Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Die kracht komt wel weer terug. Niet overhaasten. De ellende met longcovid is inmiddels helemaal pleite?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.962
Die kracht komt wel weer terug. Niet overhaasten. De ellende met longcovid is inmiddels helemaal pleite?
Nee, absoluut niet. Ik sta op dit moment nog maar zeer beperkt voor de klas, de andere uren vooral ondersteunende taken en een deel ziektewet. Daar baal ik enorm van. Ik ben vóór de zomer begonnen bij een ergotherapeut maar dat was me een partij zweverig geneuzel dus weer mee gestopt. Nu twee sessies gehad bij een andere waar ik eigenlijk ook nog niet zo kapot van ben maar goed we geven het een kans. Het is altijd hetzelfde, dagschema's maken, rust inbouwen enzo. Klinkt allemaal leuk en aardig totdat je weer in het gewone leven komt.
Het grootste probleem is cognitief op t moment, ik heb t idee dat ik fysiek wel weer aardig wat aan kan. Ik kan veel moeilijker informatie verwerken, concentreren, schakelen tussen verschillende situaties, meerdere dingen tegelijk doen et cetera dan voorheen en dat is gewoon funest voor de klas en soms ook thuis.

Vandaag

B3W3

Deadlift, conv.
170x6x3

Squat, low bar
160x6x3

RDL, slow ecc
70x8
90x8
100x8x2

Leg press
heavyx15x3
dropx20

Leg extensions, unilateral
heavyx12x2
dropx15

Hyper extensions
BW+20 x 10
BWx15

Ab wheel
BWx12x2

Jeezus hey, goed naar de klote weer. Heerlijke sessie, alles was zwaar maar goed. RDL's misschien nog wel het pittigst, echt volledig kapot gegaan daar en assistance verder allemaal tot / nabij failure. Kids vandaag weer voor een week naar hun moeder gebracht en eigenlijk direct door gegaan om te trainen. Ik hou van ze met alles wat ik heb en wil ze eigenlijk nooit kwijt - ik blijf die wissel ook zo'n enorm kutmoment vinden - maar het is goed voor mij om meteen weer te schakelen, niet op de bank te hangen, en iets te doen wat zo belangrijk is voor mijzelf. Ik vind het zo fijn om dan meteen weer lekker in die trainingsvibe te zitten, voel me dan weer 100% beter.

Succes geniet van het trainen en andere dingen.
Probeer in het nu te leven en niet teveel aan vroeger te denken.

Stevig volume weer

• #4.965
Het grootste probleem is cognitief op t moment, ik heb t idee dat ik fysiek wel weer aardig wat aan kan. Ik kan veel moeilijker informatie verwerken, concentreren, schakelen tussen verschillende situaties, meerdere dingen tegelijk doen et cetera dan voorheen en dat is gewoon funest voor de klas en soms ook thuis.
Ik vond ook al dat je fysiek toch knap wat gewichten verzet in je trainingen, vandaar mijn vraag. Het is misschien weinig voor jou aangezien je veel meer hebt gedaan voorheen, maar vergeet niet dat dit gewoon nog steeds echt een flinke bak gewicht is. Hell, nog steeds setjes draaien met meer dan mijn max ooit is geweest :P Ik ben zelf ook niet de beste in relativeren, maar soms is het goed om even vanuit 3rd person er wat meer objectief naar te kijken.

Klote dat je nog steeds last hebt van die covidmeuk. Merk je wel dat er progressie in zit, hoe langzaam ook?

• #4.967
Ik vond ook al dat je fysiek toch knap wat gewichten verzet in je trainingen, vandaar mijn vraag. Het is misschien weinig voor jou aangezien je veel meer hebt gedaan voorheen, maar vergeet niet dat dit gewoon nog steeds echt een flinke bak gewicht is. Hell, nog steeds setjes draaien met meer dan mijn max ooit is geweest :P Ik ben zelf ook niet de beste in relativeren, maar soms is het goed om even vanuit 3rd person er wat meer objectief naar te kijken.
Ben ook wel echt wat zwaarder natuurlijk en het is inderdaad allemaal relatief aan het referentiekader, niet alleen van mijn eigen vroegere prestaties overigens. Ik heb mezelf nooit zo sterk gevonden - bench was wel aardig - omdat ik mezelf relateer aan andere mensen in mijn klasse of andere mensen überhaupt, en wat dat betreft in een andere wereld leef en kijk dan de meeste dbb'ers denk ik. Laten we zeggen dat het op dit moment niet zo heel ingewikkeld is om hier enigszins opzienbarende gewichten te verplaatsen. Een jaar of vijf à tien geleden was dat toch echt anders, toen waren er veel meer actieve loggers die echt flink sterker waren dan ik en/of op vergelijkbare manier trainden.
Klote dat je nog steeds last hebt van die covidmeuk. Merk je wel dat er progressie in zit, hoe langzaam ook?
Ja er zit wel progressie in, vooral in het fysieke deel dus momenteel. Cognitief minder. Ik denk dat het ook niet alleen covid is, maar ook de scheiding, werk, kinderen, eigen gym, coaching, etc. Op dit moment is er iets meer rust wat dat betreft omdat ik niet volle bak werk en ik denk dat dat wel goed voor me is. Niets doen is ook niet goed, maar er is wat meer ruimte nu zullen we maar zeggen.

Een jaar of vijf à tien geleden was dat toch echt anders, toen waren er veel meer actieve loggers die echt flink sterker waren dan ik en/of op vergelijkbare manier trainden.
Absoluut, maar vergeet niet hoeveel er daarvan mogelijk de sport ofwel helemaal aan de wilgen hebben gehangen, of nog maar een schim zijn van wat ze vroeger waren. Blessures begint ook echt wel voor veel een dingetje te worden zo rond de 40 jaar (helaas ook voor ondergetekende) dus het is verstandig om die brute gewichten te laten voor wat het is (das war einmal) en meer aan de algehele gezondheid te denken. Een ander doel en geeft (voor mij althans) ook weer nieuwe motivatie.

Ja er zit wel progressie in, vooral in het fysieke deel dus momenteel. Cognitief minder. Ik denk dat het ook niet alleen covid is, maar ook de scheiding, werk, kinderen, eigen gym, coaching, etc. Op dit moment is er iets meer rust wat dat betreft omdat ik niet volle bak werk en ik denk dat dat wel goed voor me is. Niets doen is ook niet goed, maar er is wat meer ruimte nu zullen we maar zeggen.
Denk dat je daar helemaal gelijk in hebt, en zo gek is dat niet als zoveel ineens tegelijk op je af komt. Zulke zaken gaan je niet in de kouwe kleren zitten. Goed om te horen dat de fysieke progressie goed loopt. Dan komt het cognitieve ook wel weer goed. Veel beterschap gewenst en ik blijf je log volgen.

• #4.969
Klopt, er zijn er veel gestopt & thanks dat je blijft volgen @benchMarc

B3W4

Bench press, touch & go
120x8
130x8x3

Bench press, slingshot, touch & go
150x3
160x3x2
160x2

DB flyes
10x10
16x10
20x10
24x10
20x10

Bent over rows
90x8
100x8x3

LPD, wide grip
mediumx12x3

Rope pushdowns
heavyx10x2
dropx15

Preacher db curls
7x10
10x10x2

Cable curls
heavyx10x2
dropx15

Fucking lekkere training. Benches gingen goed. Zwaar maar wel smooth. Laatste slingshot rep met 160 had ik er nog wel uit kunnen persen maar was wel een rpe10 geweest mogelijk dus maar even niet gedaan. Heerlijke pomp daarna, alles gesuperset vanaf rows.

Mooie techniek man! Heel netjes

• #4.972
B1W4D1

Squat, low bar
160x8x3

Deadlift, stiff legged, slow ecc
70x8
90x8
110x8
130x8x2

Leg press, paused
heavyx12x3

GHR
BWx8x3

Lying leg curls
heavyx12x2
dropx20

Calf presses
heavyx12x2

Ab wheel
BWx10x3

F*ck me sideways, wat een balls to the wall sessie was dit ook weer. Alles zwaar, echt all out op bijna alles. Had er de hele dag al zin in, stuiterend naar de gym toe gescheurd. Deed een sterkste vrouw deelneemster mee die hier zeer regelmatig zal komen trainen dus dan wil je je ook niet laten kennen natuurlijk.
Wat een heerlijke groove om nu weer in te zitten en de gewichten gaan ook echt weer goed omhoog op dit high rep werk.

• #4.973
Tweede set

Misschien ligt het aan mij T, of is het beeld vertekenend, maar eh... low bar?
Ziet er vanuit de kijkerspositie eerder high bar uit, hoog op de traps meer tegen de nek aan.

Gaat lekker verder! klinkt ook goed, maar dat kan haast niet anders met AC/DC op de "achtergrond" :)

• #4.975
Misschien ligt het aan mij T, of is het beeld vertekenend, maar eh... low bar?
Ziet er vanuit de kijkerspositie eerder high bar uit, hoog op de traps meer tegen de nek aan.

Gaat lekker verder! klinkt ook goed, maar dat kan haast niet anders met AC/DC op de "achtergrond" :)
Klopt, de halter is over de jaren heen wat omhoog geschoven bij mijn 'comp squat', die ik nog steeds low bar squat noem om hem maar te onderscheiden van mijn high bar squat. Die laatste is dus extreem high bar bij mij, en echt bovenop de traps. Ik zou de squat op dit filmpje ook een hybride squat kunnen noemen maar dat vind ik nogal pretentieus klinken ;)

Klopt, de halter is over de jaren heen wat omhoog geschoven bij mijn 'comp squat', die ik nog steeds low bar squat noem om hem maar te onderscheiden van mijn high bar squat. Die laatste is dus extreem high bar bij mij, en echt bovenop de traps. Ik zou de squat op dit filmpje ook een hybride squat kunnen noemen maar dat vind ik nogal pretentieus klinken ;)

Ah zo dus.

Een medium-high-low bar hybride squat, klinkt cool toch? :D

• #4.977
B1W4D2

Squat, 'low bar', paused
155x5x2

Bench press, paused
130x5x4

DB bench press, paused
30x10
40x10x2
40x8

DB rows
40x10x3

LPD, unilateral
mediumx10
heavyx10x2

Straight arm pulldown
mediumx10x3

Pushdowns
heavyx10x3
dropx12

DB oh extension
8x10
10x10x2

Face pulls, rear & side raises

Zeer lekkere sessie weer. Intensiteit op de main lifts iets minder. Is de eerste week sinds een tijdje dat ik weer 3x/wk squat dus besloten volume en intensiteit daar laag te houden. Paused benches waren gewoon super solide en erg lekker. Assistance kapot gepompt, alles in superset na de db benches.

Laatst bewerkt:
Lekker hoor. Mijn trainingsstijl.

• #4.979
Gisteren

B1W4D3

Deadlift, conv.
170x6x3

Leg press
mediumx15x2

GHR
BWx10x2

Leg curls
mediumx10x3

Leg extensions, unilateral
lightx15x2

Matige training, super weinig tijd, uiteindelijk drie kwartier kunnen trainen. Het is weer de week waarin de kids bij mij zijn en ik gewoon heel beperkt ben qua tijd en dan is het lastig om in de juiste modus te komen. Op het moment dat ik er een beetje lekker in zit qua pomp en dergelijke moet ik alweer weg. Verder echt zeer slecht geslapen ook de nacht hiervoor, dus dat hielp ook niet mee. Deadlifts voelden loom. Mja, iets is beter dan niets.
Morgen proberen weer een sessie er ergens tussen te friemelen.

• #4.980
Vorige week vrijdag nog een hele korte pompsessie gedaan, maar niet gelogd. Vandaag weer gewerkt, kids zijn naar hun moeder, nu huis snel opruimen, spullen naar hun moeder brengen en daarna hopelijk weer een goeie training neer zetten en terug in het ritme.

Terug
Naar boven