Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.121
  • #4.122
W3D4

Bench press, paused
150x5x4

Db bench press
55x8x4

Military press
60x8x4

Cable row
full stackx10x3
mediumx10

Rope pushdowns
mediumx10x4

Db flyes
24x10x3

side/front/rear raises

Beetje een tussentraining. Morgen weer een vrij pittige sessie. Die 150 voor vijfjes is wel weer lekker.

Harde bench al weer!

• #4.124

Bedankt, moet zeggen dat de laatste set wel vrij pittig was. Maar ik denk dat er nog veel zit in adaptatie aan hoger volume en zwaardere gewichten.
Beetje moeilijk uit te leggen maar alle lifts voelen naar gelang de dag in een bepaald deel van de ROM makkelijker of moeilijker dan op een andere dag en dat vertelt mij dat de aansturing nog niet altijd optimaal is, de juiste motor patterns nog gevonden moeten worden en een aantal spieren gewoon nog niet voldoende geactiveerd worden en/of ontwikkeld zijn. Dit alles vanwege de lange trainingsstop. Vandaag bvb voelde op bench lockout moeilijker terwijl het in de vorige training halverwege lastiger was.
Hierom ook veel volume op alle spiergroepen, op assistance, hypertrofie gericht. Ik train me wat dat betreft helemaal wezenloos. Ik heb het gevoel dat wanneer alles echt gaat clicken de boel nog wat harder vooruit kan gaan en ik ook meer vertrouwen heb op echt zwaardere gewichten. Even geduld nog.

Inderdaad... na een lange stop moet je echt terug die beweging 'vinden'. Zodat je lichaam goed samen werkt terug. Komt zoiezo snel terug bij iemand van jou niveau, ben benieuwd

• #4.126
W4D1

Squat, low bar
180x3x4

Bench press, touch & go
140x8x3

Deadlift, stiff legged
130x8x3

Leg ext., unilateral
mediumx15x4

Hyper ext.
BW+blue bandx15x4

Hanging leg raises
BWx20x3

Man, ik was echt helemaal naar de klote hierna. Regelmatig bijna staan kotsen enzo. Nu twee rustdagen ivm sinterklaas.

Laatst bewerkt:
Mietje

• Haha
Waarderingen: Pren
Hé Tymboo, sterke trainingen, maar loop aub niet TE hard van stapel. Op dit forum hier moedigen we elkaar aan maar geef je lichaam ook de kans om aan dit volume en deze intensiteit weer te wennen. Je hebt geen tijdsdruk lijkt me, toch? Zou heel erg jammer zijn als je straks door een of andere blessure van de zijlijn kunt toekijken. Maar een ervaren lifter/coach weet wat goed voor hem is, maar soms wil men na een langere pauze weer (te) snel op het oude niveau terug en neemt dan teveel hooi op de vork.

• #4.130
Hé Tymboo, sterke trainingen, maar loop aub niet TE hard van stapel. Op dit forum hier moedigen we elkaar aan maar geef je lichaam ook de kans om aan dit volume en deze intensiteit weer te wennen. Je hebt geen tijdsdruk lijkt me, toch? Zou heel erg jammer zijn als je straks door een of andere blessure van de zijlijn kunt toekijken. Maar een ervaren lifter/coach weet wat goed voor hem is, maar soms wil men na een langere pauze weer (te) snel op het oude niveau terug en neemt dan teveel hooi op de vork.

Thanks, maar het ging wel hoor. Na de squat alles gesuperset, had flink tempo in die training van gisteren (+- 1u30min) omdat Mads van 5 mee was en hij weer een beetje op tijd in bed moest liggen. Dat hakte er nogal in met dat high rep werk op assistance.

• #4.133
W4D2

Squat, high bar
150x8x3

Bench press, paused
160x3x4

Bench press, slingshot
190x2x4

Pendlay rows
100x8x4

LPD, close grip
mediumx10x4

Lying triceps ext.
50x10x3

Pushdowns
mediumx10x3

Cable curls
mediumx15x3

Zeer prettige sessie

• #4.134
W4D3

Deadlift
182,5x3x4

Squat, lowbar
165x5x5

RDL
120x8x3

Leg curls, banded, unilateral
15x4

Ab wheel
BWx10x3

Planks
BW x 50 sec x 3

Niet echt een geweldige sessie. Got the work done

• #4.135
W4D4

Bench press, paused
160x5x3

Dumbbell bench press
60x8x4

Military press
60x8x4

Bent over row
100x8x4

Cable row
mediumx12x3

Werd gebeld, moest naar huis. Zoontje was gevallen op z'n neus, wat enorm bloedde. Vrouw dacht dat 'ie gebroken was, bleek gelukkig niet zo zijn. Wel een flink bloedbad.

Bench was wel erg goed voor mij. Dit is de laatste training vóór een deload, dus besloten nog even flink te pushen. Laatste rep van set drie was wel echt alles of niks. Dit is niet meer alleen een comeback maar zelfs alweer richting all time PR regionen.

Harde training! Gelukkig bleek het beter te zijn dan het leek met je zoontje :)

Om de hoeveel tijd neem/raad jij aan om een deload te plannen?

• #4.138
Harde training! Gelukkig bleek het beter te zijn dan het leek met je zoontje :)
Thanks, viel gelukkig mee inderdaad.
Om de hoeveel tijd neem/raad jij aan om een deload te plannen?
Ik kan dit soort dingen ook nooit eens kort uitleggen he

Moment, duur en mate van deload zijn echt van zo veel variabelen afhankelijk dat ik dat heel erg moeilijk vind te veralgemeniseren. Trainingservaring, fase van periodisatie waarin je zit, fatigue, trainingsresultaten van voorgaande weken, herstelvermogen, allerlei externe omstandigheden, zelfs zaken als lichaamsgewicht kunnen meetellen. Voor mezelf had ik na week vier of vijf een korte deload gepland. Vier weken is wel vrij kort maar de planning was in grote stappen vooruit te gaan op de main lifts en dan zit je natuurlijk ook sneller tegen een max aan. Ik denk dat je in sommige off season volume blocks wel 12-13 weken kan doortrekken zonder deload, en in een peak strength fase wil je misschien al na 2-3 weken deloaden.
Uiteindelijk is het bij mij 4 1/2 week geworden omdat ik halverwege een paar trainingen had doorgeschoven wegens een coronatest. Ik had al min of meer besloten dat ik 3 deload trainingen zou doen, dat worden er nu twee (vrijdag en zondag). Dinsdag begin ik dan aan volgende fase in periodisatie met regelmatig topsets om te wennen aan zwaardere gewichten, wat andere rep ranges op mainlifts hier en daar, en een paar kleine wisselingen in assistance. Vanwege de kortere duur van de deload ga ik wel even flink omlaag in percentages van intensiteit en volume op de main lifts voor die twee trainingen (~20% lager t.o.v. laatste werksets). Bij sommige lifters of bij mezelf doe ik een deload waarin ik soms maar 7-10% zak, soms deload ik alleen op intensiteit, soms alleen op volume, soms allebei, soms hogere percentages, soms deload ik op één lift en de andere niet, etc. Soms deloaden we in overleg ook gewoon helemaal niet, vanwege tijdsissues of gewoon omdat het niet nodig lijkt te zijn op dat moment.

Laatst bewerkt:
Thanks

Ik kan dit soort dingen ook nooit eens kort uitleggen he

Moment, duur en mate van deload zijn echt van zo veel variabelen afhankelijk dat ik dat heel erg moeilijk vind te veralgemeniseren. Trainingservaring, fase van periodisatie waarin je zit, fatigue, trainingsresultaten van voorgaande weken, herstelvermogen, allerlei externe omstandigheden, zelfs zaken als lichaamsgewicht kunnen meetellen. Voor mezelf had ik na week vier of vijf een korte deload gepland. Vier weken is wel vrij kort maar de planning was in grote stappen vooruit te gaan op de main lifts en dan zit je natuurlijk ook sneller tegen een max aan. Ik denk dat je in sommige off season volume blocks wel 12-13 weken kan doortrekken zonder deload, en in een peak strength fase wil je misschien al na 2-3 weken deloaden.
Uiteindelijk is het bij mij 4 1/2 week geworden omdat ik halverwege een paar trainingen had doorgeschoven wegens een coronatest. Ik had al min of meer besloten dat ik 3 deload trainingen zou doen, dat worden er nu twee (vrijdag en zondag). Dinsdag begin ik dan aan volgende fase in periodisatie met regelmatig topsets om te wennen aan zwaardere gewichten, wat andere rep ranges op mainlifts hier en daar, en een paar kleine wisselingen in assistance. Vanwege de kortere duur van de deload ga ik wel even flink omlaag in percentages van intensiteit en volume op de main lifts voor die twee trainingen (~20% lager t.o.v. laatste werksets). Bij sommige lifters of bij mezelf doe ik een deload waarin ik soms maar 7-10% zak, soms deload ik alleen op intensiteit, soms alleen op volume, soms allebei, soms hogere percentages, soms deload ik op één lift en de andere niet, etc. Soms deloaden we in overleg ook gewoon helemaal niet, vanwege tijdsissues of gewoon omdat het niet nodig lijkt te zijn op dat moment.
Thanks voor je uitgebreide antwoord, dat waardeer ik alleen maar!

• #4.140
Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven