XXL Nutrition

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Hoeveel voor de high fives na PR an sich? :p
 
high fives op 350 km afstand
 
B2W10D1

Squat, low bar
190x3x4

Bench press, paused
180x3x3

Ik was helaas pas laat in de gym en ik had nog een coachingsoverleg na afloop dus assistance was niet mogelijk vandaag. Baal daar wel van, ik wil geen stone unturned laten en alles er uit halen op het moment, en dus zeker ook geen assistance skippen. Maar het kon echt niet anders vandaag.
Ik was wel heel erg blij met de lifts van vandaag. Squats voelden echt weer lekker en zeer solide en die bench was een reprise van vorige week. Goeie, mooie triples. 3x3x180 is dan één van die mini goals waarvan ik voel dat ik ze moet halen om een groter doel ook te kunnen halen.
 
Alle squat sets



Alle bench sets
 
Als ik over 6 maand nog kan trainen en merk dat ik ooit nog op niveau kom dan kom ik hier zeker op terug ;)
 
Als ik over 6 maand nog kan trainen en merk dat ik ooit nog op niveau kom dan kom ik hier zeker op terug ;)
Ik coach niet alleen wedstrijdatleten ofzo. Misschien is het juist wel prettig om ook in die eerste zes maanden een schema te draaien met begeleiding, waarop je niet direct helemaal kapot gaat ;)

just sayin'

1618987641831.png
 
B2W10D2

Bench press, touch & go
160x10x3

Deadlift, from blocks
hook tot
207,5x1
straps
207,5x3x4

Bent over rows
130x8x4

Db bench press
60x8x4

Cable rows, close grip
heavyx10x4

LPD, unilateral
mediumx12x3

Pushdowns
mediumx12x3

Face pulls
mediumx12x3

Wat een heerlijke sessie. Alles voelt weer on the right track en supersterk. 160 voor 3x10 op de bench is echt all time top niveau en indicatie voor een bench richting de 210(+). Hook voelde weer zeer solide en ook de werksets op de block pull waren heel erg prettig.
 
Top man!
 
Bench sets



Block pull sets

 
Struggles weer, coronatest moeten doen vrijdag waardoor ik weer een training miste.

B2W10D3

Deadlift, conv.
hook tot
180x1x3
straps
187,5x5x3

Bench press, paused, ramped up
160x4
165x4
172,5x4
177,5x4

Bench press, slingshot, ramped up
180x3
200x3
210x3 PR

Squat, low bar
185x5x5

Leg press
heavyx12x4

LPD, close grip
mediumx10x4

Pushdowns
mediumx10x3

Wat een sessie zeg, 3,5 uur aan t trainen geweest. Ook echt alle tijd genomen, heerlijk om weer eens ongecompliceerd bijna een volledige dag met de eigen sport bezig te zijn. Op zich voelde alles niet super sterk aan vandaag, heb vaak bij die zondagtrainingen ook echt meer opwarming / activatie nodig. Maar eenmaal bij werkgewichten aan gekomen voelde het goed. Squat was nog wel het zwaarst van de dag
 
 
Shiiiiiit 3u en half. Kroezy :)
 
Op zich niet heel vreemd toch, 3,5 uur trainen bij een SBD sessie (of DBS in dit geval) + nog wat assistance. In de strongman days had ik wel sessies van 5u soms
 
Ja redelijk normaal, zeker bij een 5x5 bv als je al wat hoger in je weights zit en op onze leeftijd. De warming up en opbouw kan al 30 min zijn voor je bij je werkgewicht bent. 3,5 is wel echt aan de lange kant. Ik zou dan proberen om dat in de gaten te houden en te pushen voor 2,5u. Ik merk dat dat met strongman ook regelmatig gebeurd bij mij en ik dan achteraf denk dat ik of wel wat meer volume had kunnen doen in de trainingstijd (als ik bv weg moet voor gezin) of het ook in 3u had gekund ipv 4.
 
Ja redelijk normaal, zeker bij een 5x5 bv als je al wat hoger in je weights zit en op onze leeftijd. De warming up en opbouw kan al 30 min zijn voor je bij je werkgewicht bent. 3,5 is wel echt aan de lange kant. Ik zou dan proberen om dat in de gaten te houden en te pushen voor 2,5u. Ik merk dat dat met strongman ook regelmatig gebeurd bij mij en ik dan achteraf denk dat ik of wel wat meer volume had kunnen doen in de trainingstijd (als ik bv weg moet voor gezin) of het ook in 3u had gekund ipv 4.
Die 5x5 squats kwamen van de training van vrijdag die ik niet kon doen vanwege die coronatest, en dat maakte de training van gisteren inderdaad behoorlijk veel langer. Zonder die squats had de training een uur korter geduurd.
Overigens is het verder niet echt een issue, ik heb mijn trainingen al enorm in weten te korten in vergelijking met een paar jaar geleden. Toen duurde elke training gerust 2,5-3 uur. Nu train ik flink door en ben ik eigenlijk altijd binnen 2 uur klaar. Ik denk dat sommigen inderdaad niet goed in kunnen schatten hoeveel tijd het alleen al kost om goed op te warmen en op het werkgewicht te komen. Zoals ik al zei vergen die middagtrainingen voor mij vaak ook wat meer opwarming dan een doordeweekse avondtraining. Verder film ik al mijn werksets en ook die van mijn trainingspartner, kost niet echt veel tijd verder maar toch, je bent er wel mee bezig.
Gisteren waren er verder geen verplichtingen of andere geplande activiteiten voor de dag en vond ik het prettig om eens goed de tijd te nemen, niet alleen voor mezelf maar ook voor de coachingcliënt/trainingspartner waar ik mee samen trainde.
 
Laatst bewerkt:
37 geworden vandaag, dat riep om een extra speciale training.

B2W11D1

Squat, low bar
200x3x4

Bench press, paused
185x1
195x1
205x1
210x1

F*CK YES! 210 bench! Dit is gewoon niet meer gebeurd sinds 2015....Ik ben best ingetogen in mijn trainingen vaak maar nu vandaag even niet meer. Wat een verjaardagscadeau.
Filmpje
 
Back
Naar boven