kinderen wil meegeven dan door het alleen te vertellen. Een eigen (home)gym hebben scheelt al een hoop tijd met trainen. Welke richting zou je op willen qua werk?
Succes met je comeback![]()

Bedankt René. Het loopt nu wel weer lekker ja, qua trainen in elk geval.Welcome back Tymboo, mooi dat je de gelegenheid ziet om het trainen weer op te pakken en ik hoop dat je een goede balans weet te vinden wat privé, werk en sport betreft!
Mooi dat je ook weer je kennis over de sport met ons hier wilt delen, altijd veel nuttige informatie waar ieder van ons wat mee kan!
Suc6 met trainen, ik zie dat je weer sterke trainingen weet neer te zetten!![]()
Lift jij nog wel eens wat, Daniel?