AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.901
Goedemorgen,

Tja, een wekelijkse update had ik beloofd maar ook dat lukt dus niet helemaal. Misschien later nog wat reacties op de aardige berichten hierboven en een verdere update.

Het heuglijke nieuws is dat ik gisteren weer getraind heb en me daar ook goed bij voelde, zowel gedurende de training als naderhand. En wat ook fijn is, is dat er na ruim vier maanden nog steeds iets van een basaal krachtniveau aanwezig is, waar ook wel mee te werken is als soort van nulmeting. Ik ga dus maar gewoon de training loggen.

Squat, low bar, beltless
140x5x3

Deadlift, stiff legged
100x8x3

Leg press
mediumx15x3

Hyper extensions
BWx20x2

Het was een wat langere training dan gepland, ook omdat t gewoon gezellig was en goed was om er weer te zijn. Uiteindelijk iets meer dan een uur bezig geweest. Het voelde technisch gezien allemaal oké en licht. Wel duizelig na de training en behoorlijk door de energie heen, het was duidelijk dat ik niet meer moest doen dan dit.
Maar positief dus! Heel fijn om dat voldane gevoel na een training en de spierpijn van de dag erna weer te ervaren. Hopelijk blijft 't positief en kan ik snel weer trainen.

Goedemorgen,

Tja, een wekelijkse update had ik beloofd maar ook dat lukt dus niet helemaal. Misschien later nog wat reacties op de aardige berichten hierboven en een verdere update.

Het heuglijke nieuws is dat ik gisteren weer getraind heb en me daar ook goed bij voelde, zowel gedurende de training als naderhand. En wat ook fijn is, is dat er na ruim vier maanden nog steeds iets van een basaal krachtniveau aanwezig is, waar ook wel mee te werken is als soort van nulmeting. Ik ga dus maar gewoon de training loggen.

Squat, low bar, beltless
140x5x3

Deadlift, stiff legged
100x8x3

Leg press
mediumx15x3

Hyper extensions
BWx20x2

Het was een wat langere training dan gepland, ook omdat t gewoon gezellig was en goed was om er weer te zijn. Uiteindelijk iets meer dan een uur bezig geweest. Het voelde technisch gezien allemaal oké en licht. Wel duizelig na de training en behoorlijk door de energie heen, het was duidelijk dat ik niet meer moest doen dan dit.
Maar positief dus! Heel fijn om dat voldane gevoel na een training en de spierpijn van de dag erna weer te ervaren. Hopelijk blijft 't positief en kan ik snel weer trainen.
Ik duim alvast voor je dat het zo mag blijven gaan

• #4.903
Sterkte neem je rust er is meer als trainen in het leven.
Bedankt, en dat weet ik.
K.u.t. man, dit heeft niks te maken met een oude versleten man zijn.
Dit is gewoon een pure cascade van pech en accumulatie van gezondheidsproblemen, ziek en zeer.
Daar worden de sterkste buffels nog door geveld.

Wist niet dat je dit de afgelopen maanden allemaal hebt door gemaakt.. :eek:
(want dan was ik wel wat liever tegen je geweest ;))

Ik weet ook niet wat ik verder moet zeggen dan heel veel sterkte en beterschap toegewenst!
Geen reden om liever tegen mij te doen, ik ben zelf ook regelmatig een kl***zak.
Bedankt voor je bericht :)
Blijf je voorlopig wel (proberen) volledig te blijven werken, of zou je er goed aan doen om dat iets terug te schroeven?
Het is inmiddels weer een klein beetje terug geschroefd omdat het toch te veel was. Ik heb overigens sinds dit schooljaar al geen voltijdbaan meer vanwege de zorg voor mijn kinderen, ik werk normaal gesproken 0.8FTE. Dat zijn in mijn geval 20 lesuren + wat taken, van die 20 draai ik er op t moment 17 waardoor ik telkens 's middags redelijk op tijd klaar ben met lesgeven.
Godver, wat klote man :( Hopelijk is het geen long covid maar duurt het gewoon even om te herstellen van die clusterfuck aan virussen die je ineens kreeg. Dat jij nog wel korte momenten van inspanning kan leveren is hoopvol, want de voorbeelden van long covid die ik meestal heb gezien konden nog geen paar honderd meter wandelen zonder helemaal bekaf te zijn.
Zit er wel enige (hoe klein ook) progressie in herstel de laatste weken?

Qua krachtsport heb je het geluk dat je al lang en veel hebt getraind en daardoor een hele goede basis hebt opgebouwd. Ik merk zelf door knie- en schouderproblemen ook hoe makkelijk de boel te onderhouden is door wat lafjes te trainen.

Beterschap man.
Ik merk wel wat verbetering, zie het feit dat ik weer ben gaan trainen. Het is nu ook vakantie waardoor ik gewoon langer en meer kan slapen, dat scheelt ook natuurlijk. Ik word nog wel steeds elke dag moe wakker, wat wel echt flink vervelend is. Maar ik lijk iets meer inspanning aan te kunnen. Ik weet ook niet zeker of ik op de wachtlijst voor de ergotherapeut blijf staan, even aanzien hoe het met mijn herstel gaat in de tussentijd en of ik zelf al aardig kan aanvoelen hoe mijn belastbaarheid is.
Beterschap en laten we hopen dat het allemaal reuze zal meevallen en het fysiek en ook alle andere dingen die je mentaal belasten weer helemaal zal goedkomen! 🙏
Ik vind het goed dat je e.e.a. hier doet posten...dat heeft niets te maken met "zielig doen" en om aandacht vragen.

We posten wanneer het goed gaat en waarom zouden we het niet posten als het minder gaat? Ik herhaal wat ik reeds eens eerder gezegd heb: gedeelde vreugde is dubbele vreugde en gedeelde smart is halve smart! 😊
Dat is zeker waar. Voor mij is het niet alleen een trainingslog maar ook een document om af en toe eens in terug te bladeren en de vibe bij een bepaalde periode terug te voelen.
Als naslagwerk voor trainingsgeschiedenis en progressie is dbb gewoon geen geschikt format en kan ik beter terug kijken in mijn eigen spreadsheets die ik al meer dan tien jaar bij houd. Maar het is wel goed om hier of in nog oudere logs zo heel af en toe eens terug te lezen en te zien hoe het in een bepaalde periode met mij ging. Vooral ook teruglezen hoeveel plezier ik altijd weer in t trainen en alles er omheen heb gehad is ontzettend motiverend om weer aan de slag te gaan.

Bedankt!

• #4.904
Bench press, paused
120x5x3

Db bench press
30x12
40x10x3

LPD
mediumx12x3

Pushdowns
mediumx10x3
dropx12

DB curls
15x15x3

Fijn. Alles voelde licht en makkelijk. Wel zieke spierpijn van eergisteren, natuurlijk.

Laatst bewerkt:
  • #4.905
Deadlift, conv.
160x3x4

Squat, low bar
160x5x2

Leg press
mediumx12x3

Leg curls
heavyx12x3
dropx15

Ab wheel
BWx10x2

Team #squatmeerdanikdeadlift
Superfijne training. Zat echt weer in de juiste modus. Volume nog steeds laag, maar wel goed zweten en echt weer dat voldane gevoel achteraf. Heb t gemist.

• #4.906
Nog een paar keer getraind tussendoor, maar ik weet niet alles meer.

Gisteren

Squat, low bar
160x5x3

Bench press, paused
130x5x3

Bent over rows
100x10
120x10
130x10

Cable rows
mediumx12x3

Pushdowns
mediumx12x3
dropx20

Vandaag

Squat, low bar
170x3x3

Romanian deadlifts
100x10
110x10x2

Leg press, paused
heavyx12x3

Leg extensions
heavyx12x2
dropx12
dropx20

Leg curls, banded
bandx10x3

Lekkere trainingen zo. Vrij kort, veel supersetten. Snel achter elkaar door, goed kapot gaan op assistance.

• #4.907
Squat, low bar
150x8
160x8x2

Stiff legged dl
100x10
110x10
120x10x2

Cable rows
mediumx10
heavyx10x2
dropx10

Straight arm pulldowns
heavyx10x2
mediumx15

Lying triceps extensions
40x10x3
30x12

Pushdowns
heavyx12x2
dropx20

Goed kapot gegaan. Was behoorlijk stuk al na die achtjes op squats. Assistance allemaal gesuperset

• #4.909
  • #4.911
Toch maar weer het loggen verder oppakken.

Heb wel enigszins door getraind sinds mei maar ben ook nog niet zo lang terug van ruim twee weken vakantie waarin ik heel veel gewandeld heb en helemaal geen krachttraining heb gedaan. Ook in de voorbereiding op die vakantie veel gewandeld. Hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, was het beklimmen van de Puy de Dome in Frankrijk, 1100 hoogtemeters in ~4u met hele steile stukken er in. Dit was wel een soort doel voor deze vakantie, was echt serieus zwaar op mijn bodyweight en met de achtergrond van long covid en astmaproblematiek en ik was er best trots op dat dit gelukt was. Ook trots dat mijn kids samen met mij de uitdaging aan wilden gaan en allemaal op de top zijn gekomen (~1450 meter).

Deze week weer begonnen met krachttraining. Twee korte high rep sessies gedaan om er weer wat in te komen.

Maandag

Squat, high bar
120x8x3

Bench press, touch & go
100x10x3

DB bench press
30x10
40x8x3

Db flyes
20x10x2

Pushdowns & face pulls

Dinsdag

Squat, low bar
140x5
160x5
140x5x2

Deadlift, from blocks
160x6x3

Leg press
mediumx15x3

Cable rows
mediumx12x3

LPD
heavyx10x2
dropx12

Cable hammer curls
heavyx10x2
dropx15

Squats van dinsdag met 160 gingen niet super makkelijk, voelde vooral technisch awkward. Rest was allemaal wel gewoon oké. Kilo of 8 lichter geworden (van 125 naar 117) in de afgelopen 4-5 weken vanwege het vele lopen en zweten, zal ook wel wat krachtverlies hebben veroorzaakt.

Mooi, dat je het loggen weer oppakt. Je hebt vele volgers hier die zich daarover zullen verheugen 😊👍

• #4.913
Vandaag

Squat, low bar
165x5x3

Leg press, paused
heavyx12x3
regularx16

Leg extensions
heavyx12x3

Hyper extensions
BWx20x2

Erg weinig tijd vandaag. Samen met mijn zoontje van 8 getraind. Squats voelden een stuk beter dan dinsdag.

Toch maar weer het loggen verder oppakken.

Heb wel enigszins door getraind sinds mei maar ben ook nog niet zo lang terug van ruim twee weken vakantie waarin ik heel veel gewandeld heb en helemaal geen krachttraining heb gedaan. Ook in de voorbereiding op die vakantie veel gewandeld. Hoogtepunt, letterlijk en figuurlijk, was het beklimmen van de Puy de Dome in Frankrijk, 1100 hoogtemeters in ~4u met hele steile stukken er in. Dit was wel een soort doel voor deze vakantie, was echt serieus zwaar op mijn bodyweight en met de achtergrond van long covid en astmaproblematiek en ik was er best trots op dat dit gelukt was. Ook trots dat mijn kids samen met mij de uitdaging aan wilden gaan en allemaal op de top zijn gekomen (~1450 meter).

Deze week weer begonnen met krachttraining. Twee korte high rep sessies gedaan om er weer wat in te komen.

Maandag

Squat, high bar
120x8x3

Bench press, touch & go
100x10x3

DB bench press
30x10
40x8x3

Db flyes
20x10x2

Pushdowns & face pulls

Dinsdag

Squat, low bar
140x5
160x5
140x5x2

Deadlift, from blocks
160x6x3

Leg press
mediumx15x3

Cable rows
mediumx12x3

LPD
heavyx10x2
dropx12

Cable hammer curls
heavyx10x2
dropx15

Squats van dinsdag met 160 gingen niet super makkelijk, voelde vooral technisch awkward. Rest was allemaal wel gewoon oké. Kilo of 8 lichter geworden (van 125 naar 117) in de afgelopen 4-5 weken vanwege het vele lopen en zweten, zal ook wel wat krachtverlies hebben veroorzaakt.
Zo'n dingen met je kinderen kunnen doen is geweldig. Dat vergeten ze nooit.

• #4.915
Vandaag

Bench press, paused
130x5x4

Deadlift, from blocks
180x5
190x5
200x5
160x8

RDL
130x8x3

Pauze, coaching intake, eten, training begeleid

Daarna nog assistance

LPD
heavyx10x3
dropx15

Straight arm pulldown
mediumx10x3

Pushdowns
heavyx8x2
dropx15

Db curls
24x10x3

Face pulls, side/front/rear raises

Fijne training, wel 5 uur in de gym geweest al met al. Ik wilde eigenlijk ook vandaag weer squatten (squat every day) maar ik had zo bizar veel spierpijn in de quads dat ik überhaupt niet normaal van de wc af kon komen.

Als je bijna elke dag squat, hoeveel reps hou jij per set nog ongeveer in de tank? Ivb herstel.

• #4.917
Als je bijna elke dag squat, hoeveel reps hou jij per set nog ongeveer in de tank? Ivb herstel.
Eigenlijk doe ik op het moment gewoon waar ik zin in heb als ik ga trainen, en ik vind squat altijd al de mooiste lift die ik liefst elke training wil doen als het even kan. Ik kan niet echt zeggen hoeveel reps ik nog in de tank hou, het is allemaal erg afhankelijk van de feel van de dag. Ik heb meestal wel een idee van wat ik die dag ongeveer zou willen doen maar ik heb geen uitgeschreven schema meer, en de ene keer moet ik wat gas terug nemen en de andere keer wat erbij. De eerste trainingen na een vakantie of een andere lay off is het sowieso altijd weer even wennen aan de techniek en de 'feel' en dan rack je misschien ook weer eerder dan op een andere dag.

Op assistance ga ik wel regelmatig all out, richting failure.

• #4.918
Niet echt zin om te trainen na een pittige dag, toch gegaan. So HaRdCoRe

Squat, low bar
140x8x3

Military press
70x8
80x8x2

Front foot elevated split squats
40x12x3
hel op aarde. Gewicht per hand

Good mornings
80x8
100x8
120x8

Leg extensions, unilateral
heavyx10x2
dropx15

• #4.919
Vandaag wat korte sprints (30-40 meter) tijdens voetbaltraining zoon. Gelukkig nog steeds ruim sneller dan die 12-jarigen. Na de training met het team paar rondjes om het hele complex gelopen.

Ik train die jongens twee keer in de week en doe zelf zo veel mogelijk mee. Good times

• #4.920
Gisteren

Squat, low bar, paused
160x2
100x6x3

Deadlift, conv.
120x1

Dumbbell curls
20x8x3

Rope pushdowns
mediumx10x3
dropx15

Ik krijg zo de grafpleuris van dit soort dagen. Zeker in de week waarin de kids bij mij zijn heb ik zeer beperkt de tijd om te trainen - als het überhaupt al lukt - en als dit dan het resultaat is dan kan ik net zo goed op de bank blijven liggen en dan had ik nog meer gains gemaakt. Voelde me een totale vaatdoek, absolute natte krant.

Morgen weer beter hopelijk.

Terug
Naar boven