AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Ik snap persoonlijk nooit dat mensen hard vooruit gaan op bench en dan ook nog op oh . Valt moeilijk te combineren vind ik . Het is meer oh onderhouden of een heel klein beetje progressie maken terwijl die bench vooruit gaat .
Zieke benches hier man jeezus

• Topic Starter Topic Starter
Ik snap persoonlijk nooit dat mensen hard vooruit gaan op bench en dan ook nog op oh . Valt moeilijk te combineren vind ik . Het is meer oh onderhouden of een heel klein beetje progressie maken terwijl die bench vooruit gaat .
Zieke benches hier man jeezus

Thanks.
Ja het is altijd een gepuzzel, wil graag oh er in houden maar de focus moet toch op bench liggen nu. Misschien ga ik ook nog aan t NK RAW bankdrukken meedoen, maar dat is 20 oktober al. Kort dag dus.
Afijn, vierde training op rij.

4.4

Sumo dl
5x60
5x100
5x140
3x180
1x200
2x200
K*t sumo's, krijg er helemaal de schurft van. Snoeihard van de grond maar zodra m'n handen langs m'n bovenbenen komen gebeurt er zowat niks meer. Ga maar weer gewoon voor conventionals dan.

Front sq
5x60
5x100
3x130
3x150
3x150
3x150

GHR
10xBW
8xBW+10
7xBW+10
8xBW+10
VPR ofzo

Hyper ext
10xBW
10xBW+blue band
10xBW+green band
12xBW+green and blue band drop 12xBW+blue band drop 10xBW
Helemaal naar de klote.

Nu bankhangen en slapen, ben kapot moe.

Vandaag

4.5 Events

Powerclean
5x40
5x60
5x85
3x95
3x105
Fx110
Fx110
Fx110

OHP
5x60
5x80
Verder op houten klote log
3x85
3x95
Fx105
Fx105
Fx105
Wat een onmogelijk k*tding is dit toch.

Yoke
150kg 2x20m
230kg 2x20m
290kg 20m
370kg 10m veel te veel drops
Last van m'n scheenbenen en gewoon overall zwak

Stones
5x95 @ 1m30
5x110 @ 1m30
Fx130 @ 1m30
Fx150 @ 1m05

Car pull met harness (~40m per run)
1) 0 kliks op de handrem
2) 5 kliks
3) 6 kliks geen beweging in, terug naar 5 kliks, uitgelopen
4) 10m op 5 kliks met een extra man erin, terug naar 4 kliks, uitgelopen.
Handrem van de auto is aardig naar de klote, tot 4 kliks voel je niks van, 5 kliks wordt een beetje zwaar en bij 6 kliks is er totaal geen beweging meer in te krijgen, door niemand.

Echt een ongelofelijke k*ttraining, niets ging, alles voelde zwaar. Terwijl ik me van tevoren super fit voelde. Wel jammer dat er net nu opnames werden gemaakt voor een promofilmpje. Vergeten en doorgaan.

Laatst bewerkt:
Pas op dat jij niet ook al shin splints krijgt

Pas op dat jij niet ook al shin splints krijgt

Heb ik al eens gehad, wekenlang nauwelijks kunnen lopen en maanden last van gehad. Vandaar dat ik ook stopte met yoke. Meteen tijgerbalsem op daarna en toen ging het wel, maar voel dat het nog steeds een zwakke plek is als ik er overheen wrijf. Uitkijken met zwaar yoke lopen dus.

370 is dan ook t*ring zwaar eh man

Mooie training toch hoor

Ga nog even verder met de stones productie trouwens. We hebben nu 95, 110, 130, 150 en 170. Ik heb van de week een 70 kilo stone voor iemand op bestelling gemaakt, morgen ga ik nog een 110 voor onszelf maken. Die 110 die we nu hebben is ontzettend k*t, kruimelt helemaal uit elkaar, en sla ik aan barrels om de betonresten nog eens te gebruiken voor het opvullen van een fust, een husafeldstone oid als het zo ver komt. Daarna komt er nog een lichte steen voor iemand anders, één voor onszelf van rond de 75-80 (voor beginners en om te oefenen met schouderen enzo), en ik denk ook nog stones van 120 en 140, zodat we een mooi compleet rijtje stenen hebben van 75 tot 170.

Sla die 130 dan kapot, die is ook klote.

Sla die 130 dan kapot, die is ook klote.

Zeker, maar later pas als we die 120/140 gaan maken. Kunnen we t gewicht wat daarin zat ook nog gebruiken.
Idee is dat we dan 75-95-110-120-140-150-170 hebben, lijkt me een mooi rijtje. Misschien nog een 130 erbij. OF NIET DAN?!

250kg jonguh, record of niet! Powerhouse Middelburg the strongest gym in the west

Tymboo's PowerHouse log

Nice! Ik had nog wat gevonden om zelf fiberglass stonemallen te maken, ook iets voor jullie?
Zag er niet moeilijk uit en het materiaal kun je voor een 18'' al voor ongeveer €50 al op een nederlandse webshop kopen..

Ben wel benieuwd, heb je een link?

handleiding:
http://www.ontariostrongman.ca/resources/stone/fibreglass_mold/fibreglass_mold_how-to.html

iets meer info over het verwerken van polyesterhars en glasvezel:
http://forum.fok.nl/topic/1277238/1/25#67851021

webshop:
http://polyestershoppen.nl

zo uit m'n hoofd was mijn berekening (die €50) voor een 40cm (diameter) bal, 2x gecoat met 450g mat er van uit gaand dat ik de boutjes wel ergens op zou kunnen snorren, evenals wat lak voor het hout. 18mm mdf heb ik nog in de schuur liggen, daar zullen jullie ook nog wel genoeg van hebben liggen.

(oppervlakte van een bol is 4*pi*straal^2 rest van de berekeningen staat bij de producten)

Laatst bewerkt:
Thanks! Kan je geen karma geven.
Ga het even doornemen.

Vind t nogal een operatie, en een enorme teringzooi die het oplevert. Met het risico dat je ergens iets fout doet. Zie dat rogue europe ook de hybrid stone molds heeft, helaas niet groter dan 18 inch. Ga morgen eens een mailtje naar rogue europe sturen of ze ook 20 inch mallen hebben.

Laatst bewerkt:
Idd een heel werkje, maar tis hoe je het zelf wilt.

Wil je geld besparen of misschien zelfs verdienen (verkopen van mallen) dan moet je het zo doen.

Wil je gewoon enkel zelf stones maken, moet je er gewoon bestellen.

Maar verkoop van mallen zou wel goed lopen denk je ? Heb je wat centjes bij en help je de strongman wereld alleen vooruit.

Als ik de tijd en middelen had, deed ik deze dingen allemaal... Maar ben maar een armzalig studentje .

Tymboo's PowerHouse log

Wil je geld besparen of misschien zelfs verdienen (verkopen van mallen) dan moet je het zo doen.

Maar verkoop van mallen zou wel goed lopen denk je ? Heb je wat centjes bij en help je de strongman wereld alleen vooruit.

Als ik de tijd en middelen had, deed ik deze dingen allemaal... Maar ben maar een armzalig studentje .

Indd precies mijn idee haha
Ook student.. :-(

Op mn werk hebben we een 3d printer, volgende week maandag een afspraak om te kijken of zij mallen kunnen 'printen' en of het een beetje uit kan.. Misschien dat ik nog wel een handeltje opzet anders :-p

Waarom zou ik mallen willen verkopen? Was niet van plan een hele business op te zetten, en als ik dan al wat wil verkopen dan verkoop ik liever stones. Als ik aan iedereen mallen ga verkopen wilt er natuurlijk op een gegeven moment ook niemand meer stones van mij hebben ;). Maar ik wil gewoon graag zelf die mallen hebben en als iemand dan stones wilt hebben voor een vriendenprijsje dan kan dat prima. Mensen moeten het trouwens ook maar kunnen vervoeren, is best een operatie om er meerdere tegelijk mee te nemen, en ik zit niet echt centraal, dus ik verwacht geen enorme business verder.
Daarnaast heb ik niet zo'n zin om met fiberglas te gaan werken enzo (en geen ruimte vooralsnog). En ook geen geld.

Indd precies mijn idee haha
Ook student.. :-(

Op mn werk hebben we een 3d printer, volgende week maandag een afspraak om te kijken of zij mallen kunnen 'printen' en of het een beetje uit kan.. Misschien dat ik nog wel een handeltje opzet anders :-p

3D printen lijkt me vrij moeilijk? Je moet een grote hoogte overbruggen, dan zal je serieus wat construction material moeten hebben. En dat het stevig genoeg is, twijfel ik aan.

tenzij je die 3D print als negatief pakt, en daar een fiber mal uit creeert, dan heb je idd gelijk.

En tymbo, ik aasde niet op een zaakje, helemaal niet. Maar ik zou graag (zeker in belgie) mensen verder helpen door stones te kunnen verkopen. Ik hoef daar geen winst uit te halen, gewoon de kosten eruit halen.

De sport omhoog krikken. Stones is toch een van DE dingen dat je moet hebben he.

Terug
Naar boven