Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.442
Heel erg ziek! Gefeliciteerd man, ook met je verjaardag!

Thanks!

Nog wat filmpjes

3x200 sq (2e set)

195 bench

205 bench

Die 210 was wel echt verre van een zekerheid na die 205, echt wel een alles of niets poging en ook een behoorlijke grinder. Maar uiteindelijk toch heel mooi dit. Normaal gesproken zou ik eind volgende week peaken, dit is eigenlijk nog middenin allerlei high intensity werk, zoals die 3x210 slingshot van eergisteren. Ben benieuwd wat er in zit na een goeie taper.

Gefeliciteerd met je verjaardag :)

Gelukkige verjaardag ook!

• #4.447
Thanks!

B2W11D2

Deadlift, from blocks
hook, work up to
190x1x2
straps
190x6x3

Bench press, touch and go, ramped up
140x8
155x8
170x7
140x18

Cable rows
full stack x 10 x 3

Db flyes
24x10x4

Pushdowns
mediumx12x3

Face pulls
mediumx12x3

Side/front raises
15x3

Zware training. Ik was echt flink kapot nog van gisteren. De hele dag ook wat misselijk en veel spierpijn, beetje ziekig.
Ik had 8x170en 20x140 leuk gevonden op die t&g bench, maar dat zat er niet in vandaag. Block pulls waren conditioneel pittig maar wel makkelijk qua gewicht. Gaat goed op de deadlift.

• #4.448
190x6 (1e set)

170x7

140x18

• Like
Waarderingen: TT&A
  • #4.449
B2W11D3

Squat, low bar
190x5x4

Romanian deadlift
150x8x3

Leg press, paused
heavyx15x4

Calf press
heavyx12x4

Leg extensions, unilateral
heavyx15x3

Leg curls, unilateral
bandx15x3

Ab wheel
BWx15x3

Ik kan me zo voorstellen dat voor sommige relatief neutrale lezers dit net als veel andere trainingen weer de zoveelste is met 'saaie' straight sets, voor zo ver überhaupt iedereen die hier leest de trainingen en de opzet ook echt volgt. Voor mij was het één van de zwaarste trainingen aller tijden, durf ik wel te zeggen. Ik zat er tijdens de opwarming voor de RDL zó doorheen dat ik tien minuten maar gewoon op de bank heb gezeten (inb4 dikke powerlifter) en continu aan het overwegen was naar huis te gaan.

Het is grappig hoe soms een lift nét niet helemaal kan gaan zoals je het gevisualiseerd had van te voren, in dit geval de squats. Alles voelde net wat zwaarder dan gedacht en waarschijnlijk vooral gehoopt. Dit trok me echt leeg, ook mentaal, en het was een enorme struggle om de training daarna nog door te komen. Ik weet niet of het me per se beter of slechter had gemaakt als ik tijdens de opwarming voor die RDL's had gezegd 'let's call it a day' want soms is dat ook wel gewoon de beste keuze, maar vandaag voelde het toch als een kleine overwinning op mezelf toen ik besloot door te pushen.

Een troost is wel dat dit voorlopig eventjes de laatste training is met dergelijke volumes. Het feit dat het week 11 is betekent dat het einde van dit block nadert. De vraag is nog even of ik op alle drie de lifts een test moment ga inbouwen. Komende week zal dat verder uitwijzen.

• #4.450
190x5 (2e set)

Ik zat er tijdens de opwarming voor de RDL zó doorheen dat ik tien minuten maar gewoon op de bank heb gezeten

Het is grappig hoe soms een lift nét niet helemaal kan gaan zoals je het gevisualiseerd had van te voren, in dit geval de squats. Alles voelde net wat zwaarder dan gedacht en waarschijnlijk vooral gehoopt. Dit trok me echt leeg, ook mentaal, en het was een enorme struggle om de training daarna nog door te komen.

Herkenbaar. Zware 5x5 heb ik dit ook wel gehad. En bij 190 wordt het gewoon zwaar. Soms is het idd een overwinning
als je erdoorheen vecht. Maar als je je zo voelt en je moet volgende week nog iets vergelijkbaars dan ging ik die meestal alvast naar 3x5 bijstellen. Het hele idee dat je dan nog maar 3 sets hoeft geeft meestal zo'n mentale boost.

Ik zat er tijdens de opwarming voor de RDL zó doorheen dat ik tien minuten maar gewoon op de bank heb gezeten

Het is grappig hoe soms een lift nét niet helemaal kan gaan zoals je het gevisualiseerd had van te voren, in dit geval de squats. Alles voelde net wat zwaarder dan gedacht en waarschijnlijk vooral gehoopt. Dit trok me echt leeg, ook mentaal, en het was een enorme struggle om de training daarna nog door te komen.

Herkenbaar. Zware 5x5 heb ik dit ook wel gehad. En bij 190 wordt het gewoon zwaar. Soms is het idd een overwinning
als je erdoorheen vecht. Maar als je je zo voelt en je moet volgende week nog iets vergelijkbaars dan ging ik die meestal alvast naar 3x5 bijstellen. Het hele idee dat je dan nog maar 3 sets hoeft geeft meestal zo'n mentale boost.

Heel herkenbaar dit

• #4.453
Ik had het niet erbij gezet, maar ik heb sowieso al vrij veel vrijheid ingebouwd in dit stadium van het block. Voor die betreffende squatsessie stond een 3-5x4-6x190 gepland. Dus 3 tot 5 sets met 4 tot 6 reps met 190. Na die tweede set wist ik al wel dat het geen vijf sets zouden worden en besloot ik voor vier sets te gaan.
Maar inderdaad, soms roept de vorm van de dag om een bepaalde aanpassing t.o.v. de originele opzet. Toch wil ik ook weer niet té veel afwijken van de voorgeschreven sets, reps en gewichten, zeker als daar al een bepaalde range in zit. Dit om de lijn in de sessies vast te houden

B2W11D4

Deadlift
hook, work up to
210x1
222,5x1
straps
205x3x3

Bench press, paused, ramped up
160x2
170x2
177,5x2
185x2
192,5x2

Squat, low bar
160x6x3

Tijd was om, er kwam nog een groepje trainen. Ik ga proberen om morgen nog wat assistance in te halen.
Goede sessie wel, vooral die 222,5 hook grip was ik echt zeer content mee. Had nog niet over de 200 kilo gehookt vanaf de vloer en het voelde totaal niet alsof ik dit gewicht kwijt zou raken. Wel pijnlijk natuurlijk, en wat tot nog toe wel vervelend is aan die hook grip is dat de focus op het vasthouden van het gewicht soms ten koste gaat van mijn techniek en snelheid in de lift.
Bench was erg zwaar maar ik ben blij dat alle geplande sets er nog in zaten na het geweld van afgelopen week.

• #4.454

• #4.455
192,5x2

• #4.456
B2W12D1 (taper)

Squat, low bar, ramped up
180x2
200x2
210x2
220x1

Bench press, paused
160x3x4

Leg press
heavyx8x4

Leg extensions
heavyx10x3

Leg curls, banded
15x3

Hyper extensions
BW+15x15x3

Een vreemd gevoel bij deze training, vooral omdat het tijdens Dodenherdenking was. Traditioneel is dat een hele belangrijke dag voor mij en mijn familie en het voelde op de één of andere manier niet helemaal goed om in de gym te zijn tijdens de twee minuten stilte en niet thuis bij het gezin. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder aan het trainen was tijdens die twee minuten stilte en om nu dan middenin je opwarming voor squats te gaan zitten gaf een wat oneerbiedig gevoel. Maar het kon niet anders vandaag. Ik merkte dat er gedurende de dag bijna een soort misplaatste hardcore-vibe bij mij op kwam in de trant van 'alles moet wijken voor mijn doelen' dus ik ga gewoon trainen om half acht. Dat sentiment heb ik juist een beetje los gelaten de laatste tijd omdat ik denk dat ik onder mijn omstandigheden (nog) beter presteer wanneer alles in harmonie en synchroon verloopt en dus niet alles koste wat kost moet wijken voor mijn persoonlijke gratificatie. Ik heb geprobeerd om het gevoel te onderdrukken en redelijk nuchter de training in te gaan. Just another day at the office, ofzoiets.
Afijn, hoop gelul weer.
Squats gingen eigenlijk tot aan die single met 220 goed. De bedoeling was daar ook een dubbel te doen maar ik misgroovede onderin waardoor ik lateraal ging bewegen met de heupen en de lift veel moeilijker werd dan 'ie had moeten zijn. Besloten niet voor een tweede rep te gaan.
Bench was licht en super easy.
Verder is het voor mij altijd vreemd om zo weinig volume te doen. Voelt bijna alsof je niet echt aan het trainen bent.

Hoop gelul inderdaad :p

Dit is denk ik t 3e jaar op rij dat ik tijdens dodenherdenking train :o heb er nooit echt gevoel bij gehad behalve dat ik 2 min extra rust heb :)

• #4.458
Hoop gelul inderdaad :p

Dit is denk ik t 3e jaar op rij dat ik tijdens dodenherdenking train :o heb er nooit echt gevoel bij gehad behalve dat ik 2 min extra rust heb :)

Ik ben zo opgevoed en er zit veel achtergrond in onze familie wat dat betreft. (In welke familie niet, zou je bijna kunnen zeggen. Maar je moet het wel weten natuurlijk.)

Ik vind het heel belangrijk dat mijn kinderen dat ook mee krijgen en ik voelde me daarom best bezwaard dat ik niet thuis was.

• #4.459
220

Ik ben zo opgevoed en er zit veel achtergrond in onze familie wat dat betreft. (In welke familie niet, zou je bijna kunnen zeggen. Maar je moet het wel weten natuurlijk.)

Ik vind het heel belangrijk dat mijn kinderen dat ook mee krijgen en ik voelde me daarom best bezwaard dat ik niet thuis was.
Ik denk dat iedereen het wel belangrijk vind, maar ik zie liever meer onderwijs/aandacht op school. Daar schiet het vaak tekort. Het valt me tegen hoeveel mensen nauwelijks wat over WW2/de holocaust weten, laat staan dat dit op sommige scholen niet behandeld wordt of zelfs ontkend

Terug
Naar boven