MuscleMeat

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.921
Vandaag

Squat, low bar
160x5x3

Bench press, touch & go
110x8x3

DB fly
20x8x3

Pushdowns
heavyx10x3
dropx15

Weer niet zo veel tijd. Stuk beter dan woensdag. Ik vraag me soms wel af waarom ik nog ga benchen eigenlijk. Beleef er weinig plezier meer aan, blijvende schouderissues en als je ooit 50x100 benchte en nu een beetje loopt te kutten met achtjes op bijna hetzelfde gewicht is t allemaal wel wat waardeloos. Maar goed, misschien slaat t weer aan als ik het blijf doen.

Ben je voornemens om ooit nog een wedstrijd te doen?

Lijkt me het voornaamste dat je de lol in het trainen kunt behouden. Als je met tegenzin bencht, zou ik kijken of je wellicht een andere press wel nog leuk vindt. Dan zou je die (tijdelijk) als hoofdoefening kunnen trainen.

• #4.924
Ben je voornemens om ooit nog een wedstrijd te doen?
Misschien ooit. Ik heb in 2018 mijn laatste wedstrijd gedraaid en toen wel ook echt bewust afstand genomen van de sport als wedstrijdatleet vanwege blessures en privéleven enzo. Zolang als ik niet in de buurt kom van prestaties uit het verleden heb ik nog niet echt de behoefte in elk geval.

Lijkt me het voornaamste dat je de lol in het trainen kunt behouden. Als je met tegenzin bencht, zou ik kijken of je wellicht een andere press wel nog leuk vindt. Dan zou je die (tijdelijk) als hoofdoefening kunnen trainen.
Klopt, plezier is het belangrijkste, en voor mij gaat dat echt hand in hand met prestaties. Training moet voor mij altijd een combi zijn van progressie en pompen, om het zomaar te zeggen. Ik ben op bench het meeste kwijt geraakt in vergelijking met de andere lifts, dus dat motiveert ook niet enorm natuurlijk. We zien wel hoe het loopt verder.

Multigrip bar vind ik ook wel leuk benchen als variatie, gewoon idd iets zoeken dat je leuk vind :)

• #4.928
Ik snap wat jullie zeggen hoor en ben het er ook mee eens, maar voor mij is het niet echt een issue verder. Niet meer dan een kanttekening bij die specifieke training en het gevoel dat nu bij mij heerst t.o.v. de bench. Zoals eerder aangegeven ben ik nu vooral gewoon aan het doen wat ik op dit moment leuk vind op trainingsgebied, wat overigens ook weer niet betekent dat ik maar wat stuurloos ronddool. Als ik dus geen zin heb om te benchen, dan ga ik niet benchen.

• #4.929
Sorry, niet zo veel tijd gehad om te updaten.

Maandag

40 meter sprints x4

daarna

Squat, low bar
130x8x3

RDL
120x8x3

Leg press
heavyx12x3

Hyper extensions
BWx15x3

Ab wheel
BWx12x2

Woensdag
5 minuten hardlopen

Vanavond weer trainen

Dat hardlopen slaat natuurlijk helemaal nergens op qua tijd enzo, maar ik ben absoluut geen duurloper en ik moet zeggen dat dit ook weer niet heel erg gemakkelijk ging. Ik wil toch graag wat meer allround worden en daarom pak ik zo veel mogelijk van de conditietrainingen met mijn zoon mee: elke maandag sprints, elke woensdag hardlopen en in het weekend vooral wandelingen. Ik weet ook niet of ik dit nou allemaal moet loggen maar goed. Staat wel cool natuurlijk

Coaching business pikt behoorlijk op, deze week alleen al drie nieuwe sporters opgestart. Powerlifting lijkt echt weer meer en meer populair te worden.

Vooral wel loggen dat hardlopen, ik vind het totaal plaatje juist interessant.

• #4.931
Vandaag

Squat, low bar
170x5x2
180x5

Bench press, slingshot
130x8
140x8
150x6x2

Military press
80x6
85x6x2

BOR
120x8x3

DB y raises
10x10x3

Side, front, rear raises & face pulls

Ja, dit was wel echt een goeie training. Alles voelde weer goed. Beetje slingshotten voor de egoboost. Prima zo.

Slingshot bench is sowieso chill. Voelt stukken explosiever (zelfs met hogere weights) en je sticking point (hoger) doet een stuk minder pijn overal dan beneden/mid range strugglen.

Heb je eigenlijk iets specifieks gedaan voor je ohp of is die gewoon een 'bijwerking' van je bench?

• #4.934
Heb je eigenlijk iets specifieks gedaan voor je ohp of is die gewoon een 'bijwerking' van je bench?
Sinds de strongmandays (tot 2011-2012) niet. In die tijd presste ik 2-3 x per week overhead en heb ik nog wel eens een 140 log gepresst bijvoorbeeld.

Strict press is daarna in verhouding met bench altijd behoorlijk zwak geweest. Bench is op dit moment een stuk minder maar de strict press niet dus daardoor is het weer een beetje terug in verhouding aan t komen. Ik denk dat er ook op een mp een bepaalde basiskracht zit die in zekere mate altijd wel zal blijven zolang ik maar enigszins blijf trainen.

• #4.935
Maandag

40 meter sprints x 5

Vandaag

Squat, low bar
175x3x4

RDL
120x8x3

Leg press
heavyx12x3
heavyx15

Leg extensions, unilateral
mediumx15
heavyx15
dropx15

Hyper extensions
BWx15
BW+10 x 15
BW+20 x 15
BWx20

Ab wheel
BWx10x2
BWx9

Heerlijke training. Squat klikt eindelijk weer een beetje, setjes voelden behoorlijk goed met nog veel over.
Zoals altijd all out gegaan op assistance, tot failure en tot net vóór kotsen. Als ik het zo opschrijf in droge getallen is het soms een beetje moeilijk over te brengen hoe ik op heel veel sets tot de absolute max ga op die assistance en helemaal naar de t*fus ga, natuurlijk wel met full rom en goede uitvoering en dergelijke. Dus dan maar eens als comment erbij.
Goed gevoel weer.

Hoewel ik niet op jou niveau gesport heb en een minder miserie dan jou heb, herken ik me altijd wel redelijk in wat je schrijft. Ook mooi dat je andere dingen (zowel qua oefeningen als buiten de gym) zoekt om je fysiek uit te dagen. Ik zie meerdere legendes in de krachtsport dit ook doen en die zien er fit/gezond/gelukkig uit. Een goed voorbeeld hiervan is Doryan Yates. Ik ben het niet eens met alle dingen die hij zegt, maar hij is veel bezig met allerlei andere fysieke dingen (naast dat ie nog steeds in de gym traint) en ziet er enorm gelukkig en fit uit.

• #4.937
Hoewel ik niet op jou niveau gesport heb en een minder miserie dan jou heb, herken ik me altijd wel redelijk in wat je schrijft. Ook mooi dat je andere dingen (zowel qua oefeningen als buiten de gym) zoekt om je fysiek uit te dagen. Ik zie meerdere legendes in de krachtsport dit ook doen en die zien er fit/gezond/gelukkig uit. Een goed voorbeeld hiervan is Doryan Yates. Ik ben het niet eens met alle dingen die hij zegt, maar hij is veel bezig met allerlei andere fysieke dingen (naast dat ie nog steeds in de gym traint) en ziet er enorm gelukkig en fit uit.
Ben blij dat je mij met Yates vergelijkt :)

Thanks Domi. Ik denk dat t wel een goed idee is om op een bepaalde leeftijd, of na een eventuele retirement van de wedstrijdsport, de levensstijl aan te passen waar nodig en gewicht kwijt te raken. Vooralsnog voel ik me op mijn 39e aardig oke op 120-125 kilo maar ik weet wel dat het niet een lichaamsgewicht is dat ik na mijn 50e nog met me mee wil dragen. Ik heb altijd wel andere dingen erbij gedaan, zwemmen & lopen vooral.
Vind t nu ook heel leuk om met die jongens bij de voetbaltraining mee te doen en te testen hoe snel ik nog ben, ook in reflexes, dribbels, kappen/draaien, souplesse in de bewegingen enzo. Het ziet er natuurlijk achterlijk uit als iemand met mijn bw op het veld rond probeert te dartelen maar het valt toch ook allemaal nog niet heel erg tegen. Ik denk dat je dat soort dingen moet blijven doen om het ook later te blijven doen.

• #4.938
Set 4/4

• #4.939
Toch besloten om de boel weer eens wat serieuzer aan te pakken en weer een block voor mezelf uit te schrijven. Ik heb terug zitten graven in mijn trainingsgeschiedenis en ik weet gewoon dat op het moment dat ik weer een structuur aanleg (en me daar natuurlijk aan houd) ik echt behoorlijk snel weer op acceptabel niveau kan zitten. De laatste keer dat dit gebeurde was in 2020/'21, toen moest ik van nul af komen na acht maanden niet getraind te hebben wegens corona. Letterlijk weer met lege stang of 60 kilo begonnen toen en na twee blocks van elk 13 weken uiteindelijk - met wat ups & downs - uitgekomen op 245-212,5-240.

We beginnen met een volume / hypertrophy fase van 5-7 weken, om goed te starten besloten gisteren al training 1 te doen van de eerste week, die normaal gesproken vandaag pas begint natuurlijk. So H4rdk00r. Opzet is LB/UB/LB/UB met een optionele 5e FB dag en de kanttekening dat de trainingen doorschuiven over het einde van de week heen mocht ik de frequentie niet kunnen halen. Vandaar ook de ruimte in het totaal aantal weken voor het eerste deel van dit block.

B1W1

Squat, high bar, beltless
110x8x3

Deadlift, stiff legged
100x10x3

Front foot elevated split squat
BW+20 x10x3

Leg press, paused
heavyx10x3
dropx15

Lying leg curls
heavyx8x3
dropx12

Ab wheel
BWx12x2

Vandaag
B1W2

Bench press, paused
120x5x3

Bench press, paused, slingshot
120x3
140x3
150x3
160x3

DB bench press, flat
40x8x3

Lat pull down, wide grip
heavyx10x3

Pushdowns
heavyx10x2
dropx12

Cable curls
heavyx10x3

LET'S GO

Laatst bewerkt:
Je had nog best goed mee kunnen komen afgelopen weekend bij het nk bankdrukken had ik het idee.
Plan is ook meer bankdrukcompetities op te starten dacht ik. Interessant?

Terug
Naar boven